رپورتاژ آگهی

چک لیست ویژگی های یک خانه لوکس

حتما شما هم تا به حال بارها و بارها شنیده‌اید که برای معرفی آپارتمان‌ها و منازل از ویژگی لوکس بودن استفاده می‌کنند؛ اما این ویژگی به چه معناست؟ چه معیارهایی در یک خانه باعث می‌شود تا ویژگی لوکس به آن نسبت داده شود؟ در این مطلب قصد داریم راجع به این موضوع صحبت کنیم که ویژگی آپارتمان لوکس چیست؟ آیا می‌توان با تعویض پنجره قدیمی و سایر عناصر یک خانه، فضای آن را لوکس‌‌‌تر کرد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به این سوالات پاسخ دهیم.

موقعیت مکانی

بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی بناهای لوکس، موقعیت مکانی آن‌ها است. معمولا در هر شهری برخی از مناطق به لوکس بودن مشهور هستند. این مناطق اغلب دسترسی آسان‌تری به مناطق اطراف داشته و فضای سبز و امنیت بیشتری نیز دارند. واقع شدن بنا در این گونه مناطق، نه تنها روی قیمت نهایی بنا تاثیر دارد، بلکه باعث می‌شود بنا لوکس‌‌‌تر نیز به نظر رسد.

نمای ساختمان

فضای داخلی و بیرونی یک بنای لوکس باید از استانداردهای خاصی پیروی کند. استفاده از سنگ‌های گران قیمت در نمای خارجی، نورپردازی‌های خاص، فضای سبز زیبا و… باعث می‌شود نمای ساختمان لوکس به نظر رسد. در واقع می‌توان گفت جدای از آن که فضای داخلی چه ویژگی‌هایی داشته باشد، زیبا بودن نمای ساختمان تاثیر چشمگیری روی لوکس بودن آن دارد.

فضای سبز

ایجاد فضای سبز در ساختمان‌ها باعث زیباتر شدن فضا می‌شود. فضای سبز را می‌توان در ورودی محوطه و یا در بالکن‌ها به وجود آورد. در برخی مواد نیز ساختمان‌ها دارای روف گاردن در طبقه آخر همراه با فضای سبز هستند. داشتن فضای سبز نه تنها باعث می‌شود فضا لوکس‌‌‌تر به نظر رسد، بلکه باعث می‌شود جوی آرامش‌بخش ایجاد گردد.

ادامه مطلب  4 ایده برای نمای آجری مدرن داخل ساختمان (زیبا و جدید)

طراحی پنجره‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌هایی یک بنای لوکس، پنجره‌هایی با طراحی مناسب است. طراحی پنجره‌ها باید به گونه‌‌ای باشد که ابعاد آن متناسب با فضا بوده و هم چنین فضای داخلی را از بیشترین میزان نور طبیعی بهره‌مند کند. علاوه بر این، پنجره‌ها باید عایق گرد و غبار بوده و مانع از بروز آلودگی در فضای داخلی شوند. به همین دلیل امروزه از پنجره‌های دوجداره برای بناهای لوکس استفاده می‌شود تا هم جلوگیری از ورود گرد و غبار باشند و هم از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند.

تاثیر استفاده از در و پنجره‌های دوجداره در لوکس به نظر رسیدن فضا به اندازه‌‌ای زیاد است که می‌توان با تعویض پنجره قدیمی، به راحتی بناهای قدیمی را لوکس‌‌‌تر جلوه داد. برند هافمن یکی از مشهورترین برندها در حوزه تولید انواع پنجره دوجداره است. با خرید محصولات این برند می‌توانید دکوراسیون خود را به راحتی تغییر داده و نمای لوکسی را در منزل خود به وجود آورید.

طراحی دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که منظور از دکوراسیون داخلی صرفا فضای هال و نشیمن است. این در حالیست که لابی آپارتمان‌ها، راهروها، اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، هال و پذیرایی و… نیز جزو فضای داخلی به شمار می‌آیند. بنابراین باید برای هر کدام از این بخش‌ها در منزل دکوراسیونی به سبک خاص انتخاب و پیاده‌سازی کرد.

یکی از مهم‌ترین عناصری که در دکوراسیون داخلی خودنمایی می‌کند، پنجره‌ها و تناسب طرح آن‌ها با فضای داخلی است. از سویی دیگر باید پنجره‌ها را به گونه‌‌ای انتخاب کرد که بتوان حداکثر استفاده را از فضای داخلی برد. به همین منظور اکثر طراحان داخلی استفاده از پنجره‌های دوجداره را ترجیح می‌دهند. زیرا این مدل پنجره‌ها با اکثر سبک‌های دکوراسیون داخلی همخوانی داشته و هم چنین دارای سبک‌های مختلفی هستند.

ادامه مطلب  آشنایی با بهترین سایت رزرو هتل در مشهد

پنجره‌های دوجداره کشویی، تک حالته، دو‌حالته، آکاردئونی و… از انواع پنجره‌های دوجداره هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

با این وجود باید توجه داشته باشید که انتخاب هر نوع پنجره‌‌ای از هر برندی توصیه نمی‌شود. زیرا در صورتی که پنجره یو پی وی سی مورد استفاده فاقد کیفیت مورد نظر باشد، در گذر زمان نمای بسیار نامطلوبی خواهد داشت. با این توصیف شما نه تنها نمای لوکسی نخواهید داشت بلکه نمای دکوراسیون داخلی شما نامطلوب‌‌‌تر از همیشه به نظر خواهد رسید. برند هافمن یکی از بهترین برندها در زمینه تولید در و پنجره یو پی وی سی است. این برند از پروفیل‌های در و پنجره مرغوب برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. علاوه بر این محصولات این برند مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می‌شوند. به همین دلیل می‌توان با اطمینان کامل از محصولات برند هافمن برای لوکس نشان دادن هر نوع دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

استفاده از تکنولوژی و امکانات هوشمند

بدون شک ساختمان‌های لوکس باید از امکانات هوشمند مختلفی بهره‌مند باشند. برای مثال استفاده از رمزگذاری ورودی برای هر واحد، تکنولوژی وایرلس لوازم خانگی، آلارم آتش‌سوزی، دوش‌ها و شیرآلاتی با قابلیت تنظیم دما و تغییر شدت جریان آب و… برای داشتن یک ساختمان لوکس ضروری است.

ایجاد حریم خصوصی

تفاوتی ندارد که در یک آپارتمان زندگی می‌کنید و یا یک خانه مستقل دارید، بهرحال بحث حریم خصوصی برای همه افراد مهم است. زیرا در نبود آن، ساکنین با مشکلات متعددی مواجه خواهند بود. اما این مشکل در آپارتمان‌ها و منازل لوکس وجود ندارد. زیرا سقف و دیوارها به خوبی عایق‌بندی شده‌اند. علاوه بر این، در ساختمان‌های لوکس از در و پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود. با این توصیف فضای داخلی در برابر آلودگی صوتی به خوبی عایق می‌شود. به همین دلیل تعویض پنجره قدیمی با پنجره یو پی وی سی در بسیاری از بناها در اولویت بازسازی قرار دارد.

ادامه مطلب  طرز تهیه خورشت به آلو

امکانات داخلی

امروزه اکثر ساختمان‌ها از امکاناتی چون آسانسور و پارکینگ برخوردار هستند؛ اما وجود باشگاه ورزشی و استخر در ساختمان می‌تواند باعث شود یک بنا در لیست خانه‌های بسیار لوکس قرار گیرد. علاوه بر این، در برخی خانه‌های لوکس فضای اختصاصی برای بازی کودکان، زمین بازی، زمین تنیس و روف گاردن نیز مشاهده می‌شود. تمامی این امکانات باعث می‌شود ساکنین در رفاه بیشتری قرار داشته باشند.

کلام آخر

خانه‌های لوکس مطابق تعریفی که در دنیای امروزی وجود دارد، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا ساکنین این گونه ساختمان‌ها در رفاه و آسایش بیشتری زندگی کرده و از خانه خود نهایت استفاده را ببرند، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که ویژگی‌های یک خانه لوکس چیست؟ در این مطلب راجع به ویژگی‌های یک خانه لوکس صحبت کرده و توضیحات مفصلی ارائه کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا