اجزای چیدمان و دکوراسیون

چرا باتری ساعت دیواری زود تموم میشه؟

“ای بابا، باتری این ساعت رو که هفته پیش عوض کرده بودم!” شما هم به گفتن چنین جمله ای عادت دارید؟ اگر پاسختان مثبت است باید بگویم که مشکلی در ساعت، باتری یا دیگر موارد وجود دارد که از آن بی خبر هستید. موتور ساعت مصرف زیادی ندارد پس اگر باتری آن زود به زود تمام می‌شود، حتماً مشکلی در این میان وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم انواع علت هایی که ممکن است باعث زود تمام شدن باتری بشود را بررسی کنیم پس همراه ما باشید.

علت تمام شدن زودتر باتری ساعت دیواری

دلایل مختلفی می‌تواند برای زود تمام شدن باتری ساعت دیواری وجود داشته باشد که شامل موارد زیر هستند:

1. نوع باتری

ممکن است نوع باتری که برای ساعت خود انتخاب کرده اید مدل مناسبی نباشد و از آن دسته باتری هایی است که زود تمام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از باتری هایی که کیفیت خوبی دارند مثل باتری کاملیون استفاده کنید.

باتری هایی که قیمت ارزان و بی کیفیتی دارند ممکن است زودتر از موعد تخلیه شوند و حتی در برخی موارد مشاهده شده که به این دلیل به موتور ساعت نیز آسیب وارد شده.

2. مصرف برق موتور ساعت

آیا مطمئن هستید موتور ساعت سالم است؟ در صورتی که مطمئن هستید می‌توانید سراغ باتری یا اجزای دیگر بروید. به عنوان مثال موتور های کوارتز کم مصرف تر از انواع دیگر موتور ها هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ساعت هایی با موتور های باکیفیت تایوانی به وب سایت النسی که یکی از تولید کنندگان بزرگ و قوی در زمینه ساعت های شیک است مراجعه کنید.

ادامه مطلب  اشنایی با صفر تا صد پارتیشن اداری در اجرای دکوراسیون اداری

دقت کنید که حتماً ساعت انتخابی شما از موتور کوارتز بهره ببرد چون موتور های مکانیکی مصرف باتری بالاتری دارند.

3. دمای محیط

دقت کنید که ساعت ها در دماهای بسیار سرد یا بسیار گرم دچار نوسان کیفیت باتری می‌شوند؛ یعنی ممکن است در فضاهای خیلی سرد باتری زودتر از موعد تمام شود. پس سعی کنید همیشه خانه را در دمای متعادلی حفظ نمایید که به ساعت شما شوک وارد نشود.

4. وجود مشکل در موتور ساعت

در صورتی که موتور ساعت شما دارای اشکال باشد، مصرف برق آن افزایش پیدا می‌کند و باتری زودتر تمام می‌شود. در این صورت باید یک تعمیرکار خوب را برای درست کردن ساعتتان انتخاب کنید یا به مراکز تعمیر ساعت مراجعه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از مراکز معتبری مثل کارخانه النسی که ساعت های با کیفیتی را می‌سازند خریداری کنید که از لحاظ ضمانت موتور ساعت نیز خیالتان راحت باشد.

5. استفاده از نور پس زمینه

بعضی از ساعت ها را دیده اید که در شب هم برق می‌زنند و روشن هستند. این ساعت ها 2 مدل دارند که یا از شب‌تاب ها استفاده می‌کنند که نیازی به باتری ندارد و یا چراغ هایی که از باتری استفاده می‌کنند در شب روشن می‌شود. اگر از شب‌تاب ها استفاده کنند تاثیری در باتری نخواهد داشت ولی اگر از باتری استفاده کنند موجب زودتر تمام شدن باتری شما می‌شود. پس یا این قابلیت را خاموش کنید یا از باتری های بسیار باکیفیت برای ساعت دیواری تان استفاده کنید.

6. گرد و غبار

ساعت خود را اصلاً تمیز می‌کنید؟ اگر جزو افرادی هستید که اعتقاد دارند تمیز کردن ساعت وقت تلف کردن است کاملاً اشتباه می‌کنید. چون تحقیقات نشان داده وجود گرد و غبار روی موتور ساعت باعث می‌شود که باتری ساعت شما زودتر تمام بشود. پس پیشنهاد می‌کنیم که به طور مرتب نسبت به تمیز کردن ساعت خود اقدام کنید.

ادامه مطلب  چطور برای اتاق خواب جدیدمان سرویس خواب انتخاب کنیم؟

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری ساعت دیواری

در ادامه راهکار هایی را میگوییم که به شما در ماندگاری و طول عمر بیشتر باتری ها کمک کنند.

  • از باتری های با کیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید. برند هایی مثل کاملیون چون کیفیت بالایی دارند دیرتر تخلیه می‌شوند.

  • اگر ساعت شما از موتور مکانیکی استفاده می کند، از باتری هایی با ولتاژ بالاتر استفاده کنید.

  • ساعت را در مکانی با دمای معتدل نصب کنید.

  • در صورت مشاهده هرگونه مشکل در عملکرد ساعت، آن را توسط یک تعمیرکار مجرب بررسی کنید.

  • اگر از نور پس زمینه ساعت خود استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید.

  • به طور مرتب ساعت را تمیز کنید.

جمع بندی

در این مقاله انواع علت هایی که باعث می‌شود یک ساعت دیواری باتری اش زودتر تمام شود را بررسی کرده و توضیح دادیم. همچنین مهمترین نکاتی که برای طول عمر بیشتر باتری باید یادتان باشد را گفتیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه باتری ها دوام بیشتر داشته باشند از ساعت هایی با موتور های خارجی و درجه 1 استفاده کنید که کارخانه ساعت دیواری النسی تولید کننده شیک ترین ساعت ها با موتور خارجی است پس حتماً سری به وب سایت این مجموعه بزنید. همچنین به این دلیل که این مجموعه کارخانه تولیدی است می‌توانید ارزان تر و به صرفه تر خرید ساعت خود را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا