طراحی فضاهای بیرونی

شیشه سکوریت بالکن چیست؟

شیشه سکوریت نوعی شیشه با استحکام بالا میباشد که با استفاده از فرآیند حرارتی و شیمیایی تولید می‌شود. این فرآیند شامل گرم‌کردن شیشه در دمای بالا و سپس سریعاً خنک کردن آن جهت افزایش مقاوت شیشه است. نتیجه این فرآیند، شیشه‌ای است که در مقابل ضربه، فشار، و حرارت مقاومت بیشتری نشان می‌دهد.

کاربرد شیشه سکوریت در بالکن

در بالکن‌ها، استفاده از شیشه سکوریت شرایطی را برای ساختمان فراهم می‌کند که باعث افزایش ایمنی، عایق بندی ، و زیبایی فضای بالکن میگردد.

از جمله مزایای استفاده از شیشه سکوریت در بالکن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. افزایش امنیت: شیشه سکوریت در مقابل ضربه‌های شدید مقاومت بیشتری نسبت به شیشه معمولی دارد، و به راحتی نمیشکند، با اینحال، در صورت شکستن، به شکل قطعات کوچک و تیز نمی‌ترکد و باعث آسیب به ساکنین نمیگردد.

2. عایق در برابر اشعه خورشید: بعضی از شیشه‌های سکوریت با قابلیت فیلتر کردن اشعه مضر UV همراه هستند که این امر می‌تواند به محافظت پوست در برابر آسیب‌های ناشی از تابش‌های مضر آفتاب کمک کند.

3. زیبایی و طراحی مدرن : یکی از دلایل محبوبیت شیشه سکوریت بالکن در طی سالهای اخیر، افزودن زیبایی به ساختمان است و در نتیجه حتی موجب افزایش قیمت آپارتمان نیز میگردد.

4. عایق صدا و آلودگی: شیشه سکوریت مقاومت بیشتری در برابر باد، باران، و دمای بالا یا پایین نسبت به شیشه معمولی دارد و از این شیشه ها میتوان به عنوان بهترین عایق نام برد.

فرایند تولید

ابتدا متخصصان شرکتی که شما برای انجام این پروژه انتخاب کرده اید به محل شما مراجعه و دیوارها و سقف بالکن را از نظر استحکام بررسی میکنند تا مطمئن شوند بالکن شما شرایط مناسب برای سوار شدن شیشه های سکوریتی را دارا باشد.

ادامه مطلب  جک سقفی ساختمان چیست؟

سپس در کارگاه ها، شروع به ساخت و آماده سازی شیشه ها و یراق الات میکنند. ( توجه داشته باشید یکی از شرکتهای معتبر در این زمینه شرکت شیشه بالکن برسام میباشد که با مراجعه به این لینک میتوانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید)

به صورت خلاصه مراحل به این صورت میباشد:

  1. برش و اندازه‌گیری: در این مرحله، ابتدا محیط بالکن و فضای مورد نیاز برای نصب شیشه بالکن، اندازه گیری میشود و سپس شیشه به اندازه مورد نیاز برش می‌خورد.
  2.  استفاده از چسب های مخصوص برای نصب و خشک کردن چسب ها با دستگاه
  3. مونتاژ کامل شیشه های سکوریتی در محیط کارخانه
  4. اجرا و نصب توسط کارشناسان شرکت پیمانکار

 

فرایند اجرا و نصب بالکن

 

بعد از تولید، شیشه‌های سکوریت آماده نصب بر روی بالکن می‌شوند. نصب شیشه‌های سکوریت در بالکن‌ها نیازمند تجهیزات و تخصص خاصی است و معمولاً توسط تیم‌های حرفه‌ای نصب شده و به دقت بالایی انجام می‌شود. این نصب شامل مراحل زیر است:

۱. بررسی و آماده‌سازی محل نصب: قبل از نصب، محل نصب توسط کارشناسان برای تطبیق دقیق شیشه بررسی می‌شود و هرگونه موانع یا مشکلات موجود بررسی و برطرف می‌شوند.

۲. نصب و تثبیت شیشه: شیشه سکوریت به وسیله قاب‌های مناسب نصب می‌شود و سپس به دقت در محل مناسب تثبیت می‌شود. این فرآیند به دقت انجام می‌شود تا شیشه به درستی و بدون هیچ گونه نقصی نصب شود، توجه داشته باشید اگر شیشه های بالکن از نوع ریلی باشند میتوان با فضای کمتر نیز اجرایی نمایید.

۳. بررسی نهایی و تمیزکاری: پس از نصب، شیشه‌ها دقیقاً بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ خطا یا ایرادی در فرایند نصب وجود ندارد.

ادامه مطلب  نکات مهم خرید بتن آماده

نتیجه گیری:

از برخی از مزایای مهم استفاده از شیشه بالکن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیباسازی فضای بیرونی ساختمان
  • دلباز شدن فضای بالکن
  • جلوگیری ورود هوای آلوده و حشرات

 

همچنین از این شیشه های سکوریتی بالکنی در فضای داخلی و خارجی اپارتمان، پارتیش واحدهای تجاری، رستورانها ، آلاچیق ها و تالارها ، مراکز خرید و نمایشگاه ها و همچنین استخرها و مراکز ورزشی و فرهنگی و هنری استفاده میگردد.

برگرفته از: ابزارنیکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا