طراحی فضاهای بیرونی

شرکت سایه روشن تنها تولید کننده بارانگیر و سایبان پنجره در ایران

تولید کننده بارانگیر درب و پنجره

شرکت سایه روشن به عنوان تنها تولید کننده بارانگیر و سایبان پنجره در ایران اقدام به تولید 3 سایز سایبان پلیمری بصورت تزریقی به همراه متعلقات مورد نیاز نموده است.

جنس پایه های پلیمری از مواد (PP) با 30 درصد الیاف می باشد و به رنگ های مشکی – قهوه ای – طوسی در سایزهای 80 – 100 و 150 سانتی متری تولید می شوند.

1.jpg

از دیگر متعلقات مورد نیاز این محصول زهوار مخصوص ( فیکسینگ بار جلو و عقب) می باشد که از جنس آلومینیوم و به رنگ طوسی تولید شده است که یکی از وظایف اصلی این یراق فیکس کردن پایه های پلیمری در کنار ورق های پلی کربنات در فواصل 1 متری می باشد، از دیگر وظایف فیکسینگ ها جلوگیری از خمشدگی ورق پلی کربنات مابین 2 پایه پلیمری می باشد.

برای جلوگیری از نفوذ آب باران در زمان اجرای سایبان بایستی با استفاده از چسب آکواریوم اطراف ورق پلی کربنات در محل اتصال به پایه و فیکسینگ ها چسب کاری شود و با درزگیری محل اتصال فیکسینگ بار عقب با دیوار سایبان کاملاً آببند گردد ولی به دلیل فرسوده شده چسب پس از چندین سال در صورت نشتی آب باران می توان اقدام به پاکسازی محل چسب های قبلی نموده و جهت آببندی مجدد چسب کاری را انجام داد.

از سوالات متدوال در خصوص این نوع بارانگیر این است که آیا در مناطق گرم یا کوهستانی قابل استفاده می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در طراحی ین نوع پایه های پلیمری بار برف و باد دیده شده است که در مناطق کوهستانی و بادخیز مقاومت کرده و دچار شکستگی نشود که دلیل این مقاومت نوع طرح پایه به شکل خرپایی و همچنین استفاده از الیاف در تولید پایه می باشد.

ادامه مطلب  مزایای نمای استرچ متال در ساختمان سازی

2.jpg

در خصوص جنس ورق مورد استفاده در سایبان باید اشاره کرد می توان از ورق های پلی کربنات تک جداره نشکن یا دوجداره حداکثر ضخامت 6 میلی متر اشاره کرد. در ادامه پاسخ سوال قبلی که آیا در مناطق گرم و خشک قابل استفاده می باشد؟ باید پاسخ داد که در صورت استفاده از ورق های پلی کربنات تکجداره فلت نشکن عمر سایبان بالای 10 سال خواهد بود و دلیل این دوام و ماندگاری وجود یک لایه UV در سطح ورق می باشد.

از دیگر موارد که باعث ایجاد مقاومت در مقابل باد و وزن برف می شود نصب پایه های پلیمری با فواصل حداکثر یک متر و همچنین نحوه اتصال پایه ها به دیوار می باشد.

شایان ذکر است شرکت سایه روشن برای اتصال پایه ها به دیوار استفاده از رول بولت نمره 10 و 12 با طول های حداقل 10 سانتی متری را پیشنهاد می کند.

مزایای بارانگیر و سایبان:

  • وزن بسیار سبک

  • نصب سریع و آسان

  • مقاوم در مقابل ضربه

  • مقاوم در برابر شرایط نامساعد جوی

  • تنوع رنگی

  • زیبایی بیشتر نسبت به سایبان های فایبرگلاس و فلزی

  • نصب در کنار هم با طول بی نهایت

  • امکان جابجایی و نصب در مکانی دیگر

  • امکان بازیافت شده مواد پلیمری و یراق آلات آلومینیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا