طراحی فضاهای بیرونی

مقایسه ترموود با سایر انواع چوب

ترموود در مقایسه با سایر انواع چوب مقاومت بالاتری دارد

در پروژه‌های ساختمانی و اجرای سازه‌های کوچک مانند آلاچیق‌ها از چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود. چرا که چوب ظاهری بسیار زیبا دارد و طی سال‌های اخیر در سبک معماری مدرن نیز بسیار محبوب شده است. همچنین چوب نسبت به بسیاری از متریال‌های ساختمانی دیگر جلوه‌ای زیباتر و شرایط اجرای آسان‌تری دارد. یکی از انواع محبوب چوب، ترموود است که قابلیت‌های فنی و ظاهری بسیار زیادی دارد. در نتیجه در این مطلب به مقایسه ترموود با سایر انواع چوب می‌پردازیم تا شما بتوانید انتخاب آسان‌تری برای اجرای سازه‌های چوبی یا طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان خود داشته باشید.

مقایسه ترموود با سایر انواع چوب از نظر قیمت

قبل از این که به مقایسه ترموود با سایر انواع چوب بپردازیم، باید مشخص کنیم که ترموود با کدام چوب‌ها در صنعت ساختمان‌سازی مقایسه می‌شود. به‌طورکلی در این حوزه از چوب روس، کاج، گردو و… استفاده می‌شود. هر یک از این چوب‌ها مزایای خاص خود را دارند. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که ترموود نسبت به بیشتر چوب‌های مورداستفاده در این صنعت محبوبیت بیشتری دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت، قیمت بسیار مناسب آن است. البته باید گفت که ترموود اصلاً چوب ارزانی نیست؛ بلکه چوب‌های دیگر عموماً قیمت بالاتری نسبت به آن دارند. همچنین ارزش خرید این نوع چوب نیز نسبت به رقبای خود بالاتر است.

باید اشاره کرد که ترموود در بلندمدت نیز ارزش خرید بالاتری دارد. چرا که هزینه تعمیر و نگهداری آن از دیگر چوب‌های ساختمانی کم‌تر است و همچنین استفاده از آن در یک پروژه ساختمانی، ارزش آن ملک را به‌شدت بالا می‌برد. در نهایت می‌توان گفت که ترموود در مقایسه با سایر انواع چوب، ارزش خرید بالاتری دارد، هرچند که می‌تواند نسبت به برخی از چوب‌ها قیمت بالاتری داشته باشد.

ادامه مطلب  نحوه نصب کرکره برقی

مقایسه ترموود با سایر انواع چوب از نظر مقاومت در برابر عوامل محیطی

یکی از دلایلی که در بیشتر پروژه‌های ساختمانی به‌جای چوب از سنگ، آجر، سیمان، گچ و… استفاده می‌شود این است که این متریال‌ها مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، پوسیدگی، قارچ‌ها، حشرات و به‌طورکلی هر نوع عامل هجومی دارند؛ و اگر نه بیشتر افراد می‌دانند که چوب متریالی زیباتر از سنگ یا سیمان است! اما خبر خوب این است که ترموود برخلاف سایر چوب‌های ساختمانی، مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارد. چرا که در فرایند ترمو کردن این متریال، درصد زیادی از رطوبت این چوب خارج می‌شود و در نتیجه مقاومت آن نسبت به عوامل محیطی افزایش پیدا می‌کند.

به طور خلاصه ترموود به‌صورت کامل در برابر نفوذ رطوبت مقاوم است و به همین خاطر به‌راحتی می‌توان از آن در محیط‌های بیرونی استفاده کرد. همچنین بسیاری از کشورهای اروپایی که با مشکل حشرات، پوسیدگی و کپک‌زدن چوب درگیر هستند نیز از این متریال در ساخت سازه‌های خود بدون هیچ‌گونه مشکلی استفاده می‌کنند. این امر نشان‌دهنده مقاومت بسیار بالای ترموود در برابر عوامل محیطی نسبت به سایر انواع چوب است.

مقایسه ترموود با انواع چوب از نظر کاربرد

یکی دیگر از مباحث مهم در مقایسه ترموود با سایر انواع چوب، مبحث کاربرد آن‌ها است. به‌طورکلی شما می‌توانید از ترموود در محیط‌های مختلف استفاده کنید. ترموود در سازه‌هایی مانند تی وی وال، نمای ساختمان، مبلمان چوبی، دکینگ استخر یا تراس، سونا، آلاچیق، پرگولا و حتی سطل‌های زباله کاربرد دارد. متریالی که در برابر عوامل محیطی مقاوم است و به همین خاطر شما می‌توانید از آن علاوه‌بر محیط‌های داخلی، در محیط‌های بیرونی نیز استفاده کنید. اما سیار انواع چوب کاربردهای محدودی دارند. برای مثال شما نمی‌توانید از انواع دیگر چوب در ساخت نمای ساختمان خود استفاده کنید. چرا که مقاومت و ماندگاری کافی را ندارند.

ادامه مطلب  کاربردهای شیشه بالکن + مزایا و نحوه قیمت گذاری

شرایط نصب ترموود نسبت به سایر چوب‌ها چگونه است؟

یکی دیگر از موضوعاتی که در مقایسه ترموود با سایر انواع چوب باید به آن توجه کرد، شرایط نصب است. شما برای نصب ترموود در بخش‌های مختلف و یا اجرای انواع سازه‌ها با آن کار دشواری پیش روی خود ندارید. پروفیل‌های برش خورده ترموود به‌راحتی روی شاسی‌های تعبیه شده نصب می‌شوند و تنها باید در هنگام نصب دقت کافی داشت. اما دیگر انواع چوب با فرایند بسیار پیچیده‌ای در بخش‌های مختلف نصب می‌شوند و به همین خاطر پیشنهاد نمی‌شود که برای اجرای سازه‌های پیچیده از سایر انواع چوب استفاده کنید.

ترموودهای پارس آرای کوهستان برتری‌های زیادی نسبت به سایر چوب‌ها دارند

در این مطلب به مقایسه ترموود با سایر انواع چوب پرداختیم. به‌طورکلی می‌توان گفت که این متریال نسبت به سایر انواع چوب ارزش خرید بالاتری دارد و همچنین مقاومت آن نیز نسبت به عوامل محیطی بالاتر است. همچنین باید اشاره کرد که ترموود از نظر ظاهری نیز جلوه‌ای مدرن‌تر و لوکس‌تر نسبت به سایر انواع چوب دارد. البته شما تنها زمانی می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید که این چوب را از یک مرجع معتبر مانند پارس آرای کوهستان خریداری کنید. ما در پارس آرای کوهستان باکیفیت‌ترین انواع ترموود وارداتی را عرضه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً با کارشناسان ما در پارس آرای کوهستان تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ترموود در مقایسه با سایر انواع چوب چه برتری‌هایی دارد؟

به‌طورکلی ترموود نسبت به دیگر انواع چوب مقاومت بسیار بالاتری در برابر رطوبت، نور خورشید، قارچ، کپک، نفوذ حشرات و دیگر عوامل محیطی دارد. همچنین ترموود نسبت به سایر انواع چوب از نظر زیبایی در سطح بالاتری قرار دارد. نصب آسان و طول عمر بالا نیز از دیگر برتری‌های مهم ترموود نسبت به سایر انواع چوب به شمار می‌آیند.

ادامه مطلب  دزدگیر منزل چی بخرم؟ راهنمای خرید دزدگیر خانه

چرا ترموود متریالی ایده‌آل برای اجرای نمای ساختمان است؟

در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی از ترموود در نما استفاده می‌شود. چرا که این متریال طول عمر بالایی در نمای ساختمان دارند و همچنین ترمیم و نگهداری آن نیز بسیار آسان است. شما می‌توانید تنها با رنگ‌آمیزی ترموود، نمای ساختمان خود را کاملاً جدید کنید. لوکس بودن و زیبایی بی‌نظیر ترموود نیز از دیگر دلایلی هستند که این متریال را به گزینه‌ای عالی برای نمای ساختمان تبدیل می‌کنند.

آیا ترموودهای وارداتی کیفیت بالاتری نسبت به نمونه‌های داخلی دارند؟

بله. محصولات وارداتی به دلیل تولید تحت فرایندهای پیچیده و همچنین دستگاه‌های پیشرفته، از کیفیت بالاتری نسبت به محصولات مشابه داخلی برخوردار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا