رپورتاژ آگهی

شیشه سکوریت + 5 کاربرد آن در دکوراسیون اداری

شیشه سکوریت از دسته شیشه های ایمن و بسیار مستحکم است؛ به همین دلیل کاربردهای متعدد در زمینه های مختلف دارد. از این شیشه برای خودروها، آکواریوم، درب و ساخت شیشه های ضدگلوله و میزهای مستحکم… استفاده می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت “شیشه سکوریت + 5 کاربرد آن در دکوراسیون اداری” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

شیشه سکوریت چیست؟

حتما اسم شیشه سکوریت به گوشتان خورده است؛ اینکه چقدر کاربرد دارد و چقدر ایمن است؛ ولی واقعاً شیشه سکوریت چیست؟ مهمترین ویژگی متمایز کننده این شیشه این است که نسبت به شیشه های دیگر حدود 7 برابر مقاوم تر است. در صورتی که شیشه سکوریت بشکند به تکه هایی خیلی کوچک تبدیل شده که هیچ آسیبی به انسان نمیرساند. قابلیت تحمل حرارت بالا (حدود 300 درجه) یکی دیگر از ویژگی های مهم این شیشه است. هیچ پستی و بلندی روی شیشه سکوریت یافت نمی شود و تمام سطح آن یک دست و استاندارد است. علاوه بر این قابلیت تحمل وزن بالا حدود 40 کیلوگرم از دیگر ویژگی های مثبت این شیشه به شمار می آید. با توجه به ویژگی هایی که گفته شد شیشه سکوریت از جمله پرکاربردترین شیشه برای نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

فرایند ساخت شیشه سکوریت

برای ساخت شیشه سکوریت ابتدا مواد اولیه تهیه شده و آن را به پودر تبدیل می کنند؛ مقدار مناسبی از مواد اولیه با کیفیت را با آب مخلوط کرده و کل مواد بدست آمده را به کوره منتقل می کنند. مواد به تدریج در کوره ذوب شده و حالت خمیری شکل به خود می گیرد. خمیر بدست آمده را بی رنگ کرده و ناخالصی ها را جدا می کنند. در این مرحله به شیشه حالت داده و فرم دهی می کنند. دیاموند کردن آخرین مرحله ساخت شیشه سکوریت است.

ادامه مطلب  قرارداد اجاره سند؛ تعریف و نحوه تنظیم آن:

انواع شیشه ها سکوریتی

دو نوع شیشه سکوریت وجود دارد که از لحاظ مقاومت و نحوه ساخت با هم فرق می کنند. در این بخش هر دو مورد را نام میبریم و توضیح می دهیم.

حرارتی

در این روش برای تولید شیشه های مقاوم، آن را در کوره ای با درجه حرارت بالای 1200 یا 700 درجه فارنهایت قرار می دهند. پس از آن، مواد خیلی سریع ذوب شده و خنک می شود. همین روند موجب افزایش ایمنی و مقاومت شیشه شده و در صورت شکسته شدن به ذره های ریز تبدیل می شود. این نوع شیشه ها نسبت به سایر شیشه های معمولی 5 برابر ایمن تر است، به همین دلیل در معماری، ساخت جداکننده های اداری و نصب پارتیشن فریم لس مورد استفاده قرار می گیرد.

لمینتی

نحوه ساخت این نوع شیشه به حرارتی شبیه است با این تفاوت که برای بالا بردن میزان مقاومت، هنگام ساخت از یک لایه پلی آکریلیک یا همان لمینت نیز استفاده می شود.

مزایا و معایب شیشه سکوریت

شیشه سکوریت مانند هر چیزی داری یک سری مزایا و معایب است که در این بخش به آنها اشاره می کنیم.

مزایا

  • ظاهر شفاف و زیبایی دارد، به همین دلیل کاربرد آن در معماری و ساخت درب پارتیشن شیشه ای زیاد است.
  • استحکام و مقاومت بالایی دارد ، به طوری که در برابر ضربات متعدد نشکسته و اگر هم بشکند به قطعات ریز و بی خطر تبدیل می شود.
  • عمر طولانی داشته و تقریباً با هر شرایط آب و هوایی سازگار است.
  • به دلیل مقاومت بالا، احتمال تعویض آن بسیار کم است. پس در هزینه ها صرفه جویی می شود.
  • قابلیت تحمل دمای بالای 300 درجه
  • تنوع بالا در رنگ، طرح و مدل
ادامه مطلب  چک لیست ویژگی های یک خانه لوکس

معایب

  • پس از سکوریت کردن شیشه، نمی توان برش جدیدی روی آن انجام داد.
  • دارای لبه های حساس است به طوری که کمی فشار به لبه وارد شود ممکن است بشکند.
  • قیمت شیشه سکوریت نسبت به شیشه های معمولی بیشتر است.

مکان‌های مورد استفاده شیشه سکوریت

شیشه سکوریت به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد، در مکان های مختلف و صنعت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه در صنعت خودروسازی، در ساخت تراس شیشه ای منزل و در ساخت ویترین های مغازه نیز بسیار کاربرد دارد. در مکان هایی که کف شیشه ای وجود دارد برای ساخت کف از شیشه سکوریت استفاده می کنند. بیشترین کاربرد شیشه سکوریت در ساخت پارتیشن منزل و ادارات است. علاوه بر این برای ساخت جداکننده های محیط های مرطوب مثل سرویس بهداشتی و حمام نیز از شیشه سکوریت استفاده می کنند؛ چرا که این نوع شیشه در برابر حرارت بالا و رطوبت از خود مقاومت نشان میدهد. همچنین برای ساخت پله های فرار شیشه ای نیز شیشه سکوریت کاربرد دارد.

کاربرد شیشه سکوریت در دکوراسیون اداری

این روزها برای تفکیک محیط اداری و بخش بندی فضا از پارتیشن های شیشه ای بسیار استفاده می شود. این جداکننده ها علاوه بر سازماندهی به محیط موجب افزایش زیبایی ظاهری فضا می شود. در واقع سبک کلی محیط اداری را مدرن و لوکس می کند. پارتیشن شیشه ای انواع مختلفی داشته که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال تک جداره بودن یا دوجداره بودن شیشه بستگی به نظر و سلیقه افراد دارد. تفاوت تک جداره با دوجداره در میزان عایق پذیری و ایجاد حریم خصوصی است.

ادامه مطلب  آیا میدانستید کفپوش آنتی استاتیک رولی نیز طراحی شده است؟

برای اجرای پارتیشن شیشه ای دوجداره در دکوراسیون اداری از شیشه سکوریت استفاده می شود؛ چرا که مقاومت بالایی داشته و دارای زیبایی بی نظیری است. البته اگر قصد نصب پارتیشن شیشه ای تک جداره را دارید باز هم می توانید از شیشه سکوریت استفاده کنید. به طور کلی این شیشه مقاوم با ظاهری شفاف و زیبا برای ساخت دکوراسیون اداری مدرن نقش مهمی ایفا می کند. البته افراد می توانند بسته به نظر خود شیشه طرح دار یا مات برای اتاق مدیریت یا اتاق کنفرانس استفاده کنند. از این بابت تنوع شیشه سکوریت بالا است و انتخاب آن بر عهده مشتری است.

نتیجه گیری

در این مطلب هر آنچه به شیشه سکوریت و کاربرد آن مربوط بوده را ارائه دادیم. بنابراین اکنون با آگاهی از ویژگی های این شیشه نسبت به خرید و بهره برداری از آن اقدام خواهید کرد. همانطور که گفتیم، برای اجرای دکوراسیون اداری مدرن، شیشه سکوریت نقش مهمی دارد اما اینکه چه نوع پارتیشن شیشه ای برای چه فضایی مناسب است را از افراد ماهر در این زمینه سوال کنید. پارتیشن ساز، مجموعه ای بسیار قدرتمند در زمینه ساخت پارتیشن های شیشه ای است. این مجموعه دارای تیم آگاه و متخصص بوده و در ساخت انواع پارتیشن اداری شیشه ای مهارت کافی دارد. شما می توانید برای آگاهی از قیمت ها و دریافت مشاوره های رایگان همین الان با مجموعه پارتیشن ساز تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا