طراحی فضاهای بیرونی

راههای جلوگیری از نشتی آب استخر فشار منفی

در مسیر انجام فرایند های مهندسی ساختمان، همواره باید به عدم وقوع نم و رطوبت توجه داشت. این را بدانید که تمامی اجزای ساختمان تحت تاثیر رطوبت قرار می گیرند و که از نظر ظاهری خوب نخواهد بود و هم سلامت ساکنین تحت تاثیر قرار می گیرد. وقتی نم و رطوبت به اجزای ساختمان نفوذ کند، اجزای مختلف آن پوسته پوسته می شوند. به علاوه اینکه عواملی مانند شوره زدگی و ایجاد باکتری و سایر میکروارگانیسم ها هم ممکن است در مسیر دیده شوند. البته که نباید از بوی بد نم گرفتگی و رطوبت هم چشم پوشی کرد. در ادامه درباره راههای جلوگیری از نشتی آب استخر فشار منفی صحبت خواهیم کرد. درانتها نیز درباره خدمات نانوشیلد برای آببندی استخر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چسب آب بندی

انواع آب بندی ساختمان با توجه به فشار آب

عبارات آب بندی فشار منفی و مثبت دو عبارت رایج هستند که درمیان کسانی که کار عایق رطوبتی حرفه ای انجام می دهند مورد بحث قرار می گیرند. اما بحث اینجاست که هریک از این موارد دارای چه مفهومی هستند و کاربرد آن ها چیست؟ این را بدانید که شکل کلی آب بندی ها به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. درصورتی که فشار آب مقدار بالاتری نسبت به محدوده داخل آن داشته باشد، در این صورت به آن فشار مثبت می گویند. اما درصورتی که جهت فشار آب از قسمت بیرونی به داخل آن باشد، به آن فشار منفی می گویند. پس تا به اینجا متوجه شدید، که هریک از عناصر ساختمانی دارای یک فشار تعریف شده ای هستند که باید درست مطابق این میزان فشار عایق بندی بشوند.

ادامه مطلب  عایق استخر

نحوه آب بندی کردن اجزای ساختمان براساس فشار وارده

عایق رطوبتی

فشار وارده بر اجزای ساختمان دارای انواع مختلفی بوده و چگونگی عملکرد این اجزا درست به همین فشار وارده بستگی دارد. به علاوه اینکه برای هریک از این روش های آب بندی باید روش درست را بکار گرفت و متریال مناسب را بکار برد. اب بندی فشار مثبت برای مکان هایی مانند سرویس بهداشتی، تراس و بام کاربرد دارد. کاشی کاری، اندودکاری، بهره گیری از رنگ ها و روکش ها و … از مهم ترین متریالی هستند که در این مسیر مورد استفاده قرار می گیرند. یادتان باشد که محل مورد نظر قبل از انجام هرکاری باید خشک شود.

اما درباره فشار منفی قدری اوضاع متفاوت است. این نوع آب بندی عایق رطوبتی نانو برای دیواره های بیرونی پارکینگ های طبقات منفی، چاله آسانسور و استخر کاربرد دارد. ابتدا باید محفظه را خالی کرد و فضایی که مملو از آب است را خالی کرد. به علاوه اینکه باید زمان داد تا آن مکان به اندازه کافی خشک شود. حال درصورتی که منطقه کاملا خشک شده است، باید به سراغ استفاده از متریال مناسب برای آب بندی بروید. در غیر اینصورت می بایست از محصول پودر آنی گیر نانوشیلد جهت بند آوردن آب استفاده کنیم و بعد از آن شروع به عایق دو جزئی فشار منفی نانوشیلد ( تنها عایق دارای تاییدیه فشار منفی در ایران ) کنیم.

آب بندی فشار مثبت و منفی دارای چه مزایایی است؟

مهم ترین مزایایی که آب بندی فشار منفی داراست به شرح زیرند:

  • این امر از نفود رطوبت به درون سازه جلوگیری می کند و مانع از آسیب دیدن ساختمان می شود.
  • هزینه های تعمیر و نگهداری سازه به طور چشمگیری کاهش می یابند.
  • از هدر رفتن انرژی جلوگیری می شود.
  • مانع از آن می شود که قارچ و سایر میکروارگانیسم های مخرب رشد کنند.
ادامه مطلب  طرح های منحصر به فرد تراس با ترموود | استفاده از این متریال در تراس

آب بندی فشار مثبت و راهکار آن

این مورد برای زمانی است که قصد داشته باشیم درمقابل هرگونه هدر رفت آب مقاومت کنیم. آب در این حالت از سمتی مستقیم با عایق ارتباط دارد و چنین وضعیتی را اب بندی فشار مثبت نامگذاری می کنند. از عایق بندی فشار مثبتی برای زمانی که قصد داریم سرویس بهداشتی و یا بام و … را عایق بندی کنیم استفاده می کنیم. مهم ترین مواردی که برای عایق بندی فشار مثبت می توان بکارگرفت، آیتم های موجود در لیست زیرند:

  • عایق نانومالتی
  • عایق نانوبام
  • عایق نانوکالر
  • عایق نانوآردوکالر
  • لاک روی سنگ و چوب
  • عایق دو جزئی A,B,C
  • و …

عایق بندی فشار منفی و کاربرد آن

بهترین محصول برای عایق بندی فشار منفی، عایق نانومالتی دو جزئی فشار منفی نانوشیلد است. عایق بندی فشار منفی زمانی است که قصد داشته باشیم چاله آسانسور و یا اماکنی مانند پارکینگ های منفی و استخر را عایق بندی کنیم. درچنین شرایطی تلاش می کنیم که سطح چاله اسانسور را عایق بندی کنیم. اما اب تمایل دارد از سطحی پشتی نفوذ کند. به همین دلیل این شکل از فرایند عایق کاری به عنوان عایق کاری فشار منفی شناخته می شود. ایا به دنبال بهترین گزینه برای خرید محصولات عایق بندی هستید؟ هم اکنون نانوشیلد; تولید کننده بهترین محصولات این حوزه درخدمت شماست.

بهترین عایق های رطوبتی را از نانوشیلد بخواهید

اگر به دنبال این هستید که با بهترین محصولات در زمینه عایق رطوبتی و … آشنا شوید، این را بدانید که بهترین گزینه همین الان پیش روی شماست. نانوشیلد با ارائه بهترین محصولات درخدمت شماست تا خیال شما را بابت هرگونه بروز شکاف و نفوذ آب و رطوبت راحت کند. ما به راحتی می توانیم مشکلات مربوط به درز و شکاف که در منزل شما ایجاد می شوند را برطرف کنیم. آن هم با باکیفیت ترین محصولات و البته مناسب ترین قیمت ها.

ادامه مطلب  نکات مهم در زمان خرید چراغ پارکی مدرن

سخن آخر

در این مطلب درباره اینکه چطور می توان از نشتی آب استخر های فشار منفی جلوگیری کرد برای شما صحبت کردیم. استخر یکی از سازه های مهم در ویلا های مسکونی امروزی است و اتفاقا با شیوع کرونا، ساختن این سازه های محبوب شدت گرفت. اما متاسفانه گاهی اوقات همین سازه ها دلیل نم دادن و رطوبت گرفتن ساختمان هستند. به همین دلیل نیاز است که نسبت به رفع نم این سازه ها جدی رفتار کرد. هم اکنون می توانید بهترین محصولات ساختمانی به منظور گرفتن درز را از نانوشیلد خریداری کنید. امیدواریم با خواندن این مطلب به خوبی به سوال مهم ترین راههای جلوگیری از نشتی آب استخر منفی کدامند؟ پاسخ داده باشید. از اینکه ما را تا انتها همراهی کردید از شما عزیزان ممنونیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا