اجزای چیدمان و دکوراسیون

چیدمان کابینت ها- تکنیک های نظم دهی و چیدمان مرتب کابینت ها

چیدمان کابینت یک اصل مهم در یک آشپزخانه سازمان یافته است، اگرچه درهای کابینت محتویات داخل کابینت را پنهان می کنند، اما هنوز دلیلی وجود ندارد که تمیز و مرتب نباشند. اما از طرفی کوچک بودن فضای آشپزخانه های کوچک یکی از بزرگترین مشکلات برای چیدمان یا طبقه بندی وسایل مختلف داخل کابینت ها می باشد. به همین دلیل، گاهی اوقات سازماندهی آنها به قدری دشوار و پیچیده می شود که مجبوریم برای این کار از یک متخصص یا متخصص کمک بگیریم.

بنابراین در اینجا به بهترین روش چیدمان کابینت ها، استفاده بهینه از فضای داخل آن ها و نظم بخشی به آشپزخانه می پردازیم.

طراحی چیدمان کابینت آشپزخانه

بهترین روش های چیدمان کابینت:

از تقسیم کننده ها برای سازماندهی برخی از کابینت ها استفاده کنید، جداکننده ها علاوه بر افزایش امنیت در هنگام نگهداری ظروف، دسترسی آسان را نیز برای شما فراهم می کنند.

یکی از بزرگترین چالش ها در سازماندهی کابینت ها، چیدمان ظروف و بشقاب های بزرگ است. یک راه حل ساده برای این ظروف این است که از کابینت ساز خود بخواهید در قسمتی از آشپزخانه که فضای کافی برای چیدمان این ظروف دارد، قفسه ها و قفسه های دیواری مناسبی نصب کند. این جداکننده ها نیازی به داشتن در ندارند، اما نحوه چیدمان آنها می تواند جلوه ای طبیعی و زیبا در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کند.

قرار دادن کتاب های آشپزی در قفسه های باز ایده خوبی است، به شرطی که از یخچال و اجاق گاز دور بمانند تا در معرض چربی و رطوبت قرار نگیرند.

این مقاله را از دست ندهید: لیست خرید وسایل ضروری آشپزخانه عروس

سازمان کشو اقلام را به خوبی جدا می کند و امکان دسترسی آسان تر به هر گروه را فراهم می کند.

یکی از ویژگی های یک آشپزخانه خوب این است که از تمام ابزارها در نزدیک ترین مکان استفاده می شود، بنابراین قرار دادن ادویه ها، افزودنی ها، روغن ها و چاشنی ها در یکی از کابینت ها نزدیک اجاق گاز شما را به نقطه مورد نظر نزدیک می کند.

ادامه مطلب  3 عنصری که خانه را زیبا تر می کند

برای انجام سریع کارها، کیسه های پلاستیکی و ظروف بسته بندی را در کشوی نزدیک یخچال و فریزر قرار دهید.

دسته بندی گلدان ها در کمد

اگر چیدمان قابلمه ها و ماهیتابه ها در کابینت ها برایتان سخت است، کافی است یک دیوار خالی در آشپزخانه پیدا کنید و چند قلاب روی آن دیوار نصب کنید، سپس قابلمه ها و ماهیتابه ها را از دسته ها به این قلاب ها قرار دهید البته بهتر است از آویزان کردن گلدان های سفید شده روی این دیوار خودداری کنید زیرا تاثیر خوبی در دکوراسیون آشپزخانه شما به جا نمی گذارند.

یکی از نکات مهم در چیدمان کابینت ها حفظ نظم است. برای این منظور بهتر است ظروف یکسانی برای نگهداری انواع مواد غذایی تهیه کرده و در قفسه بچینید.

استفاده از سبدهای سیب زمینی و پیاز در گوشه آشپزخانه یکی دیگر از کارهای قدیمی است. در عوض می توانید یک کشوی عمیق برای این کار در نظر بگیرید و از تقسیم کننده های مخصوص برای ساخت قفسه های مورد نیاز استفاده کنید.

قرار دادن گلدان در کابینت کار پیچیده ای است و قرار دادن گلدان ها در داخل یکدیگر زمان بر است. یکی دیگر از ایده های خوب برای قرار دادن این ظروف بزرگ استفاده از گاز است

چیدمان منظم کابینت ها

اگر قصد دارید از کابینت های بدون در یا قفسه های شیشه ای برای قرار دادن برخی وسایل آشپزخانه استفاده کنید، لازم است روی طراحی این قسمت ها تاکید زیادی داشته باشید، برای مثال استفاده از ظروف شیشه ای درب دار و شیک و پر محتوا. رنگ می تواند ظاهر خاصی از آشپزخانه شما ایجاد کند.

این مقاله را از دست ندهید: تزیین آشپزخانه عروس با تکنیک های مدرن و جالب

در یک آشپزخانه لوکس، مکان ویژه ای برای دستمال کاغذی در نظر گرفته شده است. معمولاً این فضا در دسترس اما دور از دید است تا علاوه بر تمیز و بدون آلودگی ماندن دستمال، ظاهر آشپزخانه را خراب نکند. همچنین می توانید کابینت آشپزخانه خود را بررسی کنید. در صورت امکان، یک میله مخفیانه داخل کابینت قرار دهید و دستمال کاغذی و حوله را از آن آویزان کنید. اکثر کابینت های زیر سینک برای این کار بسیار مناسب هستند.

ادامه مطلب  پارتیشن شیشه ای؛ انواع و کاربرد آن در دکوراسیون اداری

هنگام چیدمان کابینت های زمینی، امکان دسترسی آسان به ظروف، وسایل و مواد غذایی در انتها وجود ندارد و برای دسترسی به آنها باید یا تمام وسایل جلو را برداریم و یا تمام کف را از ابتدا پر کنیم که به دلیل کوچک بودن فضا و در آشپزخانه های امروزی وسایل زیادی وجود دارد که این کار چندان کاربردی نیست، اما خوشبختانه این روزها با استفاده از رویه کابینت های مخصوص یا کف ریلی می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید و از تمام فضای کابینت با دسترسی آسان استفاده کنید.

اگر دوست دارید قابلمه های خود را در کابینت قرار دهید، بهتر است از ریل های مخصوص برای قرار دادن قابلمه و تابه و درب آن ها استفاده کنید. این ریل ها امکان جداسازی و چیدمان گلدان ها را فراهم می کند و دسترسی آسان و سریع و همچنین محافظت بیشتری را برای آنها فراهم می کند.

چیدمان ادویه ها داخل کابینت

هنگام چیدمان کابینت، وسایل مشابه را در همان کابینت قرار دهید، مثلاً یک کابینت برای لیوان، لیوان، لیوان و لیوان خود اختصاص دهید و یک کابینت برای ظروف غذاخوری و هر یک از کارد و چنگال خود یک لایه از آن را بسازید.

به یک کشوی پر از چاقو، ملاقه و کفگیر فکر کنید… هر چقدر هم که سعی کنید این چیزها را مرتب و جدا نگه دارید، باز هم کارآمد نیست. تقسیم کننده ها یک راه حل ایده آل برای این کشوها هستند.

برخی از لوازم آشپزخانه از نظر عرض کوچک اما از نظر اندازه بزرگ هستند. بهترین گزینه برای چیدمان این وسایل، چیدمان عمودی آنهاست که باز هم به کمک تقسیم کننده ها انجام می شود.

هنگام چیدمان کابینت ها در یک آشپزخانه کوچک، باید از هر میلی متر استفاده کنید. فضای داخل درب های کابینت از جمله فضاهایی است که با نصب آویزهای مخصوص و تابه یا دیگ های آویز و غیره می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.محل قرارگیری وسایل برقی در کابینت

ادامه مطلب  راهنمای خرید درب شیشه ای، نکات کلیدی و انتخاب بهترین مدل

این مقاله را از دست ندهید: تزیین آشپزخانه با 10 راهکار ساده بدون نیاز به دکوراتور

اگر فضای کابینت شما برای قرار دادن سطل زباله محدود است، از سطلی که روی درب کابینت نصب شده است استفاده کنید.

به یک کمد پر از نایلون های درهم فکر کنید، هر لحظه این احتمال وجود دارد که آن نایلون ها پاره شوند و محتویات آنها داخل کمد پراکنده شود، از طرفی یافتن آنچه می خواهید از بین آن همه نایلون درهم به این سادگی ها نیست. برای ساماندهی چنین کابینت هایی نیازی به صرف هزینه زیاد نیست. کافی است چندین ظرف پلاستیکی هم شکل تهیه کنید و همه چیز را در آنها قرار دهید، با این کار علاوه بر جستجو و سفارش آسان، زیبایی خاصی به کابینت خود خواهید بخشید.

هنگام چیدمان کابینت ها، وسایل برقی کم استفاده خود مانند چرخ گوشت، آبمیوه گیری، کیک ساز و … را در کابینت های بالایی قرار دهید. به این ترتیب فضای کابینت های زیرین و در دسترس باز می شود تا وسایل پرمصرف بیشتری را در خود جای دهد.

کابینت را زیر سینک بچینید

از کشوهای آشپزخانه برای قرار دادن وسایل مفید مانند دستگیره و دستمال، دربازکن، پوست کن، رنده کوچک سیر و … استفاده کنید اما حتماً هر کشو را برای گروهی از وسایل یک خانواده در نظر بگیرید.

معمولا از کابینت زیر سینک برای نگهداری انواع فرآورده ها، اسفنج های اضافی، دستکش و … استفاده می شود. برای ساماندهی بهتر این فضا می توانید از چند سبد پلاستیکی به عنوان جداکننده و گروه های یک خانواده مانند شیشه پاک کن ها و آماده های چند منظوره، پودرها و مایعات برای شستن و شستن ظروف، نوارهای اسکاچ و اسناف و جای دستکش و غیره استفاده کنید. سبدها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا