اخبار گوناگون

راهنمای تعمیر مشعل گازی

تعمیر مشعل گازی در موتورخانه ها با هدف رفع نقص و ایراد و همچنین راه اندازی مجدد با کارکرد صحیح دستگاه می‌باشد. مهم ترین وظیفه آن ایجاد شعله در بویلر ها است، از آن برای سیستم گرمایش با هدف گرم کردن آب در بویلر ها استفاده می‌کنند. می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سرویس به‌موقع آن از اقدامات مهم در موتورخانه هاست اما گاهی شرایطی مانند، افزایش عمر دستگاه، اختلال در کارکرد و… سبب می‌شود تا ما به یک تعمیرکار ماهر و کاربلد برای سرویس و تعمیر انواع مشعل نیاز پیدا کنیم.

 

مکانیزم عملکرد مشعل گازی و موارد مصرف آن

قبل از تعمیر مشعل گازی، باید بدانیم وسیله ای مکانیکی است که با ترکیب هوا و یک سری سوخت ها، انرژی حرارتی تولید میکنند.

کار اصلی مشعل ها ایجاد گرمایش در سیستم است و به علت شعله ای که برای بویلر ها در موتورخانه ایجاد میکند، به آن نیاز دارند. این گرمایش بدین گونه است که سوخت با هوا ترکیب شده و ایجاد جرقه می‌کند و بعد به صورت شعله به درون دیگ نفوذ میکند.

لزوم شناخت انواع مشعل قبل از تعمیر مشعل گازی

اگر برای تعمیر مشعل گازی می‌خواهید اصولی عمل کنید و کیفیت کار برایتان مهم است، ابتدا باید اطلاعاتتان در این زمینه کامل باشد. مشعل هایی که در گرمایش و موتورخانه ها از آن استفاده می‌کنند معمولاً بر اساس سوخت طبقه بندی می‌شوند و سوخت جامدند.

پرکاربرد ترین نوع مشعل و نوع سوخت مصرفی آن

برای تعمیر مشعل گازی باید بدانیم، رایج ترین نوع مشعل که در موتورخانه ها استفاده می شود، مشعل گازسوز است که سوختش گاز طبیعی میباشد. مقدار سوخت مورد نیاز با عبور از فیلتر گاز توسط شیر برقی کنترل می شود. البته باید اشاره کرد که حجم هوای لازم هم توسط احتراق که به وسیله دمنده ای که بر محور موتور نصب است تامین می شود. دبی لازم با یک دمپر هوایی که در کنار مشعل گاز سوز نصب شده است تامین و بصورت دستی و یا خودکار قابل کنترل است.

ادامه مطلب  آهنگ های پر طرفدار فروردین ۱۴۰۳

برای تعمیر مشعل گازی از کدام قسمت باید شروع کنیم؟ اولین قدم چیست؟

ابتدایی ترین کاری که برای تعمیر مشعل گازی باید انجام دهیم، این است که به سرنخ ها توجه کنیم تا نقص اصلی را پیدا کنیم، اگر سطحی بنگریم، ایراد اصلی را پیدا نمیکنیم و فقط همان لحظه از یک طریق مشعل را روشن میکیم اما میبینیم که پس از مدتی از کار افتاده و متوقف میشود.

تعمیر مشعل گازی

معمول ترین علت های خرابی مشعل گازی

به گفته تیم سرویسیار24 درباره معمول ترین علت های خرابی مشعل گازی، پس از نشست و مذاکره در رابطه با این موضوع، متوجه شدند که وقتی برای تعمیر مشعل گازی در تهران می‌رفتند، علت های خرابی مشترکی در اکثر موتورخانه مشاهده می‌کردند که به شرح ذیل است.

  • به علت عدم اسپری صحیح سوخت، شعله درستی ایجاد نشود.
  • فشار گاز در مشعل گازی کم باشد.
  • مشعل موتورخانه پس از مدتی کوتاه خاموش شود.
  • مشعل گازی به طور مکرر و پشت سر هم خاموش شود.
  • به طور کل شعله ایجاد نشود.

فرایند سرویس و نگهداری قبل از تعمیر مشعل گازی شامل چیست؟

سرویس و نگهداری قبل از تعمیر مشعل گازی، اینگونه است که سرویسکاران، کارکرد مشعل در زمان های مشخص را بررسی میکنند و با استفاده از تجهیزات کامل و به روز کار انجام می‌شود تا عیب یابی شود و در نتیجه از خرابی های بزرگ تر جلوگیری می شود. وقتی شما با متخصصین تماس میگیرید، این فرایند آغاز میشود و با مهارت آنها تعمیر و رفع عیب شده و با ضمانت به پایان می‌رسد. باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر می‌خواهید زودبه‌زود درگیر تعمیر مشعل گازی نباشید، حداقل باید سالی یک بار توسط افراد مجرب و حرفه ای برسی شوند.

ادامه مطلب  بهترین جراح زیبایی سینه غرب تهران

تعمیرکاران معمولاً در این برسی ها اقدامات زیر را انجام می‌دهند:

  • خاموش کردن کلید برق مشعل مربوطه
  • بیرون آوردن فتوسل و تمیزکردن اصولی آن
  • باز کردن اتصال کابل های ولتاژ قوی ترانسفورمر با دقت بالا
  • باز کردن لوله های سوخت از پمپ
  • باز کردن شعله پخش کن و تمیزکردن آن
  • تمیزکردن نازل و اجزای داخلی آن به طور کامل
  • تمیزکردن تمامی الکترودها و تنظیم صحیح آنها
  • تمیزکردن فیلترها و قرار دادن در جای مناسب خود
  • بستن مجدد کابل ها، اتصالات و لوله ها

هزینه تعمیر مشعل گازی چقدر است؟

خدمات مختلفی از جمله، نصب، تعمیر، سرویس مشعل به دلیل وجود انواع مختلف و مدل های زیاد دارای هزینه های متفاوتی است؛ می‌توان به این موضوع اشاره کرد که حتی مکان نصب آنها در اختلاف هزینه آن سهیم است؛ بنابراین نمی‌توان هزینه و قیمت را به طور دقیق محاسبه کرد. هزینه تعمیر حتی در شهر های مختلف فرق می‌کند. مثلاً هزینه تعمیر مشعل گازی در تهران قطعاً با شهرستان متفاوت است. شما می‌توانید با شرکت های خدماتی در این زمینه تماس بگیرید و با دادن اطلاعات مربوطه از بازه قیمتی آن سر در بیاورید.

تعمیر مشعل گازی در تهران

انتخاب تعمیرکار برای تعمیر مشعل گازی در تهران

برای تعمیر مشعل گازی در تهران، افراد صاحب تجربه و شرکت های با سابقه، مجموعه ای از افراد متخصص را استخدام کرده اند.

اما باتوجه‌به شلوغی شهر تهران و وجود تعداد زیادی تعمیرکار و شرکت های تأسیساتی گوناگون انتخاب افراد ماهر برای تعمیر مشعل گازی در تهران کار دشواری است. اعتماد به فرد و یا مجموعة مناسبی که بتواند در سریع ترین زمان ممکن عیب یابی را انجام دهد سخت است. در واقع باید متخصصینی را پیدا کنیم که به صورت فعال و آماده در سطح شهر تهران مستقر باشند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین عملکرد، مشکل را رفع نمایند.

ادامه مطلب  معرفی ارزان ترین قیمت روش قفسه انباری

انتخاب مناسب برای تعمیر مشعل گازی چه کسانی هستند؟

مجموعه سرویسیار24بیش از 10 سال سابقه در حوزه تعمیر و سرویس تأسیسات خانگی دارد. این مجموعه با استفاده از مجرب ترین و حرفه ای ترین کارشناسان برای تعمیر مشعل گازی در تهران اقدام می‌کنند. از سری اقدامات قابل تحسین آنها می‌توان به اعزام سریع سرویسیار به محل مشتری، پوشش همه مناطق تهران،قیمت منصفانه و گارانتی خدمت اشاره کرد. این مجموعه به یکی از با تجربه ترین و مورد اعتماد ترین ها در شهر تهران تبدیل شده است که می‌توانید از آنها کمک بخواهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا