اجزای چیدمان و دکوراسیون

تزیین سفره هفت سین را با ایده های جدید بیاموزید!

هفت سین برای ما ایرانی ها معانی زیادی دارد. سفره هفت سین نماد فرهنگ و تمدن ایرانیان است. از این رو خانم های خلاق ایرانی با سلیقه هر ساله به دنبال ایده های جدید و خلاقانه برای تزیین سفره هفت سین هستند و می خواهند سفره هفت سین زیبا و متفاوت سال های گذشته را چیدمان کنند.

تزیین سفره هفت سین

در همین راستا سایت شیک اند تک قصد دارد با ارائه ایده های جدید و زیبا برای تزیین سفره هفت سین شما خانمی با سلیقه، سفره ای متفاوت و زیباتر از همیشه بچینید.

اولین قدم برای تزیین سفره هفت سین انتخاب مکان مناسب است. جایی که رفت و آمد کمتری دارد اما در عین حال مرکز توجه خانه است.

تزیین جام برای هفت سین

برای تزیین سفره هفت سین نباید از سفره استفاده کرد، اما با توجه به مبله شدن خانه های امروزی و افزایش سطح دید افراد، استفاده از یک یا گاه چند میز مناسب برای این منظور می تواند ظاهر هفت را افزایش دهد. چندین بار گناه کن (خط دید خط مستقیمی است که افراد هنگام نشستن دارند. وقتی افراد روی کاناپه می نشینند ارتفاع خط دید آنها بیشتر از زمانی است که روی زمین می نشینند)

ایده های تزیین سفره هفت سین

اگر ظروفی که برای هفت سین انتخاب کرده اید کوچک هستند از میز استفاده کنید و اگر ظرف هایی که برای هفت سین انتخاب کرده اید بزرگ هستند یا اگر به تزیینات دیگری غیر از هفت سین علاقه دارید بهتر است به جای وسایل از تزئینات دیگر استفاده کنید. در یک میز بزرگ، از چندین میز با ارتفاع های مختلف استفاده کنید. همیشه یادتان باشد سفره ای را که قرار است تزیین کنید شلوغ نکنید زیرا در این صورت دکور هفت سین شما تاثیر منفی می گذارد.

پس از انتخاب مکان و میز مناسب، نوبت به چیدمان وسایل و ظروفی می رسد که باید روی میز قرار گیرند. به یاد داشته باشید، هرچه وسایلی که در هفت سین شما قرار می گیرند شیک تر باشند، هفت سین شما زیباتر می شوند.

جدیدترین سفره هفت سین

شما دو راه برای انتخاب و طراحی ظروف زیبا دارید، یا ظروف شیک و مناسب را از بازار خریداری می کنید و یا ظروف ساده و یکدست را انتخاب می کنید و با رنگ ویترا در اشکال مختلف اما معنادار طراحی می کنید. پس از طراحی ظرف را به مدت 24 ساعت در جای مناسب قرار دهید تا خشک شود سپس برای ثابت شدن رنگ می توانید ظروف رنگ شده خود را طبق دستور روی جعبه رنگ در فر قرار دهید.

ادامه مطلب  رنگ آشپزخانه ام چگونه مرا لاغر می کند !

سفره آرایی سنتی هفت سین

رومیزی را می توان از ترمه یا ساتن انتخاب کرد. هر کدام از این پارچه ها زیبایی خاص خود را دارند اما هر کدام بیانگر حرف و حال و هوای خاص خود هستند. اغلب پارچه های ترمه فضا را سنتی کرده و سبکی کلاسیک به میز شما ارائه می کنند، اما پارچه های ساتن میز شما را رنگارنگ تر می کند و استایل مدرن تری به شما می دهد. اما انتخاب هر یک از این اقلام به سلیقه شخصی و همخوانی نوع پارچه با ظروف هفت سین خاص شما برمی گردد.

تزیین تخم مرغ هفت سین

اگر پارچه ساتن را برای رومیزی خود انتخاب می کنید، از پهن کردن آن خودداری کنید. زیباترین روش پخش پارچه های ساتن ایجاد چین و چروک روی این پارچه ها است. با ایجاد این چین و چروک ها انعکاس نور و سایه روی میز شما ایجاد می شود.

قبل از هر مورد، یک آینه و جا شمعی زیبا در مرکز میز یا میزها قرار دهید. گفته می شود قرار دادن شمعدان های برنزی یا شمعدان های کریستالی زیبا و شیک باعث ایجاد هاله مثبت انرژی در اطراف سفره هفت سین شما می شود. این هاله های مثبت آرامش خاصی را بر اساس اصالت در توده ایجاد می کنند.عکس سفره هفت سین

یک ایده متفاوت برای قرار دادن شمع می تواند استفاده از شمع های کوتاه و یکدست در تعداد زیاد باشد. می توانید این شمع ها را به شکل عدد سال، به شکل قلب یا هر چیز دیگری روی یک میز یا دو میز بچینید.

برای قرار دادن مواد غذایی مانند سمنو، سنجد، سکه و … از ظروف یک شکل، یک رنگ یا یک ماده استفاده کنید. زیبایی و تناسب این ظروف تاثیر بسیار زیادی در زیبایی سفره هفت سین خواهد داشت.

تزیین سفره هفت سین

برای کاشت سبزه بهتر است از ظروف پایه غیر شیشه ای استفاده کنید. گاهی برخی افراد با حوصله سبزی را در گلدان می کارند یا … برای این منظور کافی است یک پارچه توری نازک یا یک جوراب پارازین زنانه یا مقداری پنبه روی شیشه گذاشته و سپس دانه های سبزی ریز مانند هارکشر، حلبا و … را بمالند. به این مش. برای مالیدن این تخم مرغ ها کافی است مش را کمی خیس کنید و سپس سبزی ها را روی مش بریزید. بهتر است از تجمع بیش از حد تخم‌مرغ‌ها در یک منطقه خودداری کنید زیرا باعث سبز نشدن آن‌ها می‌شود و همچنین هیچ قسمتی از شیشه بدون تخم‌مرغ باقی نمی‌ماند. پس از اتمام این کار، شیشه را در جای مناسبی که نور و حرارت کافی داشته باشد قرار دهید و روزی دو یا سه بار به این تخم مرغ ها با آبپاش آب دهید.

ادامه مطلب  چرا مبل کلاسیک و استیل را باید از برند پالوسانتو خرید؟

میز شیک هفت نفره

به جای قرار دادن یک مخزن ساده روی سفره هفت سین، سعی کنید یک آکواریوم کوچک طراحی کنید. برای این کار به پول و تجهیزات زیادی نیاز ندارید. کافی است یک بسته ماسه رنگی و چند بوته پلاستیکی کوچک تهیه کنید. پس از شستن، ماسه را داخل کیسه بریزید و بوته ها را در ماسه قرار دهید، آکواریوم را پر از آب کنید و ماهی قرمز زیبای خود را در این کیسه قرار دهید.

روش دیگر استفاده از صدف سفید است. می توانید دو یا سه ردیف صدف را در اطراف آکواریوم خود بچسبانید. البته بهتر است این کار را روی دیواره بیرونی آکواریوم انجام دهید زیرا چسب های استفاده شده می تواند برای ماهی مضر باشد و یا اینکه چسب ها در تماس با آب اثر خود را از دست داده و صدف ها از آکواریوم جدا می شوند.

تنگ ماهی سفره هفت سین

از گذشته تا به امروز در سفره هفت سین استفاده از ماهی قرمز به عنوان سنبل مرسوم بوده است. اما گاهی دیده می شود که برخی برای تزیین سفره هفت سین خود از ماهی های مختلف استفاده می کنند. اگر می خواهید اصالت سفره هفت سین خود را حفظ کنید از ماهی قرمز برای این منظور استفاده کنید.

در سفره خانواده هفت سین از سیب استفاده می شود. گاهی بعضی ها ظرفی پر از میوه های مختلف را به همراه سیب سر سفره هفت سین می گذارند و گاهی ترکیبی از سیب های زرد، سبز و قرمز را روی سفره می گذارند.

تزیین فنجان هفت سین

در اینجا می خواهیم به ایده ای متفاوت از قرار دادن سیب در سفره هفت سین اشاره کنیم. اگر در میوه آرایی مهارت دارید، از این مهارت استفاده کنید. تعدادی سیب را به شکل های خاص مانند قو، گل یا … درست کنید و از این سیب ها در برابر قرار گرفتن در معرض هوا و سیاه شدن با پلاستیک یا اسپری پولیش محافظت کنید. سپس این سیب های تزئین شده را در یک بشقاب زیبا و سپس روی میز قرار دهید.

ایده تزیین تخم مرغ هفت سینتخم مرغ بدترین عضو سفره هفت سین است و گاهی تزیین آن کمی سخت به نظر می رسد. توصیه می شود یک تخم مرغ کامل (تخم مرغی که خالی نشده است) قرار دهید، اما اگر می خواهید تخم مرغ های بیشتری روی میز داشته باشید و آن ها را به زیبایی تزئین کنید، بهتر است تعدادی از آنها خالی باشد. می توانید دو سر تخم مرغ را با مداد یا چیز ظریف دیگری (یک سوراخ کوچک) از یک سر تخم مرغ سوراخ کنید تا مواد از سر دیگر آن خارج شود. سپس داخل این تخم مرغ را بشویید و بگذارید چند ساعت بماند تا خشک شود.

ادامه مطلب  کاربردهای اسپیس فریم در غرفه سازی

حالا وقت تزیین تخم مرغ است، می توانید با استفاده از شیشه های رنگی، اکریلیک، اسپری رنگ یا آبرنگ روی تخم مرغ های خود رنگ کنید.

سفره هفت سین مدرن و ساده

تنها راه تزیین تخم مرغ، رنگ آمیزی نیست، بلکه با کمی خلاقیت و یا استفاده از یک یا ترکیبی از چند ایده ذکر شده در زیر، می توانید تخم مرغ های مختلفی را روی سفره هفت سین خود قرار دهید.

چسباندن نوشته های زیبای ایرانی یا خارجی روی پوست تخم مرغ می تواند ایده خوبی برای تزیین تخم مرغ باشد.

برای تزیین تخم مرغ نیز می توان از نوارهای زیبا و متناسب با اندازه تخم مرغ استفاده کرد.

گل های پارچه ای کوچک را انتخاب کنید و آنها را به شکل قلب، گل، پراکنده، کج یا… روی تخم مرغ بچسبانید.

کل تخم مرغ خود را با پارچه مشبک، مروارید، مهره یا … بپوشانید.

یک میز معمولی با هفت صندلی

تخم‌مرغ‌هایتان را رنگ کنید و سپس با نخ، نخ یا روبان‌های رنگی روی بوته‌ای آویزان کنید، سپس این بوته را گوشه سفره هفت سین خود قرار دهید.

نکته بعدی برای تزیین سفره هفت سین، گذاشتن سکه روی این سفره است. از قدیم الایام مرسوم بوده است که سکه را در ظرفی زیبا می گذارند یا در آب می گذارند. اما حالا وقت آن است که از روش یا ایده ای جدید برای قرار دادن سکه در سفره هفت سین استفاده کنید.

سکه ای که از کوزه بیرون می آید زیبا به نظر می رسد. می توانید یک شیشه کوچک تهیه کنید و آن را وارونه روی میز قرار دهید سپس سکه ها را جلوی شیشه قرار دهید.

میز شیک و ساده هفت نفره

تعداد زیادی سکه به یک شکل و اندازه تهیه کنید، سپس یک مجسمه توپ، هرمی یا ساده که انحنای زیادی ندارد انتخاب کنید و سکه ها را مانند فلس ماهی به این مجسمه بچسبانید. می توانید از مجسمه حیوان سال استفاده کنید، اما در این صورت نمی توانید این مجسمه را در سال های بعد روی میز بگذارید، بلکه سالیان سال از یک سکه یا هرم سکه استفاده می شود.

هفت سین را از تراس مگ بخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا