طراحی فضاهای بیرونی

خرید استخر فایبرگلاس آماده از گروه پاکارتراز

 

آشنایی با استخر پیش ساخته فایبرگلاس

استخر پیش ساخته فایبرگلاس در دسته‌بندی استخرهای آماده قرار می‌گیرد که بسیار پرطرف‌دار بوده و تقاضای بسیار زیادی در بازار برای آن وجود دارد. امروزه شاهد این هستیم که استخرهای بتنی در پروژه‌های ساختمانی مختلف جای خود را به انواع استخر فایبرگلاس که به‌صورت پیش ساخته و آماده برای نصب در محل هستند، داده‌اند. به‌خصوص اگر بخواهیم مناطق شمالی کشور را مثال بزنیم که استخرهای بتنی به دلیل فشار منفی که از فضای بیرونی استخر بر روی بدنه وارد می‌شود، دچار ترک‌خوردگی شده و آب‌بندی خود را از دست می‌دهند.

استخرهای فایبرگلاس ویژگی‌ها و مزایای مختلفی دارند که باعث شده‌اند تا نسبت به استخرهای بتنی برتری محسوسی را داشته باشند. از این استخرها می‌توان برای کاربری‌های درمانی و تفریحی استفاده نمود و بدنه این استخرها مقاومت بالایی را در برابر خوردگی و ضربه دارند. با ما همراه باشید تا در یک مقاله جامع به بررسی ویژگی‌های مواد تشکیل‌دهنده این استخرها پرداخته و شما را شرایط خرید استخر فایبرگلاس از طریق فروشگاه پاکارتراز به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان این نوع از استخرهای آماده در کشور آشنا می‌کنیم.

مشخصات مواد تشکیل دهنده انواع استخر فایبرگلاس

به‌طورکلی یک استخر فایبرگلاس را از یک کامپوزیت فایبرگلاس می‌سازند که از لایه‌های مختلفی از رزین و الیاف تشکیل شده است. به طور معمول شاهد هستیم که کامپوزیت فایبرگلاس از چهار لایه رزین به همراه سه‌لایه الیاف در کنار یک‌لایه رزین سطح و یک‌لایه ژل کوت ساخته می‌شود. هدف از افزودن رزین سطح به فایبرگلاس را می‌توان در افزایش مقاومت کامپوزیت و همچنین بهبود کیفیت رنگ آن دانست.

ژل کوت خود رنگ استفاده شده در بدنه استخر فایبرگلاس دارای خاصیت ضد جلبکی و آنتی‌باکتریال است. این خاصیت باعث شده تا از تشکیل هرگونه جلبک در بدنه استخر جلوگیری شود. خاصیت آنتی‌باکتریال این لایه از بدنه استخر باعث شده تا نیاز کمتری به تعویض آب به‌مرورزمان باشد. بدین صورت که در صورت بهره‌مندی از یک سیستم تصفیه ساده و کلر زن این امکان وجود دارد تا به مدت ۵ سال نیازی به تعویض آب استخر نداشته باشیم.

ژل کوت استفاده شده به دلیل بهره‌مندی از خاصیت خود رنگی قادر است تا مقاومت قابل‌توجهی را در برابر تابش مستقیم نور آفتاب داشته باشد. این مقاومت بالا سبب شده تا انواع بدنه استخر فایبرگلاس تولید شده توسط مجموعه ما در صورت نگهداری صحیح به‌هیچ‌وجه دچار تغییر رنگ یا افت کیفیت رنگ نشود.

جالب است بدانید که پوشش فایبرگلاس استخر پیش ساخته قادر است تا در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاومت داشته باشد. به‌گونه‌ای که امکان تحمل دماهای بسیار بالا حتی تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد تا دماهای بسیار پایین تا حدود منفی ۶۰ درجه سانتیگراد وجود خواهد داشت. چنین مواردی سبب شده‌اند تا هیچ‌گونه محدودیت جغرافیایی برای استفاده از انواع استخر فایبرگلاس پیش ساخت وجود نداشته باشد.

مقاومت بسیار بالای این استخرها در برابر اشعه ماورا بنفش و نور خورشید باعث شده تا هیچ‌گونه خطر پوسیدگی بدنه استخر به‌مرورزمان وجود نداشته باشد.

استخر فایبرگلاس آماده
استخر فایبرگلاس آماده

معرفی انواع استخر فایبرگلاس پیش ساخته

در این بخش شما را با انواع استخر فایبرگلاس که توسط مجموعه پاکارتراز تولید و عرضه می‌شوند، آشنا می‌کنیم. همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، انواع استخر فایبرگلاس تولید شده توسط مجموعه ما از چندین لایه الیاف و رزین تشکیل شده‌اند.

این الیاف به دو صورت حصیری و سوزنی هستند. الیاف حصیری برای افزایش مقاومت فایبرگلاس اضافه می‌شوند. درحالی‌که الیاف سوزنی برای ظریف‌کاری به مجموعه اضافه می‌شوند. در ضمن، در بخش داخلی کامپوزیت استفاده شده در این استخر پیش ساخته از یک‌لایه رنگ ژل کوت خود رنگ استفاده شده است. این ماده با هدف افزایش مقاومت محصول و حفاظت آن در برابر نور آفتاب و مواد خورنده استفاده شده است. در ادامه با برخی از انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس مجموعه ما آشنا می‌شوید.

ادامه مطلب  نحوه نصب کرکره برقی

 

استخر آماده فایبرگلاس ۵×۲/۵ دز با عمق ۱.۴ متر

یکی از پرطرف‌دارترین انواع استخر آماده فایبرگلاس، استخر آماده فایبرگلاس ۵×۲/۵ دز است. این استخر از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین استخرهای آماده موردپسند مشتریان ما است. به‌گونه‌ای که به‌عنوان بهترین گزینه برای نصب استخر پیش ساخته برای حیات خلوت شما خواهد بود. جایابی و نصب این استخر بسیار ساده بوده و شما می‌توانید از آن به طور مادام العمر استفاده کنید.

نصب استخر فایبرگلاس
نصب استخر فایبرگلاس

مقایسه استخرهای فایبرگلاس و بتنی

استخرهای فایبرگلاس و بتنی دو نوع رایج از استخرهای روباز هستند که هر کدام مزایا و معایب و نقاط قوت و ضعف خود را دارند. در ادامه شما را با مقایسه این دو استخر آشنا می‌کنیم.

  • مقایسه از نظر زمان ساخت. جالب است بدانید که استخرهای بتنی را می‌توان در یک بازه زمانی ۴۵ تا ۶۰ روزه ساخته و بهره‌برداری نمود. درحالی‌که امکان بهره‌برداری از یک استخر فایبرگلاس تنها در مدت‌زمان ۴۸ ساعت وجود دارد.
  • احتمال تهاجم جلبک‌ها. درحالی‌که پوشش آنتی‌باکتریال استخر فایبرگلاس مانع از تشکیل جلبک بر روی بدنه استخر می‌شود، وضعیت برای استخر بتنی به طور دیگری است. سازه استخر بتنی معمولاً تحت تهاجم جلبک‌ها قرار دارد و این امر باعث خواهد شد تا نیاز به نظافت بیشتری برای این نوع از استخرها وجود داشته باشد.
  • آب‌بندی استخر. یک استخر فایبرگلاس کاملاً آب‌بند است و ساختار کامپوزیت استفاده شده در بدنه این استخرها به‌هیچ‌وجه اجازه نفوذ آب را نمی‌دهد. درحالی‌که ریسک آب‌بند نبودن استخر بتنی همواره وجود دارد و چنین شرایطی نیز منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری استخر خواهد شد.
  • مقایسه از نظر نیاز به جایگزینی آب. اگر استخر شما از نوع بتنی باشد، لازم خواهد بود تا هر سه تا شش ماه نسبت به تخلیه و احیای آب اقدام کنید. در غیر این صورت آب استخر غیرقابل‌استفاده خواهد شد. این در حالی است که اگر استخر شما از نوع فایبرگلاس آنتی‌باکتریال باشد، در صورت برخورداری از سیستم تصفیه آب، نیازی به جایگزینی آب حتی تا ۵ سال نیز نخواهید داشت.
  • امکان جابه‌جایی استخر. جالب است بدانید که امکان جابه‌جایی استخر فایبرگلاس به دلیل اینکه به‌صورت پیش ساخته آماده می‌شود، وجود خواهد داشت. این در حالی است که یک استخر بتنی به‌صورت پیش ساخته وجود نخواهد داشت و در محلی که قرار است به بهره‌برداری برسد، ساخته و اجرا می‌شود.
  • امکان سفارشی‌سازی. یکی از مزایای غیرقابل‌انکار استخرهای بتنی نسبت به استخرهای آماده امکان را باید در سفارشی‌سازی استخرهای بتنی دانست. ازآنجایی‌که استخرهای بتنی در محل شما ساخته و اجرا می‌شوند، لذا این امکان وجود خواهد داشت تا استخر را در هر ابعاد و اندازه‌ای که تمایل داشته باشید، طراحی کرده و اجرا کنید.

 

سایر خصوصیات استخر فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس از مواد کامپوزیتی ساخته شده‌اند که مقاومت بالایی در برابر ضربه، سایش، رطوبت، دما و جلبک دارند. در اینجا شما را با سایر خصوصیات انواع استخر فایبرگلاس آشنا می‌کنیم:

  • امکان استفاده از سیستم‌های گرمایش آب. یکی دیگر از خصوصیات انواع استخر فایبرگلاس در امکان استفاده از سیستم‌های گرمایش آب است. سیستم‌های گرمایشی مختلفی برای یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس قابل‌نصب خواهند بود. از جمله آنها می‌توان به سیستم‌های گرمایش گازی، الکتریکی و حتی خورشیدی اشاره کرد.
  • مناسب برای سلیقه‌های مختلف. تنوع ابعاد و اندازه انواع استخر فایبرگلاس باعث شده تا برای سلیقه‌های مختلف مناسب باشند. شما می‌توانید استخری را برای محل خود انتخاب کنید که تطابق حداکثری را با شرایط محیط داشته و قادر باشد تا نیازهای شما را برطرف سازد.
  • قابلیت نصب روی زمین و به‌صورت دفنی. یکی دیگر از مزایا و خصوصیات انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس در قابلیت نصب بر روی زمین و یا به‌صورت دفنی است. اگر شرایط محل نصب استخر شما امکان نصب به‌صورت دفنی را به شما نمی‌دهد، قادر خواهید بود تا استخر خود را به‌صورت روکار و بر روی زمین نصب کنید.
  • قابلیت ساخت در ابعاد مختلف. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، انواع استخر فایبرگلاس که توسط شرکت پاکارتراز تولید و عرضه می‌شوند، بدین صورت هستند که در ابعاد استانداردی تولید شده‌اند. انتخاب این ابعاد نیز به دلیل سفارشات بیشتر مشتریانمان در طول سال‌های گذشته بوده است. با این حال، باید بدانید که امکان سفارش ساخت در ابعاد سفارشی و اختصاصی در صورت سفارش زیاد وجود خواهد داشت.
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس را بدون شک باید در مقاومت بالای بدنه این استخرها در برابر نور خورشید دانست.
  • گارانتی ۵ساله در برابر پوسیدگی. از دیگر ویژگی‌های بارز استخر پیش ساخته فایبرگلاس را باید در گارانتی ۵ساله این استخرها در برابر پوسیدگی دانست. اطمینان بالای بدنه این استخرها باعث شده تا ما در شرکت پاکارتراز استخرهای تولیدی را تا ۵ سال در برابر انواع پوسیدگی‌ها گارانتی کنیم.
  • خدمات پس از فروش ۲۰ساله. استخر فایبرگلاس تولید شده توسط مجموعه پاکارتراز دارای گارانتی خدمات پس از فروش ۲۰ساله است. بدین ترتیب در صورت خرابی هر یک از بخش‌های بدنه و یا تجهیزات الکتریکی و مکانیکی استخر، نزدیک‌ترین تیم تخصصی تعمیر و نگهداری به محل شما ارجاع داده می‌شود.
  • تحت لیسانس شرکت میکسونال آلمان. استخر فایبرگلاس پیش ساخته مجموعه پاکارتراز تحت لیسانس شرکت میکسونال آلمان بوده و از مواد با کیفیت و استاندارد بین‌المللی تهیه شده‌اند. پوشش فایبرگلاس استفاده شده دارای گواهینامه معتبری همچون ایزو ۹۰۰۱ و استاندارد CE اروپا است.
  • قابلیت استفاده از لوازم آب‌درمانی. یکی دیگر از ویژگی‌های انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس در قابلیت استفاده از لوازم آب‌درمانی است. شما قادر خواهید بود تا از انواع لوازم آب‌درمانی برای انجام تمرینات ورزشی، هیدروتراپی و فیزیوتراپی استفاده کنید.
  • نصب آسان. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز انواع استخر فایبرگلاس پیش ساخته در نصب آسان این استخرها است. برای نصب این استخرها نیازی به تجهیزاتی همچون میلگرد و مواد مشابه نخواهد بود.
ادامه مطلب  کاربردهای شیشه بالکن + مزایا و نحوه قیمت گذاری
استخر پیش ساخته
استخر پیش ساخته

خرید استخر فایبرگلاس، رکورددار سرعت و کیفیت:

در این مقاله شما را با مشخصات انواع استخر فایبرگلاس و مقایسه آن با استخرهای بتنی آشنا کردیم. استخر آماده فایبرگلاس با ویژگی‌ها و کیفیتی که در این مقاله شرح داده شد، قابلیت نصب در کوتاه‌ترین زمان را دارد. درحالی‌که برای نصب یک استخر بتنی به حداقل زمان دوماهه نیاز خواهد بود.

درصورتی‌که تمایل به خرید استخر فایبرگلاس داشته باشید، قادر هستید تا بهترین انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس را از مجموعه پاکارتراز با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید. مجموعه پاکارتراز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده تجهیزات استخر پیش ساخته در کشور محسوب می‌شود که تولیدکنندگان برتر این استخرها در کشور شناخته می‌شود.

در کنار امکان سفارش انواع استخر فایبرگلاس در مجموعه پاکارتراز، امکان سفارش انواع پمپ استخری، فیلتر تصفیه آب، مبدل‌های حرارتی و انواع وان جکوزی خانگی وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید استخر فایبرگلاس می‌توانید به وب‌سایت پاکارتراز مراجعه کرده و با کارشناسان ما از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت در ارتباط باشید. در ادامه دعوت می‌کنیم تا به مطالعه سؤالات متداول مشتریان ما پردازید.

 

سوالات متداول

در این بخش به پاسخ سؤالات متداول می‌پردازیم:

  • آیا استخر فایبرگلاس نیاز به میلگرد برای نصب دارد؟ خیر استخر آماده فایبرگلاس برای نصب در محل نیاز به هیچ میل‌گردی ندارد. در ضمن این استخرها بدنه ارتجاعی دارند و در برابر فشار بالا مقاومت می‌کنند.
  • آیا امکان نصب روکار استخر آماده فایبرگلاس وجود دارد؟ بله امکان نصب استخر آماده فایبرگلاس به‌صورت روکار برای محل‌هایی که امکان نصب توکار در آنها وجود ندارد، وجود خواهد داشت. امکان نصب بر روی پشت‌بام نیز وجود دارد که برای این کار تنها باید اطراف استخر آهن‌کشی شود.
  • آیا امکان جابه‌جایی پس از نصب استخر آماده فایبرگلاس وجود دارد؟ بله این امکان وجود دارد که درصورتی‌که محل نصب استخر شما مناسب نباشد، آن را به محل دیگری جابه‌جا کنید.
  • نصب استخر آماده فایبرگلاس چقدر طول خواهد کشید؟ مجموعه پاکارتراز از تمامی سایزهای موجود در فروشگاه خود چندین نمونه را به‌صورت پیش ساخته و آماده دارد. تنها آماده‌سازی محل نصب استخر در محل شما زمان خواهد برد که می‌تواند بین ۳ تا ۱۰ روز به طول بینجامد.
  • آیا امکان بازدید از استخر قبل از خرید وجود دارد؟ بله. امکان مراجعه حضوری برای بازدید از استخر فایبرگلاس انتخابی قبل از خرید وجود دارد.
  • امکان استفاده از استخر آماده فایبرگلاس به‌عنوان جکوزی وجود دارد؟ بله این امکان وجود دارد که از استخر فایبرگلاس خود به دلیل مقاومت بالای حرارتی که دارد، به‌عنوان جکوزی استفاده کنید.
  • تجهیزات همراه استخر آماده فایبرگلاس چه مواردی خواهند بود؟ به هنگام خرید استخر آماده فایبرگلاس چندین عدد چراغ، نازل ورود و خروج آب و همچنین چندین ستون مقاوم‌سازی استخر و اسکیمر برای شما ارسال خواهد شد.
  • منظور از اسکیمر چیست؟ اسکیمر یکی از تجهیزات تصفیه آب استخر است که وظیفه جمع‌آوری آشغال‌های سطح آب را دارد. همچنین این قطعه مسئول کنترل سطح آب استخر نیز خواهد بود.
  • آیا امکان کاشی‌کاری فضای داخلی استخر وجود دارد؟ بله این امکان وجود دارد که فضای داخلی استخر آماده فایبرگلاس را کاشی‌کاری کنید. با این حال، به دلیل زیبایی ذاتی بدنه این استخر، نیازی به چنین کاری وجود نخواهد داشت.
  • آیا استخر بتنی از استخر فایبرگلاس بهتر است؟ انتخاب بین استخر بتنی و فایبرگلاس به محل نصب و شرایط شما بستگی خواهد داشت. اگر قرار است که استخر شما به‌عنوان یک استخر عمومی مورد استفاده قرار بگیرد، بهتر است تا از استخرهای بتنی استفاده کنید.
  • مقاومت استخر بتنی بیشتر است یا فایبرگلاس؟ هر دو مدل از استخر ذکر شده مقاومت بالایی دارند. باید در نظر داشته باشید که پس از مکان‌یابی استخر باید اطراف آن با خاک نرم پر شود.
  • آیا تراز کردن و کف‌سازی استخر فایبرگلاس مشکل است؟ خیر انواع استخر آماده فایبرگلاس نصب آسانی دارند.
  • آیا امکان تعمیر استخر فایبرگلاس وجود خواهد داشت؟ باوجوداینکه انواع استخر پیش ساخته فایبرگلاس دوام بسیار بالایی دارند، امکان تعمیر آنها در صورت بروز خرابی وجود خواهد داشت.
ادامه مطلب  بهترین طراحی سوله های انجام شده در جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا