اجزای چیدمان و دکوراسیون

با کاربردهای کوسن بیشتر آشنا شوید!

کاربرد اصلی کوسن ها پوشاندن مبل ها و دادن جان تازه ای به آن هاست. کوسن ها به راحتی می توانند راحتی مبل ها را چندین برابر کنند و از طرفی در زیبایی و جزییات منزل آن ها تاثیر بسزایی داشته باشند.اما تنوع در طرح و رنگ و نقش کوسن ها از یک سو دستان را باز می کند. خریداران گزینه بهتر و مناسبی را انتخاب می کنند و از طرف دیگر متاسفانه گاهی باعث سردرگمی خریداران گران می شود.

ابزار لازم برای جلوگیری از این سردرگمی یا انتخاب اشتباه داشتن اطلاعات، اطلاعات استفاده صحیح و انتخاب طرح و نقش مناسب بالش و چیدمانی زیبا برای تزیینات مختلف است.

تراس مگ امروز در کنار شما خواهد بود و اطلاعات لازم و کافی را در مورد استفاده از بالش، انتخاب مناسب با توجه به نوع دکوراسیون و نحوه چیدمان صحیح و زیبا در اختیار شما قرار می دهد.خرید بالش های رنگارنگ

استفاده از بالش در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی:

اکثر افراد در نگاه اول کوسن را فقط برای مبل راحتی و استیل در نظر می گیرند، غافل از اینکه استفاده از کوسن روی صندلی آشپزخانه، تخت، گوشه های دنج و …. در نظر دیگران از شما یک دکوراتور ماهر می سازد.

استفاده از کوسن روی صندلی های چوبی یا فلزی آشپزخانه، علاوه بر تزئین این نیمکت ها، می تواند راحتی قابل توجهی را برای آنها فراهم کند.

طراحی تخت با بالش های تزیینی در اشکال و اندازه های مختلف باعث شده تا تخت خواب پادشاه اتاق خواب به نظر برسد.

تزیین یک گوشه دنج با کوسن های مناسب برای این فضاها یکی از ایده های خاص و تمیز در طراحی دکوراسیون داخلی است.

شکل و کاربرد بالش

کوسن ها اشکال مختلفی دارند و هر کدام طنین و آهنگ خاص خود را دارند و برای فضای خاصی استفاده می شوند. بالش ها علاوه بر اشکال می توانند گرد، مربعی، لوله ای، قلبی شکل، ستاره ای، الماسی شکل و … باشند، اما هر بالش کاربرد خاص خود را دارد.

کوسن های مربعی رایج ترین و ایده آل ترین شکل کوسن ها برای صندلی های چوبی یا مبل هستند، این کوسن ها برای افرادی که از نوعی کمردرد رنج می برند و یا کسانی که دوست دارند استراحت کنند گزینه مناسبی است.

ادامه مطلب  چطور با استفاده از آباژور فضای منزل را زیباتر کنیم؟

استفاده از بالش های مستطیلی برای پوشاندن قسمت پایین کمر یا گردن رایج است.

این مطلب را از دست ندهید: کوسن مبل را از کجا بخرم؟

بالشتک های گرد معمولاً برای نرم کردن مبل ها یا صندلی هایی با صندلی سفت و نرم تر یا راحت تر برای نشستن استفاده می شوند. اما استفاده از آنها برای زیباتر کردن چیدمان بالش ها روی مبل های دو یا سه نفره نیز یک ایده رایج است.

استفاده از بالش های بزرگ در مبل های جمع و جور مدرن چندان رایج نیست. این بالش ها علاوه بر ایجاد ظاهری نامتناسب در اتاق، شما را مجبور می کنند هر بار که می نشینید آنها را بردارید.

کوسن هایی که به شکل پشت هستند به نوعی باعث گسیختگی در ساختار دکوراسیون داخلی شدند. این بالش ها معمولا برای گوشه های دنج استفاده می شوند.

بالش هایی با ستاره، لوزی، دایره و غیره. را می توان به عنوان بالش های فانتزی طبقه بندی کرد. این بالش ها به قدری قدرتمند هستند که در هر خانه ای با هر سبکی قابل استفاده هستند. اگر شکل مورد علاقه خود را پیدا نکردید از آزمایش نترسید، سعی کنید خودتان یک بالش تزئینی در اندازه و شکل دلخواه خود بسازید.

اپلیکیشن کوسن

نحوه انتخاب طرح بالش:

در حین انتخاب طرح بالش در فروشگاه های مختلف، مطمئنا با طرح های زیادی مواجه خواهید شد، اما به یاد داشته باشید که زیباترین و گران ترین طرح لزوما مناسب ترین آنها نیست. مناسب ترین طرح، طرحی است که هماهنگی لازم را با دکوراسیون داخلی شما داشته باشد.

شاید اصلا توجه نکرده باشید که ناخودآگاه به دنبال هماهنگی از دست رفته بین بالش و دیوار پشت مبل هاست. وقتی این هماهنگی به نوعی حفظ شود، بالش ها بیشتر به چشم می آیند و مبل ها زیباتر به نظر می رسند.

استفاده از بالش پایه خوبی برای بازی با رنگ هاست. شما می توانید رنگ مورد علاقه خود را از طراحی اتاق خواب خود انتخاب کنید و چند بالش از رنگ تیره طراحی داخلی تخت خواب اتاق خود بسازید.

اگر مبل های شما رنگ های خنثی و پارچه های ساده و بدون طرح دارند، توصیه می شود از بالش های راه راه یا طرح دار استفاده کنید، این بالش ها روحیه ای پویا برای این حالت خنثی ایجاد می کنند.

ادامه مطلب  راهنمای خرید تخت خواب؛ نکاتی که قبل از خرید باید بدانید!

اگر مبل های شما جلوی پنجره چیده شده اند، برای انتخاب طرح کوسن، طرح و رنگ قالب ها را در نظر بگیرید. هارمونی یا تضاد ایجاد شده بین این دو عنصر می تواند چشم اندازی زیبا برای خانه شما فراهم کند.

این مطلب را از دست ندهید: مبل چه رنگی بخرم تا جلوه بهتری داشته باشد؟

اگر به تنوع علاقه دارید، در فصول سرد از بالش های رنگی گرم و در فصول گرم از بالش های رنگی سرد استفاده کنید.

هنگام انتخاب بالش های طرح دار سعی کنید آنها را در رنگ های خنثی نگه دارید، به خصوص زمانی که نقش ها یکدست هستند. بالش های بر اساس این ویژگی ها باعث می شود چشم ها کمتر خسته شوند.

قبل از انتخاب شکل بالش به نوع مبلمان دقت کنید، مبل های استیل و مبل راحتی نیاز به بالش مخصوص به خود دارند. به عنوان مثال، مبل های چوبی با لبه های تیز با کوسن های گرد، ظاهر معمولی و نرم تری به خود می گیرند. همچنین مبل های حجیم و بادی با کوسن های مربع شکل ظاهر متعادل تری خواهند داشت.

در انتخاب بالش برای اتاق خواب حتما به طرح و رنگ روتختی یا روتختی خود توجه کنید. می‌توانید کوسن‌های خود را از رنگ‌های پررنگ یا روشن‌تر، رنگ غالب تخت یا روتختی انتخاب کنید. رنگ‌های عمیق‌تر باعث ایجاد عمق می‌شوند و رنگ‌های روشن‌تر روحیه پویاتری را در اتاق ایجاد می‌کنند.

هنگام ترکیب بالش با طرح های مختلف، طرح هایی را در مقیاس های مختلف انتخاب کنید تا هر کدام به تنهایی منحصر به فرد به نظر برسد. به عنوان مثال یک بالش با طرح گل کوچک در کنار بالش های ساده قرار دهید یا یک بالش با طرح گل بزرگ.

مرکز خرید کوسن مبل

چیدمان مناسب بالش ها

استفاده از نسبت 2-2-1 برای چیدمان بالش ها ایده ساده ای است که اغلب نتایج چشمگیری ایجاد می کند. در این ایده، دو بالش مربعی با همان شکل، اندازه و طرح را در نقاط انتهایی مبل قرار دهید، دو بالش مربع کوچکتر با طرح های مختلف را در کنار آنها قرار دهید و در انتها یک بالش مرکزی انتخابی گرد یا مستطیلی قرار دهید.

ادامه مطلب  چطور از قاب عکس ها برای دیزاین منزل استفاده کنیم؟

نسبت 1-1-1 یا 1-1-1-1-1 می تواند روی مبل ها زیبا باشد. اصل مهم استفاده از این تناسبات این است که در صورت یکسان بودن طرح ها، رنگ ها متفاوت است و بالعکس، تفاوت رنگ ها بر اساس اصل یکسان ماندن طرح در همه بالش ها است. (هر یک از این تناسبات با توجه به اندازه کوسن و طول مبل انتخاب می شود، معمولا برای مبل های بزرگ از 5 بالش و برای مبل های دو نفره 3 بالش استفاده می شود.)

از شکستن سازه نترسید، خیلی ها فکر می کنند تعداد کوسن ها باید فرد باشد، اما دکوراسیون مدرن این قانون را به چالش کشیده است، بنابراین اگر روزی می خواهید مبل خود را با تعداد کوسن های زوج تزئین کنید، نه. فکر نمی کنم به بهشت ​​رسیده باشد. کافی است هر جفت بالش هم شکل، رنگ و اندازه باشد و با جفت بعدی متفاوت باشد.

اگر در خانه مبل هایی با طرح های مختلف دارید، استفاده از کوسن ها بهترین راه برای اتصال این مبل ها است. برای اتصال این مبل ها می توانید کوسن های هر مبل را روی مبل های مختلف قرار دهید.

بالش آشپزخانه

چند نکته کلیدی که هنگام خرید بالش باید در نظر گرفته شود:

هنگام خرید بالش به پارچه و محتوای آن توجه کنید. قسمت داخلی بالش باید به اندازه ای نرم باشد که هنگام استفاده از آن راحتی لازم را برای شما فراهم کند.

جنس کوسن بسته به محل قرارگیری آن متفاوت است، به عنوان مثال کوسن روی صندلی های آشپزخانه باید بادوام و قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشد.

هرچه بالش های پر یا فوم شما کیفیت بهتری داشته باشند، شکل و حالت خود را حفظ می کنند و قیمت بالاتری دارند، از طرفی بالش های پر شده از فوم بی کیفیت پس از مدتی شکل خود را از دست می دهند. متأسفانه این بالش های افتاده ظاهری خسته و قدیمی روی مبل و تخت شما ایجاد می کنند و در هنگام نشستن نیز بسیار ناراحت کننده هستند. کوسن ها به عنوان یک وسیله تزئینی و مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند، پس با خرید کوسن های ارزان اشتباه نکنید و ظاهر خانه خود را خراب کنید.

برگرفته از: خانه شناسی

یک بالش از شیک اند تک بخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا