طراحی فضاهای بیرونی

فلاشینگ فلزی آرک متال؛ راهنمای نکات فنی و ایمنی در نصب و انتخاب فلاشینگ فلزی

فلاشینگ فلزی یک ورق نازک از جنس فلز است، که به جهت درزبندی و محافظت از اتصالات و لبه‌های بام، نما، دیوار و… کاربرد دارد و از ساختمان شما در برابر عوامل جوی و محیطی محافظت میکند. در حقیقت فلاشینگ بخش بسیار مهمی از هر پروژه است، چرا که از آسیب به ساختار داخلی ساختمان و خانه جلوگیری می‌کند. بدون فلاشینگ، ممکن است ملک شما دچار نشت آب و رطوبت شده، در نتیجه با مشکلات ساختاری مواجه شود.

اما چگونه می‌توانید فلاشینگ فلزی مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید؟ بسیاری از عوامل در تصمیم گیری بابت این موضوع دخیل است. انتخاب بهترین متریال و روش نصب و اجرا، به طرح بنا و محیط اقلیمی شما بستگی دارد. گستره انتخاب بسیار متنوع و متفاوت است، بنابراین قبل از تصمیم گیری و انتخاب متریال، در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام ضروری است. در این راهنما، قصد داریم تا مبانی و اصول اولیه انتخاب فلاشینگ فلزی و روش های نصب آن را شرح دهیم. با آرک متال همراه باشید.

چگونه بهترین نوع فلاشینگ فلزی را برای ساختمان خود انتخاب کنم؟

از نکات اساسی و اولین قدم در انتخاب فلاشینگ فلزی برای ساختمان، انتخاب نوع کاربرد فلاشینگ و متریال مناسب آن است. انواع مختلفی از فلاشینگ فلزی در بازار موجود است، که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده اند. برای مثال فلاشینگ های فلزی در بام انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها در نقاط مختلفی نصب میشوند. به طور کلی فلاشینگ ها با استفاده از متریال‌ها و فلزات متنوعی ساخته می‌شوند، مانند آلومینیوم، مس، روی، فولاد و استیل زنگ نزن. که البته هر فلز مزایا و معایب خاص خود را داشته و انتخاب متریال مناسب به طراحی و بودجه پروژه شما بستگی دارد. برای مثال مس یک فلز مقاوم و خوش رنگ است که در طول زمان پتینه طبیعی روی سطح آن ایجاد می‌شود. اما مس فلزی گران بهاست و نصب و جوش‌ آن به افراد ماهر و مجرب نیاز دارد. بنابراین، باید فلاشینگ‌ فلزی را انتخاب کنید که با نیازها و  اهداف پروژه شما، بهترین مطابقت را داشته باشند. همچنین باید با معمار، مهندس سازه خود مشورت کنید تا مشخصات و استانداردهای لازم جهت انتخاب فلاشینگ‌های فلزی را در اختیار شما قرار دهند.

ادامه مطلب  مهمترین نکات در خرید مفتول گالوانیزه برای ساختمان سازی

ضرورت رعایت نکات فنی و ایمنی در نصب فلاشینگ فلزی

فلاشینگ فلزی با وجود مزایایی که دارد، در صورت نصب و استفاده نادرست، مشکلاتی را برای ساختمان و افرادی که در آن زندگی می‌کنند، ایجاد کند. برخی از این مشکلات و خطرات عبارتند از:

  • نشت آب و رطوبت: اگر فلاشینگ فلزی به درستی نصب نشود، فاصله‌ها و شکاف‌هایی بین فلاشینگ و سطوح دیگر ساختمان باقی میماند و ممکن است آب باران به داخل درزها نفوذ کند. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد ترک، پوسیدگی، کپک زدگی و آسیب به سازه‌ها و متریال‌های داخلی ساختمان شود. برای جلوگیری از این مشکل باید آن را با ابعاد دقیق طراحی کرد و به صورت محکم به سطوح دیگر ساختمان متصل کرد. همچنین باید از موادی مانند چسب، سیلیکون و غیره برای پر کردن شکاف‌های احتمالی استفاده کرد.
  • زنگ زدگی و خوردگی: اگر جنس فلاشینگ فلزی از فلزات آهنی باشد، ممکن است در تماس با رطوبت دچار زنگ زدگی شده و از بین برود. این موضوع می‌تواند باعث کاهش مقاومت و عملکرد فلاشینگ فلزی شود و به ساختمان آسیب وارد کند. برای جلوگیری از این مشکل، باید از فلاشینگ فلزی با متریال‌های مناسب استفاده کرد.
  • ایجاد آتش سوزی: اگر جنس فلاشینگ از متریالی باشد که به راحتی حرارت را انتقال دهد، ممکن است انتقال بیش از حد حرارت باعث آتش سوزی شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید از متریال هایی استفاده کرد، که آتش و حرارت را انتقال نمیدهند.
  • انبساط و انقباض حرارتی: این فرآیند انقباض و انبساط فلزات، ناشی از تغییرات دما است. این تغییرات می‌تواند به علت نصب نادرست فلاشینگ ایجاد شده و باعث کاهش کارکرد و عملکرد آنها شود.

انتخاب روش نصب مناسب برای فلاشینگ

برای انتخاب روش نصب مناسب فلاشینگ فلزی، باید به عوامل مختلفی مانند شکل، اندازه، نوع اتصال به سطح و غیره توجه کرد. برخی از روش‌های رایج برای نصب فلاشینگ فلزی عبار تند از:

  • نصب با اتصالات مکانیکی: این روش متداول و ساده‌ترین روش نصب فلاشینگ‌های فلزی به زیرساخت یا ساختار ساختمان است. این روش نصب برای سطوح صاف و محکم مانند بتن، آجر و فلز مناسب است. در این روش، فلاشینگ فلزی را با استفاده از پیچ و مهره به سطح مورد نظر متصل می‌کنند. در این روش نصب فلاشینگ به صورت محکم و قابل تعویض، نصب می‌شود.
  • نصب با چسب: : در این روش نصب فلاشینگ‌های فلزی با استفاده از چسب پلی اورتان یا سیلیکون برای چسباندن فلشینگ‌های فلزی به زیرساخت یا ساختار ساختمان استفاده می‌ شود. نصب با چسب برای استفاده بروی سطوح نرم و انعطاف پذیر مانند چوب، پلاستیک مناسب است. این روش باعث می‌شود که فلاشینگ فلزی به صورت ثابت و بدون فاصله نصب شود.
  • نصب با جوش: این روش برای نصب فلاشینگ فلزی بر روی سطوح فلزی (شاسی فلزی) مناسب است. در این روش، فلاشینگ فلزی با استفاده از جوش به سطح مورد نظر متصل می شود. این روش باعث می‌شود که فلاشینگ فلزی به صورت مقاوم نصب شود. این روش نیاز به نیروی متخصص، استفاده از تجهیزات و مهارت‌های خاص دارد.
ادامه مطلب  کدام نوع میلگرد بستر مقاومت بیشتری داراست؟

استاندارد و اصول ایمنی اجرا و نصب فلاشینگ

استاندارد و اصول ایمنی اجرا و نصب فلاشینگ

نصب فلاشینگ های فلزی به دانش، تجربه و مهارت احتیاج داشته و در نهایت بر کیفیت، ایمنی و هزینه نهایی اجرا تأثیر می‌گذارد. همچنین استفاده از ابزار مناسب و رعایت دستورالعمل لازم آرک متال، برای نصب صحیح و ایمن فلاشینگ ضروری است. نحوه نصب فلاشینگ بام و نما بسته به نوع فلاشینگ، متفاوت بوده و کار ساده ای نیست. تولید و نصب فلاشینگ، نیازمند برنامه‌ریزی، اندازه‌گیری، برشکاری ، خمکاری و اجرای دقیق است. با این حال، بسیاری از اصول اولیه اجرا و نصب یکسان هستند. بعضی از نکات مربوط به نصب فلشینگ فلزی آرک متال عبارتند از:

  • استفاده از لباس و تجهیزات ایمنی مانند دستکش، کلاه، عینک و غیره برای جلوگیری از آسیب دیدن از برش، سوختگی، ضربه و غیره.
  • رعایت نکات ایمنی مربوط به کار در ارتفاع یا حفاظت در برابر سقوط؛ استفاده از تجهیزات برای حفاظت در برابر سقوط لازم است. مانند کمربندهای استاندارد و مهار فرد به بام.
  • استفاده از ابزار و وسایل مناسب برای برش، شکل دادن، حمل و نصب فلاشینگ فلزی مانند اره، قیچی، انبر، پیچ گوشتی و غیره.
  • اجتناب از نصب فلاشینگ فلزی در شرایط جوی نامناسب مانند باران، باد، گرما و سرما که می‌تواند باعث لغزش، سرخوردگی، ترک و غیره شود.
  • اجتناب از نصب فلاشینگ فلزی در نزدیکی منابع حرارتی مانند آتش، برق، لوله‌های گاز و غیره که می‌تواند باعث انتقال حرارت، آتش سوزی و انفجار شود.
  • اجتناب از نصب فلاشینگ فلزی در نزدیکی منابع الکتریکی مانند سیم، پریز، دستگاه و غیره که می‌تواند باعث ایجاد جریان الکتریکی، شوک الکتریکی و آسیب به تجهیزات شود.
ادامه مطلب  خرید استخر فایبرگلاس آماده از گروه پاکارتراز

چگونه از سلامت فلاشینگ فلزی خود مطمئن شویم؟

چگونه از سلامت فلاشینگ فلزی خود مطمئن شویم؟

برای این که از سلامت فلاشینگ فلزی خود اطمینان پیدا کنید، لازم است تا به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • بازرسی دوره ای منظم: برای اطمینان از سلامت و عملکرد، لازم است تا به صورت منظم و دوره ای، فلاشینگ ها را بازرسی کرد و از وجود هرگونه آسیب، خوردگی، نشت آب و غیره مطلع شد. برای بازرسی فلاشینگ فلزی، بایستی از متخصصین مجرب و تجهیزات لازم استفاده کرد.
  • تعمیر و تعویض در صورت بروز هرگونه آسیب: در صورت مشاهده هرگونه آسیب، کپک، پوسیدگی و یا شکستگی باید در اسرع وقت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کرده و مانع از پیشروی مشکل شد.

نصب و اجرای فلاشینگ فلزی خود را به آرک متال بسپارید.

نصب و اجرای فلاشینگ فلزی خود را به آرک متال بسپارید.

فلاشینگ فلزی جزئی حیاتی از هر پروژه ساختمانی است، زیرا عملکرد بام، نما و دیوار ساختمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انتخاب صحیح فلاشینگ فلزی و نصب آن برای پروژه شما ممکن است چالش برانگیز باشد. بنابراین باید بهترین روش نصب را انتخاب کنید که علاوه بر رفع نیاز ساختمان، با سبک و نوع معماری شما مطابقت داشته باشد. مجموعه آرک متال، متخصص در طراحی بام و نمای فلزی، طیف وسیعی از انواع فلاشینگ های فلزی را متناسب با نیازهای خاص شما ارائه می دهد. آرک متال با حضور طراحان و نصابان ماهر و با تجربه خود، از طراحی تا تکنیک های نصب فلاشینگ، همراه شما خواهد بود. با آرک متال، ساختمان خودتان را بیمه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا