طراحی فضاهای بیرونی

انواع ورق رنگی به همراه عوامل موثر بر قیمت با بهترین برند تولیدکننده

یکی از مهم‌ترین ورق‌ های آهنی که کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساخت‌و‌ساز دارد، ورق های رنگی است. داشتن رنگ‌ های جذاب و بی‌ نظیر، از مهم ‌ترين ویژگی‌ های این محصولات به‌ شمار می‌رود که باعث افزایش میانگین فروش آن در بازار آهن ‌آلات شده است. ورق رنگی به سبب نحوه تولید خود، انعطاف پذیری و شکل پذیری مناسبی دارد. اما در کل ورق رنگی در انواع کرکره ای، شادولاین، ذوزنقه ای، سینوسی، سفال، ژنوا به صورت رول و شیت تولید می گردد. یکی از بهترین ورق های رنگی موجود در ایران، ورق رنگی گالوانیزه هفت الماس قزوین است که طیف رنگی قرمز، قهوه ای، تارنجی و آبی رو پوشش داده است.

ورق رنگی چیست؟

ورق رنگی دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک است که بر روی ورق گالوانیزه زده شده و به این صورت ورق رنگی ایجاد می شود. این محصول کاربرد گسترده‌ای در صنعت حمل ‌و ‌نقل و ساخت ‌و ‌ساز دارد. در برخی محیط‌ های مختلف ممکن است با توجه به ظاهر و زیبایی آن، این محصولات انتخاب شود.

همان طور که اشاره شد ورق ‌های رنگی به کمک رنگ ‌کردن تخصصی ورق‌ های گالوانیزه تولید می‌ شوند. این محصولات در ۱۵ رنگ متنوع تولید شده و برای بسیاری از نقاط مختلف ازجمله ساخت شیروانی در ساختمان ‌ها به کار گرفته می شوند.

ورق ‌های رنگی دارای خواص فيزيکی منحصربه‌ فرد بوده و یکی از پرمتقاضی‌‌ ترین ورق های فلزی در بازار آهن به‌شمار می‌روند. ضخامت ورق رنگی معمولا بین ۰.۲ تا ۰.۷ متغیر است.

ورق‌ های رنگی معمولا از جنس فولاد بوده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. سطح این دسته از محصولات به کمک روش ‌های گوناگونی ازجمله گالوانیزاسیون از روی پوشانده می ‌شوند و سپس به کمک رنگ‌آمیزی آن، چهره طبیعی ورق که همچون فلز است تغییر پیدا می‌کند.

انواع ورق رنگی موجود در بازار و کاربرد هریک

ورق ‌های رنگی در انواع مختلفی تولید می ‌شوند. این محصولات معمولا باتوجه به ابعاد و کاربرد آن در صنایع گوناگون دسته‌بندی خواهند شد. در ادامه به معرفی انواع ورق رنگی و بررسی میزان کاربرد این محصولات در صنایع مختلف خواهیم پرداخت.

  • ورق رنگی طرح سفال پالرمو: یکی از انواع ورق های رنگی که جذابیت چشمگیری در آن وجود دارد، ورق سفال پالرمو است. این قطعه معمولا در سقف‌ خانه‌ها دیده می ‌شود و علت نام‌گذاری آن به همین دلیل است. همچنین برای شرایط آب‌وهوایی مختلف مناسب بوده و از دوام بسیار بالایی برخوردار است.

  • ورق رنگی طرح ذوزنقه‌ایدر این نوع ورق، سطع مقطع عرضی ورق به شکل ذوزنقه‌ است که باعث جذابیت بیشتر طرح و گسترش کاربرد آن در صنایع مختلف شده است. این دسته از ورق های رنگی خاصیت حفظ رنگ در شرایط جوی مختلف را دارند و از استحکام بسیار مناسبی برخوردار هستند.

  • ورق رنگی کرکره‌ایورق‌ های رنگی کرکره ‌ای دارای انواع مختلفی هستند و در شکل ظاهری آن‌ها یک موج سینوسی وجود دارد. مقاومت و کیفیت ورق رنگی کرکره‌ای بسیار بالا است. وزن کم این محصولات باعث شده که از آن‌ها بیشتر برای ساخت سقف‌ های شیروانی استفاده شود.

  • ورق رنگی طرح شادولاین: ورق رنگی شادولاین دارای طرح ذوزنقه دو قلو است. در این محصول می‌ توان اشکالی از ۲ ذوزنقه را مشاهده کرد. جذابیت ظاهری این ورق باعث افزایش میزان طرفداران آن و همچنین فروش دوچندان آن در بازار آهن‌آلات شده است.

  • ورق رنگی طرح ژنوایکی از انواع ورق های رنگی بسیار زیبا و جدید در بازار، ورق رنگی طرح ژنوا است. ورق هایی که دارای طرح ژنوا هستند، از کیفیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در مقابل آسیب‌های ناشی از رطوبت، مقاومت مناسبی را از خود نشان می‌دهند.

ادامه مطلب  بهترین برند دستگیره درب هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟

این ورق‌ها در بسیاری از صنایع گوناگون کاربرد خواهند داشت. کیفیت بسیار بالا و مقاومت مطلوب این محصولات ازجمله عوامل موثر در میزان کاربرد ورق‌ رنگی است.

تفاوت قیمت انواع ورق رنگی در چیست؟

در برخی موارد ممکن است ورق‌ های رنگی با اختلاف قيمت قابل‌ توجهی مواجه شوند. علت این موضوع بیشتر به جهت میزان کاربرد و همچنین مزایای ویژه هر محصول است. ورق‌هایی که دارای خاصیت ضد رنگ‌ پذیری هستند، با نوع معمولی این دسته از ورق‌ ها تفاوت قیمت چشمگیری خواهند داشت.

ورق‌ های رنگی که از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند، دچار تفاوت قیمتی شدیدی با سایر ورق‌ ها خواهند شد. در برخی موارد که افراد قصد دارند ورق مناسب سقف شیروانی را تهیه کنند، با قیمت‌های گوناگونی مواجه می‌شوند.

این محصولات دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هستند و در فصول مختلف سال پایداری کافی خواهند داشت. این ویژگی هم اغلب باعث ایجاد تفاوت قیمتی در این محصولات می‌شود. از سوی دیگر عاملی که می تواند باعث تفاوت قیمت ورق رنگی شود، برند کارخانه تولیدکننده است.

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق رنگی

عوامل گوناگونی بر میزان قیمت انواع ورق رنگی در بازار آهن‌آلات موثر است. در برخی موارد ممکن است افراد در هنگام خرید به برخی مشخصات مربوط به این محصولات توجه نکنند و با قیمت بسیار بالای آن روبه‌رو شوند.

در ادامه به بررسی و تحلیل عوامل موثر در افزایش یا کاهش قیمت ورق‌های رنگی در بازار اشاره خواهیم کرد. ازجمله دلایلی که باعث ایجاد تغییر در قیمت ورق رنگی می‌شوند عبارت‌اند از:

  • قیمت ارز: تغییرات بازار ارزی باعث افزایش قیمت انواع ورق های رنگی می‌شود. این محصول به جهت واردات مواد اولیه آن، ارتباط مستقیمی با افزایش قیمت ارز خواهد داشت.

  • قیمت مواد اولیه: افزایش قیمت مواد اولیه باعث بالارفتن قیمت ورق رنگی در بازار آهن ‌آلات می‌ شود. در برخی موارد که برای تهیه این محصولات از موارد اولیه مرغوب استفاده می ‌شود، شاهد افزایش قیمت در ورق‌های رنگی خواهیم بود.

  • نحوه تولید: در برخی موارد انواع ورق‌ های رنگی، فرآیند تولید دشوارتری را خواهند داشت. این عامل یکی از موارد مهم در تعیین قیمت ورق رنگی به‌شمار می‌رود. درصورتی‌که تولید این محصول با پروسه آسان‌تری ساخته شود، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

ادامه مطلب  ساخت انباری ارزان در خانه با هزینه کم

عوامل ذکرشده جزء موارد بسیار مهم در تعیین قیمت انواع ورق های رنگی در بازار آهن‌آلات است. لازم است که افراد در هنگام تهیه این محصولات، به تأثیرات این عوامل توجه کنند.

کدام برند بهترین ورق رنگی را در ایران تولید می کند؟

کیفیت در ورق رنگی تعیین کننده کارایی و عمر یک محصول خواهد بود. از این رو خرید ورق رنگی با کیفیت بالا برای صنایع بسیار مهم می باشد. از جمله با کیفیت ترین ورق های ورنگی موجود در بازار ، می توان به ورق رنگی هفت الماس از کارخانه صنایع هفت الماس اشاره داشت. این روق در ضخامت 0.5 میلیمتر در حالت رول و با عرض 1.25 متر تولید می شود. از نظر رنگ بندی، ورق رنگی هفت الماس دارای 4 رنگ قرمز، آبی، سفید و قهوه ای می باشد که این رنگ ها جزو رنگ های پرکاربرد در صنایع به خصوص صنعت ساخت و ساز می باشد. از دیگر ویژگی های ورق رنگی هفت الماس می توان به مقاومت بالای آن در برابر ضربه و زنگ زدگی اشاره داشت که باعث متمایز شدن این ورق از دیگر برندها شده است. از این رو خرید ورق رنگی هفت الماس در سایز های مختلف می تواند برای بسیاری از صنایع هم کاربرد و هم به صرفه باشد.

کلامی پایانی

ورق های رنگی در اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند و معمولا دارای ۱۵ رنگ مختلف هستند‌. انواع ورق رنگی عبارتند از کرکره ای، شادولاین، ذوزنقه ای، سینوسی، سفال، ژنوا که هریک بسته به ساختار، شکل ظاهری و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، کاربرد خاصی نیز خواهند داشت. لازم به ذکر است این محصولات کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف همچون ساخت سقف شیروانی دارند.

ادامه مطلب  بررسی درب های اتوماتیک کشویی

بسیاری از عوامل مهم در ایجاد تغییرات هزینه‌ای اين محصول موثر هستند اما مهم‌ترین عامل در افزایش هزینه ورق‌ها، نحوه تولید آن و قیمت مواد اولیه آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا