رپورتاژ آگهی

ساخت سوله در جیرفت با اعتمادسازه ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷

سوله به عنوان یک سازه پیش ساخته یکی از پرکاربردترین سازه‌ها در دنیا است. توجه به طرح و نقشه ساخت این سازه به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی بتوانید یک سوله مناسب را انتخاب کنید.

سوله سازی در جیرفت همراه با گسترش و توسعه اقتصاد در استان کرمان به ویژه در شهرستان جیرفت مورد توجه قرار گرفته است. از این سازه به منظور استفاده در کارخانه‌ها، انبار‌ها، تعمیرگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها، مراکز نگه داری دام و طیور و… ساخته می‌شود.

طراحی و ساخت سوله در جیرفت

اولین و مهم‌ترین عاملی که باید در هنگام ساخت سوله مورد توجه قرار گیرد، استفاده از طراحی و نقشه مناسب و بهینه است. طرح اولیه بر اساس شرایط محیطی و محاسبات فنی خاص و با توجه به نوع کاربرد آن می‌تواند انجام شود.

علاوه بر این توجه به ارتفاع و طول، ابعاد دهانه، میزان مقاومت در برابر حوادث طبیعی، شرایط آب و هوایی منطقه و… نیز در هنگام طراحی می‌توانند از جمله پارامتر‌های تأثیرگذار در نقشه ساخت باشند.

ساخت سوله در جیرفت با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی گرم و خشک استان و هم چنین موقعیت جغرافیایی منطقه انجام می‌شود. شهرستان جیرفت یکی از مناطق استان کرمان است که در فصول سال در معرض باد‌های موسمی و بارش باران قرار دارد. از این رو توجه به نکات مهم سوله سازی در جیرفت دارای اهمیت است.

ساخت سوله در جیرفت با اعتمادسازه

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در طراحی و ساخت سوله، تعیین نوع سفارش کارفرما از لحاظ اندازه و ابعاد، نوع کاربری و در نظر گرفتن موارد دیگر است.

استفاده از متریال با کیفیت بالا در ساخت سازه و هم چنین به کار بردن اصول جوشکاری و نصب آن با کمک پیچ و مهره‌ها از مواردی است که باید توسط شرکت طراح و سازنده مورد توجه قرار داده شود.

ادامه مطلب  شیشه سکوریت + 5 کاربرد آن در دکوراسیون اداری

همان طور که گفته شد، با قرار گرفتن شهرستان جیرفت در ادامه رشته کوه‌های زاگرس، می‌توان گفت سازه‌ها باید به نحوی ساخته شوند تا میزان مقاومت لازم را در برابر وزش باد، بارش باران و هم چنین حوادث طبیعی مانند زلزله را داشته باشند. سوله سازی با توجه به میزان بار و نیرو‌های خارجی که به آن وارد می‌شود بر اساس محاسبات خاص و شرایط اقلیمی انجام می‌شود.

نوع خاک و بررسی زمین از دیگر پارامتر‌هایی است که هنگام سوله‌سازی در جیرفت اهمیت دارد. همین موضوع نوع فونداسیون، نحوه قرارگیری ستون‌ها و تعداد دهانه‌ها و قاب‌های آن را مشخص می‌کند. با توجه به مرغوب بودن خاک جیرفت و اجرای فعالیت‌های کشاورزی در این شهرستان می‌توان گفت، شرایط ساخت سوله در جیرفت تا حد بسیاری قابل اجرا است.

انواع سوله سازی در جیرفت

سفارش سوله در جیرفت با اعتمادسازه
سوله با توجه به درخواست کارفرما و متناسب با نوع کاربرد آن می‌تواند در انواع مختلف ایجاد شود. علاوه بر این اندازه دهانه سوله، مشخصات ظاهری آن و مشخصات اجرای استفاده شده در ساخت می‌توانند در تقسیم‌بندی انواع سوله تأثیر به سزایی داشته باشند. یک نوع دسته‌بندی برای این سازه بر اساس میزان ابعاد و نحوه استفاده به دو صورت سوله سبک و سوله سنگین تقسیم‌بندی می‌شود.

ساخت سوله سبک در جیرفت

سوله سبک، سازه‌هایی هستند که زمان کمتری صرف طراحی، ساخت و بهره‌برداری می‌شود. علاوه بر این قابلیت جابجایی این نوع سوله‌ها به صورتی است که در صورت تغییر مکان و فضای مورد نظر کارفرما می‌تواند آن را به صورت کامل با تمامی قطعات، تجهیزات و دستگاه‌های داخلی آن به آسانی جابجا کرده و به مکان جدید انتقال دهد.

ادامه مطلب  نانو عایق های رطوبتی

سوله سبک که در اصطلاح به آن سازه‌های فلزی با سقف‌های شیب‌دار نیز گفته می‌شود با عنوان سوله خرپایی نیز شناخته می‌شوند و جزو سوله استاندارد می باشد که بیشترین کاربرد این نوع سازه در مواردی است که نیاز به سوله با دهانه بزرگ دارند. کارخانه‌ها، انبار‌ها، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، سالن‌های ورزشی و… مواردی هستند که بیشتر از سوله سبک استفاده می‌کنند.

ساخت سوله در جیرفت با توجه به وجود رونق صنعت کشاورزی بواسطه وجود رود‌های متعدد و هم چنین مراکز و شهرک‌های صنعتی، مراکز ورزشی و… بیشتر از نوع سوله سبک استفاده می‌شود. با توجه به قابلیت‌های این نوع سازه که می‌توان به هزینه ساخت پایین، نصب فوری و آسان، قابلیت جابجایی و میزان مقاومت بالا در برابر نیرو‌های خارجی اشاره کرد می‌توان نتیجه‌گیری کرد که صنعت سوله‌سازی در جیرفت بیشتر به سمت ساخت این نوع سازه حرکت می‌کند.

ساخت سوله سنگین در جیرفت

در مقابل، سوله‌های سنگین از جمله سازه‌هایی هستند که مدت زمان طولانی را باید صرف طراحی، ساخت و بهره‌برداری آن کرد. بیشترین کاربرد این نوع سوله‌ها بیشتر در کارخانه‌های بزرگ با میزان خط تولید انبوه است. استفاده از این نوع سازه در پروژه‌های کوچک تنها منجر به صرف وقت و هزینه گزاف می‌شود که هیچ صرفه اقتصادی برای کارفرما نخواهد داشت.

نکات مهم ساخت سوله در جیرفت

شرکت ساخت سوله سازی در جیرفت با اعتمادسازه

هنگام ساخت سوله بهتر است از قبل موارد و نکاتی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید با آگاهی کامل سفارش خود را ثبت کنید.

  • شناخت سوله و آشنایی با انواع آن
  • بررسی شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه محل اجرا
  • مشخص نمودن میزان هزینه و قیمت گذاری نهایی ساخت سوله
  • تعیین هزینه نگه داری و تعمیر (استفاده از لوازم مرغوب موجب افزایش طول عمر سازه می‌شود و از طرفی هزینه‌های تعمیر و نگه داری را کاهش می‌دهد).
  • توجه به مصالح و اجزا به کار برده در سازه (به کاربردن مصالح قابل بازیافت منجر می‌شود تا مصرف انرژی کمتر شده و در نهایت کاهش هزینه‌ها را منجر می‌شود، مرغوب‌ترین مصالح فولاد است).
ادامه مطلب  شرکت های تولید کننده کرکره برقی

که برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۱۳۷۵۷۰۵۸۷ تماس بگیرید.

هزینه ساخت سوله در جیرفت

با توجه به مطالب ذکر شده، استفاده از سوله سبک با توجه به قابلیت‌های آن و هم چنین وزن کم آن می‌توان گفت، هزینه ساخت سوله تا مقدار زیادی کاهش می‌یابد. از این رو سوله سازی در جیرفت با توجه به کاربرد این نوع سازه موجب می‌شود تا کارفرما در هزینه‌های نهایی پروژه تا مقدار زیادی صرفه‌جویی کند.
از جمله مواردی که در تعیین قیمت سوله‌سازی تأثیر به سزایی دارند، عباتند از:

  • ابعاد و اندازه سوله
  • دهانه سوله
  • نوع پی‌ریزی و فونداسیون سوله
  • کیفیت و مرغوبیت مصالح استفاده شده در آن

نتیجه گیری

ساخت سوله در انواع مختلف یکی از صنایعی است که در بسیاری از پروژه‌های صنعتی، کشاورزی، ورزشی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد مهم در احداث این نوع سازه، توجه به طرح آن است. طرح به عوامل مختلفی مانند شرایط جغرافیایی و اقلیمی بستگی دارد.

سوله‌سازی در جیرفت با توجه به موقعیت مکانی می‌تواند به روش‌های مختلف انجام گیرد. شرکت سفارش سوله اعتماد سازه پیشرو در ساخت و احداث سوله در ایران با بیش از ده سال سابقه تولید توانسته است به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر و برند در این حوزه با ارائه مشاوره حضوری و آنلاین، خدماتی را در اختیار کارفرما قرار دهد. چنانچه شما هم قصد سفارش ساخت سوله را دارید می‌توانید به راحتی در سایت اعتماد سازه آن را ثبت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا