اجزای چیدمان و دکوراسیون

روش های حرفه ای چیدمان قاب عکس روی دیوار را بیاموزید!

احتمالا نصب و چیدمان قاب عکس روی دیوار و ایجاد یک گالری زیبا و جالب در نگاه اول برای بسیاری از افراد کار ساده و پیش پا افتاده ای است. اما وقتی همین افراد دست به کار می شوند و می خواهند قاب عکس هایشان را روی دیوار نصب کنند، متوجه سختی های کار و کمبود اطلاعات در این زمینه می شوند.
زیرا تزیین دیوار با قاب عکس از فرمت های چیدمان خاصی پیروی می کند و تا زمانی که این قالب ها را نشناسید، چیدمان شما زیبا نخواهد بود.
در این پست قصد داریم شما را با روش های حرفه ای چیدمان قاب عکس روی دیوار، نحوه ایجاد تعادل و قرارگیری مناسب قاب عکس دیواری در قسمت های مختلف خانه آشنا کنیم.

قاب عکس را روی دیوار تزئین کنید

چگونه یک گالری قاب عکس دیواری زیبا ایجاد کنیم؟

نحوه چیدمان قاب عکس روی دیوار بسیار مهم است و همانطور که گفته شد از فرمت خاصی پیروی می کند. گاهی بعضی ها آنقدر هنرمندانه این کار را می کنند که قلب اطرافیانشان را تندتر می کنند. اما چگونه می توانیم قاب عکس خود را به این شکل عالی طراحی کنیم؟
قبل از هر کاری بهتر است از دیوار مورد نظر خود عکس خالی بگیرید. اگر قصد دارید میز یا مبل مخصوصی را در کنار دیواری که قاب عکس روی آن نصب می شود قرار دهید، بهتر است آن را در عکس قرار دهید. . سپس با استفاده از یک برنامه گرافیکی رایگان مانند picmonkey و فرمت های ذکر شده در مقاله بعدی شروع به ایجاد پوسته های مختلف تصویر کنید.
به این ترتیب می توانید به صورت عینی دیوار تزئین شده خود را در فضای مجازی مشاهده کنید و زمانی که دکوراسیون قاب ها به دلخواه شما شد، تصویر را ذخیره کرده و سپس شروع به تهیه قاب عکس کنید.

قاب عکس را با طرح درخت روی دیوار تزیین کنید

نکات اساسی برای چیدمان قاب عکس روی دیوار

1- اولین قدم در چیدمان قاب عکس روی دیوار، تعیین خط دید است، زیرا قاب عکس ها باید کمی بالاتر از خط دید نصب شوند. “خط دید جایی است که بیننده در حالت ایستاده یا نشسته مستقیماً به یک شی نگاه می کند. خط دید در راهروها در حالت ایستاده و در مناطقی مانند اتاق نشیمن در حالت نشسته و در مهد کودک با توجه به ارتفاع منطقی است. کودک به حساب خواهد آمد.”

این مقاله را از دست ندهید: چگونه از قاب عکس برای طراحی خانه استفاده کنیم؟

2- مرحله دوم ایجاد مجموعه ای از تزیینات هنری قاب عکس دیواری است. این روش روش خوبی برای ایجاد مرکز توجه است.
اما رمز موفقیت در طراحی این مجموعه تعادل و نظم است. در نظر داشته باشید که نظم یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در چیدمان و تزیین است. هنگام چیدمان قاب عکس روی دیوار، نظم به معنای هماهنگی و نظم عناصر به کار رفته است. از رنگ، بافت، مواد گرفته تا مبلمان و عناصر به کار رفته در خانه باید این دستور را رعایت کنند. ترکیب این ایده ها و عناصر هماهنگ باعث زیبایی می شود. به یاد داشته باشید که با صرف زمان، حوصله و طراحی مناسب در این کار موفق خواهید شد.
بنابراین باید مراقب باشید، پس از تعیین فرمت مناسب، از متراژ برای اطمینان از مساوی بودن فواصل قاب هایی که روی همان دیوار نصب می شوند، استفاده کنید.

ادامه مطلب  انواع سینک و هود با طراحی مدرن برای آشپزخانه(سایت ای ال کا)

عکس کودک را روی دیوار تزئین کنید

3- اگر می خواهید از یک قاب عکس برای تزیین یک دیوار بزرگ استفاده کنید، به نکاتی مانند اندازه قاب عکس نسبت به اندازه اجزایی که در کناره دیوار قرار دارند و عناصری که در اطراف به کار رفته اند توجه کنید. قاب.

4- اگر قاب عکس دیواری شما در فضای بالای مبل نصب می شود، باید محل قاب ها را متناسب با مبل تنظیم کنید. در این صورت اگر گالری قاب عکس شما نسبت به مبلمان بزرگ است فاصله این گالری باید کمتر از مبلمان باشد و بالعکس اگر گالری شما نسبت به مبلمان کوچک است فاصله گالری باید کمتر باشد. بیشتر .

5- نکته بسیار مهم بعدی این است که ابتدا قاب عکس ها را با توجه به فرمت های ذکر شده آماده کنید و سپس عکس ها را با توجه به قاب ها چاپ کنید. زیرا ممکن است قاب عکس مناسبی برای عکس در اندازه های مختلف که قبلا چاپ کرده اید موجود نباشد.

6- هنگام چیدمان و اتصال قاب عکس، محتوای آنها را نیز در نظر بگیرید، مثلاً عکس های سفر، عکس های سیاه و سفید، کارت پستال یا … و بر اساس این محتوا، قاب ها را کنار هم بچینید تا معنی پیدا کنید و اگر سبک و استایل متفاوتی دارید. رنگ های موجود در تصاویر یا نقاشی های خود را بر روی همان قاب ها تمرکز کنید تا تصویری هماهنگ ایجاد کنید.

7- قبل از نصب و چیدمان نهایی قاب عکس روی دیوار می توانید چندین قاب با کاغذ در اندازه های مشخص شده تهیه کرده و روی دیوار بچسبانید تا از چینش فیزیکی قاب ها بر روی دیوار اطمینان حاصل کنید.

این مقاله را از دست ندهید: لوازم تزئینی را با نازلترین قیمت خریداری کنید

8- هنگام چیدمان قاب عکس روی دیوار به مجموعه عکس های تیره تر در قسمت هایی که نور کافی دارند و یا از نور استفاده می شود توجه کنید و مجموعه عکس های روشن را در قسمت های تاریک خانه جمع آوری کنید.

9- پس از نصب قاب ها در فرمت دلخواه، نورپردازی را در نظر بگیرید تا مجموعه بر روی دیوار تاثیر بیشتری داشته باشد، سعی کنید نور را به سمت دیوار هدایت کنید و همچنین از نورپردازی شدید خودداری کنید، نور در تزئینات دیوار کور کننده نباشد.

ادامه مطلب  روی میز ناهار خوری چی بزاریم؟ تزیین میز ناهار خوری!

رعایت این نکات به شما کمک می کند تا قاب عکس را به صورت حرفه ای روی دیوار بچینید.

چیدمان قاب عکس روی دیوار

فرمت های مختلف برای چیدمان قاب دیوار عکس

حال که با اصول کلی چیدمان قاب عکس روی دیوار آشنا شدید، بهتر است به سر اصل مطلب برسیم و فرمت هایی را که می توانید برای این منظور استفاده کنید را به شما آموزش دهیم. در زیر نمونه هایی از قالب های چیدمان قاب عکس روی دیوار را مشاهده می کنید.

برای زیبایی بیشتر قاب عکس دیواری، تنوع در طراحی مجموعه را در نظر داشته باشید. از قاب های دیوار عکس با اندازه های مختلف استفاده کنید، اما با یک موضوع مشترک مطابقت و هماهنگی داشته باشند.

• هنگام قرار دادن قاب عکس روی دیوار، فاصله 4-5 سانتی متری بین دو قاب را در نظر بگیرید.

• تعادل کلی اتاق را در نظر بگیرید، دکور شلوغ یک دیوار و خالی ماندن دیوارهای دیگر نظم و تعادل اتاق را به هم می زند.

• برای چیدمان یک دیوار بزرگ می توانید از 4 قاب کوچک در یک طرف و دو قاب متوسط ​​و متعادل در طرف دیگر استفاده کنید.

این مقاله را از دست ندهید: چیدمان مدرن با قانون دو سوم

• فرمت بعدی برای چیدمان قاب دیوار عکس، فرمت رایگان است. در این صورت ابتدا باید در مورد قرارگیری بزرگترین قاب مجموعه تصمیم بگیرید که می خواهید در مرکز باشد یا در کنار چیدمان. سپس بقیه قاب ها را در کنار قاب مرکزی یا دور تا دور آن و مطابق آن در کنار هم بچینید تا نمایان شوند.
• برای این منظور همانطور که قبلا اشاره کردیم می توانید از یک برنامه کامپیوتری استفاده کنید یا اگر قاب ها را قبلا خریداری کرده اید به روش های مختلف آنها را روی زمین بچینید و زمانی که چیدمان مورد تایید شما قرار گرفت آن را به دیوار منتقل کنید.

نحوه نصب قاب عکس در راهروها

• اگر 4 یا چند قاب عکس دیواری به یک شکل دارید، می توانید آنها را به صورت شبکه ای بچینید تا شکل گرافیکی به خود بگیرند. این یک راه حل عالی است زمانی که چندین فریم با اندازه یکسان دارید.
• در این حالت اندازه دقیق حرف اول است، اما توجه داشته باشید که اگر تصادفاً یکی از فریم ها کمی از جایی که باید قرار بگیرد فاصله داشته باشد، کل مجموعه اثر خود را از دست می دهد.

ایده دیگری که می توان در چیدمان قاب عکس روی دیوار استفاده کرد این است که قاب هایی با اندازه یکسان را به صورت افقی با فاصله 4 تا 5 سانتی متر روی دیوار نصب کنید. خطوط افقی اغلب فضا را گسترده تر می کنند و بر غیر رسمی بودن آن تأکید می کنند. چیدمان قاب عکس دیواری به این صورت تاثیر آرامش بخشی بر محیط دارد و اتاق را بزرگتر نشان می دهد، بنابراین این نوع چیدمان برای اتاق های کوچکتر بسیار مناسب است.

ادامه مطلب  انتخاب کاغذ دیواری مناسب با توجه به فضای شما

آیا شما از طرفداران هرج و مرج سازمان یافته هستید؟ اگر می خواهید با ایجاد روشی جدید خود و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، قاب عکس خود را به صورت عمودی بر روی دیوار مورد نظر نصب کنید. خطوط عمودی باعث می شود که دیوار بلندتر به نظر برسد و جلوه ای ظریف و رسمی تر داشته باشد. تاکید بر خطوط عمودی با نصب قاب عکس دیواری باعث می شود ارتفاع اتاق بلندتر به نظر برسد.

نصب قاب عکس دیواری به صورت مورب، هیجان و پویایی ترکیب بندی را افزایش می دهد. این تکنیک به ویژه برای پله ها مناسب است. در این روش قاب عکس خود را بالا و پایین و مرحله به مرحله نصب کنید. آثار آویزان مورب فضا را پویا و هنری می کند.
اگر هیچ یک از قاب های عکس دیواری بزرگتر از بقیه نیست، یک قاب با رنگ یا قاب تیره تر در مرکز قرار دهید.

اگر قاب ضخیم، آراسته و زیبایی دارید، بهتر است آن را به تنهایی روی دیوار قرار دهید و تصاویر دیگر را در کنار آن قرار ندهید.

قاب عکس خود را در یک جعبه قرار دهید. این روش به ویژه زمانی که تعداد قاب های عکس شما محدود است به خوبی کار می کند.

این مقاله را از دست ندهید: چگونه دکوراسیون منزل خود را متنوع کنیم؟

در زندگی مدرن امروزی شاهد تفاوت هایی هستیم که نمونه ای از این تفاوت ها استفاده از قاب عکس خالی برای تزئین دیوار است. گاهی اوقات می توان از یک قاب عکس خالی برای کادربندی یک طرح یا کاغذ دیواری تک گل استفاده کرد و گاهی اوقات می توان کمی جلوتر رفت و از یک قاب عکس خالی برای کادربندی قاب دیگری استفاده کرد. به این صورت که همان شکل و یک قاب کوچکتر را داخل یک قاب بزرگتر قرار می دهیم. استفاده از این روش های طراحی دیوار در خانه های سبک مدرن برای ایجاد ظاهری خاص و منحصر به فرد رایج است.
در این مقاله سعی شده است اصول اولیه ای که می تواند به شما در چیدمان قاب عکس روی دیوار کمک کند را توضیح دهیم. مطمئناً می توانید با به کارگیری این اصول کلی یک گالری زیبا در خانه خود ترتیب دهید. شما می توانید نظرات و مشاهدات خود را در پایان این پست با ما در میان بگذارید.

خرید انواع قاب عکس از شیک و تاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا