اجزای چیدمان و دکوراسیون

راهنمای خرید تخت خواب؛ نکاتی که قبل از خرید باید بدانید!

خرید تخت خواب مناسب تصمیمی است که منجر به داشتن خوابی عمیق و با کیفیت خواهد شد. بسیاری از دلایل کم‌خوابی، کوفتگی بدن و کاهش کیفیت خواب به دنبال استفاده از تخت خواب نامناسب و غیر‌استاندارد ایجاد می‌شود. استفاده از تخت نامناسب علاوه‌بر کاهش کیفیت خواب و ایجاد بدن درد، باعث تغییر وضعیت فیزیکی فرد به‌مرور زمان نیز می‌شود. به‌این‌ترتیب توجه به ویژگی‌های ارگونومی تخت خواب قبل از خرید یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در نظر بگیرید. در این مقاله به بررسی نکات خرید تخت خواب می‌پردازیم. چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب مفید برای آشنایی با راهنمای خرید تخت خواب اختصاص دهید.

در نظر داشتن راحتی و ترجیح شخصی؛ نکته‌ای مهم در بهترین نوع تخت خواب

در خرید تخت خواب باید به ترجیح شخصی خود توجه کنید تا متناسب‌ترین کالای خواب با شرایط فیزیکی خود را انتخاب کنید. برای داشتن بهترین خرید تختخواب پرسیدن چند سوال کمک‌کننده خواهد بود. در ادامه چند نمونه از سوال‌هایی که باید قبل از خرید کالای خواب از خود بپرسید را آورده‌ایم.

  • آیا تخت سفت تر را ترجیح می‌دهید یا نرم؟
  • آیا تشک شما باعث درد و درد می‌شود؟
  • آیا تشک شما برای چرخاندن خیلی سنگین است؟
  • آیا تخت به اندازه کافی بزرگ است که دو نفر با هم اشتراک داشته باشند؟
  • در رختخواب احساس گرما می‌کنید یا سرما؟

پاسخ به این سوال‌ها بهترین راهنما در اولین گام برای خرید رخت خواب به شمار می‌رود. فراموش نکنید که در این مرحله عادت‌های خوابیدن خود را نیز در نظر بگیرید. اگر همیشه به پهلو می‌خوابید، انتخاب تشکی سفت ممکن است به‌مرور باعث آسیب دیدن شانه و کتف شما شود. در مقابل احتمال آسیب دیدن ستون فقرات و ایجاد ناراحتی‌های گردن با انتخاب تشک بسیار سفت، افزایش می‌یابد.

اندازه‌گیری ابعاد تخت؛ نکته‌ای مهم در راهنمای خرید تخت خواب یک نفره و دونفره

قبل از خرید تخت جدید باید از داشتن فضای کافی برای قرار دادن تخت مطمئن شوید. این نکته در هنگام خرید جداگانه تشک و تخت از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است؛ زیرا ممکن است تشکی بخرید که از تخت بیرون بزند یا کاملا در قالب تخت جا نگیرد. علاوه‌بر تناسب اندازه تخت و تشک، باید به متراژ اتاق و ابعاد تخت توجه داشته باشید.

  • ابعاد استاندارد برای تخت یک نفره: تخت تک‌نفره در دو اندازه متفاوت عرضه می‌شود که برای هر سایز باید تشک مناسب را خریداری کنید. یکی از ابعاد استاندارد برای تخت تک‌نفره 128×204 (ابعاد تشک 120×200) و اندازه دیگر 128×204 (ابعاد تشک 120×200) است.
  • ابعاد استاندارد برای تخت دونفره: 160×200 (دو نفره استاندارد)؛ درصورتی‌که تخت دونفره کوچک یا بزرگ سفارش دهید، ابعاد عرض تغییر می‌کند. 180×200 ابعاد تخت دونفره بزرگ و 140×200 ابعاد تخت دونفره کوچک است.
  • ابعاد استاندارد تخت کودک و نوجوان: 227×98 (ابعاد تشک 90×200)، این سایز در مدل‌های سفارشی قابل تغییر است.
ادامه مطلب  چیدمان کابینت ها- تکنیک های نظم دهی و چیدمان مرتب کابینت ها

معمولا تخت‌های دونفره، تک‌نفره و سرویس خواب نوجوان بر‌اساس ابعاد استانداردی ساخته می‌شوند؛ بااین‌حال ابعاد تخت به‌ویژه در سرویس خواب کودک و نوجوان متغیر است. ازاین‌رو قبل از خریدن تخت خواب حتما به فضای داخل اتاق برای قرار دادن تخت توجه داشته باشید.

بهترین جنس تخت برای خرید چیست؟

نکته‌ای اولیه در راهنمای خرید انواع  تخت تک نفره، دونفره، کودک و نوجوان توجه به جنس است. متریالی که برای تولید این کالای کاربردی استفاده می‌شود، تعیین‌کننده سبک، قیمت و استحکام کالای خواب خواهد بود. در ادامه این بخش به بررسی انواع متریال استفاده شده در طراحی و تولید تخت می‌پردازیم.

  • تخت خواب‌های چوبی: از جمله زیباترین و بادوام‌ترین تخت خواب‌ها هستند که چوب‌های مختلفی مانند بلوط، گردو، راش و ماهون ساخته می‌شوند.
  • تخت خواب‌های فلزی: از جمله مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین تخت خواب‌ها هستند که از فلزاتی مانند آهن، آلومینیوم و استیل ساخته می‌شوند.
  • تخت خواب‌های ام‌دی‌اف: از جمله تخت خواب‌های مقرون‌به‌صرفه هستند که از ورقه‌های فیبر چوب با دانسیته متوسط ساخته می‌شوند.
  • تخت خواب‌های پلاستیکی: از جمله تخت خواب‌های سبک و قابل حمل هستند. این تخت خواب‌ها از مواد پلاستیکی مانند PVC ساخته می‌شوند.

انتخاب متریال تخت خواب به بودجه‌ای که در نظر دارید، بستگی خواهد داشت. اگر از چوب طبیعی برای تخت استفاده کنید، قیمت بالاتری نیز باید بپردازید. برای کاهش قیمت خرید تخت خواب، از متریال جایگزین با همان کیفیت یعنی ام‌دی‌اف استفاده کنید. ام‌دی‌اف بهترین جایگزین چوب طبیعی با استحکام و زیبایی بالا است.

جنس تشک؛ میزان تنفس‌پذیری و ایجاد گرمای تخت خواب را در نظر بگیرید

سرمایه‌گذاری نکردن روی تشک با‌کیفیت یکی از دلایل اصلی داشتن خواب بی‌کیفیت است. خواب بی‌کیفیت و کم‌خوابی در طول شب بر عملکرد فرد در طول روز تاثیر می‌گذارد. ایجاد اضطراب، حالت‌های افسردگی و کاهش تمرکز و توجه از پیامدهای کم‌خوابی هستند.

ادامه مطلب  چطور خانه را بزرگتر نشان دهیم ؟

اگر شما نیز به داشتن خواب بی‌کیفیت مبتلا هستید، یکی از دلایل این عرضه را در بی‌کیفیت بودن کالای خواب خود جست‌وجو کنید. در هنگام خرید انواع تخت تک نفره، دونفره، سایز کینگ و کوئین و سرویس کودک و نوجوان به الیاف استفاده شده در لایه‌های مختلف تشک توجه داشته باشید.

تخت خواب دونفره، تک‌نفره یا نوجوان؛ کدام برای شما بهتر است؟

یکی از نکات خرید تخت خواب، توجه به نوع این کالای خواب است. اگر برای فردی در بازه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله قصد خرید تخت خواب دارید، علاوه‌بر تخت خواب تک‌نفره، گزینه تخت نوجوان نیز در اختیار خواهید داشت. با اضافه شدن این گزینه، تنوع بیشتری برای انتخاب و خرید تخت در اختیار خواهید داشت. برخی از افراد نیز تخت دونفره را برای خود به جای تخت یک‌نفره می‌پسندند. در این صورت باید به نکته‌های دیگری مثل ابعاد تخت برای قرار دادن در اتاق خواب تک نفره داشته باشید.

نوع طراحی تخت خواب؛ عاملی تاثیرگذار در هنگام خرید تخت

در راهنمای خرید تخت خواب دو نفره، تک‌نفر و کودک و نوجوان حتما به نوع طراحی دقت کنید. باید توجه داشته باشید که طراحی تخت خواب متناسب با دکوراسیون کلی اتاق خواب باشد. معمولا تخت خواب با چوب طبیعی یا ام‌دی‌اف انتخاب‌های بهتری برای اجرای سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و روستیک هستند. این نوع تخت خواب باعث افزایش گرمای محیط نیز خواهد شد؛ بنابراین مکمل خوبی برای دکوراسیون سبک مینیمال به شمار می‌روند.

تخت‌های پلاستیکی و PVC نیز با رنگ‌آمیزی متنوع در انواع دکوراسیون داخلی است. به‌این‌ترتیب با تولید تخت خواب در مدل‌ها و با متریال متفاوت، محدودیتی در انتخاب بهترین تخت خواب برای اتاق خواب نخواهید داشت.

توجه به قیمت؛ فاکتوری مهم در راهنمای خرید تخت خواب

تعیین بودجه برای خرید تشک یکی از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که باید قبل از خرید انجام دهید. تعیین بودجه با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مثل برند، نوع دوخت و الیاف استفاده شده در تولید تخت خواب بستگی خواهد داشت.

ادامه مطلب  چطور از قاب عکس ها برای دیزاین منزل استفاده کنیم؟

قیمت تخت خواب باتوجه‌به عواملی مثل جنس این کالای خواب و ابعاد تعیین می‌شود. تخت خواب از پلاستیک، چوب طبیعی، PVC و چوب ام‌دی‌اف ساخته می‌شود. بدیهی است که قیمت هر یک از انواع تخت خواب با متریال متفاوت، متغیر خواهد بود.

نکات تکمیلی برای خرید تخت خواب مناسب

هنگام خرید تخت خواب، به کیفیت ساخت آن نیز توجه کنید. تخت خواب باید از مواد مرغوب و باکیفیت ساخته شده باشد تا سال‌های طولانی بدون نیاز به تعمیر یا تعویض، دوام بیاورد. قبل از خرید تخت خواب، آن را امتحان کنید تا از راحتی تخت اطمینان حاصل کنید. اگر قصد خرید تخت خواب اینترنتی را دارید، حتماً قبل از خرید، نظرات کاربران دیگر را بخوانید تا از کیفیت محصول مطمئن شوید.

مراجعه به سایت بلج؛ راهکاری برای مشاهده گالری متنوع تخت خواب

بررسی راهنمای خرید تخت خواب برای پرداخت بودجه روی خرید بهترین وسیله، اقدامی است که باید در نظر بگیرید. در این مقاله سعی کردیم با بررسی نکات مهم در هنگام انتخاب تخت به شما در داشتن خریدی بهتر کمک کنیم. برای خرید کالای خواب به جنس، ابعاد، سبک طراحی و قیمت توجه داشته باشید. این نکات کلی به شما در خرید بهترین نوع تخت خواب متناسب با نیازهای شما کمک خواهد کرد.

برای انتخاب بهترین تخت خواب به فروشگاه هایی با تنوع بالا مراجعه کنید. گستردگی تنوع برای انتخاب کالای خواب باعث محدود نشدن گزینه‌های موجود و رضایتمندی بیشتر از خرید خواهد شد. برای مشاهده تنوع بالای محصولات تخت خواب به سایت فروشگاه بلج مراجعه کنید. این سایت عرضه‌کننده انواع تخت خواب در سبک‌ها و مدل‌های طراحی مختلف است. با قرار دادن محصولات متنوع در این سایت، بازه قیمتی بیشتری نیز برای خرید در اخیار خواهید داشت؛ بنابراین بدون نیاز به مراجعه به فروشگاه دیگر، خرید خود را از فروشگاه بلج انجام خواهید داد. برای مشاهده محصولات این سایت وارد آدرس bolej.ir شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا