اجزای چیدمان و دکوراسیون

جای مناسب میز تلویزیون در خانه کجاست؟

با توجه به کاربرد گسترده تلویزیون در خانه های امروزی، انتخاب جای مناسب برای میز تلویزیون یکی از اساسی ترین نکات برای طراحی صحیح و اصولی دکوراسیون منزل به حساب می آید. در واقع علم خوبی برای طراحی داخلی وجود دارد، به خصوص انتخاب مکان مناسب برای پایه تلویزیون در هر خانه. نصب تلویزیون در ارتفاع نامناسب، انتخاب مکان نامناسب برای آن و …. از جمله مواردی هستند که به طور مستقیم بر سلامت و سپس زیبایی خانه شما تأثیر می گذارند.

بنابراین شیک اند تک در این پست قصد دارد به جایگاه مناسب میز تلویزیون در دکوراسیون داخلی منزل بپردازد و شما را با ظریف ترین نکات در این زمینه آشنا کند.

پایه تلویزیون در پذیرایی

انتخاب مکان مناسب برای پایه تلویزیون برای هر خانه:

تلویزیون‌های کوچک قدیمی به راحتی در هر گوشه خانه قرار می‌گرفتند، اما تلویزیون‌های جدید امروزی با شکل و ابعاد بلندشان به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که برای زیباسازی فضای داخلی باید مکان مناسبی در فضای داخلی خانه پیدا کنند. . انتخاب مکان مناسب برای میز تلویزیون در وهله اول به پلان و طراحی داخلی خانه بستگی دارد، اما توجه به نکات ظریف در مورد انتخاب بهترین مکان برای میز تلویزیون در خانه می تواند مفید باشد.

از آنجایی که تلویزیون مرکز توجه و بزرگ ترین سرگرمی همه افراد خانه است، بهتر است جایی را انتخاب کنید که 7 یا 9 نفر در آن قرار گیرد تا دید کاملی به تلویزیون داشته باشد.

این مقاله را از دست ندهید: پایه تلویزیون دیواری یا زمینی برای خرید؟

هرگز تلویزیون خود را پشت پنجره قرار ندهید، کنتراست ایجاد شده بین نور تلویزیون و نور مستقیم پنجره چشمان شما را اذیت می کند و در نهایت به آنها آسیب می رساند. همچنین صفحه تلویزیون تیره و تاریک تر می شود. اگر مجبور به انجام این کار هستید، از پرده های پارچه ای ضخیم برای جلوگیری از ورود نور به این پنجره استفاده کنید.

ادامه مطلب  چرا مبل کلاسیک و استیل را باید از برند پالوسانتو خرید؟

یکی دیگر از راه های یافتن جای مناسب برای میز تلویزیون، تعیین نقطه کانونی میز پذیرایی است، این نقطه با توجه به شکل اتاق نشیمن یا میز پذیرایی در خانه های مختلف در مکان های مختلفی قرار می گیرد. بهترین راه این است که پایه تلویزیون را به عنوان نقطه کانونی قرار دهید و سپس مبلمان خود را در مقابل آن بچینید.

ایستگاه تلویزیونی در خانه

نکته بعدی برای انتخاب محل مناسب برای پایه تلویزیون، توجه به فواصل است. در حالت استاندارد، فاصله بین تلویزیون و مکانی که در آن نشسته اید باید دو برابر ارتفاع صفحه تلویزیون باشد. به عنوان مثال برای تماشای تلویزیون 32 اینچی باید فاصله یک متری را رعایت کنید.

از قرار دادن میز تلویزیون در جلوی رادیاتور، بخاری و بالای شومینه خودداری کنید. قطعات الکترونیکی داخل تلویزیون حساس هستند و در اثر گرمای تولید شده توسط این منابع از بین خواهند رفت. علاوه بر این در زمستان در کنار وسایل گرمایشی بهترین مکان برای نشستن و استراحت است و همانطور که می دانید نزدیک بودن تلویزیون به محل استراحت باعث آسیب به چشمان شما می شود.

از گوشه های خانه غافل نشوید، بسیاری از اوقات گوشه ها برای قرار دادن و تماشای تلویزیون کارآمدتر هستند زیرا این مکان ها معمولاً بازتابی ندارند و تصویر ارائه شده توسط تلویزیون را بهتر نشان می دهند.

این مقاله را از دست ندهید: 20 مدل از زیباترین مدل های جدید میز تلویزیون

بهترین مکان برای نصب میز تلویزیون در اتاق نشیمن مستطیلی، عرض اتاق است. در چنین فضاهایی با قرار دادن یک مبل راحتی دور میز تلویزیون، محیطی دوستانه و صمیمی ایجاد کنید.

ادامه مطلب  با انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی آشنا شوید!

در اتاق نشیمن، محل قرارگیری میز تلویزیون خود را طوری انتخاب کنید که تصویر ساطع شده از تلویزیون به طور کامل و واضح از میان تمامی مبل های چیده شده در فضا دیده شود. قرار دادن حتی یک مبل پشت تلویزیون یکی از معایب طراحی داخلی دکوراسیون منزل است.

برای زیباتر شدن اتاق نشیمن و تاکید بر میز تلویزیون می توانید فضای پشت تلویزیون را با پوسترهای زیبا و جذاب و رنگ های گرم بپوشانید.

اگر در خانه شومینه دارید، استفاده از خلاقیت در هماهنگی بین رنگ آجرهای شومینه و میز تلویزیون در اتاق نشیمن، فضایی مدرن و شیک در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می کند.

چیدمان مبل و تلویزیون

نکاتی برای خرید تلویزیون و میز آن.

تلویزیون های امروزی به میزهای باریک و کشیده نیاز دارند، اما هر میزی برای هر تلویزیونی مناسب نیست. انتخاب میز کوچک برای تلویزیون بزرگ یا انتخاب میز برابر با تلویزیون و بدتر از آن خرید میز تلویزیون بسیار بزرگ برای تلویزیون کوچک به هیچ وجه مناسب نیست. بهترین ترازو برای خرید میز تلویزیون اندازه گیری عرض تلویزیون و انتخاب میزی است که از هر طرف 10 سانتی متر بزرگتر باشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج خرید پایه تلویزیون است که با مقیاس اتاق همخوانی ندارد. امروزه تلویزیون ها به یک نقطه کانونی در فضای زندگی تبدیل شده اند، اما لازم نیست همه چیز را فدای این نکته کنید. خرید تلویزیون و میز بسیار بزرگ برای یک اتاق کوچک نه تنها هارمونی مبلمان و سایر عناصر تزئینی خانه شما را تضعیف می کند، بلکه به چشمان شما آسیب می رساند.

ادامه مطلب  5 سبک آباژور رومیزی که باید بشناسید

همانطور که قبلا ذکر شد، ارتفاع نادرست میز تلویزیون یا نصب تلویزیون سلامتی را به خطر می اندازد و باعث گردن درد و حتی آرتروز در این ناحیه می شود. با توجه به اهمیت این موضوع شیک و منحصر به فرد که قبلا در مقاله اندازه مناسب میز تلویزیون به آن پرداخته شده است، توصیه می کنم قبل از انتخاب مکان مناسب برای میز تلویزیون حتما این مقاله را مطالعه کنید.

انواع پایه تلویزیون را از شیک اند تک خریداری کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا