اجزای چیدمان و دکوراسیون

کاربرد آینه در دکوراسیون – چطور از آینه در دکوراسیون منزل استفاده کنیم؟

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی به سال ها قبل برمی گردد که مردم برای دیدن خود از فلزات براق و صیقلی استفاده می کردند. توانایی و استحکام بالای آینه در انعکاس نور و تصاویر دلیلی است که بیشتر افراد از آن برای تزیین منزل یا حجم دادن به قسمت خاصی از دکوراسیون داخلی و یا افزایش نور و روشنایی یک منطقه استفاده می کنند.

اما هنوز برخی افراد نمی دانند چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنند یا اینکه کدام آینه برای چه مکانی مناسب تر است.
به همین منظور در این مقاله تصمیم گرفتیم شما دوستان یوزیر را با استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. با استفاده از نکات ذکر شده می توانید خانه یا محیط کار خود را به زیباترین و شیک ترین شکل ممکن تزیین کنید و از آینه به عنوان وسیله ای تزیینی در فضاسازی استفاده کنید.
امروزه دیگر آینه فقط ابزاری نیست که افراد فقط برای دیدن و تضعیف خود از آن استفاده کنند، بلکه تنها این شی می تواند یک اثر هنری یا تزئینی در فضا باشد.

آینه ونیزی

استفاده از آینه های برش خورده

آینه هایی که با اشکال هندسی مختلف و منظم بریده می شوند و سپس با دستگاه های مخصوص لبه هایشان به ضخامت های مختلف بریده می شوند، آینه برش نامیده می شوند. پس از نصب آیه و کنار هم قرار دادن لبه های بریده شده، درخشش زیبایی از نور در آنها دیده می شود. این آینه ها با قیمت مناسب می توانند به عنوان یک روکش مناسب و شیک برای هر نوع دیواری انتخاب شوند. از طرفی نصب آسان این آینه ها باعث می شود در هر اندازه و فضایی قابل اجرا باشند.

این مقاله را از دست ندهید: سیر برای خرید یک فرش خوب

استفاده از آینه های ونیزی

از آنجایی که آینه های ونیزی بسیار قدیمی هستند، به آنها عتیقه نیز می گویند. اما امروزه هنرمندانی هستند که شروع به ساخت چنین آینه هایی کرده اند. معمولا بر روی آینه های روکش دار بریدگی های ظریفی با نقوش مختلف وجود دارد که سطح شیشه را خراش می دهد و گاهی هنرمندان با رنگ آمیزی پشت این نقش ها حال و هوای جدیدی ایجاد می کنند. این آینه ها به دلیل ظرافت کار و ساخت کمی گرانتر هستند. البته به یاد داشته باشید که در حال خرید اثر هنری هستید.

ادامه مطلب  راهنمای خرید تخت خواب؛ نکاتی که قبل از خرید باید بدانید!

استفاده از آینه در اتاق نشیمن

استفاده از آینه های سه بعدی

معمولا این آینه ها آویز هستند و یا در فضاهای مختلف قابل نصب و اجرا هستند. شکستگی های فرم که در حجم با آینه استفاده می شود باعث شکست نور و ایجاد زوایای مختلف می شود که فضا را بسیار مدرن جلوه می دهد.

استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی برای بزرگتر نشان دادن فضا

استفاده از آینه برای بزرگتر نشان دادن فضاها حرکتی هوشمندانه و فریبنده است که بسیاری از طراحان داخلی از آن استفاده می کنند. با استفاده از این تکنیک، تصور می شود که فضا بزرگتر از آنچه که هست باشد.

تزیین دیوار پذیرایی با آینه های تزئینی

استفاده از آینه و آرامش

طبق قوانین فنگ شویی، آینه نیز نماد آب است که به فضا آرامش، طراوت و وسعت می بخشد. استفاده از آینه نقش موثری در بهبود وضعیت روحی و آرامش افراد ساکن در این محیط دارد.

استفاده از آینه قاب دار یا بدون قاب

آینه های قاب دار ابعاد بیشتری به فضا می بخشند و فضای شما را متفاوت جلوه می دهند. پیشنهاد متخصصین ما استفاده از آینه در قاب است. شما می توانید رنگ قاب ها را متناسب با مبلمان یا اشیاء دیگر خود انتخاب کنید.

استفاده از آینه در آشپزخانه

استفاده از آینه در دکوراسیون آشپزخانه

معمولا طراحان آشپزخانه سعی می کنند سینک ظرفشویی را جلوی پنجره یا قسمتی که نمای بیرونی دارد قرار دهند اما گاهی اوقات نمی توان چنین موقعیتی را ایجاد کرد. در این شرایط استفاده از آینه می تواند همان کار پنجره را انجام دهد و نور آشپزخانه را افزایش دهد. البته این را در نظر داشته باشید، آینه های عتیقه بهتر اثر لکه های ناشی از آب یا ذرات چربی را پنهان می کنند.

ادامه مطلب  3 عنصری که خانه را زیبا تر می کند

این مقاله را از دست ندهید: ساعت دیواری را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق نشیمن

از نظر معماری قرار دادن دو آینه در مقابل هم می تواند بسیار زیبا و هیجان انگیز باشد. به خصوص اگر این دو آینه بزرگ و مساوی با یکدیگر باشند. اتاق نشیمن جایی است که از دوستان و مهمانان خود پذیرایی می کنید، اگر می خواهید این فضا را بدون پرداخت هزینه های گزاف بزرگتر کنید، از آینه های عریض و دیوارهای آینه کاری شده و همچنین قرار دادن آینه در اتاق نشیمن استفاده کنید. این احساس خوبی ایجاد می کند.

آینه روی دیوار اتاق خواب

استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق خواب

همیشه به خاطر داشته باشید که بهترین مکان برای نصب آینه اتاق خواب، دیوارهای خالی اطراف تخت است نه دیوار جلوی تخت. اگر آینه در جای مناسب نصب شود، نور بیشتری را در اتاق تامین می کند. می توانید از آینه های زیبا در پشت آباژورهای خود روی پایه تخت ها استفاده کنید. این باعث می شود جلوی سایه بیشتری داشته باشید و همچنین نور اتاق را دو برابر می کند.

استفاده از آینه برای زیبایی راهروهای طولانی

انرژی مثبت در راهروهای طولانی به سرعت عبور می کند و این یکی از معایب این راهروها است. خوشبختانه وجود آینه ها در این راهروها عبور انرژی های مثبت را کند می کند و باعث می شود این انرژی ها مدت بیشتری در آن فضا بمانند.

استفاده از آینه در حمام

استفاده از آینه در زیبایی حمام

معمولا همه افراد در حمام خود از آینه استفاده می کنند. اما اینکه چه نوع آینه ای خدمات را زیباتر می کند قابل تامل است. توصیه می کنیم از آینه های گرد استفاده کنید. این آینه ها علاوه بر کاهش سفتی کابینت های مستطیلی، زیبایی ملموسی را در اتاق های سرویس نیز ایجاد می کنند.

ادامه مطلب  روی میز ناهار خوری چی بزاریم؟ تزیین میز ناهار خوری!

مکان هایی که نصب آینه توصیه نمی شود

هرگز آینه های خود را جلوی در یا پنجره قرار ندهید. زیرا در این صورت نور و انرژی ناشی از آن به خود باز می گردد و به فضاهای درونی سرایت نمی کند. یک راه عالی برای افزایش نور اتاق، نصب یک آینه در کنار پنجره است.

آینه اتاق خواب

استفاده از آینه برای ایجاد انگیزه

وقتی مردم خود را در حال انجام فعالیتی می بینند که برایشان ارزشمند است، انگیزه بیشتری پیدا می کنند. با استفاده از این نکته کارشناسان به نصب آینه در ورزشگاه ها روی آوردند. آینه های نصب شده در سالن ها یا استادیوم ها به منظور افزایش نور یا افزایش فضا نیست، بلکه این آینه ها برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران در فضاهای خصوصی سالن ها یا سالن ها نصب می شوند.
استفاده از آینه برای ایجاد نور در فضا:
اگر قسمتی از خانه شما تاریک، کهنه و بی روح است، از آینه استفاده کنید. بازتاب نور در آینه باعث ایجاد چرخه روشنایی و انرژی در این محیط می شود.

این مقاله را از دست ندهید: تزیین دیوار پذیرایی با وسایل ساده

نکات طلایی برای استفاده از آینه

سعی کنید همیشه آینه های خود را تمیز نگه دارید زیرا تمیزی آینه ها دلیل زیبایی و انعکاس نور در فضا است.
اگر آینه ها شکسته یا ترک خورده اند، سریع آن ها را تعویض کنید، زیرا از نظر روانی این آینه ها روی شما تاثیر خوبی ندارند.
هنگام انتخاب آینه برای منزلتان هدف اصلی خود را در نظر بگیرید، اگر می خواهید آینه کاربردی باشد، دقت کنید که همزمان هم جنبه تزئینی و هم کاربردی داشته باشد و اگر فقط جنبه تزئینی مد نظر است، آینه ای با A قاب و تزئینات زیبا و گاهی اوقات بسیار ساده اما شیک چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

خرید انواع آینه از تراس مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا