اجزای چیدمان و دکوراسیون

چطور از قاب عکس ها برای دیزاین منزل استفاده کنیم؟

معمولا اکثر افراد از قاب عکس برای تزئین خانه یا مکان خود با خاطرات و تصاویر فوق العاده و به یاد ماندنی استفاده می کنند. گاهی اوقات مجموعه ای از عکس ها می تواند برای صاحب خانه مانند گنج باشد، بنابراین او به دنبال بهترین نمونه های قاب عکس یا بهترین نوع چیدمان این قاب ها می گردد.
گاهی اوقات بهتر است برای تزیین منزل خود به جای اینکه فقط کف زمین را با اشیاء مختلف پر کنید، بخشی از دکور را روی دیوارها پیاده کنید، البته این بدان معنا نیست که تنها جای عکس و قاب روی دیوارها باشد. .
از طرفی شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ترکیبی از قاب عکس روی دیوار در راهرو، اتاق یا یک میز ساده توجه شما را به خود جلب کرده باشد که در صورت چیدمان، برای مدتی از چشمانتان غافل شوید. این قاب ها ممکن است به نظر شما خیلی زیاد باشد.
امروز در این بحث در مورد نوع چیدمان، نوع نظم و طراحی اصولی که باید بر اساس آن قاب ها چیده یا نصب شوند تا بیننده را جذب کنند، صحبت خواهیم کرد و همچنین به سوالاتی مانند اینکه چرا بهتر است از قاب استفاده شود پاسخ خواهیم داد. ، چه قاب، چه عکسی مناسب است، بهترین مکان برای نصب قاب عکس و ….

قاب عکس دیواری چوبی

چرا بهتر است از قاب عکس استفاده کنیم؟

چند سالی است که از شاسی استفاده نشده است، اما بهتر است شاسی را در عکس ها رها کنیم و شاسی را برای تصاویر منظره، کوه و درخت و … رها کنیم. و از یک قاب عکس ساده استفاده کنید زیرا اصالت عکس را بیشتر نمایان می کند. با کادربندی یک عکس، بدون توجه به برجسته کردن آن، می توان از این تصویر به عنوان افزودنی تزئینی به عناصر دیگر استفاده کرد.

این مقاله را از دست ندهید: روش های حرفه ای چیدمان قاب عکس روی دیوار را بیاموزید

ادامه مطلب  ترفندهای چیدمان خانه های کوچک را بیاموزید!

آیا توجه به ظاهر او برای زیبایی یک قاب کافی است؟

البته که نه!
برای زیبایی قاب عکس علاوه بر سبک و ظاهر قاب باید به وضوح و زیبایی تصویری که می خواهد در این قاب قرار گیرد نیز توجه کرد. قبل از چاپ هر عکس یا انتخاب تصویر، بهتر است به زیبایی، کیفیت و اینکه در چه ابعادی باید چاپ شود، دقت کنید. برخی از تصاویر با بزرگنمایی بیش از حد کیفیت خود را از دست می دهند. پس از در نظر گرفتن همه این موارد، مرحله بعدی این است که با توجه به تصویر انتخابی خود، در مورد جنس، ضخامت، رنگ و بافت قاب تصمیم گیری کنید.

بهتر است قبل از چاپ عکس از اندازه قاب عکسی که می توانید برای آن تهیه کنید مطمئن شوید. خرید قاب عکس برای برخی از عکس ها واقعاً دردسر ساز است زیرا شما قابی به اندازه عکس خود پیدا نمی کنید.

چیدمان قاب عکس به شکل درخت روی دیوار

جای مناسب برای قاب عکس کجاست؟

بهتر است بدانید که نصب قاب در منزل سلیقه ای است اما از قوانین خاصی پیروی می کند. ابتدا بهتر است تصاویر و عکس های مورد نظر خود را با توجه به اعتقاد، فرهنگ و سلیقه خود انتخاب کنید و سپس فضای مناسبی را در منزل برای نصب این قاب ها تعیین کنید. البته نکات کلیدی را برای کمک به تعیین بهترین مکان برای هر نوع عکس و تصویر ذکر می کنیم.

این مقاله را از دست ندهید: قرار دادن خانه با قانون دو سوم

چه نوع قاب برای چه نوع دیواری مناسب است؟

همانطور که می دانید قاب ها از ساده گرفته تا طرح دار و منبت کاری شده و غیره متغیر است. اما اینکه چه قاب برای چه فضایی یا دیواری مناسب است، کمی قابل تامل است. هرچه دیوار شما ساده تر باشد، قاب کاربردی تر و متناسب تر به نظر می رسد، اما برای دیوارهای شلوغ و طرح دار، انتخاب شما کمی محدودتر خواهد بود. برای این دیوارها بهتر است از قاب های ساده تری برای حفظ تعادل در این فضا استفاده کنید.

ادامه مطلب  پرده آشپزخانه زبرا

چیدمان سه قاب عکس روی دیوار

استفاده از قاب عکس در خانه های مدرن

همانطور که می دانید با توجه به تغییر سبک زندگی افراد، سلیقه ها نیز تغییر می کند. امروزه شاهد استفاده متفاوت از قاب عکس در خانه های مدرن هستیم، به این ترتیب یک قاب عکس زیبا و ساده بدون هیچ تصویر و عکسی انتخاب و بر روی دیوار نصب می شود. تنها نقش این قاب عکس نشان دادن رنگ پس زمینه دیوار یا یکی از گل های کاغذ دیواری قاب شده توسط این قاب خالی است. قاب عکس فانتزی رزین بهترین گزینه برای این منظور است. این تکنیک استفاده از قاب عکس می تواند روح خاصی به فضای منزل شما ببخشد.

این مقاله را از دست ندهید: چگونه دکوراسیون منزل خود را متنوع کنیم؟

بهترین مکان برای قرار دادن عکس های خانوادگی چیست؟

خانه شما چه بزرگ باشد چه کوچک، بهتر است از گذاشتن عکس های خانوادگی روی دیوار خودداری کنید، در فرهنگ غالب ما جای عکس های خانوادگی در اتاق نشیمن یا اتاق خواب است. اما اگر خانه شما سالن بزرگی دارد یا اصرار دارید که این تصاویر را در پذیرایی قرار دهید، بهتر است به جای نصب این تصاویر روی دیوار، آنها را روی میز مناسب در آن فضا قرار دهید.

قاب عکس فانتزی برای دیوار

بهترین راه برای نصب قاب در اتاق نشیمن چیست؟

بهتر است قاب عکس های خانوادگی بزرگ را روی دیوارهای اتاق نشیمن نصب کنید. توجه داشته باشید که نصب قاب های کوچک روی دیوارهای بزرگ چندان به چشم نمی آید. اگر می خواهید قاب های کوچکی را در اتاق نشیمن به نمایش بگذارید، بهتر است آنها را در قفسه کتاب یا میز تزئینی اتاق نشیمن قرار دهید.

ادامه مطلب  چرا باتری ساعت دیواری زود تموم میشه؟

این مقاله را از دست ندهید: استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

آیا قرار دادن قاب عکس در آشپزخانه درست است؟

طبق قوانین نصب قاب، آشپزخانه مکانی ممنوعه برای این کار در نظر گرفته می شود. این ممنوعیت نه تنها به این دلیل است که فضا برای این کار مناسب نیست، بلکه محیط آشپزخانه و آشپزی برای عکس ها مضر است.

نصب خلاقانه قاب عکس روی دیوار

چه عکس هایی را در چه قاب هایی ذخیره کنیم؟

در زمانی که بیشتر افراد عکس های خود را در لپ تاپ، گوشی و… نگه می دارند، داشتن عکس در خانه یک نعمت محسوب می شود. اگر فضای دنج در خانه دارید، بهتر است با قرار دادن یک میز پر از قاب عکس های ساده که از نظر شکل و رنگ هماهنگ هستند، یک گالری خانوادگی کوچک ایجاد کنید. این فضا برای قرار دادن عکس های نسل های مختلف خانواده مانند پدربزرگ، مادربزرگ، نوه و … ایده آل است. در این صورت اعضای خانواده دور میز جمع می شوند و به دنبال شباهت با نسل های قبلی می گردند.
حتما از قاب های ساده و یکپارچه برای عکس های خانوادگی استفاده کنید، این کار بیننده را متقاعد می کند که تاثیر عکس شما از قاب، دیوار، میز و تمام عناصر اطراف بیشتر است.
برای عکس های خانوادگی شلوغ با رنگ های تند و تند بهتر است از قاب هایی با رنگ های ملایم یا خنثی استفاده کنید و برای عکس های کم صدا و یا عکس هایی با رنگ های سرد یا خنثی از قاب هایی با رنگ های گرم استفاده کنید.
عکس‌های بزرگ‌تر را در پشت و مرکز، و عکس‌های کوچک‌تر را در اطراف و جلو قرار دهید.

قاب عکس رومیزی و دیواری را از تراس مگ خریداری کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا