طراحی فضاهای بیرونی

کدام نوع میلگرد بستر مقاومت بیشتری داراست؟

توجه فعلی جامعه به مسأله جلوگیری از خسارات زلزله‌ها، بی‌تردید نشانگر اهمیت بیشتری است که اکنون به رفع نقاط ضعف و امنیت ساختمان‌ها اختصاص داده‌ایم. از تجربیات پل ذهاب، مهندسان به این نتیجه رسیده‌اند که به تنهایی، مقاومت سازه‌ها در دفاع از خود در برابر زلزله کافی نیست. بنابراین، اصلاحات در ساختمان‌هایی که در شرایط زلزله قرار می‌گیرند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در راستای این هدف، مهندسان با ارائه وال پست‌ و میلگرد بستر به خوبی نیاز به تقویت دیوارها را برطرف کرده و شفافیت لازم را در امر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ایجاد کرده‌اند.

میلگرد بستر یکی از عناصر مهم در صنعت ساختمان سازی است که به دلیل مقاومت کششی بالای خود، برای افزایش استحکام و استقامت بتن بکار می‌رود. به منظور مقایسه میلگردهای مختلف، آنها را به چهار دسته بسته به جنس ساختاری آنها تقسیم می‌کنیم. به طورکلی، میلگردها به دسته‌های A1، A2، A3 و A4 تقسیم می‌شوند. باید توجه داشت که منظور از مقاومت میلگرد، مقاومت کششی آن است که در تحمل فشار، کشش، خمش و چرخش بسیار مهم است. در نتیجه، با استفاده از میلگردهای با مقاومت کششی بالا، می‌توان به ارتقای استحکام سازه‌های بتنی کمک شایانی کرد.

میلگرد بستر را می‌توان از لحاظ شکل و جنس به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. از لحاظ جنس، دو دسته فولاد گالوانیزه و استنلس استیل این محصول وجود دارد. بنا به نظر کارشناسان، استنلس استیل با توجه به مقاومت بسیار بالایی که در برابر رطوبت و خوردگی دارد، نسبت به گالوانیزه قیمت بیشتری دارد. در این میان دسته بندی دیگری نیز وجود دارد که براساس شکل و نحوه اجرای آن صورت می‌گیرد و شامل دو نوع میلگرد بستر خرپایی و میلگرد بستر نردبانی می‌باشد.

ادامه مطلب  ده مدل طراحی ویلای دوبلکس، زیبا و چشم نواز

تفاوت میلگرد بستر خرپایی و نردبانی:

میلگرد بستر خرپایی:

میلگرد بستر خرپایی به دو صورت تولید می‌شود که شامل مفتول فولادی آج‌دار و مفتول ساده است. در این نوع میلگردها، مفتول فولادی آج‌دار به صورت موازی و در یک امتداد قرار می‌گیرد و مفتول ساده به صورت هفت-هشت یا زیگزاگ در میانه این دو، جوشکاری می‌شود.

میلگرد بستر نردبانی:

میلگرد بستر نردبانی دو میلگرد بلند فولادی (معمولاً ضد زنگ یا گالوانیزه) موازی هم هستند که با جوشکاری مقاومتی میلگردهای نازک‌تر در میانشان به هم متصل می‌شوند و جلوه نردبانی ایجاد می‌کنند که به آن میلگرد بستر نردبانی گفته می‌شود. با توجه به اندازه نردبان‌ها، فقط در عمق یک آجر قرار می‌گیرند و با استفاده از قلاب و گیره به دیوار متصل می‌شوند، به شکلی که دو آرماتور موازی بر روی دیوار قرار می‌گیرند. سپس با ریختن مخلوط ملات بر روی میلگرد بستر، عملیات آجر چینی و برپایی دیوار صورت می‌گیرد. بعد از ساخت، نردبان به صورت پنهان در داخل دیوار قرار می‌گیرد.

بهتر است پوشش سطحی انواع میلگرد بستر از جنس گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ باشد تا در برابر اکسید شدن مقاوم باشد و همچنین میلگرد بستر آج‌دار باشد تا بهتر بتواند در تماس با بتن یا ملات گیرش داشته باشد.

مقاومت کدام نوع میلگرد بستر بیشتر است؟

توصیه می‌شود به دلیل مقاومت بالا از میلگرد بستر خرپایی برای ایمنی و استحکام بخشیدن به دیوار‌ها، استفاده شود.

انتخاب بهترین نوع میلگرد بستر در بازار ایران

کیفیت، قیمت و استاندارد در تولید میلگرد بستر مهمترین معیار برای انتخاب بهترین نوع است . برای خرید میلگرد بستر بایستی به افرادی که دارای سابقه کاری بالایی در این زمینه هستند و نقشی در تولیدات اینگونه عناصر دارند رجوع کرد . طبیعتا قیمتی که تولید کننده این محصول اراائه می کند بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. قیمت میلگرد بستر، تنها 0.5درصد از هزینه های ساخت شما را دربرمی‌گیرد که در جدول زیر میتوانید ملاحظه کنید.

ادامه مطلب  جک سقفی ساختمان چیست؟

نام محصول

ضخامت

طول

قیمت

قیمت میلگرد بستر عرض 5.5 س

4 میلی متر

3 متر

28،900 تومان

قیمت میلگرد بستر عرض 11 س

4 میلی متر

3 متر

29،900 تومان

قیمت میلگرد بستر عرض 15 س

4 میلی متر

3 متر

31،900 تومان

نکاتی در خرید انواع میلگرد:

در هنگام انتخاب و خرید میلگرد بستر، نیاز است به نکات ضروری توجه داشته باشید تا از کیفیت و کارایی مورد انتظار برخوردار شوید. یکی از مواردی که در راهنمای خرید میلگرد بستر می توان در نظر گرفت، این است که جهت جلوگیری از اکسید شدن و زنگ زدگی میلگرد بستر، پیشنهاد می‌شود که از فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه استفاده کنیداز آنجا که ضخامت دیوارها بر اساس بلوک‌های مورد استفاده قابل تعیین است، پیشنهاد می‌شود که عرض مناسب میلگرد بستر را با توجه به ضخامت دیوارها انتخاب کنیدبرای رسیدن به نتیجه‌ای بهینه، پیشنهاد می‌شود که میلگرد بستر با قطر ۴ تا ۶ میلیمتر و جوش مقاومتی قوی، همراه با میلگرد آجدار استفاده شودبا رعایت این نکات، کیفیت و کارایی میلگرد بستر تضمین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا