طراحی فضاهای بیرونی

بزرگ‌ ترین سازه‌های فلزی دنیا

بزرگ‌ ترین سازه‌ های فلزی دنیا : امروزه صنایع فولاد پیشرفت‌های قابل‌ توجهی داشته است و به همین دلیل ساخت سازه‌های فولادی موردتوجه بسیاری از افراد است. در سراسر دنیا می‌توانید سازه‌های فولادی مختلفی پیدا کنید که از نظر ارتفاع در رده بزرگ و بلندترین سازه‌های فلزی دنیا قرار دارند. نقش فولاد را نمی‌توان در این سازه‌های فلزی انگار دارد و درست به همین دلیل است که دوام و استحکام قابل‌ توجهی دارند. وقتی که شما قصد داشته باشید یک سازه فلزی بسازید، آشنایی و اطلاع از بزرگ‌ ترین سازه‌های فلزی دنیا موضوع مهم و قابل‌تاملی است. به همین دلیل ما در این مطلب، اطلاعاتی را در این باره در اختیار شما می‌گذاریم تا بیشتر بدانید.

مزایای سازه ها از جنس فلز

قبل از اینکه در مورد معرفی بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی دنیا صحبت کنیم، باید بگوییم که  به ساختمان‌‌های بلند و مسکن شهری که با مقاطع فولادی مختلف ساخته شده باشد، سازه‌های فلزی می‌گویند. این موضوع شامل ساختمان‌های بتنی نخواهند شد! بدون‌شک این را می‌دانید که فولاد از چند دهه گذشته تابه‌الان، یکی از پرکاربردترین فلزات برای ساخت‌وساز بوده است.

مصالح فولادی مختلفی مانند : میلگرد، ورق، نبشی آهن آپ یا مرکز آهن ، تیرآهن و… در ساختمان‌ سازی کاربرد دارند؛ از همین رو اگر به دنبال خرید نبشی باکیفیت هستید، باید از قبل استعلام قیمت نبشی امروز را داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان سفارش خود را در آهن آپ ثبت کنید. وقتی که صحبت از بزرگ‌ ترین سازه‌های فلزی دنیا می‌شود، این فکر ذهن شما را مشغول می‌کند که بر چه اساسی این سازه‌ها از بزرگ تا کوچک دسته‌بندی می‌شوند. یک پارامتر مهم در این زمینه، ارتفاع ساختمان است، از این نظر، آسمان‌خراش‌ها در رده اول هستند. درحالی که اگر بخواهیم پهنای ساختمان را حساب کنیم، پل‌های معلق معمولا در دسته اول هستند. یک ملاک دیگر برای این تقسیم‌بندی، در نظر گرفتن حجم به کاررفته فولاد در ساخت سازه است. ما در این مطلب از آهن آپ بر اساس هیچ پارامتری این مقایسه ما در را انجام نخواهیم داد و فقط قصد داریم بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی دنیا را به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب  شرکت سایه روشن تنها تولید کننده بارانگیر و سایبان پنجره در ایران

برج ایفل

قیمت نبشی امروز

قطعا اسم برج ایفل را شنیده‌اید! بله باید بگوییم که این برج یکی از مشهورترین سازه‌های فولادی و بزرگ‌ترین و بلندترین ساختمان پاریس است. در لیست بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی دنیا هم می‌توان اسم برج ایفل را برد. این برج در سال 1889 ساخته شد و 18 هزار قطعه فولادی در آن به کار برده شده است. 7300 تن فولاد برای ساخت این برج در نظر گرفته شده و در زمان وزش باد حدود 5 تا 7 سانتی‌متر نوسان پیدا می‌کند.

برج ویلیس

بزرگترین آسمان ‌خراش فولادی جهان برج ویلیس (Willis Tower) است که در شیکاگو آمریکا بنا شده و سال ۱۹۷۳ کامل شد. ارتفاع این برج ۴۴۲ متر بوده و معمولا برای کاربری اداری استفاده می‌شود. طراحی خاص و منحصربه‌فرد این برج باعث شده که نسبت به سایر بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی دنیا، مورد توجه باشد. استحکام این برج قابل توجه است و از ۹ سازه اصلی که به ‌صورت شبکه‌ های سه در سه منظم شده‌ تشکیل شده است. تمام برج 50 طبقه است و در ساختمان‌های شمال شرقی و جنوب شرقی تمام می‌شوند. 7 برج دیگر تا طبقه 66 ادامه دارد؛ یعنی درست جایی که سازه‌های شمال شرقی و جنوب غربی تمام شده است.9 تونل فولادی تو خالی در این برج در نظر گرفته شده که همه این تونل‌ها به ‌اندازه ۵۰ طبقه اول بالا آمده و ۷ طبقه دیگر بالاتر از آن ‌ها قرار دارند. تونل‌ها به شکل جفتی در سطوح مختلف به شکل تناوبی تمام می‌‌شوند و فقط طول دو تونل برابر تمامی ۱۰۸ طبقه شده است.

ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت نیویورک (Empire State Building) هم می‌توان در لیست بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی دنیا مطرح کرد.  این سازه در شهر نیویورک آمریکا قرار دارد و نمادین ‌ترین آسمان‌ خراش ساخته ‌شده در جهان است. در سال  و به مدت 13 ماه1972 این برج ساخته شد. این ساختمان توسط هربرت هوور رئیس جمهور آمریکا با ارتفاع آسمان خراش 381 متر ساخته شد که کاربرد اداری دارد.

ادامه مطلب  انواع ورق رنگی به همراه عوامل موثر بر قیمت با بهترین برند تولیدکننده

AON center

ایون سنتر یا آئون سنتر (Aon Centre) یکی از بلندترین سازه‌های فلزی دنیاست که در شیکاگو آمریکا قرار داد. استحکام و دوام این برج به‌اندازه‌ای قابل‌توجه است که در برابر شرایط آب‌وهوایی و زلزله دوام و استحکام بالایی دارد. این آسمان‌خراش 88 طبقه دارد و سومین ساختمان بزرگ در شیکاگو است. این ساختمان کاربرد اداری و تجاری دارد.

ساختمان نیویورک تایمز

ساختمان نیویورک تایمز (به انگلیسی: New York Times) یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های جهان در این شهر است. این ساختمان در اصل یکی از بلندترین سازه‌های فلزی دنیاست که در سال 2007 افتتاح شد. ارتفاع این برج 319 متر است. در سال 2009، به‌عنوان نهمین سازه بلند دنیا مورد توجه قرارر گرفت.

برج سوم مرکز تجاری جهانی چین

سازه های فلزی دنیا

برج سوم مرکز تجاری جهانی چین China World Trade Center Tower III، یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های فلزی در شهر چکن چین است. این برج دارای 77 طبقه و ارتفاع 330 متر است. کاربرد این برج، اداری، تجاری و هتل است. فاز نخست این پروژه در سال 1985 آغاز و در سال 1990 به بهره‌برداری رسید. فاز دوم آن در سال 1992 تکمیل شد و کل مساحت این ساختمان در حال‌حاضر 1 میلیون و 14 متر مربع محاسبه می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی  بزرگ‌ ترین سازه‌های فلزی دنیا اشاره کردیم. همان‌طور که گفته شد، برج ایفل، برج سوم مرکز تجاری جهانی چین، ساختمان نیویورک تایمز و… از بزرگ‌ ترین سازه‌های فلزی دنیا هستند که هرکدام از مقاطع فولادی مختلفی تشکیل شده‌اند. فولادهای به‌کاررفته در ساخت این سازه‌های بزرگ و حتی آسمان‌خراش‌ ها باعث شده که استحکام و دوام قابل‌توجهی داشته باشند و در برابر شرایط آب‌وهوایی یا زلزله مقاوم باشند. هزار تن فولادهای مختلف مانند: میلگرد، ورق، نبشی و تیرآهن برای این ساختمان‌ها در نظر گرفته شده است. اگر به هر دلیلی شما هم قصد سازه‌های فلزی را دارید، باید سعی کنید مقاطع فولادی باکیفیت و با بهترین جنس خریداری کنید، تا بتوان دوام و استحکام سازه مورد نظر را تضمین کرد. برای خرید مقاطع فولادی باکیفیت می‌توانید به سایت آهن آپ وارد شده و سفارش خود را ثبت کنید؛ یا اینکه با کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی ارتباط داشته باشید. کارشناسان ما تمامی راهنمایی‌های لازم در مورد خرید مقاطع فولادی را در اختیار شما می‌گذارند تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

ادامه مطلب  نحوه نصب کرکره برقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا