اجزای چیدمان و دکوراسیون

ترفندهای چیدمان خانه های کوچک را بیاموزید!

رازهای زیبایی یک خانه همیشه برای مهمانان جالب و سوال برانگیز است.

چیدمان خانه مهمترین راز زیبایی جذاب است. هدف تیم تحریریه شیک اند تک ارائه مطالبی برای اعضای اختصاصی خود برای تغییر و ارتقای دکوراسیون منزل شماست.

ما قصد داریم با برنامه ریزی یکسری بحث های مربوط به دکوراسیون هر قسمت از خانه، ترفندهایی را به شما آموزش دهیم تا با تغییرات کوچک شاهد پیشرفت بزرگی در چیدمان منزل خود باشید.

با مطالعه مقالات این دسته، دیگر نگران این مشکلات نخواهید بود.

چگونه آشپزخانه کوچکمان را طوری چیدمان کنیم که بازتر شود و هر چیزی که نیاز داریم در دسترس باشد و خودمان را عذاب ندهیم که هر روز چندین ساعت از وقت خود را در آن بگذرانیم؟

آیا با اتاق خواب های کوچک و کم نور سر و کار خواهیم داشت؟ اتاق خواب هایی که احساس راحتی نمی کنید در آن اتاق بخوابید یا همیشه احساس بی حوصلگی می کنید. چه تغییری می تواند آن را بهبود بخشد؟

با اتاق کودکمان چه کنیم که علاوه بر محافظت از او در برابر آسیب های محیطی، محیطی باشد که امروز و آینده او را بهتر کند!

چگونه یک اتاق نشیمن راحت و دنج داشته باشیم تا از گذراندن وقت با اعضای خانواده در این حس لذت ببریم؟

چگونه یک تالار پذیرایی شیک ترتیب دهیم؟

چیدمان مبلمان در خانه نیاز به تنوع و تغییر دارد. تزیینات تکراری روح و روان اعضای خانواده را خسته می کند و احساس روزمرگی و تکرار را ایجاد می کند. با روش های ساده می توانید دکوراسیون خانه را تغییر دهید و تنوع دهید تا محیطی متنوع و جذاب داشته باشید.

کارهای ساده اما بسیار مهم که تاثیر بسزایی بر سلامت و عملکرد شما دارند. باید همه این رازها را یکی یکی کشف کنیم و از آنها برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی در خانه استفاده کنیم تا بتوانیم روزهای خوشی را در کنار هم سپری کنیم.

با کابینت های شیشه ای آشپزخانه را بزرگتر نشان دهید

چیدمان آشپزخانه های کوچک:

آشپزخانه مرکز زندگی روزمره خانواده است به همین دلیل به آن قلب خانه نیز می گویند. اما همه ما شانس داشتن یک آشپزخانه بزرگ و جادار را نداریم، اما اگر از ترفندهای هوشمندانه برای چیدمان آشپزخانه کوچک استفاده کنیم، این موضوع چندان مهم نیست.

این مقاله را از دست ندهید چگونه به عنوان یک طراح حرفه ای از رنگ سال در دکوراسیون منزل خود استفاده کنیم؟

چیدمان یک آشپزخانه کوچک

برای اینکه آشپزخانه کوچک شما بزرگتر و بازتر به نظر برسد، به نکات زیر توجه کنید:

باید بدانید که نورپردازی تاثیر زیادی در ظاهر یک دکوراسیون دارد. افزودن یک لامپ بزرگ و روشن به یک آشپزخانه کوچک و تاریک می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد، اما اعمال برخی تغییرات جزئی یا استفاده از عناصری که نور را منعکس می کنند، می تواند تأثیر هر نورپردازی، چه طبیعی و چه مصنوعی را چندین برابر کند. باعث افزایش و ایجاد تصویر بزرگتر و جادارتر از آشپزخانه شما می شود.

ادامه مطلب  ایده های زیبا برای تزیین اتاق خواب عروس

برای رسیدن به این هدف سعی کنید تا حد امکان از کابینت های شیشه ای استفاده کنید، این کار باعث می شود نور در فضا منعکس شود و آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

استفاده از نور در طراحی یک آشپزخانه کوچک

رنگ های روشن به دلیل انعکاس نور و خطای دید، فضاهای کوچک و تاریک را جادارتر و بازتر نشان می دهند. اگر نمی توانید از کابینت های گلاس استفاده کنید، از کابینت های رنگ روشن مخصوصا سفید استفاده کنید.

آینه ها توانایی خاصی در انعکاس نور و بزرگ کردن فضاهای کوچک دارند که با افزودن آنها به آشپزخانه های کوچک می توانید از این قدرت استفاده کنید، به خصوص اگر آن ها را در جلوی پنجره ها یا وسایل روشنایی نصب کنید.

از نصب پرده های تیره، متراکم و متراکم خودداری کنید و پرده های ابریشمی را انتخاب کنید تا نور خورشید وارد آشپزخانه شود.

به طور جدی از بهم ریختن پیشخوان، کابینت و پیشخوان آشپزخانه خودداری کنید. زیرا شلوغی علاوه بر کوچک شدن فضا باعث سردرگمی می شود.

اگر اصرار دارید میز ناهارخوری را به آشپزخانه کوچک خود اضافه کنید، حتما از میزهای ناهارخوری تاشو استفاده کنید.

این مقاله را از دست ندهید: چیدمان مدرن با قانون دو سوم

گسترش اتاق خواب با تخت های تاشو

چیدمان یک اتاق خواب کوچک

چیدمان خانه های کوچک دردسرساز است اما اگر با تکنیک های چیدمان فضاهای کوچک آشنا باشید به راحتی می توانید بر این مشکلات غلبه کنید و دکوری بسیار زیبا و دلنشین برای چنین فضاهایی ایجاد کنید. اگر اتاق خواب شما به دلیل کوچکی و کمبود جا همیشه نامرتب و نامرتب است، بهتر است راهکارهای زیر را مرور کنید.

  • از تخت هایی استفاده کنید که زیرشان کشو دارد.
  • با ساخت کمد از فضاهای کوچک دو طرف تخت استفاده بهینه کنید.
  • پرده ها را به حداقل برسانید و در صورت امکان از پرده های نازک استفاده کنید.
  • لوازم اصلی و دیوارها را سفید کنید و از رنگ های روشن و ملایم به عنوان رنگ مکمل برای عناصر تزئینی استفاده کنید.
  • به جای چندین قفسه، کابینت و نگهدارنده در هر گوشه اتاق، از یک کمد لباس یا نگهدارنده بزرگ در سراسر اتاق استفاده کنید.
  • از آینه ها و خواص آنها برای ایجاد خطاهای بصری و گسترش فضاها استفاده کنید.
  • به جای تخت های ثابت از تخت های جمع شونده یا تاشو استفاده کنید.
  • از لوسترها، آباژورها، لامپ های کم مصرف و … استفاده کنید، زیرا نورپردازی تزیینی با ایجاد اشکال مختلف نور و نورپردازی، فضای کوچک را بزرگتر جلوه می دهد، علاوه بر آن فضا را زیبا و دلنشین می کند.
  • وسایل اضافی را از اتاق خواب خود بردارید و با ایجاد نقاط خالی اجازه دهید اتاق نفس بکشد.

قفسه مهد کودک برای بزرگ جلوه دادن آن

چیدمان اتاق خواب کوچک کودکان

اگر اتاق کودکتان کوچک است و نمی توانید به راحتی آن را مرتب کنید، نکات زیر را با دقت بخوانید.

ادامه مطلب  راهنمای خرید جارو برقی

تخت کودک خود را کمی بالاتر قرار دهید و با نصب کشوها یا با چیدن سبدهایی به یک شکل و اندازه، قسمت پایین آن را به صورت قفسه در آورید تا کودک شما به راحتی تمام وسایل خود را در این قفسه ها جای دهد.

از میزهای تاشو و تاشو که روی دیوار نصب می شوند استفاده کنید. کودک در مواقعی که به این میز نیاز دارد آن را باز می کند و در مواقع دیگر بستن آن اتاق را ساکت تر می کند.

فضاهای خالی یا گوشه های اتاق را با قفسه های مناسب طبقه بندی کنید و از آنها برای قرار دادن کتاب و اسباب بازی های کودکان استفاده کنید.

اگر بیش از یک کودک نیاز به استفاده از یک اتاق دارد، به دنبال تخت های دو نفره یا دو طبقه باشید.

به جای استفاده از تخت و کمد مجزا، از شکل یکپارچه میز آرایش، تخت و کمد کودک استفاده کنید و ضمن اشغال فضای کمتر، از تمامی امکانات رفاهی بهره ببرید.

از خرید وسایل اضافی و اسباب بازی های رنگارنگ خودداری کنید. زیرا اگر مکان مناسبی برای نگهداری این وسایل نداشته باشید، ازدحام ایجاد شده توسط این وسایل تعادل کودک را به هم می زند.

این مقاله را از دست ندهید: خرید روتختی کودک را جدی بگیرید!

چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک

محیطی راحت و دلنشین

شرایط زندگی باید به گونه ای باشد که اعضای خانواده را به دور هم بودن و گفتگوهای خانوادگی جذب کند. برای رسیدن به این هدف باید مسائل زیادی را در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین عوامل، سبک دکوراسیون این فضا است. معمولا نشیمن هایی که به سبک سنتی تزیین شده اند و یا از عناصر و لوازم سنتی برای طراحی خود استفاده می کنند جذابیت بیشتری دارند و حس راحتی و آرامش را القا می کنند.

تزیین دیوارها با عکس های خانوادگی یا خلاقیت های تزیینی اعضای خانواده، صمیمیت بیشتری را در این فضا ایجاد می کند.

حذف تلویزیون از اتاق نشیمن می تواند ایده موثری برای ایجاد تمرکز برای گفتگوها و گردهمایی های خانوادگی باشد.

با کمک مبل های راحتی و افزودن کوسن های مناسب و زیبا بر روی آنها، احساس گرما و صمیمیت را در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

فرش طیف وسیعی از احساسات گرما و صمیمیت، آرامش و زندگی را ایجاد می کند. سعی کنید به جای هر کفپوش دیگری برای این اتاق از فرش استفاده کنید و خودتان تاثیر آن را ببینید.

چیدمان مبلمان برای یک اتاق نشیمن کوچک

با حذف عناصر غیر ضروری و اضافی، فضای بازتر و جذاب تری برای اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

در هنگام تزیین منزل از انواع نورپردازی استفاده کنید و فقط به نورپردازی سقف بسنده نکنید. همچنین استفاده از نور مناسب برای فضاهای دورافتاده، گوشه ها و فرورفتگی ها باعث برجسته شدن و ایجاد احساس گرما و صمیمیت و در نهایت جذب افراد به آن محیط می شود.

ادامه مطلب  جای مناسب میز تلویزیون در خانه کجاست؟

با افزودن گیاهان زنده به دکوراسیون اتاق نشیمن طراوت و شادی را به این محیط بیافزایید.

از تزیینات و عناصر تزئینی کافی استفاده کنید. استفاده زیاد از اکسسوری ها باعث بی نظمی می شود و کمبود عناصر تزئینی نیز باعث احساس پوچی می شود.

برای تزئین اتاق نشیمن از پالت رنگی گرم استفاده کنید، زیرا رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری و خاکستری روح ندارند، روابط افراد را محدود می کنند و به تدریج گرما و زندگی را از محیط خانواده دور می کنند.

این مقاله را از دست ندهید: چگونه خانه را بزرگتر نشان دهیم؟

پذیرایی شیک

یکی از زیباترین و در عین حال پیچیده ترین قسمت های چیدمان خانه، تزیین نگین خانه یعنی سالن پذیرایی است. از آنجایی که این منطقه اصلی ترین منطقه ای است که می توانید هنر و سلیقه خود را به رخ مهمانان بکشید، پس باید به طراحی تزئینی آن توجه بیشتری داشته باشید.

چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک

چند نکته طلایی برای چیدمان پذیرایی شیک

با کمک دیوارپوش های شیک و مناسب جلوه بصری زیبایی برای پذیرایی ایجاد کنید و به دیوارها عمق دهید. اما توجه به هماهنگی و تعادل بین دیوارپوش و دکوراسیون میز پذیرایی یکی از اصلی ترین عواملی است که در این کار باید در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر قصد دارید اتاق نشیمن خود را با عناصر و اکسسوری های زیادی تزئین کنید، بهتر است از دیوارپوش ساده استفاده کنید و اگر دوست دارید خلوت و جریان هوا در اتاق وجود داشته باشد، از پوشش طرح دار استفاده کنید.

تا حد امکان از مبل های استیل و کینگ برای چیدمان پذیرایی خود استفاده کنید و آنها را به زیبایی در اطراف یک نقطه کانونی مانند شومینه، تلویزیون و غیره بچینید.

اگر واقعاً تصمیم دارید که پذیرایی شما شیک باشد، پیشخوان ها را فراموش نکنید. افزودن آینه و کنسول متناسب با سبک دکوراسیون پذیرایی، سبک پذیرایی شما را به کلی تغییر می دهد و نگاه های تحسین برانگیزی را به خود جلب می کند.

برای تزیین پذیرایی از لوازم محدود اما خاص استفاده کنید. لازم نیست هر گوشه از پذیرایی را با یک شی غیرعادی پر کنید، در عوض وسایل خاص و مجلل را متناسب با نوع چیدمان پذیرایی انتخاب کنید و با قرار دادن آنها در محل مناسب، جلوه ای شیک و دلنشین برای پذیرایی خود ایجاد کنید.

با استفاده از لوسترهای مناسب برای تامین نور اصلی اتاق و با کمک آباژورهای ایجاد شده توسط آباژورهای ایستاده یا دیواری، شمع ها و شمعدان های شیک، فانوس های تزئینی زیبا و یا سایر نورپردازی های تزیینی، لایه های روشنایی ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا