طراحی فضاهای بیرونی

بررسی درب های اتوماتیک کشویی

در طول روز با اقلام و تجهیزات کاربردی مختلفی روبرو هستیم که شاید متوجه اهمیت بسیار بالای آن ها نشویم. یکی از این اقلام، درب ها هستند که امروزه از تکنولوژی روز دنیا برای پیشرفته تر کردن آن ها استفاده های بسیار زیادی شده است. در حال حاضر ادارات، شرکت ها و … استفاده های بسیار زیادی را از درب های اتوماتیک کشویی می کنند. درب کشویی یکی از نمونه های پرطرفدار درب های امروزی بوده که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از درب ها به واسطه عملکرد ایده آل خود، به عنوان گزینه بی نظیری برای نصب در اکثریت مکان ها شناخته می شوند. در همین راستا نیز مکان های زیادی به این نوع از درب ها مجهز شده اند.

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های موفق همچون مجموعه هامین در عرصه فروش تجهیزات امنیتی و حفاظتی تاسیس شده اند. فروش درب های اتوماتیک کشویی به عنوان یکی از خدمات قابل ارائه از سوی این مراکز به شمار می رود. با این حال متقاضیانی که قصد خرید درب های اتوماتیک کشویی را دارند، باید قبل از هر چیزی اطلاعات مفیدی را در این رابطه به دست بیاورند. کسب اطلاعات لازم در رابطه با این مسئله باعث خواهد شد تا شما بتوانید در خرید این درب ها نیز به بهترین شکل عمل کنید.

آشنایی بیشتر با درب های اتوماتیک کشویی

قبل از این که به پروسه خرید درب های اتوماتیک کشویی برسید، باید آگاهی لازم را نسبت به این مدل از درب ها داشته باشید. نیاز است که بدانید، نام دیگر درب اتوماتیک کشویی، اسلایدینگ می باشد. این نوع از درب ها به عنوان متداول ترین گزینه برای قرارگیری در قسمت ورودی و خروجی اماکن تجاری، اداری و مسکونی شناخته می شوند. لازم به ذکر است که شرکت های سازنده درب های اتوماتیک کشویی به ساخت این محصولات در انواع مختلفی پرداخته اند. همین مسئله باعث شده تا خریداران با بررسی هر یک از این درب ها نسبت به برطرف کردن نیاز خود در این زمینه اقدام کنند. البته باید بدانید که ساختار هر یک از این درب ها متفاوت بوده و نیاز به بررسی تخصصی از سوی شما دارد. در ادامه با انواع درب های اتوماتیک کشویی آشنا خواهیم شد.

ادامه مطلب  بهترین شرکت تولیدکننده افزودنی بتن و سیمان در ایران

نحوه عملکرد درب اتوماتیک کشویی چگونه است؟

درب های اتوماتیک کشویی از قسمتی به نام لت فریم برخوردار هستند. لت فریم به همراه شیشه سکوریت از طریق اجزایی به نام هنگر به ریل درب های اتومات متصل می شود. این نوع از درب ها مجهز به یک الکتروموتور برای جا به جایی هستند تا به صورت کشویی باز و بسته شوند. تسمه، انرژی تامین شده به وسیله الکتروموتور و فرمان برد الکترونیکی این درب ها موجب باز و بسته شدن آن ها به شکل کشویی می شود. به دلیل حرکت افقی این درب ها و سرعت عمل بالای مناسب آن ها، استفاده از آن ها در مکان های پر تردد رواج بیشتری دارد. لازم به ذکر است که این نوع از درب ها در دو ساختار فریم لس و فریم دار به بازار عرضه می گردد.

انواع درب های اتوماتیک کشویی

عامل های مختلفی وجود دارند که باعث ساختار های مختلف درب های اتوماتیک کشویی شده اند. محل استفاده از این درب ها، مقدار باز شوندگی و قیمت درب های اتوماتیک کشویی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در ساخت انواع درب های کشویی اتوماتیک به شمار می روند.

درب اتوماتیک کشویی شیشه ای

1- درب های اتوماتیک چهار لت

درب های اتوماتیک کشویی چهار لت به عنوان یکی از کاربردی ترین درب های اتوماتیک در بازار های کشورمان شناخته می شوند. این نوع از درب ها دارای دو لت متحرک و دو لت ثابت هستند. هر یک از لت های ثابت در قسمت های کناره درب قرار می گیرد. میزان بازشوندگی این نوع درب اتوماتیک کشویی، به اندازه نصف عرض تمامی درب ها می باشد. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع درب رواج بیشتری دارد.

2- درب اتوماتیک اسلایدینگ دو لت متحرک

درب های اتوماتیک کشویی دو لت متحرک به عنوان گزینه دیگری برای خرید از سوی شما شناخته می شوند. استفاده از این درب ها هنگامی وجود خواهد داشت که امکان حرکت لت متحرک درب روی دیوار وجود داشته باشد. در این نوع درب ها، هر دو لت متحرک از اطراف باز می شوند و میزان بازشوندگی به اندازه تمامی دهانه درب خواهد بود.

ادامه مطلب  انواع سازه های سقف برای اجرا در پروژه ها

4- درب اسلایدینگ یک لت ثابت، یک لت متحرک

همان طور که از نام این درب اتوماتیک کشویی پیدا است، مجهز به یک لت ثابت و یک لت متحرک هستند. لت متحرک می تواند از سمت راست یا چپ فضای لازم را برای تردد ایجاد کند. لازم به ذکر است که میزان بازشوندگی در این نوع درب ها به اندازه یک لت می باشد. بنابراین مقدار بازشوندگی آن در مقایسه با موارد ذکر شده کمتر است.

5- درب های اتوماتیک یک لت متحرک

اگر از فضایی بهره مند هستید که امکان استفاده از درب های دو لت وجود ندارد، بهترین گزینه برای شما درب های اتوماتیک کشویی یک لت متحرک هستند. در واقع کاربرد این نوع درب ها برای فضاهایی بوده که دارای عرض بسیار کمی هستند. لازم به ذکر است که برای نصب این نوع از درب های کشویی اتوماتیک، نیاز به فضای کافی برای قرارگیری لت متحرک درب بر روی دیوار می باشد.

مزیت های استفاده از درب کشویی اتوماتیک

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک کشویی

یکی از موضوعات مهمی که نیاز به بررسی ویژه از سوی شما دارد، مزایای استفاده از درب های اتوماتیک کشویی می باشد. به صورت کلی هنگامی که مزایای درب های اتوماتیک از سوی شما مورد بررسی قرار بگیرد، قطعا می توانید با آگاهی بیشتری نسبت به تهیه آن اقدام کنید. با این حال مزیت های درب های اتوماتیک شامل:

  • حرکت بدون صدا و بسیار آرام درب ها هنگام باز و بسته شدن
  • قابلیت نصب قفل حفاظتی
  • امکان جا به جایی اجسام بسیار بزرگی و سهولت در حین رفت و آمد
  • دارای سیستم هوشمند برای تشخیص رفت و آمد افراد مختلف
  • دارای هنگر های ضد سایش به منظور افزایش عمر درب
  • امکان باز و بسته کردن درب کشویی به وسیله ریموت
  • امکان تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب
  • کنترل دما و صرفه جویی قابل توجه برای تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی
  • وجود قفل امنیتی برای سیستم پنل کنترل
  • اشغال فضای بسیار کم
  • قابلیت دید به بیرون

قیمت درب های اتوماتیک کشویی

یکی از مسائل بسیار اساسی برای خرید درب های اتوماتیک کشویی که مورد توجه ویژه افراد مختلف قرار می گیرد، قیمت های درب های اتوماتیک است. به صورت کلی قیمت این محصولات کاملا متغیر بوده و با توجه به نوع درب انتخاب شده از سوی شما می باشد. همان طور که گفته شد، انواع درب های اتوماتیک کشویی در بازار های کشور ایران موجود هستند. هر یک از این درب ها توسط تولیدکنندگان مختلفی به بازار های کشورمان عرضه می شوند. بنابراین طبیعی است تا نرخ تعیین شده از سوی این مراکز نیز کاملا متفاوت باشد. با این حال باید بدانید که تنها موارد ذکر شده از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این درب ها به شمار نمی روند. قیمت درب های اتوماتیک به مسائل دیگری همچون فروشنده موردنظر نیز وابسته است.

ادامه مطلب  برج خنک کننده، رفیق همیشگی سیستم‌های تهویه مطبوع و صنعتی

قیمت درب های اتوماتیک

با وجود برخی از مراکز سودجو در این زمینه که به عنوان واسطه به فعالیت می پردازند، شرایط خرید درب های اتوماتیک کشویی نسبتا سخت تر شده است. علاوه بر این مسئله، برخی از این مراکز باعث ایجاد نوسانات بسیار زیاد در قیمت این محصولات می شوند. در چنین شرایطی تمامی متقاضیان باید مراقب باشند تا ضمن عدم خرید از این مراکز، مجموعه های معتبر را شناسایی کنند. در حال حاضر با وجود مراکز معتبر و شناخته شده، شرایط خرید درب کشویی اتوماتیک در مقایسه با گذشته بسیار راحت تر شده است. همین موضوع نیز باعث می شود تا شما بدون هیچ دغدغه ای بتوانید خرید خود را در این زمینه نهایی کنید.

خرید درب های اتوماتیک کشویی با بهترین شرایط

مراکز بسیار زیادی در کشور ایران به فروش تجهیزات حفاظتی و امنیتی می پردازند که تاکنون به موفقیت های عظیمی دست یافته است. مجموعه تخصصی هامین به عنوان یکی از فعالان ارزنده این عرصه به شمار می رود. هامین به واسطه تجربه بسیار ارزشمندی که در این عرصه کسب کرده، موفقیت های بی شماری را در این زمینه به دست آورده است. در همین راستا شرایط خرید درب های اتوماتیک کشویی از مجموعه تخصصی هامین بسیار راحت تر از گذشته شده است. تمامی متقاضیان می توانند تنها با مراجعه به وب سایت مجموعه هامین، به مشاهده تنوع وسیع تجهیزات امنیتی و حفاظتی از جمله درب های اتوماتیک بپردازند. با این وجود قطعا پروسه خرید متقاضیان بسیار راحت تر خواهد بود و تمامی این افراد می توانند بدون هیچ گونه دغدغه ای خرید خود را نهایی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا