اجزای چیدمان و دکوراسیون

برای خرید دستگیره هوشمند به چه نکاتی باید توجه کنید؟

آیا شما هم تا به حال حتی برای یکبار کلیدتان را پشت در جا گذاشته‌اید؟!

آیا تا به حال به تنهایی پشت در مانده‌اید؟!

آیا از امنیت درب‌ها و ورودی‌های منزل، ویلا و محل کار خود رضایت کامل دارید؟!

اگر سوالات فوق دغدغه شما هم بوده و تاکنون چنین تجربه‌هایی داشته‌اید، حالا وقت آن رسیده که با دستگیره‌های هوشمند آشنا شوید!

دستگیره‌های هوشمند یک راهکار مدرن و کاربردی برای تامین امنیت حداکثری و همچنین راحتی شما هستند که در انواع مدل‌ها و با قابلیت‌های مختلف به فروش می‌رسند. این محصولات روش‌های متنوعی را برای ورود و خروج در اختیارتان قرار داده و شما را در هر لحظه در جریان ورود و خروج افراد از منزل یا محل کارتان قرار می‌دهند. بنابراین کنترل تردد و دسترسی افراد را با بالاترین سطح امنیت و آسایش امکان پذیر می‌کنند. استفاده از دستگیرههوشمند در سال‌های اخیر به طور روزافزون افزایش یافته و بر اساس آخرین گزارش‌ها، استقبال مشتریان از آنها با رشد چشمگیری همراه شده که در سال‌های آتی نیز استمرار می‌یابد.

روشهای بازگشایی دستگیره هوشمند

برای آنکه بیشتر با قابلیت‌های بی نظیر این محصولات آشنا شوید، در اینجا برخی از روشهای بازگشایی و فناوری‌های مورد استفاده در دستگیره‌های هوشمند امروزی را معرفی می‌کنیم:

تشخیص اثر انگشت: سنسور اثر انگشت یکی از رایجترین روش‌های تشخیص هویت افراد توسط دستگیره‌های هوشمند است و در بسیاری از محصولات امکان تعریف صدها اثر انگشت وجود دارد.

کارت rfid: کارت یا تگ rfid یک فناوری بی‌سیم (وایرلس) برای دریافت و ارسال فرکانس رادیویی است که توسط بسیاری از دستگیره‌های هوشمند پشتیبانی می‌شود.

تشخیص چهره: فناوری تشخیص چهره یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته است که برخی از محصولات از آن پشتیبانی می‌کنند.

کد یا رمز عبور (password): قابلیت تعریف رمز عبور، متداول‌ترین روش بازگشایی دستگیره‌های هوشمند است.

اپلیکیشن‌های موبایل: تقریبا تمامی مدل‌های دستگیره‌های هوشمند به شما امکان بازگشایی از طریق اپلیکیشن‌های موبایل را می‌دهند.

پشتیبانی از کلید سنتی مکانیکی: یکی از مهمترین قابلیت‌های دستگیره‌های هوشمند، پشتیبانی آنها از کلید مکانیکی است، که تنها در مواقع اضطراری و عدم کارکرد سایر روشها از آن استفاده می‌شود.

سازگاری با دستیارهای صوتی: بسیاری از دستگیره‌های هوشمند موجود در بازار به آسانی از طریق دستیارهای صوتی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت کنترل می‌شوند.

روشهای بازگشایی دستگیره هوشمند

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه دستگیره‌های هوشمند که بعضا با عنوان قفل هوشمند نیز شناخته می‌شوند، طراحی زیبا و جذاب آنهاست که جلوه ای کاملا نو به خانه شما می‌بخشد. در طراحی ارگونومیک و کاربرپسند این دستگیره‌ها، از متریال مرغوبی استفاده شده و در رنگ‌های مختلفی نیز عرضه می‌شوند. با توجه به تنوع بسیار بالای طراحی دستگیره‌های هوشمند، می‌توان گفت که در حال حاضر برای هر نوع سلیقه‌ای، مدلهای متعددی از این محصولات با سبکهای مختلف طراحی از جمله مینیمال، صنعتی و حتی کلاسیک در بازار موجود است که جذابیت بصری بالایی دارند. به طوری که هنگام خرید، طراحی دستگیره هوشمند به عنوان یکی از مهمترین معیارهای مد نظر مشتریان محسوب می‌شود. بسیاری از دستگیره‌های هوشمند از بدنه فلزی پولیش شده به همراه پوشش کریستالی ساخته شده‌اند و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خراش دارند. به طوری که از استحکام چندین برابری در مقایسه با دستگیره‌های سنتی برخوردار بوده و امکان سرقت و نفوذ به ساختمان را به کمترین حد ممکن می‌رسانند. علاوه بر این، ضد حریق و دستکاری نیز هستند و هر گونه تماس غیر مجاز را به شما اطلاع می‌دهند. بنابراین خیال شما از بابت تامین امنیت لازم برای خانه، ویلا و محل کارتان را آسوده می‌کنند.

ادامه مطلب  گل آرایی حرفه ای با 4 قدم ساده

بهترین برندهای دستگیره هوشمند

از جمله معتبرترین برندهای دستگیره هوشمند موجود در بازار عبارت است از:

دستگیره هوشمند هوملاک (homelock): یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در ایران و جهان است که طیف وسیعی از دستگیره‌های هوشمند با انواع قابلیت‌ها در سبک‌های طراحی مختلف به فروش می‌رساند. تنوع قیمتی وسیع محصولات هوم ‌لاک، امکان خرید دستگیره هوشمند برای هر بودجه‌ای را فراهم می‌کند. از جمله پرفروشترین مدلهای آن می‌توان به دستگیره هوشمند مدل E150، E160، v200، F500، F450 و دستگیره هوشمند F300 هوم لاک اشاره کرد.

دستگیره هوشمند آگوست (August): آگوست به دلیل فرآیند نصب آسان، به‌ویژه برای قفل‌های موجود، شناخته شده است. طیف وسیعی از مدل‌ها با ویژگی‌ها و ادغام‌های متنوع را ارائه می‌دهد و در مقایسه با برخی از رقبا، گزینه مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. August Wi-Fi Smart Lock یکی از پرفروشترین مدلهای این برند است.

دستگیره هوشمند یِیل (yale): یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان دستگیره هوشمند با شهرت جهانی برای کیفیت و امنیت است. از جمله مدلهای محبوب آن می توان به Yale Assure Lock 2 وnexTouch Lock  اشاره کرد.

دستگیره هوشمند اشلاگ (Schlage): یکی دیگر از برندهای پرفروش با تمرکز بر امنیت و قابلیت اطمینان است. این برند دستگیره‌های هوشمندی را به فروش می‌رساند که با انواع پلتفرم‌های خانه هوشمند مانند Z-Wave و Zigbee سازگار هستند. مدل‌های محبوب آن شامل Schlage Encode Plus و Encode Smart WiFi Deadbolt  است.

دستگیره هوشمند آکارا (Aqara): آکارا یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی غول فناوری چین است که طیف گسترده‌ای از محصولات خانه هوشمند، از جمله دستگیره هوشمند را ارائه می‌دهد. دستگیره هوشمند Aqara N100  و Aqara Smart Lock U100 از جمله محبوبترین مدلهای آن است.

ادامه مطلب  آیا قیمت میز ناهار خوری به جنس آن بستگی دارد؟

دستگیره هوشمند کوییک سِت (Kwikset): برند کوییک سِت با بیش از 70 سال سابقه، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان سیستمهای امنیتی هوشمند در جهان است. از جمله مدلهای محبوب این برند می توان به Kwikset Halo و Kwikset SmartCode و Obsidian اشاره کرد.

یکی از نکات مهمی که درباره دستگیره‌های هوشمند که بعضا با عنوان قفل دیجیتال شناخته می‌شوند شایان توجه است، پشتیبانی آنها از پلتفرمهای IoT از جمله پلتفرم ابری جهانی  تویا (tuya) است. این پلتفرم امکان یکپارچه‌سازی میان محصولات هوشمند را فراهم کرده و کنترل آنها از طریق یک دستگاه مرکزی مثلا هاب یا دستیار صوتی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت را به آسانی امکان پذیر می‌کند. لازم به ذکر است که تویا به خودی خود یک برند تولیدکننده محصولات نمی‌باشد، بلکه تنها یک پلتفرم ابری برای ایجاد امکان اتصال میان دستگاه‌ها و محصولات مختلف از طریق اینترنت است که با بیش از 7600 توسعه‌دهنده مطرح جهانی از جمله برندهای فیلیپس، اشنایدر و لنوو همکاری می‌کند.

نصب دستگیره‌های هوشمند

بر خلافه آنچه بعضا در مورد هوشمندسازی شنیده می‌شود، نصب و راه‌اندازی دستگیره‌های هوشمند فوق‌العاده راحت و آسان است و به هیچ دانش فنی نیاز ندارد! تمامی مدلهای این محصولات با دفترچه راهنمای نصب سریع همراه است و عموما تفاوتی در جهت نصب ندارند و قابل نصب در سمت چپ و راست درب هستند. علاوه بر این، کنترل این محصولات از طریق گوشی موبایل به آسانی قابل انجام است و خرید آنها هیچ دغدغه‌ای برای شما باقی نمی گذارد! بنابراین تنها چیزی که باید هنگام خرید دستگیره هوشمند مورد توجه قرار دهید، انتخاب محصول مناسب متناسب با بودجه شما، سبک طراحی، قابلیتها و امکانات مد نظرتان است.

بهترین برندهای دستگیره هوشمند

قیمت دستگیره هوشمند

در حال حاضر انواع دستگیره هوشمند با قابلیت‌های مختلف از محدوده قیمتی حدودا 7 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان در بازار موجود است. قیمت دستگیره هوشمند وابسته به انواع مدلها و برند مربوطه و همچنین قابلیت‌های آنهاست و برای محیط‌های مسکونی، تجاری و ویلا ایده‌آل هستند.

ادامه مطلب  ترفندهای چیدمان خانه های کوچک را بیاموزید!

ویژگی‌های دستگیره‌های هوشمند

اگر بخواهیم به طور خلاصه مزیت‌های دستگیره هوشمند در مقایسه با دستگیره‌های سنتی اشاره کنیم، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • امنیت و اطمینان
    • دیگر نگران گم شدن کلیدتان نباشید و پشت در ماندن را برای همیشه به یک خاطره تبدیل کنید!
    • با دستگیره های هوشمند، هک کردن و ورود غیرمجاز عملاً غیرممکن می‌شود.
    • سیستم‌های هشدار، شما را از هرگونه تلاش برای ورود غیرقانونی آگاه می‌کنند.
  • آسایش و راحتی:
    • با دستگیره‌های هوشمند، دیگر نیازی به حمل کلیدهای گوناگون نیست.
    • با یک لمس ساده یا از طریق اپلیکیشن موبایل، درب منزل خود را باز و بسته کنید.
    • به مهمانان خود از راه دور اجازه ورود بدهید.
  • مدیریت و کنترل دقیق:
    • از طریق اپلیکیشن، تردد افراد را به منزل خود رصد و کنترل کنید.
    • برای افراد مختلف، مجوزهای ورود موقت یا دائمی تعریف کنید.
  • طراحی زیبا و مدرن:
    • دستگیره‌های هوشمند، با طراحی‌های شیک و مدرن، زیبایی درب منزل شما را دوچندان می‌کنند.
    • تنوع در طرح و رنگ، انتخابی ایده‌آل برای هر سلیقه‌ای را فراهم می‌کند.

قیمت دستگیره هوشمند

جمع‌بندی

بر اساس آنچه در این مطلب گفته شد، دستگیره‌های هوشمند یکی از محبوب‌ترین سیستمهای امنیتی مدرن هستند که از آخرین فناوریها پشتیبانی می‌کنند و تجربه بی‌نظیری از آرامش و امنیت را برایتان به ارمغان می‌آورند. این محصولات بر روی انواع درب‌ها شامل چوبی، ضد سرقت، فلزی و pvc قابل نصب هستند و در سبکهای مختلف طراحی و با قابلیتهای گسترده‌ای به فروش می‌رسند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره، استفاده از رمز عبور، کارت rfid، کلیدهای مکانیکی و از همه مهمتر قابلیت کنترل از طریق گوشی موبایل اشاره کرد. علاوه بر این بسیاری از مدلها از قابلیت ثبت گزارش ورود و خروج افراد، گرفتن عکس و ذخیره آن در حافظه و ارسال آنی هشدار ورود غیر مجاز پشتیبانی می‌کنند و با گارانتی معتبر تعویض به فروش می‌رسند.

حالا وقت آن رسیده که با خرید یک دستگیره هوشمند، سطح تازه‌ای از امنیت و آسایش را تجربه نموده و نگرانی از جاگذاشتن کلیدهایتان را برای همیشه به فراموشی بسپرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا