اجزای چیدمان و دکوراسیون

پارتیشن شیشه ای؛ انواع و کاربرد آن در دکوراسیون اداری

در دنیای امروزه فضاهای اداره در حال کوچک شدن هستند، به همین دلیل اگر از دیوارکشی برای تقسیم بندی فضا استفاده شود، محیط بسیار کوچک و بهم ریخته دیده می‌شود. پارتیشن شیشه ای بهترین گزینه برای جداسازی فضاهای اداره محسوب می‌شود؛ زیرا محیط زیادی اشغال نمی‌کند و باعث ایجاد حریم خصوصی کارمندان می‌شود.

پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارند. پارتیشن ها از نظر نوع شیشه به دو گروه تک جداره و دوجداره تقسیم می‌شود که پارتیشن شیشه ای دوجداره قیمت و ضخامت بیشتری دارد. پارتیشن به خوبی نور را از خود عبور می‌دهد، به همین دلیل در راندمان کاری کارمندان نقش بسزایی دارد.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

این نمونه از پارتیشن ها از پنل هایی شیشه ای مقاومی تشکیل می‌شوند که در برابر ضربه، گرما و سرما مقاومت خوبی دارند. پارتیشن های شیشه ای نسبت به دیوارکشی اداره‌ها قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند. سیستم پارتیشن‌ها معمولا به صورت شیشه هستند؛ اما برخی از این پارتیشن ها از قاب تشکیل شده‌اند. پارتیشن های فریم دار دارای قاب های آلومینیومی یا UPVC هستند. با استفاده از پارتیشن شیشه ای می‌توانید یک اتاق را به چند قسمت مختلف تقسیم کنید و به بهره‌وری کارمندان کمک کنید. اگر فضای اداره شما بسیار کوچک است، می‌توانید از پارتیشن های تک جداره استفاده کنید. پارتیشن تک جداره ضخامت کمتری دارند، به همین دلیل فضای کمتری را در برمی‌گیرد.

C:\Users\Iran.sh\Downloads\797987987987878.jpg

انواع پارتیشن شیشه ای برای ادارات

پارتیشن ها از نظر شیشه، ضخامت، ابعاد و… به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها کاربرد متفاوتی در فضای اداره دارند. انواع پارتیشن شیشه ای شامل موارد زیر می‌شوند.

  • پارتیشن فریم لس
  • پارتیش فریم دار
  • پارتیش تک جداره
  • پارتیشن دوجداره
  • پارتیشن مات
  • پارتیشن هوشمند
ادامه مطلب  نکات خواندنی در انتخاب گل مصنوعی

پارتیشن شیشه ای فریم لس یکی از مدرن‌ترین پارتیشن های شیشه ای محسوب می‌شود که ظاهری کاملا شیشه ای و یک دست دارد. این نوع پارتیشن ها برای فضاهای مدرن انتخاب مناسبی به حساب می‌آیند. یکی از مزیت این نوع پارتیشن ها عبور نور است که همین امر از مصرف بی‌رویه انرژی جلوگیری می‌کند. پارتیشن فریم دار از متریال‌هایی چون شیشه، آلومینیوم و فلز تشکیل شده است. برای پارتیشن های فریم دار می‌توانید از شیشه های تک جداره و دوجداره استفاده کنید. توجه داشته باشید، پارتیشن های فریم دار انتخاب مناسبی برای محیط‌های بزرگ هستند. علاوه‌بر این برای پارتیشن های فریم دار می‌توانید از شیشه های مات و طرح دار نیز استفاده کنید.

C:\Users\Iran.sh\Downloads\glass-wall-office-partition001.jpg

انواع شیشه پارتیشن شیشه ای

این نوع پارتیشن ها از شیشه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که هرکدام از آن ها مزایای متفاوتی دارند. برای پارتیشن شیشه ای معمولا از شیشه سکوریت، سندبلاست، لمینت و فلوت استفاده می‌کنند.

  • پارتیشن شیشه ای سکوریت: بسیاری از پارتیشن ها از این نوع شیشه ساخته می‌شوند، زیرا این نوع شیشه ها در برابر حرارت و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند.
  • پارتیشن شیشه ای سندبلاست: به‌طور کلی سندبلاست نوعی تکنولوژی برای ساخت شیشه پارتیشن شیشه ای است. در این نوع شیشه ها با استفاده از ماسه و آب روی شیشه های پارتیشن طرح ایجاد می‌کنند. از این نمونه پارتیشن ها به عنوان پارتیشن مات استفاده می‌کنند.
  • پارتیشن شیشه ای فلوت: شیشه های فلوت همان شیشه های ساده‌ای هستند که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع شیشه‌ها بسیار ظریف هستند و به‌دلیل قیمت مناسبی که دارند به وفور در پارتیشن از آن ها استفاده می‌کنند. متاسفانه این نوع شیشه ها عمر کوتاهی دارند و در برابر ضربه و گرما بسیار حساس هستند.
  • پارتیشن شیشه ای لمینت: در پارتیشن های شیشه ای لمینت از یک ماده ژله ای در بین شیشه ها استفاده می‌شود که باعث مقاومت شیشه پارتیشن در برابر ضربه و فشار می‌شود. در صورت شکستن این نوع پارتیشن ها، خورده شیشه ها پخش یا پرتاب نمی‌شوند، به همین دلیل خطر کمتری برای کارمندان دارد. این پارتیشن ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها در فضایی کاربرد دارند.
ادامه مطلب  ایده های زیبا برای تزیین اتاق خواب عروس

ویژگی های پارتیشن شیشه ای

یکی از رایج‌ترین مشکلات محیط کاری، نبود نور طبیعی است که همین مسئله می‌تواند تاثیر منفی بر روحیه کارکنان داشته باشد. نصب پارتیشن شیشه ای بهترین راه برای افزایش نور طبیعی در اداره ها است. از دیگر ویژگی های پارتیشن شیشه ای می‌توان به قیمت مناسب، عایق صوتی، عایق حرارتی، نصب سریع و آسان، نظافت آسان و… اشاره کرد.

کاربرد پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای به دلیل مزایای متعددی که دارند، در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از کاربردهای پارتیشن شیشه ای در ادارات عبارتند از:

  • ایجاد اتاق های کار مجزا
  • تفکیک بخش های مختلف اداره مانند بخش فروش، بازاریابی، منابع انسانی و …
  • ایجاد فضایی برای جلسات و کنفرانس ها
  • افزایش نور طبیعی در محیط کار
  • ایجاد حسی از باز بودن و بزرگتر نشان دادن فضای اداره

کلام آخر

پارتیشن شیشه ای از بهترین اقلام برای تفکیک فضای اداری است. این نوع پارتیشن ها در طرح و مدل های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها مزایای منحصربه فردی دارند. به‌طور کلی پارتیشن هایی که از جنس سکوریت هستند از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. از ویژگی های بارز پارتیشن شیشه ای می‌توان به عایق صوتی و گرما اشاره کرد.

شما می‌توانید برای مشاوره و رزرو وقت ابعاد برداری پارتیشن اداری از وبسایت شرکت آفن دیدن نمایید. در آفن فرایند تولید، نصب و نگهداری انواع پارتیشن اداری توسط متخصصین این شرکت انجام می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا