اجزای چیدمان و دکوراسیون

راهنمای خرید درب شیشه ای، نکات کلیدی و انتخاب بهترین مدل

 

امروزه طراحی درب‌ها، به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین اجزاء زیباسازی محیط در نظر گرفته‌ می‌شود. با توجه به اینکه در دکوراسیون امروز، شیشه و آینه جایگاه ویژه‌ای دارد، درب‌های شیشه‌ای به‌عنوان یک انتخاب مدرن و شیک مدنظر هستند. درب‌های شیشه‌ای به شکل لولایی و کشویی وجود دارند و می‌توان با توجه به وسعت فضا از آن‌ها بهره‌مند شد. به‌کار بردن شیشه دوجداره و شیشه سکوریت به‌عنوان مواد اولیه درب‌ها، باعث می‌شود درب‌های شیشه‌ای عایق مناسبی برای دما و صدا به‌حساب آیند.

انواع درب شیشه ای

درب‌های شیشه‌ای با وزن کم و نصب آسان آن‌ها امروزه به‌عنوان یک انتخاب محبوب در میان افراد محسوب می‌شود. این درب‌ها، می‌توانند عایق‌های مناسبی برای مصرف انرژی باشند. برخی از درب‌های شیشه‌ای با تکنولوژی‌های روز دنیا عجین شده‌اند و قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک را دارند. از جمله معروف‌ترین درب‌‌های شیشه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب شیشه ای لولایی

این درب ها، از قدیمی‌ترین درب‌های شیشه‌ای هستند. نحوه باز و بسته شدن و نصب راحت باعث شده که درب شیشه ای لولایی در اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و ادارات به‌ میزان زیادی استفاده شود. از مزایای درب شیشه‌ای لولایی می‌توان به قیمت پایین و در دسترس بودن یراق آلات آن اشاره کرد‌. همچنین بسیاری از مردم با نحوه باز و بسته شدن درب لولایی آشنا هستند، بنابرین استفاده از آن بسیار آسان است.

C:\Users\Iran.sh\Downloads\878978979.jpg

شاید دغدغه اصلی بسیاری از خریداران برای نصب این محصول، لرزشی است که در هنگام باز و بسته شدن آن‌ها وجود دارد. این موضوع را می‌توان با قراردادن استپ یا آرام بند در آن‌ها به‌راحتی حل کرد. درب‌های شیشه‌ای لولایی می‌توانند از جنس شیشه سکوریت، مات، تک جداره، دوجداره یا لمینت باشند. همچنین این درب‌ها از نظر شکل ظاهری به انواع زیر دسته‌بندی می‌شوند.

  • درب لولایی فریم لس
  • درب لولایی فریم دار
  • درب لولایی با لولای شیشه ای
ادامه مطلب  با کاربردهای کوسن بیشتر آشنا شوید!

درب شیشه ای کشویی

این درب‌ها به صورت اتوماتیک و دستی باز و بسته می‌شوند. بزرگ‌ترین مزیت درب شیشه‌ ای کشویی، اشغال فضای بسیار کم است. این موضوع برای محیط‌های کوچک مانند مغازه‌های پاساژها اهمیت فراوانی دارد. معمولاً برای ساخت این نوع درب از شیشه سکوریت و یراق آلات ریل‌‌ها استفاده می‌شود. دقت داشته باشید، کیفیت یراق آلات مصرفی برای درب شیشه‌ای کشویی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا این کار باعث می‌شود که در هنگام باز و بسته کردن درب، صدایی باعث آزار دیگران نشود. امروزه به‌دلیل اشغال فضای کم در هنگام باز و بسته کردن درب ریلی، این نوع درب‌ها کاربردی وسیعی برای مغازه‌های کوچک و آپارتمان‌ها دارد.

C:\Users\Iran.sh\Downloads\449898.jpg

درب شیشه ای اتوماتیک

مطمعناً شما این نوع درب‌ها را در ورودی مکان‌های پرتردد دیده‌اید. استفاده از درب‌‌های شیشه‌ای اتوماتیک، بهترین راه برای کاهش مصرف انرژی است. علاوه‌بر این به‌دلیل بسته شدن سریع درب شیشه‌ای اتوماتیک، گرد و غبار و حشرات کمتری وارد محیط می‌شوند. این درب‌ها عایق صوتی و حرارتی قوی محسوب می‌شوند و درصورت داشتن بودجه کافی، بهترین گزینه برای محیط‌های پرتردد هستند.

کرکره شیشه ای

این محصولات هم به‌عنوان درب و هم به‌عنوان پنجره قابل استفاده هستند. شفافیت بالای این درب‌ها، باعث می‌شود که محیط کاری شما دلگیر نبوده و امکان دیدن فضای اطراف نیز برای شما فراهم باشد. کرکره شیشه ای مانند دیگر انواع درب شیشه‌ای عایق قدرتمندی برای صدا و دما محسوب می‌شود.

نکات کلیدی برای خرید درب شیشه ای 

هر چند که زیبایی، شفافیت و ماندگاری درب شیشه‌ای بسیار بالاست و ارزش خرید آن‌ را بالاتر می‌برد، اما لازم است قبل از خرید درب شیشه ای به نکاتی توجه کنید. قبل از هر چیز باید بدانید که آیا درب شیشه ای برای محیط شما مناسب است یا خیر؟ علاوه‌بر تناسب با محیط، بهتر است در هنگام خرید به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • نوع فضای مورد استفاده (اداری، مسکونی، …)
  • عرض و ارتفاع مکان درب
  • میزان تردد افراد
  • در نظر گرفتن فضای بین دو درب برای مراقبت‌های بیشتر
  • اتوماتیک بودن یا نبودن
  • تناسب با رنگ محیط
  • انتخاب بهترین مدل درب شیشه ای
  • هزینه درب
  • جنس شیشه
  • کاربرد درب (به‌عنوان پارتیشن، درب، …)
ادامه مطلب  اشنایی با صفر تا صد پارتیشن اداری در اجرای دکوراسیون اداری

تتراگلس یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده و عرضه کننده درب های شیشه ای در تهران، امکان خرید درب شیشه ای اقساطی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برای اطلاع از شرایط پرداخت و ثبت سفارش درب شیشه ای به وبسایت تتراگلس http://tetraglass.net/ مراجعه و یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

برای ثبت سفارش درب شیشه ای کلیک کنید

کاربرد درب شیشه ای

درب‌های شیشه‌ای برای محیط‌های متنوعی استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فروشگاه‌ها
  2. سرویس بهداشتی
  3. به‌عنوان پارتیشن شیشه ای
  4. ورودی اتاق‌های ادارات و منازل

پرطرفدارترین درب های شیشه ای

همانطور که اشاره شد، درب‌های شیشه‌ای براساس نوع باز و بسته شدن آن‌ها به انواع متفاوتی دسته بندی می‌شوند. در میان انواع مختلف درب شیشه ای، درب‌های کشویی و اتوماتیک بسیار محبوبند. دلیل این امر، اشغال فضای بسیار کم این درب‌ها در هنگام باز و بسته شدن است. همچنین به‌دلیل صدای کمی که در حین باز شدن دارند، می‌توانند از توجه افراد و آلودگی صوتی جلوگیری کنند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای نیز نقش بسیار مهمی در مصرف بهینه برق و جلوگیری از اتلاف انرژی دارند.

درب‌های لولایی شیشه‌ای، با وجود قدیمی بودن هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درب‌ها برای فضاهایی که دارای محدودیت عرضی هستند مناسب‌اند. همچنین راحتی و آسایش سالمندان با وجود درب‌های لولایی، فراهم می‌شود. قیمت درب لولایی شیشه ای و یراق آلات آن نیز نسبت به سایر درب‌ها بسیار پایین‌تر است.

سخن پایانی

درب‌های شیشه‌ای به‌دلیل عبور نور از خود، نقش مهمی در روشنایی فضاهای داخلی دارند. اگر مایلید که محیط‌های داخلی شما دارای حریم خصوصی باشند، می‌توانید از شیشه سکوریت مات برای درب‌های شیشه‌ای استفاده کنید‌‌. این شیشه‌ عایق‌بندی مناسبی را برای محیط ایجاد می‌کند و به‌ راحتی قابل تنظیف است. درب‌های شیشه‌ای ریلی، برای فضاهایی که محدودیت طولی دارند بسیار مناسب است. به‌طور کلی استفاده از درب شیشه ای از هر نوعی، باعث می‌شود که محیط شما زیباتر باشد و روشنایی آن نیز افزایش یابد.

ادامه مطلب  تغییر دکوراسیون خانه با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا