طراحی فضاهای بیرونی

ساخت انباری ارزان در خانه با هزینه کم

بسیاری از واحدهای آپارتمانی فاقد انباری در مجتع خود هستند یا صاحبان برخی دیگر از واحدهای مسکونی کوچک مثلا 40 الی 50 متری که فضای مناسبی برای تمامی وسایل خود ندارند همیشه با این مشکل مواجه هستند که وسایل اضافی یا کارتن‌ اسباب و ابزارهای خود را در کجا نگهداری نمایند. ما در این مطلب می‌خواهیم بهترین روش‌ها برای داشتن و ساخت یک انباری در واحد مسکونی اشاره کنیم.

ترفندهایی برای ساخت انباری در خانه

ترفندهایی برای ساخت انباری در خانه

قفسه‌های دیواری

قفسه‌های دیواری که به شلف معروف هستند امروزه طرفداران بسیاری دارند و افراد زیادی اقدام به خرید آنها برای خانه‌های کم جا و کوچک خود می‌کنند. این قفسه‌ها را می‌توان بر روی دیوار یا حتی داخل کمد دیواری نصب نمود و وسایل اضافی خود را درون آنها قرار داد. قفسه‌های دیواری یا همان شلف‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی نظیر دیجی کالا یا فروشگاه‌های مبلمان یا سرویس چوب فروشی در سطح شهر خریداری نمایید.

ساک‌ها و کمدهای پارچه‌ای

ساک‌ها و کمدهای پارچه‌ای نیز یکی از بهترین اقلام جایگزین انباری هستند که می‌توانید تمامی وسایل اعم از ابزارها، پوشاک و … را درون آنها نگهداری نمایید. کمدهای پارچه‌ای دارای چهارچوب هستند و در صورت نیاز می‌توانید آنها را جمع کنید تا فضای شما را اشغال نکنند.

طبقه‌های نگهدارنده

طبقه‌های نگهدارنده مانند شلف‌ها هستند اما به زیبایی آنها نیستند ولی محکم‌تر و بزرگتر از شلف‌ها هستند و می‌توانند وسایل سنگینی را بر روی آنها قرار داد. به علت اینکه طبقه‌های نگهدارنده برای داخل خانه زیبا نیستند می‌توانید آنها را درون تراس، داخل انباری و … قرار داد تا فضای بیشتری را برای قرار دادن وسایل برای شما ایجاد کنند.

ادامه مطلب  نماشویی ارزان با شرکت کارابین چگونه انجام می شود؟

استفاده از کانکس

کانکس‌ها برای مصارف بسیاری همچون نگهداری وسایل، محل زندگی، گرخانه و سردخانه و … مورد استفاده قرار می‌گیرند و در متراژهای متفاوتی ساخته می‌شوند. اگر صاحب یک حیاط بزرگ هستید یا پشت بام یک خانه در اختیار شما است می‌توانید یک کانکس خریداری نمایید و آن را در محل مورد نظر خود قرار دهید و وسایل اضافی‌تان را درون کانکس نگهداری نمایید و نگران امنیت آنها نباشید زیرا کانکس‌ها دارای قفل شخصی هستند و درست است که قابلیت جابجایی دارند اما نمی‌توان به راحتی آنها را حمل نمود. همچنین اگر بودجه کافی برای خرید یک کانکس ندارید می‌توانید از شرکت‌های معتبری که خدمات اجاره انبار را ارائه می‌دهد اقدام به اجاره کانکس نمایید و با یک هزینه اندک و مناسب وسایل اضافی خود را انبار نمایید.

ساخت انباری پیش ساخته

برخی از افراد قصد دارند وسایلی را نگهداری نمایند که بسیار جاگیر هستند؛ برای مثال اگر فردی قصد انبار کردن جهیزیه یا وسایل منزل را داشته باشد نمی‌تواند از روش‌هایی همچون کمدهای پارچه‌ای و شلف‌ها استفاده نماید و به یک فضای 10 الی 20 متری نیاز دارد تا بتواند ماشین لباسشویی، یخچال و … را درون آن جا دهد. اینگونه افراد می‌توانند از کانتینرهای مناسب وسایل منزل، کانکس‌ها و انباری‌های پیش ساخته توسط مصالح ساختمانی نظیر گچ و سیمان استفاده نمایند. انباری‌های پیش ساخته معمولا در پشت بام خانه‌ها ساخته می‌شوند و برای ساخت آنها باید از شهرداری مجوز لازم را دریافت کرد در غیر اینصورت ساخت آنها بدون مجوز غیرقانونی خواهد بود.

دیگر روش‌ها

اگر فرصت کافی برای ساخت انباری در خانه خود را ندارید و همچنین فضایی مانند پشت بام یا حیاط ندارید که بتوانید انواع انبارهای پیش ساخته را در آنها تعبیه کنی، می‌توانید از شرکت‌های انبارداری معتبر کمک بگیرید. شرکت‌های انبارداری مجموعه‌هایی مطمئن هستند که خدمات اجاره و رهن انواع انبارها را به مردم ارائه می‌دهند؛ این شرکت‌ها دارای مجوز معتبر از اتحادیه انبارداران می‌باشند و نحوه فعالیت آنها به اینصورت هست که انبارهایی را در مجموعه خود فراهم کرده‌اند و با اجاره آنها می‌توانید وسایلتان را در مدت زمان تعیین شده درون انبارهایشان قرار دهید. البته لازم به ذکر است با توجه با اینکه امروزه شرکت‌های انبارداری بسیاری در سرتاسر کشور وجود دارند، سعی کنید با تحقیق و بررسی بهترین آنها که از نظر امنیت نیز مطمئن هستند را انتخاب نمایید.

ادامه مطلب  پرگولا چست؟ کاربردهای آن

نکات ضروری انبار کردن وسایل

بعد از ساخت انباری یا کرایه آن از شرکت‌های انبارداری به سراغ باید و نبایدهای انبار کردن وسایل می‌رویم. برای انبار کردن وسایل لازم است تا چندین نکته را رعایت کنید تا هیچگونه آسیبی به آنها وارد نشود.

مهم‌ترین نکات جهت انبار کردن وسایل عبارتند از:

  • وسایلی که قابل اشتعال هستند مانند اجاق‌های پیک نیک که با کوچکترین حرارت و گرمایی خطر انفجار را بوجود می‌آورند را هرگز انبار نکنید.
  • قبل از انبار کردن وسایل حتما آنها را به صورت صحیح بسته‌بندی نمایید تا هیچگونه آسیبی در هنگام بارگیری آنها تا انبار بوجود نیاید.
  • وسایلی مانند فرش، وسایل چوبی و … را به هیچ وجه قبل از بسته‌بندی اصولی انبار نکنید زیرا اینگونه وسایل به محض اینکه در معرض رطوبت قرار بگیرند دچار آسیب می‌شوند.
  • حتما قبل از انبار کردن وسایل برقی مانند وسایل منزل نظیر ماشین لباسشویی، یخچال و … از مکانی که آنها را درون آن قرار می‌دهید مطمئن شوید و بررسی کنید که آن محل رطوبت‌پذیر نباشید تا به وسایل برقی شما آسیب برساند.
  • پس از قرار دادن وسایل درون انبارها، هر چند مدت یکبار و به صورت دوره‌ای انبار خود را تمیز کنید تا از نفوذ حشرات موذی در امان باشد.

منبع: انبار VIP تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا