اجزای چیدمان و دکوراسیون

چطور از سبک مینیمال در طراحی منزل استفاده کنیم؟

امروز شیک اند تک در مورد نحوه طراحی دکوراسیون مینیمال صحبت می کند و شما را با ویژگی های سبک مینیمال برای اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و غیره آشنا می کند.

سبک مینیمال چیست؟

کلمه Minimal یا Minimum یک کلمه لاتین است و در لغت به معنای حداقل است، اصطلاح Minimal نیز به عنوان استفاده از حداقل ها تعریف می شود. بنابراین سبک مینیمالیستی به سادگی یا سادگی اشاره دارد.

زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ سردرگمی و تضادهای ذهنی زیادی را به همراه دارد، زیرا سادگی به تمرکز توجه و کاهش استرس کمک می کند، امروزه مردم به فضاهای بزرگ و خالی علاقه نشان داده اند و این باعث شده است که سبک مینیمال به یکی از معروف ترین سبک ها تبدیل شود. هر روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می شود و اگر این سبک به درستی اجرا شود فضایی بسیار زیبا، شیک و گرم در خانه ایجاد می شود.

طراحی خانه به سبک ساده و مینیمال

ویژگی های سبک مینیمال چیست؟

هنگام ایجاد فضایی با سبک مینیمال، توجه به رنگ اصلی یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین موارد است. رنگ اصلی در سبک مینیمال، تک رنگ یا انتخاب دو رنگ روشن و خنثی است.

پس از انتخاب رنگ اصلی، توجه خود را به قسمت جادویی معادله یعنی انتخاب لوازم جانبی مناسب و زیبا معطوف کنید.

اجزا و اشیاء به کار رفته در مکانی که به سبک مینیمال طراحی شده است مربوط به اشکال هندسی مانند مربع، مستطیل و دایره است، اما سطوح و ظاهر همه چیز باید صاف، ساده و بی نظم باشد.

این مقاله را از دست ندهید: چیدمان مدرن با قانون دو سوم

انتخاب و چیدمان عناصر در سبک مینیمالیستی مانند آرایش بدون آرایش است، برای این کار باید روی انتخاب قطعات شیک تر، بدون وزن بصری غیر ضروری روی آنها تمرکز کنید. همچنین سعی کنید تمام متریال هایی که برای یک فضا انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد، انجام این کار باعث می شود که محیط بسیار جالب به نظر برسد و شما را به هدف خود نزدیک کنید.

ویژگی بعدی این سبک این است که از بسیاری از فضاهای هوشمندانه و مخفی برای نگهداری اشیا استفاده می شود.

ادامه مطلب  راهنمای خرید درب شیشه ای، نکات کلیدی و انتخاب بهترین مدل

اتاق نشیمن به سبک مینیمالیستی

ویژگی های یک اتاق نشیمن طراحی شده به سبک مینیمال چیست؟

طراحی یک اتاق نشیمن ساده و در عین حال زیبا کمی پیچیده است. معمولاً کفپوش و دیوارپوش اتاق نشیمن مینیمال به رنگ سفید اما با بافت های متفاوت و جالب است. در واقع این بافت ها وظیفه کاهش سردی و سکون رنگ سفید و ایجاد فضایی گرم و دلنشین را بر عهده دارند.

یک طراح با تجربه در طراحی مینیمالیستی از المان های لازم به صورت ساده و به دور از موضوعاتی که ذهن بیننده را به خود مشغول می کند استفاده می کند. مثلاً به جای استفاده از مبل های بزرگ، حجیم و پیچیده، ترجیح می دهد از مبل های ساده و جمع و جور در اتاق نشیمن استفاده کند.

تعداد مبل ها کمتر است و استفاده از مبل یا بیشتر مبل دو نفره و سه نفره قدم دوم در انتخاب مبلمان این سبک است.

برای زیباتر شدن چیدمان خانه از المان هایی با رنگ های غنی مانند مشکی، بژ، خاکستری، سبز کم رنگ، قرمز روشن و یا… البته محدود استفاده کنید. به عنوان مثال، قرار دادن یک مبل چرمی مشکی در اتاقی با مبلمان و دیوارهای عمدتاً سفید رنگ می تواند نقطه کانونی جذابی ایجاد کند و زیبایی بصری جالبی را به سادگی اتاق اضافه کند.

سبک مینیمالیستی هنگام انتخاب میز و صندلی ناهارخوری

با حداقل چیدمان، نیازی به گذاشتن چیز اضافی روی بوفه یا میزها نیست، حتی نیازی به انداختن پارچه روی میز نیست. اگر فکر می کنید میز شما نیاز به یک شی تزیینی دارد، بهتر است آن را با یک گلدان، چند شمع با شمعدان های بسیار ساده یا یک شی بسیار زیبا و خاص اما در عین حال ساده تزیین کنید. در واقع تمامی عناصری که برای این سبک استفاده می شود باید فوق العاده ساده باشند و بیشتر وسایل دکوری ارزش خود را از دست می دهند و در حجم کم و محدود اما به طور خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

وجود نور کافی و ایجاد پرسپکتیو باز از دیگر ویژگی های بارز سبک مینیمالیستی به حساب می آید، بنابراین اگر اتاق نشیمن شما نور کافی ندارد، این عیب را با کمک آینه های بزرگ و پهن اما بدون قاب جبران کنید. برای این منظور پیشنهاد می کنم به مقاله بهترین مکان برای نصب آینه در هر فضایی مراجعه کنید. همچنین نور مخفی با هالوژن های مختلف، آباژور و … را فراموش نکنید.

ادامه مطلب  با انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی آشنا شوید!

اگر می خواهید کف اتاق را با موکت بپوشانید، فرش هایی با طرح ساده بهترین گزینه برای این سبک هستند.

استفاده از لوسترهای چند شاخه با آویزهای مختلف در این سبک را فراموش کنید، بهتر است برای مرکز سقف اتاق نشیمن از یک لوستر استیل بسیار ساده و بدون کریستال استفاده کنید.

اتاق خواب به سبک مینیمالیستی

یک اتاق خواب به سبک مینیمال باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اصول طراحی اتاق خواب به سبک مینیمال بر اساس سادگی و نظم و با هدف رسیدن به آرامش بیشتر به دور از هر گونه ترکیب متفاوت و شلوغ در این فضا است. بنابراین این اتاق باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

همانطور که قبلا ذکر شد، انتخاب رنگ سفید یا روشن یکی از مهم ترین ویژگی های سبک مینیمالیست است. بنابراین، رنگ اصلی برای اتاق خواب مینیمال، سفید یا خاکستری است.

وجود دیوارهای ساده و بدون الگو، پنجره های بزرگ و روشن که با پرده های ساده، روشن و روشن تزئین شده اند از دیگر ویژگی های یک اتاق خواب مینیمال است.

این مقاله را از دست ندهید: چگونه خانه را بزرگتر نشان دهیم؟

لوستر در اتاق خواب مینیمال جایی ندارد، در حالی که برای طراحی اتاق به سبک مینیمال، نورپردازی باید غیرمستقیم باشد تا نور ملایم و ملایمی در اتاق ایجاد شود و نورپردازی یکنواخت ایجاد شود. برای این منظور استفاده از لامپ های تخت، هالوژن یا لامپ های تزئینی خاص بهترین گزینه هستند.

در این سبک مرسوم است که از پنل ها و قاب عکس هایی استفاده شود که سادگی دیوار را از بین نبرد و زاویه دید را شلوغ نکند.

برای تاکید بر سبک مینیمالیستی باید آیتم های کمتری را برای این اتاق انتخاب کنید، اما یادتان باشد در انتخاب هر کدام به اصالت، زیبایی، سادگی و… توجه کنید.

برای آشنایی بیشتر با نوع مبلمان و نحوه انتخاب آن در اتاق خواب مینیمال، مطالعه مقاله طراحی اتاق خواب مینیمال را پیشنهاد می کنم.

ادامه مطلب  جای مناسب میز تلویزیون در خانه کجاست؟

آشپزخانه مینیمال

ویژگی های متمایز آشپزخانه سبک مینیمالیستی چیست؟

طراحی آشپزخانه های جدید امروزی به سمت سبک مینیمالیستی پیش می رود. این را می توان با پنهان کردن تمام وسایل داخل کابینت، استفاده از خطوط مستقیم و زوایای 90 درجه، انتخاب رنگ های روشن برای کابینت ها و لوازم آشپزخانه و … تشخیص داد.

وجود دستگیره های توکار در رنگ های روشن، تعبیه قفسه های مخفی زیاد برای قرار دادن انواع ظروف و وسایل و جمع آوری تک تک وسایل آشپزخانه، میز ناهارخوری ساده و دور از هرگونه دکوری و …. از ویژگی های یک آشپزخانه مینیمال هستند.

در بیشتر مواقع نورپردازی در طول روز توسط یک پنجره بزرگ تامین می شود و این پنجره یکی از نمادهای اصلی آشپزخانه مینیمالیستی به حساب می آید.

حمام به سبک مینیمالیستی

ویژگی های مهم حمام های سبک مینیمالیستی چیست؟

شاید طراحی حمام ها به سبک مینیمالیستی کمی عجیب و غیر متعارف به نظر برسد، اما تجربه ثابت کرده است که طراحی حمام به سبک مینیمالیستی هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای این کار ابتدا اندازه و نور حمام را بررسی کنید، اگر حمام شما کوچک است یا نور مناسبی ندارد، یک آینه بزرگ و پهن را در قسمت میز آرایش وصل کنید، جلوه بزرگتر و روشن تری برای سرویس بهداشتی شما ایجاد می کند.

این مقاله را از دست ندهید: تغییر دکوراسیون منزل با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف

شیر آب، دوش و غیره تا حد امکان رنگ سفید را انتخاب کنید و در صورت عدم وجود چنین رنگی، نقره ای مات را انتخاب کنید.

قفسه، توالت، دمپایی و غیره. آنها باید سفید یا خنثی باشند و کاشی ها باید خاکستری یا توس روشن باشند.

هرگز ظرف های شستشو را در لبه وان حمام قرار ندهید. برای این منظور بهتر است چهار پایه سفید و ضد آب تهیه کنید و در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید. در حمام های بدون وان به دلیل فضای باز توصیه می شود از یک سازمان دهنده بزرگ و جادار استفاده شود.

از نورهای سفید و ماه برای روشن کردن این مناطق استفاده کنید.

مبلمان سبک مینیمال را از تراس مگ بخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا