طراحی فضاهای بیرونی

طرح های منحصر به فرد تراس با ترموود | استفاده از این متریال در تراس

ترموود تراس؛ از جذاب‌ترین کاربردهای این متریال

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی، به دلیل بافت زیبا و ظاهری جذاب، بسیار محبوب است. البته مقاومت چوب خام به‌عنوان یک متریال غالب در دکوراسیون، کافی نیست و به همین دلیل ترموود به‌عنوان متریالی طبیعی بر پایه چوب که مقاومت بسیار زیادی در برابر حرارت، رطوبت، ضربه و فشار، نفوذ حشرات و … دارد، کاربردهای زیادی در طراحی تراس نیز دارد. در این مطلب با آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای این متریال، برخی از طرح های منحصر به فرد تراس با ترموود را بررسی می‌کنیم.

دلیل استفاده از ترموود برای طراحی تراس

ترموود محصولی است که امروزه در طراحی انواع دکوراسیون‌ها و تولید سازه‌ها، به‌عنوان متریال غالب و پرکاربرد به شمار می‌رود. در تولید ترموود، بر اثر فرایندهای حرارتی و بدون دخالت هر گونه ماده شیمیایی، چوب مقاومت و ماندگاری چوب افزایش پیدا می‌کند. وارد کردن حرارت باعث می‌شود که رطوبت چوب و صمغ گیاه از بین برود و مقاومت مکانیکی و انعطاف چوب بیشتر شود. به همین دلیل ترموود یکی از بهترین متریال‌ها برای طراحی تمام بخش‌های بالکنو تراس است.

در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های طرح‌های منحصربه‌فرد تراس با ترموود و نقش این متریال اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی: تراس همواره در معرض عوامل محیطی مانند تابش خورشید، حرارت، رطوبت و بارش و… قرار دارد. ترموود در برابر رطوبت، حرارت، نفوذ حشرات، نور خورشید و … مقاوم است و عوامل محیطی، باعث خرابی آن نمی‌شود
  • دوام و ماندگاری: مقاومت بالای ترموود، باعث شده است که سازه‌های ترموودی و محوطه‌سازی با این متریال، دوام بالایی داشته باشد و تا چندین سال نیازی به تعمیر یا تعویض وجود نداشته باشد
  • ظاهر جذاب و زیباسازی تراس: ترموود خصوصیات طبیعی چوب مانند بافت طبیعی و جلای جذاب را دارد. ترموود امروزه یکی از متریال‌های محبوب برای زیباسازی دکوراسیون و ایجاد محوطه‌ای لاکچری به‌شمار می‌رود
  • سازگاری با محیط زیست: ترموود از چوب‌های بازیابی‌شده تهیه شده است. بنابراین کاملاً طبیعی است و جایگزین مناسبی برای چوب خام به‌شمار می‌رود و به ماندگاری محیط‌زیست کمک می‌کند
  • تنوع زیاد محصولی: ترموود در طرح، اندازه و رنگ‌های مختلفی قابل سفارش و اجرا است. همچنین مقاومت مکانیکی و انعطاف این چوب باعث شده است که از آن برای اجرای طرح‌ها و سازه‌های گوناگونی استفاده شود
ادامه مطلب  انواع ورق رنگی به همراه عوامل موثر بر قیمت با بهترین برند تولیدکننده

طرح‌های منحصربه‌فرد تراس با ترموود

طرح‌های منحصربه‌فرد تراس با ترموود بسیار گسترده هستند. در ایجاد زیباترین جلوه در تراس با متریال ترموود، انتخاب‌های گسترده‌ای وجود دارند. همان‌طور که گفته شد، یکی از مزایای ترموود، تنوع زیاد و قابلیت اجرای هر گونه‌سازه است. بنابراین باز گذاشتن راه خلاقیت در استفاده از ترموود در تراس، کلید اصلی ایجاد جلوه‌ای جذاب در محیط است. ترموود در ابعاد و اشکال مختلف اجرا می‌شود و شما می‌توانید طرح و سازه دلخواه خود را در تراس اجرا کنید. در ادامه با برخی از طرح‌های منحصربه‌فرد تراس با ترموود آشنا می‌شویم.

دکینگ و کف‌پوش ترموود در تراس

یکی از کاربردهای اصلی ترموود، ساخت و اجرای کف‌پوش و دکینگ است. با استفاده از کفپوش ترموود در تراس، می‌توانید فضایی دلنشین و صمیمانه در تراس ایجاد کنید. مقاومت بالای الوارهای ترموود در اجرای کفپوش، باعث شده است که ماندگاری و استحکام کف تراس، تضمین شود. تراس، بخشی از دکوراسیون می‌باشد که به‌صورت مستقیم در جلوه دکوراسیون داخلی منزل و نمای ساختمان تاثیرگذار است.

دیوارپوش ترموود در تراس

یکی از ابتدایی‌ترین کاربردهای ترموود، که باعث محبوبیت آن در صنعت ساخت و ساز شده است، دیوارپوش ترموود است. با استفاده از ورقه‌های ترموود که در طرح و نقش‌های مختلفی قابل سفارش هستند، می‌توان جلوه‌ای زیبا و چشمگیر در تراس ایجاد کرد. شما می‌توانید تنها با استفاده از چندین الوار ترموود روی دیوارهای تراس، زیبایی ساختمان و منزل را چند برابر کنید. همچنین شما می‌توانید از ترموود به‌عنوان یک متریال مکمل برای ساخت دیوار سبز استفاده کنید. دیوار سبز یکی از جدیدترین طرح های منحصر به فرد تراس با ترموود به‌شمار می‌رود و اخیراً بسیار محبوب شده است. ساخت دیوار سبز در تراس، شرایط مطلوبی برای نگهداری از انواع گل و گیاهان در تراس را فراهم می‌کند.

ادامه مطلب  کوچک اما قدرتمند: دریچه‌های هوا و نقشی بزرگ در دنیای تهویه مطبوع

نرده‌ و حفاظ‌های چوبی ترموود در تراس

در طراحی محوطه و زیباسازی تراس با استفاده از هر متریالی، توجه به ساخت نرده و حفاظ مقاوم ضروری است. بنابراین لازم است که در ساخت نرده و حفاظ، برای ایجاد فضایی امن و جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار، از متریال بادوامی استفاده کرد که استقامت زیادی دارد. ورق‌های پهن و ضخیم ترموود انتخابی ایده‌آل برای ساخت حفاظ‌ تراس است. استفاده از ورقه‌های فلزی به‌عنوان حفاظ، جلوه زیبا و خاصی به تراس نمی‌بخشد و نرده‌های ترموودی، علاوه بر حفظ امنیت، در زیبایی تراس نیز بسیار تأثیرگذار است. استفاده از نرده و حفاظ ترموودی، زیبایی نمای ساختمان را نیز افزایش می‌دهد. البته، لازم به ذکر است که این آیتم ترموودی، نیازمند زیرساختی مستحکم است تا دوام و ماندگاری حفاظ‌ها تضمین شود.

سقف کاذب با ترموود؛ از طرح‌های منحصر به فرد تراس با ترموود

ترموود در برابر رطوبت و کپک چوب مقاوم است و در نهایت به‌ندرت دچار ترک‌خوردگی و پوسیدگی می‌شود. مهم‌ترین کارکرد سقف کاذب ترموود، عایق حرارتی و رطوبتی است. احتمال هوازدگی سقف تراس بیشتر از سایر بخش‌ها است. بنابراین شما می‌توانید از متریال مقاومی مانند ترموود در اجرای سقف تراس استفاده کنید. پوشش چوب ترموود در رنگ‌ها و طرح‌ها مختلف قابل اجرا است و شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های متنوع ترموود در پیاده‌سازی سازه‌ها، فضایی صمیمانه و گرم در تراس ایجاد کنید.

زیباسازی تراس با طرح‌های منحصربه‌فرد ترموودی

تراس یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است و زیبایی این بخش از خانه، تاثیرات زیادی در زیبایی نمای ساختمان از بیرون و زیبایی دکوراسیون داخلی دارد. همچنین تراس همواره در معرض عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید، بارش باران، رطوبت، حشرات و … قرار دارد. بنابراین استفاده از ترموود که در برابر تمام عوامل محیطی مقاوم است، انتخابی ایده‌آل به‌شمار می‌آید.

ادامه مطلب  شیشه سکوریت بالکن چیست؟

پارس آرای کوهستان مجموعه‌ای متمرکز بر فروش ترموود وارداتی و اجرای سازه‌های ترموودی است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مجموعه ما، برای خرید الوارهای باکیفیت و مقاوم ترموود اقدام کنید و سفارش خود را برای اجرای ترموود در انواع دکوراسیون‌ها و تولید انواع سازه‌ها ثبت کنید.

سوالات متداول

برای زیباسازی تراس در کنار ترموود از چه متریال‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

در برخی موارد چمن مصنوعی، سنگ، موزاییک و … به‌عنوان متریال‌های مکمل، در کنار ترموود برای زیباسازی تراس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا وجود حفاظ چوبی در تراس ضروری است؟

تراس‌ها معمولاً در ارتفاع قرار دارند و وجود حفاظ و نرده‌هایی جهت حفظ ایمنی ضروری است. شما می‌توانید با استفاده از ورقه‌های ترموود که در برابر پوسیدگی، ترک‌خوردگی، کپک، آفت چوب، ضربه و فشار و … مقاومت بسیاری بالایی دارد استفاده کنید.

چه راهکارهایی برای افزایش مقاومت و زیبایی ترموود وجود دارد؟

شما می‌توانید با استفاده از رنگ ترموود، جلا و بافت طبیعی چوب را نمایان‌تر کنید. همچنین رنگ ترموود، مقاومت این متریال در برابر اشعه UV خورشید را چند برابر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا