اجزای چیدمان و دکوراسیون

با انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی آشنا شوید!

قسمت‌بندی و جدا کردن بخش‌های مختلف در یک محیط، باعث می‌شود تا فضای اضافی تبدیل به یک فضای کاربردی شود. پارتیشن نوعی متریال خاص به حساب می‌آید که می‌توان از آن به این منظور در فضای داخلی محیط‌های مسکونی و اداری استفاده کرد. به بیان دیگر، اگر می‌خواهید بیش‌ترین بهره‌وری را از یک فضای باز داشته باشید، می‌توانید آن را با استفاده از پارتیشن‌بندی به فضاهای کوچک‌تر تقسیم کنید. در ادامه این راهنما ضمن آشنایی بیش‌تر با انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی، به بررسی نکاتی که باید در زمان خرید پارتیشن برای خانه یا محیط اداری رعایت کنید نیز خواهیم پرداخت؛ برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ادامه همراه ما باشید.

پارتیشن مناسب برای محیط اداری و شرکتی

اولین نوع پارتیشن در انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی، اداری یا شرکتی است. همان‌طور که گفته شد، پارتیشن‌ها نوعی متریال پیش ساخته هستند که می‌توان از آن‌ها با هدف استفادة بهینه و مفید از فضای ادارات و شرکت‌ها بهره برد. نصب پارتیشن‌های اداری و شرکتی هم به صورت دائمی و هم موقت امکان‌پذیر بوده و امکان جابه‌جایی آن‌ها نیز فراهم است. پارتیشن‌ها عملکردی مشابه با یک دیوار واقعی داشته و فرایند نصب آن‌ها نیز بسیار ساده خواهد بود.

پارتیشن مناسب برای محیط خانه/منزل

علاوه بر محیط‌های اداری و شرکتی، می‌توان از انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی در محیط خانه نیز استفاده کرد. پارتیشن‌های خانگی موجب تقسیم‌بندی قسمت‌های مختلف در دکوراسیون داخلی منزل می‌شوند؛ به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌بندی مناسب، یک اتاق بزرگ در خانة خود را به چند اتاق کوچک‌تر تقسیم‌بندی کنید. استفاده از پارتیشن در خانه نه تنها می‌تواند موجب ایجاد حریم خصوصی مخصوص به هر فرد شود، بلکه در کاهش سر و صدا و زیباسازی منزل نیز تأثیر دارد.

بنابراین، شما می‌توانید از پارتیشن هم برای محیط‌های اداری و هم برای خانه استفاده کنید؛ اما سوال این‌ است که کدام نوع پارتیشن می‌تواند گزینه بهتری برای خانه یا دفتر کار شما باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید با انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

معرفی انواع پارتیشن از نظر مدل

انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی از لحاظ طراحی و مدل به دو دسته ثابت و متحرک قابل تقسیم‌بندی هستند:

پارتیشن ثابت

همان‌طور که از نام این مدل پارتیشن مشخص است، می‌توان آن را به صور ثابت به دیوار، سقف و یا زمین متصل کرد. این مدل پارتیشن قابلیت جابه‌جایی ندارد؛ از این رو اگر قصد استفاده از آن را دارید، باید اندازة دقیق فضای مورد نظر را به دست آورده و مطابق آن پارتیشن را سفارش دهید.

ادامه مطلب  5 سبک آباژور رومیزی که باید بشناسید

پارتیشن متحرک

پارتیشن‌های متحرک بر خلاف پارتیشن ثابت، قابلیت جابه‌جایی دارند و به همین علت، از محبوبیت بیش‌تری مابین مردم برخوردار هستند. به طور معمول این محصول با استفاده از ۴ لنگه تولید شده و می‌توان از آن هم برای محیط کار و هم برای منزل استفاده کرد.

معرفی انواع پارتیشن از نظر جنس

برای ساخت انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی می‌توان از متریال مختلفی استفاده کرد که در ادامه رایج‌ترینِ آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

معرفی پارتیشن شیشه ای

اولین نمونه از انواع پارتیشن‌ها، نوعِ شیشه‌ای است. خرید پارتیشن شیشه ای می‌تواند انتخاب خوبی برای فضاهای مدرن باشند. در نظر داشته باشید که این طرح از پارتیشن‌ها بیش‌تر در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ چرا که این مدل از پارتیشن‌ها توانایی بسیار عالی در ارائه نور طبیعی داشته و برای برقراری ارتباطات سریع مابین کارکنان گزینه بهتری محسوب می‌شوند. علاوه بر این، عایق صدای خوبی نیز به حساب می‌آیند.

معرفی پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن‌های آلومینیومی از دیگر انواع پارتیشن بوده که ویژگی بارز آن‌ها، دوام بسیار بالا است. قابل ذکر است که می‌توان این پارتیشن‌ها را با استفاده از عایق پودری، پوشش داد و اتصالات آن‌ها را نیز با کمک روکش‌های آلومینیومی مخفی نمود. قبل از خرید پارتیشن آلومینیومی توجه داشته باشید که این مدل از پارتیشن‌ها در انواع پوشش‌ها و سبک‌ها قابل طراحی بوده و اغلب با پرده‌های یکپارچه در حفره جفت شده و به جایگزینی ایده‌آل و شیک برای پرده‌های پنجره معمولی با عملکردی عالی تبدیل می‌شوند. ناگفته نماند که این دسته از پارتیشن‌ها در افزایش حریم خصوصی نیز تأثیر به سزایی دارند.

پارتیشن چوبی

نوع دیگری از انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی، پارتیشن چوبی بوده که ظاهری سنتی دارد. ویژگی اصلی که پارتیشن‌های چوبی دارد این است که حس طبیعت را به فضای مورد نظر القا می‌کند. این دسته از پارتیشن‌ها می‌توانند محیطی ضد صدا به وجود آورند؛ اما در مقایسه با پارتیشن‌های آلومینیومی دوام کم‌تری دارند.

نکات خرید پارتیشن با توجه به اصول دکوراسیون داخلی

اکنون که با انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی آشنا شدیم، در این بخش از راهنما نوبت به بررسی نکاتی می‌رسد که دانستن آن‌ها می‌تواند به شما در تجربه خریدی موفق کمک شایانی کند:

اندازه و محل نصب

پیش از خرید بایستی محل نصب را اندازه‌گیری کنید تا بتوانید ابعاد دقیق پارتیشن مورد نیاز خود را مشخص نمایید. علاوه بر این، باید به موقعیت نصب پارتیشن (روی زمین یا روی میز) نیز دقت داشته باشید.

ادامه مطلب  چطور با استفاده از آباژور فضای منزل را زیباتر کنیم؟

جنس و مواد اولیه ساخت

همان‌طور که گفته شد، امکان ساخت پارتیشن‌ها با استفاده از مواد مختلفی مثل شیشه، آلومینیوم، چوب و… وجود دارد. برای انتخاب بهترین پارتیشن باید به طراحی داخلی فضای مورد نظر خود دقت داشته باشید.

نوع پارتیشن

پارتیشن‌ها از لحاظ مدل به انواع مختلف ثابت و قابل حرکت تقسیم‌بندی می‌شوند. نوع پارتیشن انتخابی شما بایستی با نیازهای محیط کار یا خانه مطابقت داشته باشد.

طراحی پارتیشن

فراموش نکنید که پارتیشن‌ها در طرح‌ها و استایل‌های مختلفی قابل ساخت هستند. آن چه که اهمیت دارد، تناسب طرح پارتیشن با دکور و طراحی داخلی محل کار یا منزل شماست.

قابلیت جابه‌جایی

مورد بعدی که باید در زمان خرید انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی مد نظر داشته باشید، قابلیت جابه‌جایی پارتیشن است. اگر انتخاب شما پارتیشن متحرک است، مطمئن شوید که می‌توان آن‌ها را به راحتی نصب، جابه‌جا و تنظیم کرد.

امکانات اضافی

برخی از پارتیشن‌ها دارای امکانات اضافی نظیر نورپردازی، قفل، پنجره، نقاشی دیواری و… هستند که می‌توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود آن مدل‌هایی را انتخاب کنید که از امکانات مذکور بهره‌مند باشند.

برند سازنده پارتیشن

اگر قصد خرید پارتیشن باکیفیت بالا و استاندارد را دارید، حتماً به اعتبار برند سازنده آن توجه داشته باشید. یک برند باکیفیت و معتبر، محصولاتی مطابق با استانداردهای مورد نیاز به بازار عرضه کرده که دوام بالایی نیز دارند.

بودجه

محدودیت بودجه یکی از مواردی است که می‌تواند در خرید شما محدودیت ایجاد کند. پیشنهاد می‌شود قبل از جست‌وجو برای خرید، در قدم اول بودجه‌ای که می‌خواهید صرف این کار کنید را مشخص کرده و بعد متناسب با رنج قیمت مد نظر خود اقدام به خرید کنید. مقایسه قیمت‌ها و مشخصات مختلف پارتیشن‌ها می‌تواند اطلاعات کاملی برای خرید بهترین گزینه به شما بدهد.

خرید و قیمت انواع پارتیشن

اگر قصد خرید انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی را دارید، به احتمال زیاد یکی از سوالاتی که ذهنتان را درگیر کرده قیمت انواع پارتیشن است. در حالت کلی، فاکتورهای مختلفی می‌توانند در تعیین قیمت پارتیشن‌ها موثر باشند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

مواد اولیه ساخت پارتیشن

مواد اولیه ساخت پارتیشن انواع مختلفی دارند که رایج‌ترینِ آن‌ها شیشه و آلومینیوم است. قیمت مواد اولیه و میزان استفاده از آن‌ها در طراحی و ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای و آلومینیومی می‌تواند بر قیمت نهایی این سازه موثر باشد.

ادامه مطلب  روی میز ناهار خوری چی بزاریم؟ تزیین میز ناهار خوری!

طراحی و سفارشی‌سازی پارتیشن

پیچیدگی طراحی پارتیشن‌ها از دیگر عواملی بوده که می‌تواند در قیمت‌گذاری انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی موثر باشد. به طور معمول پارتیشن‌های استاندارد قیمت مقرون به صرفه‌تری نسبت به نمونه‌های سفارشی دارند؛ چرا که پارتیشن‌های سفارشی متناسب با نیازهای خاص طراحی شده و اشکال منحصربه‌فردی دارند.

اندازه و چیدمان فضا

در حالت کلی، فضاهایی که بزرگ‌تر هستند، به پارتیشن‌‌بندی بیش‌تری نیاز داشته و همین موضوع موجب افزایش قیمت می‌شود؛ چرا که به تبع آن به متریال و نیروی کار اضافی نیاز خواهد بود.

نحوه نصب پارتیشن

فرایند نصب برخی از پارتیشن‌ها به سهولت قابل انجام بوده، در حالی که برخی از مدل‌ها به زمان و تلاش و به تبع آن، پرداخت هزینه بیش‌تری نیاز دارند.

امکانات اضافی پارتیشن

همان‌طور که گفته شد، برخی از پارتیشن‌ها می‌توانند امکانات بیش‌تری داشته باشند. زمانی که ویژگی‌های اضافی به پارتیشن‌ها افزوده می‌شود، قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

تعداد پارتیشن

تعداد پارتیشن‌ها نیز می‌تواند بر قیمت نهایی موثر باشد. اکثر تولیدکنندگان برای حجم بالایی از پارتیشن تخفیفاتی را در نظر می‌گیرند؛ از این رو خرید پارتیشن‌های متعدد می‌تواند سبب کاهش هزینه کلی شود.

سطح عایق‌بندی

اگر از پارتیشن برای محیط‌های اداری و شرکتی استفاده می‌کنید، خواص آکوستیک پارتیشن اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد. به طور معمول پارتیشن‌هایی که عایق صوتی باکیفیت هستند، قیمت بالاتری دارند.

انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی را از کجا بخرم؟

انواع پارتیشن برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی متریالی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها اقدام به تقسیم فضا، ایجاد حریم شخصی و اختصاصی و به وجود آوردن ظاهری زیبا در دکوراسیون داخلی اداره و منازل کرد. تعداد تولیدکنندگان پارتیشن در بازار زیاد بوده و می‌توانید برای انتخاب بهترین گزینه بررسی‌های لازم را به عمل آورید. « شرکت هلدینگ اخوان » از جمله عرضه‌کنندگان انواع پارتیشن شیشه‌ای و آلومینیومی بوده که می‌توانید از این محصولات هم در منزل و هم در شرکت‌ها و اداره‌ها استفاده کنید لازم به ذکر است که از این مجموعه علاوه بر انواع پارتیشن محیط اداری و خانگی، می توانید برای خرید انواع کابین دوش زیبا و لوکس نیز اقدام کنید که ازجمله آیتم های موثر برای زیباسازی دکوراسیون داخلی به شمار می رود . برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون انواع پارتیشن، استعلام قیمت و خرید پارتیشن از شما دعوت می‌شود به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا