طراحی فضاهای بیرونی

طراحی نمای ساختمان مدرن

نمای هر ساختمانی راوی بنا و  هویت بصری ساختمان است. از این رو طراحی نما اهمیت بسیار خاص و ویژه ای دارد.

انتخاب سبک طراحی نمای ساختمان و انتخاب متریال و مصالح مورد استفاده در اجرای نما علاوه بر بهینه سازی هزینه های اجرا در شکل گیری یک نمای مدرن و زیبا بسیار اهمیت دارد.

چرا برای طراحی نما باید به سراغ طراح نما برویم؟

یک طراح نمای متخصص و حرفه ای دارای مهارت هایی است که شما را در رسیدن به بهترین نتیجه کمک می کند.

1- آشنایی با سبک های مختلف طراحی نما و انتخاب سبک مناسب ساختمان مهارتی است که سبب می شود علاوه بر هماهنگی و زیبایی نما با فضای اطراف، نمای ساختمان  یک هویت خاص را شکل دهد.

2- آشنایی با متریال و مصالح مورد استفاده در ساخت نما و آشنایی با بازار موجود و نوسانات قیمت و نرخ مصالح ساختمانی که به شما کمک می کند تا مناسب ترین  مصالح ها را هماهنگ با سبک نما با هزینه مناسب تهیه کنید.

3- آشنایی کامل با اصول طراحی نمای ساختمان و معماری ساختمان نیز از مهارت های ضروری یک طراح نمای ساختمان است تا بتواند یک طراحی زیبا،خاص و حرفه ای را به انجام برساند و از پرتی مصالح در مرحله طراحی جلوگیری کند و هزینه ها را بهینه سازد.

4- آشنایی کامل به ضوابط و مقررات شهرداری ها و رعایت تمامی پروتکل ها جهت سهولت در دریافت مجوزهای لازم.

 

طراحی نمای ساختمان

نورپردازی در طراحی نمای ساختمان

در آخرین مرحله از طراحی نمای ساختمان، نورپردازی نمای بیرونی ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک نورپردازی حرفه ای برای نمای ساختمان شما سبب می شود که زیبایی نمای ساختمان در تاریکی شب حتی بیش از روز به چشم بیاید. در این مرحله نیز توجه به فضای اطراف و جلوگیری از ایجاد آلودگی نوری از اهمیت خاصی برخوردار است.

ادامه مطلب  ساخت انباری ارزان در خانه با هزینه کم

نورپردازی نما باید به نحوی صورت بگیرد که نما را در شب زشت و زننده جلوه ندهد.

توجه به چند نکته مهم در طراحی نمای ساختمان:

1- توجه به دید ناظرین و فضای اطراف: باید دقت داشته باشین که ساختمان یک بنای منفرد و جداگانه نیست و ساختمان در بستر شهری و محله قرار گرفته.از این رو توجه به فضای پیرامون و دید ناظرین ساختمان اهمیت دارد.

2-توجه به اقلیم: با توجه به اقلیم و جغرافیایی که ساختمان در آن قرار دارد انتخاب سبک و مصالح ساخت نما اهمیت دارد. نما نباید دچار فرسایش و کهنگی شود و جلوه روز اول خود را از دست بدهد.

3-کاربری ساختمان: یک ساختمان و بنا ممکن است کاربری های مختلفی داشته باشد از جمله: ویلایی، مسکونی، تجاری و… از این رو باید در طراحی نمای ساختمان به کاربری ساختمان توجه شود.

همچنین متخصصین و طراحان گروه معماری زوم لایت در حوزه طراحی نمای ساختمان آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان و کارفرمایان هستند.

برای تماس با تیم پشتیبانی گروه زوم لایت کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا