اجزای چیدمان و دکوراسیون

نکات خواندنی در انتخاب گل مصنوعی

مردم سال هاست که عاشق خرید گل مصنوعی هستند. حفظ فاصله و ندیدن گل های طبیعی در جایی که زندگی می کنیم می تواند حقیقتی تلخ باشد. اما به هر حال گل های مصنوعی موجود در بازار امروز به قدری زیبا، جذاب و باکیفیت هستند که بسیاری از افراد آن را جایگزین مناسبی برای گل های طبیعی می دانند و قیمت های بالایی برای آن ها می پردازند.
گل های مصنوعی جایگاه ویژه ای در دکوراسیون دارند، دکوراسیون منزل، فضای بیرونی، محل کار مملو از انواع گل های مصنوعی است. تنوع آنها در بازار از کاکتوس گرفته تا اکالیپتوس، ارکیده، گل رز، آلالا و بسیاری مدل های دیگر را شامل می شود. همه خانم های خوش سلیقه در جاهای مختلف خانه از گل استفاده می کنند. اگر قصد دارید در این مقاله استفاده از گل های مصنوعی در محیط خانه و محل کار را بررسی می کنیم و با ایده های کوچک به شما کمک می کنیم تا فضایی شادتر را تجربه کنید.

خرید گل مصنوعی

گل های مصنوعی کوچک و فضای سبز را در حمام خود قرار دهید:

چند سالی است که قرار دادن گل مصنوعی در حمام مورد توجه بسیاری از زنان خانه دار در ایران بوده است.
برای زیباتر شدن سرویس بهداشتی نیازی به تعویض شیرآلات و لوازم بهداشتی نیست. اگرچه هزینه زیادی دارند اما با اندکی تغییرات کوچک می توان خدمات را به محیطی زیباتر تبدیل کرد. گل ها می توانند فضای شادتری را در این فضا ایجاد کنند که جز سرامیک جذابیت دیگری ندارد. افزودن رنگ با گل های کوچک به بافت پس زمینه حمام، یکنواختی را از بین می برد و نیازی به صرف هزینه زیادی برای تعویض کاشی ندارید.
• گل هایی با ساقه های کوتاه و کوچک انتخاب کنید.
• گلدان های سرامیکی کوچک روی سرویس آینه ای بهترین گزینه هستند.
• قرار دادن گل های مصنوعی کاکتوس جذابیت خاصی به سرویس بهداشتی شما می بخشد.

ادامه مطلب  5 سبک آباژور رومیزی که باید بشناسید

میز ناهارخوری مرکز توجه خانواده است:

همه خانم ها عاشق گذاشتن گل روی میزها به خصوص روی میز ناهارخوری هستند. میز ناهارخوری نقطه کانونی آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری شماست. با انتخاب گل های رنگارنگ به راحتی می توانید طراوت و شادابی را در آشپزخانه ایجاد کنید.
• گلدان های چوبی کوچک با گل های کوچک و رنگارنگ طراوت ابدی را به میز ناهارخوری شما می بخشد.
• انتخاب گل هایی با ساقه کوتاه باعث می شود طراوت را در سفره غذا ببینید.
• می توانید از گلدان های مسی، برنجی یا سفالی یا حتی سبدهای قدیمی به عنوان گلدان استفاده کنید و گل های ساقه کوتاه را روی اسفنج قرار دهید و گلدان را پر کنید.
• اگر میز شما در آشپزخانه است گلدان های شیک تری انتخاب کنید اما اگر میز شما سرویس کلاسیک است گل های ساقه بلند و همچنین گلدان های کریستالی و سرامیکی کلاسیک با نقش و نگارهای سنتی را ترجیح دهید.
• می توانید از گل های شکوفه دار استفاده کنید. توصیه می کنم دو یا سه مدل مختلف را در یک گلدان ترکیب کنید، ترکیب رنگ های زیاد زیبایی را از بین می برد.
• در انتخاب گل مصنوعی برای میز پذیرایی اصلی دقت بیشتری داشته باشید. بهتر است قابلمه را در مرکز میز ناهارخوری قرار دهید. برای جلوگیری از ایجاد ارتفاع زیاد می توانید از گل های ارکیده که به عنوان آویز استفاده می شوند استفاده کنید. اما اگر میز پذیرایی شما بزرگ است بهتر است از گل هایی با شاخه های بلند استفاده کنید تا سایز گل ها با اندازه میز همخوانی داشته باشد.

ادامه مطلب  پارتیشن شیشه ای؛ انواع و کاربرد آن در دکوراسیون اداری

برای ایده های بیشتر در زمینه گل آرایی می توانید مقاله گل آرایی حرفه ای در 6 مرحله آسان را مطالعه کنید.

گل مصنوعی جدید

گل مصنوعی راه حل مناسبی برای ورودی خانه است:

محل جاکفشی ها معمولا در راهرو یا ورودی داخلی است. خیلی ها از گلدان های کوچک روی قفسه کفش استفاده می کنند تا ورودی خانه را شاداب کنند.
• گل های مخملی می توانند هارمونی بسیار خوبی با رنگ تیره برش ایجاد کنند.
• گل های ساقه بلند را در قفسه های کفش کوچک و گل های ساقه کوتاه را که در سبدها یا گلدان ها برای قفسه های کفش چند طبقه چیده شده اند، انتخاب کنید. گل های آویزان نیز گزینه خوبی برای قفسه های کفش بلند خواهند بود.

حتی می توانید از حلقه های گل مصنوعی در ورودی خانه استفاده کنید تا شادی گل را به مهمانان و اعضای خانواده هدیه دهید.

پر کردن فضاهای خالی با گل های مصنوعی شاخه بلند:

• گل هایی با ساقه های بسیار بلند و بزرگ در گلدان های فرفورژه یا بامبو انتخاب کنید تا فضای خالی پذیرایی شما پر شود.
• بوته های مصنوعی به همراه گلدان های سرامیکی به رنگ خاکی جذابیت و طراوت خاصی به فضاهای خالی و سرامیک های روشن می بخشد.
• اگر اهل سادگی هستید، می توانید از گل های عصا مصنوعی یا گیاهان مصنوعی بامبو برای پرکردن فضاهای خالی پذیرایی استفاده کنید. این گل ها جذاب و در عین حال شیک هستند.
طراوت روزانه با گل های مصنوعی تک رنگ:
گل های مصنوعی بنفش و آبی رنگ تک رنگ را روی میز یا کمد خود قرار دهید و اتاق خود را هر روز آرام و شاداب نگه دارید. گل هایی مانند سوسن بنفش یا گل رز صورتی ساقه بلند در گلدان های شیشه ای ساده هارمونی خاصی به اتاق خواب شما می بخشد.

ادامه مطلب  چرا باتری ساعت دیواری زود تموم میشه؟

بوته آپارتمانی مصنوعی

دکوراسیون محل کار با بوته های مصنوعی:

گل های مصنوعی که شبیه گیاهان آپارتمانی با برگ های همیشه سبز هستند، انتخابی شیک برای محیط اداری هستند. درختچه های مصنوعی توسط مطب پزشکان به بانک ها و سازمان های دولتی استفاده می شود. بهتر است از گل هایی استفاده کنید که فقط ساقه و برگ دارند. اگر آرایشگاه یا مرکز ترک اعتیاد دارید، از گل های رنگارنگ و سبد گل استفاده کنید. اما برای محیطی مانند دفتر وکالت، درختچه ها فضای شیک تری ایجاد می کنند.

آشپزخانه را فراموش نکنید!

درست است که بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند از گل های طبیعی مخصوصا در قسمت آشپزخانه استفاده کنند، اما برای خانم های پرمشغله و شاغلی که فرصت نگهداری از گل های طبیعی را ندارند، گل های باغچه ای شمعدانی یا بنفشه مصنوعی و گلدان های سفالی تازه با گل های طبیعی را انتخاب کنند. وسط آشپزخانه و خانه آنها

در نهایت، حتما دو توصیه زیر را در نظر بگیرید:
همیشه گل‌های مصنوعی باکیفیت را به جای گل‌های ارزان‌قیمت چینی انتخاب کنید، زیرا مانند لوازم خانگی، یک گل مصنوعی با کیفیت برای سال‌ها خانه شما را تزئین می‌کند.
گلدان های شیشه ای سفید یا سرامیکی بهترین انتخاب هستند زیرا گل ها را بهتر برجسته می کنند. همانطور که در بالا گفته شد، در انتخاب رنگ گل ها سادگی را فراموش نکنید، کافی است حداکثر سه رنگ مختلف را با هم انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا