رپورتاژ آگهی

پیچ رولپلاک سنگ نما برای جلوگیری از خطرات جانی و مالی

امروزه به دلایل مختلف بیش از پیش شاهد ریزش سنگ نمای ساختمان هستیم. ریزش سنگ از نما خطرات جبران ناپذیر جانی و مالی را در پی دارد. برای پیشگیری از این خطرات و یا پس از مشاهده ریزش یک سنگ از نما بهتر است نسبت به محکم سازی نما اقدام شود. مهار و مقاوم سازی سنگ نما تنها از طریق پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ممکن است.

اقدامات لازم برای پیچ کردن نمای ساختمان

برای اجرای عملیات محکم کردن سنگ نما در ابتدا باید با شرکت های انجام این کار تماس گرفت تا برای بازدید به شما مراجعه نمایند. البته با ارسال عکس از نما نیز می توان توضیحات و قیمت را دریافت نمود.

پس از رویت کار یک پیش فاکتور به شما داده خواهد شد که در آن توضیحات و هزینه براوردی ذکر شده است. بهتر است که تا زمان شروع کار پایین نما توسط نوار خطر محصور شود تا خدای ناکرده در صورت ریزش مجدد سنگ از نما حادثه ای رخ ندهد.

اجرای پیچ و رولپلاک نما به چه طریقی انجام می شود؟

امروزه برای انجام امور در ارتفاع و نمای ساختمان به ندرت از داربست استفاده می شود. امروزه استفاده از کار با طناب یا همان خدمات راپل جایگزین استفاده از داربست شده است.

استفاده از راپل به جای داربست مزایای بسیاری دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است.

  • هزینه پایین تر
  • انجام سریعتر کارها
  • عدم ایجاد مزاحمت برای عبور و مرور وسابل نقلیه و افراد
  • ایمنی بیشتر پرسنل مجری کار
  • از بین نرفتن امنیت ساختمان

نحوه اجرای پیچ رولپلاک نمای ساختمان

همانطور که در بالا ذکر شد انجام کار پیچ رولپلاک نمای ساختمان توسط طناب انجام می شود. به تکنسین های انجام این کار در اصطلاح راپل کار گفته می شود. برای انجام کار پرسنل از نما به وسیله ادوات راپل معلق یا آویزان می شوند.

ادامه مطلب  آیا فالوور واقعی وجود دارد؟

سنگ ها در ابتدا توسط دریل ها و مته های مخصوص سوراخ می شوند. سپس پیچ و رولپلاک که در هم پیچیده شده اند داخل سوراخ قرار می گیرند. در انتها پیچ توسط دریل های پیچ بند تا انتها پیچیده و محکم می شود.

متریال مورد استفاده در کار

مهمترین متریال مورد استفاده در کار، پیچ و رولپلاک می باشد. پیچ های مورد استفاده حتما می بایست از جنس روکش گالوانیزه ضد زنگ باشند. پیچ های گالوانیزه به دو نوع روکش گالوانیزه طلایی و سفید تقسیم می شوند. از لحاظ کیفیت این دو نوع خیلی تفاوتی با هم ندارند.

سایز پیچ های مورد استفاده برای هر سنگ با توجه به قطر سنگ متفاوت است. برای 90 درصد سنگ های امروزی که قطری بین 15 تا 20 میلیمتر دارند، بهترین سایز پیچ 5 سانت می باشد.

رولپلاک مورد استفاده در کار از جنس پلاستیکی بوده و باید به اندازه یک سانتی متر از پیچ کوتاه تر باشد. یعنی برای پیچ های 5 سانت رولپلاک 4 سانت مورد استفاده قرار می گیرد.

قابل ذکر است که تهیه پیچ و رولپلاک مصرفی به عهده مجری کار می باشد.

نصب سنگ های ریزش کرده از نما

پس از اجرای تثبیت سنگ های نما توسط پیچ رولپلاک نما نوبت به ترمیم قسمت های ریزش کرده خواهد رسید. ابعاد سنگ ها توسط پرسنل به شما اعلام می شود. شما سنگ های مربوطه را تهیه کرده و پرسنل آن ها را نصب خواهند نمود. بهتر است برای نصب سنگ چسب سنگ نیز تهیه شود.

سنگ های مربوطه هم چسب می خورند و هم پیچ می شوند تا عملیات محکم کردن به نحو احسن انجام شود.

بتونه کاری روی پیچ ها به منظور حفظ زیبایی نما

یکی از مهمترین دغدغه های ذهن عموم این است که وقتی نما پیچ می شود زیبایی نما از بین می رود. چنانچه کار توسط افراد مجرب انجام شود این دغدغه کاملا بی مورد است.

ادامه مطلب  فروش روان کننده بتن

پس از اجرای کار پیچ رولپلاک نما به منظور از بین نرفتن زیبایی نما می بایست روی پیچ ها بتونه شود. بتونه مورد استفاده می بایست به گونه ای باشد که هم رنگ سنگ نما باشد و ظاهر نما را از بین نبرد.

بتونه توسط سیمان سفید و پودر رنگ به گونه ای ترکیب خواهد شد که تا جای ممکن همرنگ درآید. برای بتونه کاری، پیچ ها می بایست به اندازه 2 تا 3 میلیمتر به داخل سنگ هدایت شده تا بتونه هم سطح سنگ قرار گیرد.

نحوه محاسبه قیمت پیچ رولپلاک نما

قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان برای هر ساختمان با توجه به شرایطی که دارد متفاوت است. هزینه انجام کار تنها بعد از رویت کار به صورت حضوری و یا ارسال عکس مقدور می باشد.

قابل ذکر است که اعلام قیمت به صورت دانه ای و متر مربعی به هیچ عنوان در این کار منطقی نبوده و مقدور نمی باشد.

در جدول زیر عواملی که در قیمت گذاری کار پیچ کردن نما تاثیرگذار است ذکر شده است.

ویژگی های یک نما تاثیر بر قیمت
تعداد طبقات نما هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد قیمت کار افزایش خواهد یافت
متراژ بر نما هرچه متراژ بر نما بیشتر باشد قیمت کار افزایش خواهد یافت
جنس سنگهای نما به ترتیب قیمت بیشتر به کمتر: سنگهای گرانیت – سنگهای چینی و مرمریت – سنگهای تراورتن
عرض سنگهای نما هرچه عرض سنگ کمتر باشد قیمت کار به دلیل مصرف پیچ بیشتر، افزایش خواهد یافت
ابزار ها یا برجستگی های نما هرچه ابزارها و برجستگی ها بیشتر باشد قیمت کار افزایش خواهد یافت
متراژ بر بیشتر برای دو کار با حجم یکسان برای دو کار با حجم یکسان، چنانچه متراژ بر کار نسبت به ارتفاع بیشتر شود قیمت کار افزایش خواهد یافت
ادامه مطلب  10 نکته طلایی برای خرید درب ضد سرقت لوکس

 

بیمه بودن پرسنل کار در ارتفاع

یکی از مواردی که در انجام امور در ارتفاع بسیار حائز اهمیت است بیمه بودن راپل کارها می باشد. پرسنل می بایست تحت پوشش بیمه مسئولیت یا همان بیمه حوادث باشند.

در واقع این موضوع یکی از تعهدات پیمانکار بوده و کارفرما نباید کوچکترین مسئولیتی در این مورد داشته باشد. توجه به این موضوع مهم است که شخص مجری چنانچه خودش را بیمه کرده باشد معتبر نمی باشد و در صورت بروز حادثه بیمه تقبل نخواهد کرد.

قرارداد کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

قبل از انجام کار پیچ رولپلاک نما می بایست حتما قراردادی فی مابین طرفین بسته شود. در این قرارداد ذکر همه موارد الزامی است. آیتم های این قرارداد به این شکل می باشد:

  1. مشخصات طرفین قرارداد
  2. مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت
  3. موضوع کار با ذکر جزئیات
  4. تعهدات طرفین
  5. بحث گارانتی کار
  6. ذکر شماره بیمه نامه مجریان
  7. سلب مسئولیت از کارفرما در قبال کارکنان

شرکت مجری پیچ رولپلاک نما با طناب

مطمئنا انتخاب شرکت معتبر و با تجربه در زمینه پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان بسیار مهم می باشد. دلیل این موضوع حساسیت کار است. چنانچه کار به درستی انجام نشود احتمال بروز خطر همچنان پابرجا خواهد بود.

شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو یکی از بزرگترین شرکت های مجری خدمات راپل است که با 5 شعبه فعال در تهران مشغول به کار است.

حوزه فعالیت این شرکت در تهران و کرج و حومه می باشد. داشتن کادر اجرایی با تجربه و متعهد در طی سالیان فعالیت، باعث تمایز این گروه با دیگر شرکت ها شده است.

خدمات تثبیت و مرمت سنگ های نما توسط این شرکت دارای 5 سال گارانتی کتبی می باشد. مطمئنا از انتخاب این شرکت برای مرمت نمای ساختمان خود به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ۴ سال پیش سنگ از نما افتاد روی ماشین من و سقف ماشین و سوراخ کرد. واقعا نمیدونم چرا این سنگ کارا اینطوری کار میکنن! نما رو دادیم پیچ کردن خدارو شکر فعلا که دیگه سنگی نیفتاده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا