اجزای چیدمان و دکوراسیون

انتخاب کاغذ دیواری مناسب با توجه به فضای شما

انتخاب کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون منزل یا محل کار شما ایده بسیار هوشمندانه ای است و باعث می شود اتاق بزرگتر، گرمتر، روشن تر به نظر برسد (یا برعکس) و حتی می تواند برخی از عناصر ناقص را پنهان کند. انواع کاغذ دیواری را اینجا بخوانید.
اما گاهی انتخاب آن کمی سخت به نظر می رسد، زیرا اگرچه استفاده از کاغذ دیواری بسیار زیباتر و شیکتر از رنگ آمیزی دیوار است، اما تنوع طرح و رنگ بسیار زیادی دارد و تفاوت در نوع دیوارنگاره ها گاهی باعث سردرگمی و مشکلاتی برای آن می شود. خریداران، به ویژه برای افرادی که برای اولین بار کاغذ دیواری را انتخاب و خریداری می کنند.
بر این اساس تصمیم گرفتیم راه حل هایی پیدا کنیم
و تکنیک های لازم برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب متناسب با فضای خود را به شما آموزش می دهیم.

قبل از انتخاب کاغذ دیواری چه نکاتی لازم است؟!!

دیوارها وسیع ترین فضای باز را برای شما ایجاد می کنند بنابراین پوشش صحیح و مناسب آن ها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل یا محیط کار شما خواهد داشت.
پس بهتر است ابتدا هدف از نصب کاغذ دیواری را بدانید. علاوه بر زیبایی، انتظار دارید کاغذ دیواری چه منظره دیگری برای شما ایجاد کند؟ افزودن عمق، افزودن ارتفاع، افزودن گرما، درخشش و حس رسمی، نرم کردن لبه های تیز معماری یا…
پس از تعیین این اهداف، نکات زیر را در نظر بگیرید:
شناخت تاثیر رنگ ها بر روحیه انسان و استفاده از آنها در جای مناسب یکی از اصلی ترین لحظات در دکوراسیون داخلی است. زیرا این رنگ ها مهمترین نقش را در دکوراسیون داخلی دارند. قبل از انتخاب کاغذ دیواری بهتر است کمی با خواص رنگ ها و تاثیر آنها بر روحیه افراد آشنا شوید.
علاوه بر این باید بدانید که ترکیب کفپوش خانه با کاغذ دیواری یکی از اساسی ترین و مهم ترین هماهنگی هایی است که باید در این انتخاب پرمشغله در نظر بگیرید و اگر کفپوش خانه شما دارای طرح و نقش است از کاغذ دیواری های ساده تری استفاده کنید.
نکته مهم بعدی در انتخاب کاغذ دیواری این است که تزئین دیوار به اندازه انتخاب فرش یا مبلمان در دکوراسیون داخلی و ایجاد فضایی زیبا در خانه اهمیت دارد. کاغذ دیواری هایی که مطابق با سبک دکوراسیون نباشند می توانند جلوه کل دکوراسیون را از بین ببرند.
بنابراین پس از توجه به کفپوش خانه باید به هماهنگی بین رنگ ها، فرش، مبلمان و … توجه کرد. با کاغذ دیواری

ادامه مطلب  کاربردهای اسپیس فریم در غرفه سازی

کاغذ دیواری برای پذیرایی

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری:

با ترکیب نکات ذکر شده در بالا و مواردی که اکنون به آن خواهیم پرداخت، می توانید بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را برای دیوار اتاق نشیمن، اتاق خواب، محل کار، راهروها و … انتخاب کنید.
• اگر اتاق شما خیلی بزرگ است می توانید از کاغذ دیواری تیره تری برای دیوارهای آن استفاده کنید.انتخاب این کاغذ دیواری باعث ایجاد حس آرامش در فضاهای بزرگ می شود.

• اگر دیوارهای شما ترک خورده یا مشکلات خاصی دارد که قصد دارید آن ها را با کاغذ دیواری بپوشانید، بهتر است از کاغذ دیواری هایی با طرح های تکراری یا گل های کوچک استفاده کنید.

• انتخاب کاغذ دیواری زیگزاگ می تواند محیط را زنده و پویا جلوه دهد. این طرح ها به طرح های تولید برق معروف هستند.

• اگر فضای اتاق شما کوچک است، دیوارها را با کاغذ دیواری های روشن بپوشانید. استفاده از کاغذ دیواری روشن باعث می شود فضاهای کوچک بزرگتر به نظر برسند.

• کاغذ دیواری های طرح بزرگ فضایی صمیمی ایجاد می کنند و همچنین فضاهای بزرگ را معقول تر نشان می دهند.

• اگر تصمیم به انتخاب دو نوع کاغذ دیواری دارید، کاغذ دیواری با طرح شلوغ تری را در وسط دیوار یا گوشه ای که خلوت تر است قرار دهید.

کاغذ دیواری برجسته• اگر سقف اتاق شما کوتاه است از کاغذ دیواری با خطوط عمودی استفاده کنید. خطوط عمودی بر ارتفاع تاکید می کنند و باعث می شوند که دیوارها و سقف ها بالاتر از محل واقعی خود به نظر برسند.

• اگر فضایی که می خواهید با کاغذ دیواری بپوشانید کوچک است و می خواهید پهن تر به نظر برسد، از کاغذ دیواری با خطوط افقی استفاده کنید. این خطوط دیوارهای شما را بلندتر و پهن تر نشان می دهند. این نکته در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب های کوچک بسیار به شما کمک می کند.

ادامه مطلب  چیدمان کابینت ها- تکنیک های نظم دهی و چیدمان مرتب کابینت ها

• برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک بهتر است از طرح عروسکی یا فانتزی با رنگ های روشن استفاده کنید.

بهتر است کاغذ دیواری را برای پذیرایی از نمونه هایی انتخاب کنید که از خاک اره، موادی مانند PVC و ضایعات فلزی استفاده می شود. این نوع کاغذ دیواری علاوه بر مقاومت بالا، ظاهر رسمی تری نیز دارد.

• برای ایجاد حسی دوستانه و صمیمی در اتاق نشیمن از کاغذ دیواری هایی با الیاف و پارچه طبیعی استفاده کنید.

• برای فضاهای رسمی از کاغذ دیواری ساده یا کاغذ دیواری با نقش و نگارهای درشت و رنگ های دراماتیک و برای فضاهای سرگرم کننده از کاغذ دیواری های روشن با نقش های کوچک باز و با فاصله یکسان استفاده کنید.

• برای تاکید بر دیوار پشت تخت یا مبل، از کاغذ دیواری برجسته استفاده کنید.

• اگر می خواهید دکوراسیون دیوار جلوی شما جلوتر باشد، از کاغذ دیواری هایی با همان ظاهر استفاده کنید.

والپیپر ایرانی یا خارجی برای خرید؟

اگر به دنبال خرید کاغذ دیواری ارزان هستید می توانید کاغذ دیواری های ایرانی را انتخاب کنید اما اگر می توانید بیشتر هزینه کنید حتما کاتالوگ کاغذ دیواری های خارجی را بررسی کنید. تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد و کیفیت بالای کاغذ دیواری نمونه خارجی مطمئنا شما را متحیر خواهد کرد.

یکی از نکاتی که در انتخاب کاغذ دیواری باید به آن توجه کنید قابلیت شستشوی کاغذ دیواری است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دیوارهای رنگ روغن را به کاغذ دیواری ترجیح می دهید فقط به این دلیل که به راحتی آنها را تمیز می کنند، این خبر خوب را داریم که نمونه های کاغذ دیواری قابل شستشو مشکل شما را حل کرده است. می توانید با خیالی آسوده طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و نگران کثیف شدن آن نباشید.

کاغذ دیواری برای پذیرایی

نحوه نصب کاغذ دیواری:

می توانید دیوار فضا را به روش های مختلف کاغذدیواری کنید. مثلا:
می توانید کل دیوار را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید یا از دو طرح و رنگ مختلف کاغذ دیواری برای پوشش یک دیوار استفاده کنید.
همچنین می توانید قسمت بالای دیوار را با رنگ و قسمت پایین را با کاغذ دیواری همسان یا کاملا برعکس بپوشانید.
ممکن است بخواهید فقط یک دیوار اتاق خود را کاغذدیواری کنید. در این صورت بهتر است دیوار مناسب را انتخاب کنید.
گاهی اوقات افراد از کاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوارهای خود استفاده می کنند.

ادامه مطلب  مزایا و معایب مواد مختلف میز تلویزیون: چوبی، شیشه ای و فلزی

قیمت کاغذ دیواری چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه هزینه کاغذ دیواری از دید مشتریان کمی گیج کننده به نظر می رسد. زیرا قیمت درج شده در زیر کاغذ دیواری فقط برای یک رول از آن است. در حالی که رول های کاغذ دیواری برای فروش 2 یا 3 بار در هر رول تولید می شود. اما دلیل آن چیست؟
وقتی 2 یا 3 رول کاغذ دیواری خریداری می کنید، بیشتر از یک رول کاغذ دیواری دارید. زیرا یک رول کاغذ دیواری فقط 411 سانتی متر است در حالی که رول های دوبل 823 سانتی متر است بنابراین اگر دیوار شما 275 سانتی متر است می توانید با خرید یک رول سه تایی آن دیوار را بپوشانید.
دلیل بعدی هماهنگی بین طرح ها و گل ها و اشکال هندسی در کاغذ دیواری است. طرح های گلدار، هندسی و… آنها باید در درزها با یکدیگر هماهنگ باشند و رول قبلی را ادامه دهند. به همین دلیل تولیدکنندگان کاغذ دیواری را در دو یا سه رول یکسان، متصل و هماهنگ با یکدیگر تولید می کنند.
نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد تفاوت عرض کاغذ دیواری های مختلف و طبیعتا تفاوت قیمت هاست. کاغذ دیواری های اروپایی 52 سانتی متر و کاغذ دیواری های آمریکایی 68 سانتی متر عرض دارند.البته شما می توانید قسمت بیشتری از دیوار را با رول کاغذ دیواری آمریکایی بپوشانید تا با رول کاغذ دیواری اروپایی.

با در نظر گرفتن این نکات می توانید در انتخاب کاغذ دیواری راحت تری تصمیم بگیرید. اگر تجربه مفیدی در انتخاب کاغذ دیواری دارید، می توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا