طراحی فضاهای بیرونی

مزایای نمای استرچ متال در ساختمان سازی

نمای استرچ متال، ایده‌ای جذاب و پرطرف‌دار در معماری است که کاربردهای ویژه‌ای دارد. درگذشته از مصالح سخت مانند آجر، بتن، سیمان و سنگ برای نشان‌دادن نمای بیرونی استفاده می‌شد و در ادامه شیشه نیز به آن‌ها پیوست. با نگاه کلی به معماری محیط خارجی در ایران، به خام بودن و سادگی آن پی می‌بریم که جلوه زیبایی برای ساختمان ندارد.

اکنون در تراس مگ سعی داریم روش جدیدی را برای نمای بیرونی معرفی کنیم که کاربرد و جنس متفاوتی نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. بی‌تردید به‌کارگیری ابتکار نوین، نیاز به شناخت روش‌های جدید دارد. استرچ متال یکی از به‌روزترین ابزارهای مهندسی در شکل‌دادن به فضای خارجی است. مهندسان با استفاده از این روش، ویژگی‌های ارزشمندی را به ساختمان اضافه می‌کنند.

در ادامه ابتدا به مزایای نمای استرچ متال در ساختمان سازی، مشخصات و کاربرد آن می‌پردازیم، سپس بهترین روش برای ثبت سفارش و مرجع تأمین‌کننده این محصول را معرفی می‌کنیم.

معرفی نمای استرچ متال

نمای استرچ متال یا همان Expanded metal ساختاری متفاوت نسبت به آجر و مصالح ساختمانی پر تکرار دارد. این ایده از ماده اولیه فلز تشکیل شده است و صفحات آن با ترکیبی از آلیاژهای مناسب تولید می‌شود. این صفحات فلزی منبسط شده را در طرح و ابعاد خاص برش می‌زنند تا محصول نهایی محیا شود.

نمای استرچ متال برخلاف رقبا روش‌های اجرایی متنوعی دارد و به‌صورت ثابت و متحرک مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای پرداختن به ویژگی‌های نمای استرچ متال در معماری مدرن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • وزن بسیار کم نسبت به دیگر مواد رایج در ساختمان‌سازی
  • ساختار مستحکم با ماندگاری بالا
  • ایجاد سبک جدید با ایجاد طرح‌های مدرن
  • هزینه نگهداری پایین
  • مقاومت مکانیکی
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاوم در برابر فشار و لرزش
  • زمان نصب پایین
ادامه مطلب  مزایای استفاده از بلوک شیشه ای به جای پنجره

مزایای نمای استرچ متال

سه فاکتور کلیدی را برای پرداختن به مزایای نمای استرچ متال در ساختمان سازی می‌گوییم تا راحت‌تر به ارزشمندی آن پی ببرید. این سه مؤلفه با ارزشیابی مهندسین بین‌المللی و استفاده مداوم از  فولاد منبسط شده در طراحی بیرونی به‌دست‌آمده است.

  1. اجرای طرح‌های مبتنی بر خلاقیت

در دنیای امروز اجرای خلاقیت غیرممکن نیست و این فلز منبسط شده، به‌خوبی در خدمت طرح معماران است. انعطاف‌پذیری مواد اولیه منجر به ایجاد تنوع در طراحی فضای بیرونی می‌شود. استرچ متال را می‌توانید در رنگ، شکل و کاربردهای متنوع استفاده کنید تا به‌راحتی با خلاقیت شما همراه باشد.

  1. سهولت در تعامل با تکنولوژی

ما در عصری زندگی می‌کنیم که همه چیز بر مبنای تکنولوژی پیش می‌رود. بسیاری از مصالح سنتی ارتباط مناسبی با فناوری‌های جدید برقرار نمی‌کنند، ازاین‌رو هزینه بالا یا جلوه نامناسبی را ایجاد می‌کنند. ارزشمندی استرچ متال زمانی برجسته می‌شود که در حین اجرا با هیچ محدودیتی در به‌کارگیری از تکنولوژی مواجه نیستید.

  1. بازخورد مثبت

مهم‌ترین فاکتور در تجاری‌سازی نمای استرچ متال، مقبولیت و پذیرش جمعی آن است. این طرح با بازخوردهای مناسب از جانب مشتریان و مهندسان، جای ثابتی در معماری مدرن با رعایت اصول ایمنی دارد.

ارزیابی کیفیت نمای استرچ متال در ساختمان سازی

ارزیابی، امری مبتنی بر تجربه است و با قرارگیری در شرایط متعدد بررسی می‌شود. برای ارزیابی دقیق کیفیت نمای استرچ متال به چهار سؤال متداول پاسخ می‌دهیم، مهندسان با آزمون و خطاهای مستر به پاسخ پرسش‌ها رسیده‌اند.

  1. عمر مفید نمای استرچ متال چقدر است؟

برای ازبین‌رفتن نمای استرچ متال که از آلیاژ مقاوم ساخته شده به زمان نیاز نیست، حرارت بالا و فشار شدیدی لازم است.

  1. آیا این نوع نما قابل‌تعمیر و بازسازی‌شدن است؟
ادامه مطلب  کوچک اما قدرتمند: دریچه‌های هوا و نقشی بزرگ در دنیای تهویه مطبوع

بله_ در صورت آسیب برای تعمیر و بازسازی آن با چالش‌های کمتری مواجه خواهید شد.

  1. چگونه می‌توانیم از نما نگهداری بیشتری کنیم؟

تعیین محل قرارگیری مناسب و استفاده از طراحی متناسب با فضا بهترین روش برای نگهداری بیشتر آن است. برای تمیزکردن آن فقط به یک دستمال نیاز دارید تا جلای همیشگی خود را نشان دهد.

  1. آيا عایق حرارت و صوت است؟

بله_ دمای ذوب بالا باعث شده تا مانع ورود گرمای بیش از حد شود. طراحی مشبک، سدی در برابر کاهش امواج صوتی است.

استفاده از نمای استرچ متال در مرکز خرید
استفاده از نمای استرچ متال در مرکز خرید

کاربرد ثابت و متحرک

کاربرد عمده نمای استرچ متال به دو صورت ثابت و متحرک است. در نمای ثابت با توری لوزی جلوه سه‌بعدی فراهم می‌شود و برای زیبایی ساختمان در بخش‌های غیرمتحرک مناسب است. با درنظرداشتن ویژگی‌های مفید فولاد منبسط شده، مهندسان به توانایی ایجاد ساختار متحرک با قابلیت کششی پی بردند و توری کششی را برای محیط‌های متنوع در نظر می‌گیرند.

از کاربردهای ویژه توری لوزی و توری کششی می‌توانیم به استفاده از آنها در مکان‌های متعدد اشاره کنیم. هر دو ایده، در ایجاد نمای مناسب برای ساختمان‌های مسکونی دست برتر را دارند، همچنین برای ایجاد ایمنی پایدار در محیط‌های صنعتی نیز به کار می‌روند. استفاده دیگر از آنها در فضاهای عمومی و پر رفت‌وآمد است که به دلیل ماندگاری بالا و هزینه نگهداری پایین گزینه مناسبی است.

آیا در ایران تولید می‌شود؟

با پیشرفت صنایع و خودکفایی در صنعت ساختمان‌سازی تولیدات این حوزه رشد چشمگیری پیدا کردند. کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان تولیدکننده انواع توری‌های کششی و ورق‌های پانچ می‌باشد. این مجموعه بزرگ از سال 1382 در پایتخت شروع به کارکرده و با همکاری در پروژه‌های متعدد، نزد معماران شناخته شده است.

ادامه مطلب  ورق صنایع غذایی بهداشتی است؟

تولیدات کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان در اندازه و طرح محدود نمی‌شود، تنوع محصولات آن باتوجه‌به نیاز بازار رشد کرده است. کیفیت و اصالت، رمز موفقیت این هلدینگ ارزشمند است، عاملی که نقش مؤثری در شکوه و بلوغ صنعت ساخت‌وساز در کشور ایفا می‌کند.

نمای توری ثابت از داخل ساختمان
نمای توری ثابت از داخل ساختمان

نحوه ثبت سفارش در کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان

همواره دوگانه همیشگی مراجعه به تولیدکننده یا اعتماد به‌واسطه مقابل ما قرار دارد. قطعاً ثبت سفارش از کارخانه تولیدکننده، بهتر از اعتماد به واردکنندگان یا دلالان مصالح ساختمانی است. این مرجع تأمین‌کننده با ارائه محصولات متنوع، سعی در ارائه خدمات مستمر به فعالین عرصه ساخت‌وساز می‌کند. بدون محدودیت در انتخاب، اندازه و شکل، محصول متناسب با سازه خودتان را سفارش دهید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان از به‌روزترین قیمت‌ها و جدیدترین محصولات مطلع شوید.

مزایای ثبت سفارش به‌صورت مستقیم، رسیدن کالا به‌صورت استاندارد و پشتیبانی مشاورین مجموعه است. برای ثبت سفارش از کارخانه آراد توری مشبک ایرانیان و خرید توری کششی یا توری لوزی، روی نام محصول تجاری کلیک کنید.

نمای استرچ متال در معماری مدرن شهری
نمای استرچ متال در معماری مدرن شهری

چرا بهره‌مندی از مزایای نمای استرچ متال مفید است؟

مزایای نمای استرچ متال در ساختمان سازی صرفاً راهی برای ایجاد نما نیست. در این بخش از تراس مگ به قابلیت‌های پرتکراری اشاره کردیم که گویای مهندسی خاص و استفاده دقیق از فلز منبسط شده در این سازه است. بهترین کالا را از بهترین تولیدکننده تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا