رپورتاژ آگهی

سریع ترین روش برای ساخت و ساز در ایران چیست؟

بیشتر مردم، زمانی که از کنار ساختمان‌ها، خانه‌ها، سوله‌ها، انبارها، گاراژها یا سایر سازه‌ها عبور می‌کنند؛ به چگونگی و مراحل ساخته شدنش فکر نمی‌کنند. به طور کلی، پروسه ساختمان سازی وقت‌گیر و زمان‌بر است و با تنوع بالایی از مصالح قابل اجرا می‌باشد. با این وجود، روش‌های ساخت و ساز ساختمان در زمان‌های اخیر با استفاده از فناوری‌های نوین به‌طور بهینه برای بهبود شاخص کیفی ساختمان‌ها، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده ‌است. از این رو، در این مطلب قصد داریم شما را با سریع‌ترین روش‌های ساخت و ساز در ایران آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

images_1701518138_656b1b3a78a5d.jpg

روش‌های ساخت و ساز چیست؟

روش‌های ساخت و ساز روش‌هایی هستند که متخصصان در ساخت خانه‌ها، ادارات و ساختمان‌های دیگر از آن استفاده می‌کنند. برای اجرای این فرآیند که یک تیم حرفه‌ای تصمیم می‌گیرد آن را انجام دهد، اغلب به عواملی مانند هزینه‌ها، مصالح موجود، تخصص تیم ساخت و ساز و موقعیت ساختمان بستگی دارد. روش بناسازی برای متخصصان ساخت و ساز، مهندسان و معماران بسیار مهم است.

ساخت و طراحی سقف‌های وافل نیز، نیاز به متخصصان حرفه‌ای دارد. شما می‌توانید در صورت نیاز با تیم بنیتک جهت مشاوره بیشتر و تحویل پروژه خود به سایت اینترنتی‌شان مراجعه کنید و از طریق شماره‌های ثبت شده، ارتباط برقرار کنید.

انواع روش‌های ساخت و ساز

متخصصان اغلب انواع روش‌های بناسازی را بر اساس ساختار، هدف اولیه و مواد پایه ساختمان و قاب‌بندی، طبقه‌بندی می‌کنند. هر یک از روش‌های ساخت و ساز ممکن است به تخصص خاصی نیاز داشته باشد. اغلب افراد حرفه‌ای همچون مدیر پروژه یا طراح سازه، مسئول انتخاب روش ساخت هستند، مگر اینکه شخص کارفرما آن را تعیین کند. در ادامه به بخشی از انواع روش‌های ساخت و ساز اشاره می‌کنیم:

سیستم پانل تخت پیش‌ساخته

هنگامی که متخصصان ساخت و ساز، از یک سیستم پانل مسطح پیش‌ساخته برای ساختمان استفاده می‌کنند، کف و دیوارهای سازه را خارج از محل اجرا آماده می‌سازند. مدیر پروژه یا مهندسی که ساختمان را طراحی کرده است، اندازه‌گیری‌های خاصی از پانل‌های کف و دیوار را اغلب به یک کارخانه شخص ثالث ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب  گفتگو با علیرضا سلطانی مدیر روابط عمومی گروه صنعتی لابل

سپس متخصصان این پنل‌ها را با استفاده از ماشین‌آلات سنگین حمل می‌کنند و در کنار هم قرار می‌دهند. این روش ساخت و ساز برای ساختمان‌هایی با طراحی مکرر مانند فروشگاه‌ها در یک مرکز خرید یا ساختمان‌های اداری مفید است.

ساخت دال تخت

ساخت دال مسطح یکی از کارآمدترین و رایج‌ترین روش‌های ساخت و ساز است که متخصصان برای پشتیبانی از ساختمان از آن استفاده می‌کنند. ساخت دال مسطح به افزایش بهره‌وری انرژی کمک می‌کند و به متخصصان اجازه می‌دهد تا پروژه‌های خود را به سرعت به پایان برسانند. حرفه‌ای‌ها اغلب در ساخت گاراژهای پارکینگ و ساختمان‌های صنعتی از صفحات تخت استفاده می‌کنند.

images_1701518152_656b1b4820b5d.jpg

پانل‌های روکش پیش‌ساخته

پانل‌های روکش پیش‌ساخته یک روش ساخت و ساز همه کاره است که متخصصان، هم برای اهداف زیبایی شناختی و هم برای اهداف باربری از آن استفاده می‌کنند. تولید کنندگان، این پانل‌های روکش را در کارخانه آماده می‌کنند و آنها را به محل ساخت و ساز منتقل می‌سازند، جایی که متخصصان ساخت و ساز آن‌ها را به بیرون از قاب ساختمان متصل می‌کنند. اجرای این پانل‌ها روشی ارزان برای تکرار طراحی مورد نظر در هر ساختمانی است.

دال وافل

دال‌های وافل یکی از روش‌های اجرایی با قدمت طولانی می‌باشد که به مرور زمان در شیوه اجرایی و مصالح کاربردی آن تغییراتی شکل گرفته است. این روش اجرایی امروزه بهینه‌تر و کارآمد‌تر از گذشته عمل می‌کند، به طوریکه هم در مصالح مصرفی آن ‌صرفه‌جویی می‌گردد و هم سرعت عمل اجرایی بالایی به متخصصان ساخت و ساز می‌دهد. طراحی سقف وافل امروزه در سازه‌های ایران پرطرفدار است.

دیوارها و کف بتنی

افراد حرفه‌ای دیوارها و کف‌های بتنی را که به عنوان کف سیمانی نیز شناخته می‌شود، در محل ساخت و ساز می‌ریزند. اغلب، متخصصان از ابزارهای ویژه‌ای استفاده می‌کنند تا دیوارها و کف‌های بتنی بافت و پرداخت صافی داشته باشند. دیوارها و کف بتنی مزایای زیادی مانند هزینه تولید پایین و حداقل تعمیر و نگهداری برای مالک ساختمان دارند. حرفه‌ای‌ها از این روش برای پروژه‌های مختلف از جمله زیرزمین و طبقه همکف برای منازل و ساختمان‌های صنعتی استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب  کاغذ دیواری قابل شست وشو

تکنولوژی دیوار دوقلو

سیستم دیوار دوقلو دارای دو دیوار موازی است. متخصصان ساخت و ساز شکاف بین این دیوارها را با بتن تقویت می‌کنند. سیستم‌های دو‌جداره، یکپارچگی ساختاری و شرایط ضد آب را فراهم می‌سازند. این یک روش ساخت و ساز محبوب و مقرون به صرفه برای خانه‌ها یا هر ساختمانی با کف پیش‌ساخته است.

فونداسیون بتنی پیش‌ساخته

زمانی که یک پروژه نیاز به نصب سریع فونداسیون برای سازه دارد، افراد حرفه‌ای از بتن پیش‌ساخته استفاده می‌کنند. برای این پروژه‌ها، تولیدکنندگان تمام اجزای فونداسیون را در کارخانه‌ها ایجاد کرده و به محل ساخت و ساز منتقل می‌نمایند. در آنجا، متخصصان ساخت و ساز، اجزای بتنی را به هم می‌چسبانند تا پایه و اساس ساختمان را بسازند. این شیوه خانه‌سازی در مناطق با آب و هوای شدید یا زمین‌های آلوده ایده آل است زیرا به حداقل خاکبرداری نیاز دارد.

images_1701518172_656b1b5ce505c.webp

اسکلت چوبی

هنگام اجرای روش‌های اسکلت چوبی، متخصصان ساخت و ساز از الوارهای با کیفیت و سنگین استفاده می‌کنند. در این روش، افراد حرفه‌ای تیرهای بلند چوب را به هم متصل می‌سازند تا اسکلت ساختمان تشکیل شود. قاب چوبی یک روش ساخت و ساز قدیمی است که به یک روند طراحی مدرن برای خانه‌های ایرانی تبدیل شده است.

اسکلت فلزی سنگین

همانند اسکلت چوبی؛ در اسکلت فلزی سنگین برای ایجاد چارچوب یک ساختمان، تیرهای فولادی را به هم متصل می‌کنند. متخصصان، تولید این تیرهای فولادی را در کارخانه‌ها ایجاد می‌کنند و سپس آن‌ها را به محل ساخت و ساز ارسال می‌نمایند. متخصصان این روش ساخت و ساز را برای ساختمان‌هایی که نیاز به پشتیبانی ساختاری گسترده‌ای مانند آسمان خراش‌ها دارند، توصیه می‌کنند.

ادامه مطلب  تأثیر درب‌ های ضد صدا در بهبود کیفیت زندگی در مناطق شهری

روش‌های سریع ساختمان سازی در ایران

از تمامی روش‌های ساخت و ساز سریعی که در بالا به آن اشاره کردیم در ایران اجرا می‌شود، به خصوص سازه‌های پیش‌ساخته و دو دیواره. اما روش‌های دیگری نیز هستند که آنچنان در ایران فراگیر نیست، ولی قابل اجرا می‌باشند، همانند: هوشمند سازی ساختمان و استفاده از روش icf (عایق ماندگار).

بتن عایق یا همان عایق ماندگار یک روش ساخت و سازی است که متخصصان اغلب با همکاری قالب‌بندی و فناوری دیوار دوقلو آن را اجرا می‌کنند. در این روش، افراد حرفه‌ای دیوارهایی را با بتن مرغوب که متخصصان تولید در خارج از محل ساخت و ساز می‌سازند، دیوارچینی می‌کنند. مزیت این بتن در ساختار پایدار، عایق بودن صوتی و حرارتی آن است. قطعا در آینده فراگیری چشمگیر این نوع سازه‌ها را مشاهده خواهیم کرد.

جمع‌بندی

هنگامی که تکنیک‌های مختلف ساخت و ساز را بدانید، انتخاب آنچه که برای نیازهای شما بهترین کاربرد را دارد آسان‌تر می‌شود. نوع ساخت و ساز هر سازه‌ای بر اساس هدف و اندازه سازه، محدودیت‌های تحمل بار، سرعت لازم در ساخت، عوامل محیطی و هزینه مصالح انتخاب می‌شود. شما می‌توانید برای اجاره قالب وافل تهران به آدرس اینترنتی بنیتک مراجعه کنید و جهت راهنمایی‌های بیشتر با متخصصین این تیم تماس بگیرید. از اینکه با ما تا انتهای این مقاله بودید متشکریم.

 

منبع : https://benytech.com

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۱ – ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۲

ارتباط با مدیر فروش: ۰۹۱۲۹۲۷۳۵۱۵

آدرس : خیابان شریعتی، خیابان خواجه عبدالله انصاری، کوچه چهاردهم، پلاک ۲۴ واحد۱۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا