اخبار گوناگون

چند آموزش تولید محتوا تخصصی که برای شما رایگانه!

نوشتن محتوای متنی تخصصی این روزها یک نیاز بزرگ است، چرا که کارشناسان سئو سایت و مدیران کسب و کارهای آنلاین به شدت در رقابت هستند تا رتبه وبسایت ها را در موتورهای جستجوگر بهبود بدهند. اینجاست که مهارت های نویسنده محتوا اهمیت زیادی پیدا می کند. این گفته به آن معنا نیست که برای محتواهای وبسایت های تازه‌کار، تولید محتوا چندان مهم نیست! در هر حالت، همه وبسایت ها به محتوای متنی قوی و سئو شده نیاز دارند.

روی صحبت ما در این مطلب، همه علاقه مندان به شغل تولید محتوای متنی است؛ نویسندگانی که به تازگی وارد این حوزه شده اند و می خواهند از این راه به درآمد برسند. حتی نویسندگان حرفه ای محتوای سایت نیز به آپدیت کردن دانش محتوایی خود نیازمند هستند. پس مشاهده می کنید که به عنوان یک کارشناس محتوا، باید همیشه در حال به روزرسانی اطلاعات خود باشید و مهارت هایتان را بهبود ببخشید.

آموزش تولید محتوا برای همه نویسنده ها، الزامی است!

با وجود اینکه بهترین نویسندگان می توانند محتواهای قوی و تأثیرگذار بنویسند اما به روز بودن، یک مزیت بزرگ محسوب می شود. منظورمان از این جمله، آن است که هر نویسنده باید از آخرین و جدیدترین قوانین و تغییرات دنیای تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها مطلع شود و آنها را در نوشته های خود به کار ببرد. این موضوع برای افراد مبتدی در تولید محتوا نیز صدق می کند.

نکته ای که در این باره وجود دارد، مسئله آموزش تولید محتوا است که در منابع مختلف بسیار یافت می شود.

وبسایت های آموزشی زیادی در حال فعالیت هستند که دوره های آموزش رایگان تولید محتوا را ارائه می دهند. در این میان، برخی منابع نیز آموزش های محتوانویسی را به فروش می رسانند. همین عامل شاید باعث گیج و سردرگمی افراد مبتدی در تولید محتوا شود؛ به طوری که نمی دانند کدام منابع برای یادگیری تخصصی، بهتر است!

ما بر اساس تجربیات کاری به این باور رسیده ایم که همه آموزش های رایگان و پولی تولید محتوای متنی می توانند مفید باشند؛ اما لازم است هوشمندانه از آنها استفاده کنید. گاهی برخی منابع، آنطور که شاید و باید به طور استاندارد و کامل و جامع به این مباحث نمی پردازند و بنابراین پس از مطالعه مطالب، متوجه می شوید که هنوز چیزهای زیادی برای آموختن نیاز دارید!

در مقابل، بسیاری از منابع آنلاین آموزشی نیز بسیار خوب توانسته اند تکنیک های تولید محتوای سایت را معرفی کنند و راهنمای خوبی برای همه نویسنده ها باشند. در هر جایگاه که هستید و می خواهید محتواهای سئو شده و عالی برای وبسایت های مختلف بنویسید، به آموزش نیاز دارید.

چند آموزش تخصصی تولید محتوای متنی رایگان! فقط برای شما!

کتاب آموزش تولید محتوا

به عنوان مدیریت وبسایت کافه محتوا (مرجع تولید محتوای تخصصی وبسایت)، با داشتن بیش از 14 سال تجربه در زمینه تولید محتوای متنی وبسایت، مهم ترین توصیه ای که به همه نویسندگان عزیز در این حوزه دارم این است که “عامل اصلی موفقیت نویسنده محتوا، فقط و فقط، اشتیاق و عشق به نویسندگی و ترجمه متون است”.

ادامه مطلب  5 مورد از بهترین روش های تمیز کردن کابینت

وقتی به نوشتن، علاقه مند باشید، بیشتر سعی می کنید که مطالب جدید یاد بگیرید، در تولید محتوای متنی، خلاقیت به خرج می دهید و این موضوع به شدت در متن محتواهای شما منعکس می شود. نتیجه کار، انتقال احساسات خوب به مشتریان و مخاطبان سایت است؛ که در نهایت، آنها را به یک وفادار به برند تبدیل می سازد!

تصمیمتان چیست؟ آیا تمایل دارید که به یک چنین نویسنده حرفه ای تبدیل شوید؟ اگر این طور است، پس با ما همراه باشید. در ادامه، چند تا از آموزش های تخصصی تولید محتوای متنی را به شما ارائه می دهیم که تاکنون رایگان نبوده است!

  • مقدمات لازم برای آموزش تولید محتوای سایت:

اصول سئو محتوا را یاد بگیرید. فهرستی از نکاتی که باید در طول محتوا رعایت کنید همیشه در اختیار داشته باشید تا بتوانید به آسانی از آنها استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند محتواهای استاندارد بنویسید تا مقالات خیلی سریع تر در موتورهای جستجوگر، رتبه بگیرند.

و اما این آموزش های ویژه عبارتند از:

آموزش شماره 1: بررسی دقیق وبسایت هدف (سایت مشتری – کارفرما)

وقتی قرار است درباره یک موضوع، محتوای متنی بنویسید، باید وبسایت هدف که از سوی مشتری شما یا کارفرما معرفی شده را دقیق، بررسی کنید. کار استخراج کلمات کلیدی بر عهده کارشناس سئو سایت است اما خود شما به عنوان یک نویسنده نیز باید از اصول آن مطلع باشید.

برای بررسی وبسایت هدف، کافیست وارد سایت شوید. دسته بندی های اصلی و همه زیرشاخه های آن را از نظر عنوان و محتوای صفحه بررسی نمایید. بد نیست سری هم به صفحات درباره ما و خدمات و نمونه کارها یا پروژه ها و …. شوید. همه صفحات سایت از نظر کلمات کلیدی و موضوع، اهمیت دارند.

به طور مثال، قصد دارید برای یک وبسایت فروشگاه اینترنتی لوازم بهداشتی، محتوا بنویسید. وارد سایت شده و دسته بندی محصولات، نام و زیرشاخه ها را مشاهده کنید. هر محصول، قطعاً تعدادی صفحات فرعی دارد. اگر وارد دسته بندی “محصولات مراقبت از پوست” می شوید، زیرشاخه های آن یعنی، “کرم ضد آفتاب”، “کرم آبرسان”، “نرم کننده ها”، و … را نیز بخوانید. از این کلمات می توانید به عنوان واژه های فرعی در تولید محتوای خود استفاده کنید. البته این کلمات کلیدی مرتبط برای لینک دهی داخلی نیز استفاده می شوند.

ادامه مطلب  معرفی بهترین روش‌های استفاده از رنگ نانو برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در منازل و ساختمان‌ها

آموزش شماره 2: استفاده از عبارت های کوتاه و ترغیب کننده

دومین آموزش تخصصی تولید محتوای متنی که در این قسمت به شما ارائه می دهیم، تکنیک استفاده از عبارت های کوتاه و ترغیب کننده مخاطب است. در نوشتن محتوای متنی باید جملات خود را از حالت خسته کنندگی و کسل کننده خارج کنید. این کار را با استفاده از نوشتن یک سری عبارت های تشویق کننده می توانید انجام دهید.

در بخش زیر می توانید چند عبارت کوتاه و ترغیب کننده برای محتوای خود را بخوانید:

  • به نظر شما چطور است؟
  • آیا با صحبت های من موافق هستید؟
  • چقدر بهتر می شود اگر …
  • ایده خوبی است که در این باره بیشتر یاد بگیرید
  • چه بسا می توانید ….
  • یک کار هوشمندانه است اگر ……
  • آیا علاقه مند شده اید که ……؟
  • اجازه دهید این مثال را برایتان بیشتر توضیح بدهیم…..
  • با ما همراه باشید زیرا ……….
  • در ادامه توضیح می دهیم که چرا ………
  • مطلبی که قبلاً نوشته ایم درباره ….. صحبت می کند
  • و…..

شاید از خود بپرسید که نوشتن اینچنین عبارت هایی چه فایده ای دارد؟…

وقتی مخاطب، سرگرم مطالعه محتوای شما است، دوست دارد احساس کند شما با او صحبت می کنید. نوشتن این جملات کوتاه می تواند یک حس همدلی و ارتباط نزدیک را به او منتقل کند. این همان چیزی است که سرنخ به مشتری می دهد و او تشویق می شود که از سایر صفحات سایت نیز دیدن کند.

به‌خصوص وقتی درباره یک محصول یا برخی خدمات، محتوا می نویسید باید به مخاطبان نشان دهید که مزیت رقابتی چیست و آنها چرا باید از این وبسایت خرید کنند. خب؛ با جملاتی که عامیانه و صمیمی است، این کار را به راحتی انجام خواهید داد.

آموزش شماره 3: استفاده از کلمات اغراق آمیز!

در تولید محتوای جذاب، گاهی بهتر است کلیشه ها را کنار بزنید و اغراق کنید! استفاده از کلمات اغراق آمیز می تواند اثر بسزایی بر ذهن مخاطب بگذارد و او را وادار به درگیر شدن با احساسات خود کند. این مسئله بسیار مهم است و اکثر نویسندگان محتوا آن را نادیده می گیرند.

چند واژه اغراق آمیز برای نوشتن محتوای مجذوب کننده را در قسمت زیر مشاهده می کنید:

شگفت انگیز – حیرت انگیز – نشاط بخش – انرژی بخش – شادی آور – فوق‌العاده – بی نظیر – اعجاب انگیز – مثال زدنی – توصیف ناپذیر – شاهکار – عالی ترین – ایده آل – رویایی – خیالی – اسرارآمیز – مرموز – رمزآلود – رازآلود – ناشناخته – خارق العاده – قابل توجه – باورنکردنی – اغراق آمیز.

اگر این کلمات کمی برایتان ابهام دارد و نمی دانید چطور آنها را در محتواهای خود به کار ببرید، به مثال های زیر توجه کنید:

  • در کشور ….، مکانی رازآلود وجود دارد که اسرار آن هنوز ناشناخته است!
  • این مدل مبلمان راحتی برای داشتن شیک ترین دکوراسیون داخلی منزل، ایده آل است. آنها حس و حالی توصیف ناپذیر را سالن نشیمن شما تداعی می کنند!
  • گاهی نیاز دارید شلوغی های شهر را به کنار بگذارید و راهی سفر شوید! مکان هایی را تماشا کنید که شما را به دنیای رویا و خیال می برند!
  • با خرید این ابزارها می توانید به بهترین شیوه، تکنیک های عکاسی را اجرا کنید. عکس های خروجی شما به قدری مجذوب کننده خواهند بود که چشمان مخاطب را به خود خیره می سازند!
  • و …
ادامه مطلب  تفاوت واش بتن و موزاییک پلیمری

از هر یک از کلمات اغراق آمیز فوق می توانید به تناسب موضوع و متن محتوای خود استفاده نمایید. این هنر فوق‌العاده را یاد بگیرید که بسیار برایتان سودآور خواهد بود. کارفرماها به سمت نویسندگانی جذب می شوند که تکنیک های تخصصی تولید محتوای متنی را بدانند و آنها را به درستی اجرا کنند.

آموزش جامع تولید محتوای متنی، همراه با “کافه محتوا”

آموزش تولید محتوا

سه نکته تخصصی که در قسمت بالا برایتان عنوان کردیم، فقط گوشه ای از دنیای پر رمز و راز تولید محتوای متنی است. نوشتن یک محتوای خوب، در درجه اول به ذوق و قریحه نویسندگی فرد بستگی دارد و در رتبه دوم، این مهارت های اکتسابی او است که باعث می شود یک محتوا، تأثیرگذار و فوق‌العاده از آب در بیاید!

شما به عنوان نویسنده محتوا، آزاد هستید که منابع مختلف آموزشی رایگان تولید محتوا را مطالعه کنید؛ اما این کافی نیست! گاهی باید بودجه ای را در نظر بگیرید و آموزش های پولی ویژه را نیز خریداری کنید. در این راستا، ابتدا بهتر است از جزئیاتی که دوره آموزشی تولید محتوا به شما ارائه می دهد، مطلع شوید.

با توجه به اینکه اکثر منابع، سرفصل های مشابه در آموزش نوشتن محتوای سایت دارند، در خرید دوره آموزشی خود، دقت بیشتری داشته باشید. اگر لازم است با ارائه دهنده این آموزش ها تماس بگیرید.

برای رفع این نیاز بزرگ، کتاب آموزش نویسندگی محتوای سایت، که در قالب فایل PDF و بر اساس تجربیات کاری برایتان آماده کرده ایم را معرفی می کنیم. آموزش های نوشتن یک محتوای خوب که در این کتاب آمده است، برای هر سطح، کاربردی می باشد. با خرید این کتاب الکترونیکی می توانید انواع محتواهای متنی را برای هر مدل وبسایت بنویسید.

برای اطلاع از جزئیات و سرفصل های آموزش تولید محتوا در کتاب الکترونیکی “یک قدم تا امپراطوری تولید محتوا”، کافیست روی عبارت فوق کلیک کنید. از طریق شماره تماس 09138651225 در پیام رسان ایتا و روبیکا نیز می توانید درخواست خود را مطرح فرمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا