طراحی فضاهای بیرونی

پرگولا چست؟ کاربردهای آن

اگر می‌خواهید برای محوطه خانه یا ویلای خود یک سایبان درست کنید و در نتیجه تصمیم گرفته‌اید آلاچیق بسازید پیشنهاد می‌کنیم دست نگه دارید و این مطلب را به طور کامل مطالعه نمایید. آلاچیق در چند سال اخیر به عنوان یک سایبان رایج برای فضای سبز، پارک‌ها، خانه‌ها و ویلا‌ها شناخته شده است ولی سایبان‌های زیباترین نیز وجود دارد که برای مثال می‌توان به پرگولا اشاره کرد. اگر می‌خواهید بدانید پرگولا چیست و چه کاربرد‌هایی دارد ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی پرگولا

پرگولا یکی از سایبان‌هایی است که قدمت آن به قرون وسطا باز می‌گردد. طراحی بسیار زیبای آن باعث شده که در چند سال اخیر توجه مردم را بیشتر به خود جلب کند و برای طراحی باغ‌ها و رستوران‌های روباز بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. شاید در نگاه اول تصور کنید پرگولا شبیه آلاچیق است اما این دو با یکدیگر تفاوت دارند:

  1. اولین تفاوت پرگولا با آلاچیق در مورد شکل طراحی آن است. پرگولا همیشه به شکل چهار گوش طراحی می‌گردد در صورتی که آلاچیق در شکل‌های مختلف شامل چهار گوش، دایره‌ای و یا حتی شش ضلعی نیز طراحی می‌شود.
  2. از طرف دیگر سقف آلاچیق همیشه بسته است ولی طراحی پرگولا به گونه‌ای است که سقف آن به صورت مشبک بوده و نور از لابلای آن رد می‌شود. بنابراین آلاچیق می‌تواند یک سایبان عایق در برابر بارندگی باشد ولی در مورد پرگولا چنین چیزی صدق نمی‌کند. در نتیجه پرگولا فقط در فصل‌های بهار و تابستان که خبری از بارندگی نیست بسیار مناسب خواهد بود.

کاربردهای پرگولا

این سازه کاربرد‌های بسیار وسیعی داشته و به همین دلیل استفاده از آن فراتر از محیط خانه و ویلا رفته است. به طور کلی پرگولا در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

ادامه مطلب  خرید استخر فایبرگلاس آماده از گروه پاکارتراز

زیبا سازی فضا با پرگولا

اگر یک باغ رستوران دارید می‌توانید فضای سبز باغ را با استفاده از پرگولا طراحی نمایید. در تابستان واقعاً منظره زیبایی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد و یا حتی مردم برای سرو کردن عصرانه می‌توانند در زیر بنشینند. شعاع‌های نور خورشید در زیر پرگولا منظره بسیار چشمگیری را در پیش چشمان آن‌ها قرار خواهد داد.

طراحی برای جشن و مراسم

از طرف دیگر در باغ‌هایی که جشن‌های بزرگ را برپا می‌کنند پرگولا می‌تواند به عنوان یک طراحی منحصر به فرد در بخشی از باغ اجرا گردد. به خصوص در زمان برگزاری مراسم عروسی می‌توان قسمتی که مربوط به سایه پرگولا است را برای نشستن عروس و داماد آماده کرد و یک طراحی بسیار زیبا را برای آن اجرا نمود.

کاربری در کافه و رستوران

همچنین پرگولا در کافه کتاب‌ها نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. فرض کنیم که شما یک کافه کتاب بزرگ دارید که یک محوطه سبزی زیبایی برای آن در نظر گرفته شده است. می‌توانید قسمت‌هایی از آن را با پرگولا طراحی کنید تا افرادی که می‌خواهند در کافه کتاب مشغول مطالعه کتاب شوند در زیر پرگولا فضایی آرامبخشی را تجربه نمایند.

معرفی انواع پرگولا

طراحی پرگولا تنوع بسیار زیادی دارد به همین دلیل اکیداً توصیه می‌کنیم حتماً از گروه‌های مهندسی حرفه‌ای کمک بگیرید تا براساس فضایی که قرار است پرگولا در آن نصب شود یک طراحی زیبا برای آن در نظر گرفته و در نتیجه این محیط زیباتر به نظر برسد. براساس آنچه که گفته شد پرگولا انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

ادامه مطلب  نکات مهم خرید بتن آماده

پرگولا قوسی شکل

در طراحی این نوع پرگولا از سازه‌های قوسی شکل استفاده می‌شود. در نتیجه سقف پرگولا حالت گنبدی شکل خواهد داشتد.

پرگولا مدرن

یکی از به روزترین و ساده‌ترین انواع پرگولا، پرگولا مدرن است که برای هر نوع ساختمان و فضایی می‌توان از آن استفاده نمود. این نوع پرگولا طراحی بسیار ساده و در عین حال زیبایی دارد. معماری خاصی که برای آن در نظر گرفته می‌شود باعث جذاب‌تر شدن آن خواهد شد.

پرگولا سقف کرکره‌ای

شاید شما دوست دارید یک سایه‌بان در محیط خانه و یا ویلای خود داشته باشید تا در تمام طول سال بتوانید از آن استفاده کنید. از طرف دیگر نمی‌خواهید که سایبان متحرک نصب نمایید. در چنین شرایطی می‌توانید به سراغ پرگولا کرکره‌ای بروید تا سقف آن قابلیت تاشدگی داشته باشد.

پرگولا سنتی

اگر محیط خانه شما و یا رستوران و یا باغی که در آن کار می‌کنید فضای سنتی شکلی دارد بهتر است به سراغ پروگلا سنتی بروید. این پرگولا زیبایی خاص خود را خواهد داشت.

هزینه نصب پرگولا

در بین انواع سایبان‌هایی که می‌توان برای طراحی فضای سبز استفاده کرد پرگولا جذابیت بسیار زیادی داشته
و توجه اغلب امور را به خود جلب می‌کند. اما مسأله هزینه‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در مورد قیمت پرگولا باید بگوییم که مساحت آن، جنس متریال به کار رفته در ساخت پرگولا و تعداد پرگولای طراحی شده در محوطه مهمترین فاکتور‌هایی هستند که بر روی قیمت تأثیر می‌گذارند. شما می‌توانید یک پرگولا کرکره‌ای انتخاب کنید تا در تمام طول سال از آن استفاده کنید و یا اینکه پرگولا شما ساده باشد و بر روی آن یک سایبان متحرک استفاده کنید. البته بهتر است قیمت سقف متحرک پارچه ‌ای را جویا شوید تا متوجه شوید که استفاده از پرگولا کرکره‌ای مقرون به صرفه‌تر است یا رفتن به سراغ سقف پارچه ای.

ادامه مطلب  پرکاربردترین آهن آلات ساختمانی را بشناسید!

کلام آخر

اگر می‌خواهید یک پرگولای زیبا و شیک برای محوطه خانه، محیط کار و یا ویلای خود داشته باشید و یا قصد اجرای روف گاردن را دارید، با شرکت هوبر تماس بگیرید. ما مجموعه‌ای از نمونه کار‌های قبلی خود را در قالب کاتالوگ در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. ابتدا مهندسین ما به محل مراجعه می‌کنند، مساحت محوطه را بررسی کرده و از طرف دیگر دکوراسیون ساختمان را نیز مد نظر قرار می‌دهند تا یک پرگولا بسیار زیبا و شیک برای شما طراحی کنند. برای اطلاع از جزئیات سایر محصولات این برند همچون قیمت سقف متحرک پارچه ای به وب سایت رسمی این مجموعه مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا