رپورتاژ آگهی

راهنمایی خرید بهترین چراغ خیابانی

انتخاب بهترین چراغ خیابانی برای تامین ایمنی این مکان‌ها و جلوگیری از خستگی یا خیره شدن چشم راننده‌ها بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین این راهنمای خرید را با دقت مطالعه کنید.

امروزه چراغ‌های خیابانی به جزئی جدایی ناپذیر از روشنایی معابر، فضا‌های سبز، جاده‌ها و خیابان‌ها تبدیل شده اند؛ به همین دلیل کیفیت نور آن‌ها اهمیت زیادی دارد و می‌تواند به صورت مستقیم بر روی ایمنی جاده‌ها و خیابان‌ها تاثیر بگذارد. همچنین به دلیل اینکه تعداد زیادی چراغ در یک مسیر نیاز است، قیمت چراغ خیابانی ال ای دی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید مطمئن شوید که این محصولات را از یک فروشگاه معتبر با بهترین قیمت بازار خریداری می‌کنید. در این مقاله قصد داریم راهنمایی خرید بهترین چراغ خیابانی را به شما ارائه داده و بگوییم که یک چراغ خیابانی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

7 نکته مهم در انتخاب بهترین چراغ خیابانی

چراغ خیابانی یکی از انواع چراغ‌های مخصوص روشنایی است که در کوچه‌ها، معابر، فضا‌های عمومی‌ و پارکینگ‌های فضای باز هم کاربرد دارد. اگر به دنبال بهترین چراغ خیابانی هستید، توصیه می‌کنیم که به موارد زیر در زمان خرید دقت کنید

برند تولید کننده

یکی از اولین مواردی که افراد برای انتخاب بهترین چراغ خیابانی به آن دقت می‌کنند، برند تولیدکننده چراغ خیابانی است. امروزه تولیدکنندگان ایرانی زیادی در این زمینه فعالیت دارند و محصولات خود را با قیمت خوبی به بازار ارائه می‌دهند. در ادامه برخی از بهترین تولیدکنندگان ایرانی چراغ خیابانی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • مازی نور: برند ایرانی مازی نور در زمینه تولید انواع چراغ‌های خیابانی فعالیت دارد و این محصولات را با کیفیت بالا به بازار عرضه می‌کند. قیمت چراغ خیابانی مازی نور در مقایسه با کیفیت آن بسیار مناسب است و شما می‌توانید محصولی با گارانتی طولانی مدت را با یک قیمت استثنایی خریداری کنید.
  • گلنور: چراغ خیابانی گلنور یکی از بهترین محصولات این برند است که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود و بازه توان 30 تا 300 وات را شامل می‌شود.
  • دایان نور: یکی از بهترین چراغ‌های خیابانی ایرانی به نام دایان نور شناخته می‌شود که انواع چراغ خیابانی COB و SMD را با بهترین قیمت به بازار عرضه کرده و برای همه محصولات خود، گارانتی طولانی مدت را ارائه می‌دهد.
ادامه مطلب  چاپ سه بعدی ساختمانی

نوع منبع روشنایی

از دیگر نکات مهم در انتخاب بهترین چراغ خیابانی، می‌توانیم به نوع منبع روشنایی اشاره کنیم. امروزه چراغ‌های خیابانی ال ای دی توانسته اند جایگاه خود را به عنوان جایگزین اصلی انواع چراغ‌های متال هالید و بخار سدیم پیدا کنند؛ زیرا طول عمر زیادی داشته و قدرت پرتاب نور آن‌ها هم بسیار خوب است. اما باید بدانید که این چراغ‌ها دارای زیرمجموعه‌های جدیدتری هم هستند که عبارتند از:

  • چراغ خیابانی COB: این نوع از چراغ‌های خیابانی ال ای دی دارای یک چیپ کوچک هستند که دیود‌های ال ای دی بر روی آن لحیم شده اند و می‌توانند نور را با شدت زیاد و به صورت یکنواخت پخش کنند.
  • چراغ خیابانی SMD: جدیدترین نسل از چراغ‌های خیابانی ال ای دی به نام SMD شناخته می‌شوند که چیپ کوچکتر و ظاهر جمع و جورتری دارند و می‌توانند نور را با کیفیت بهتری در محیط پخش کنند.

درجه حفاظتی IP در چراغ‌های خیابانی

اگر می‌خواهید بهترین چراغ خیابانی را خریداری کنید، حتما باید به درجه حفاظتی IP آن دقت نمایید؛ زیرا این درجه حفاظتی است که تعیین می‌کند مقاومت چراغ خیابانی در برابر نفوذ رطوبت یا گرد و غبار چقدر است. از آنجا که چراغ‌های خیابانی در فضای باز نصب می‌شوند، این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و حتما باید محصولی را انتخاب کنید که در اثر باد، باران، برف، تگرگ یا دود دچار آسیب نشود. معمولا بهترین چراغ‌های خیابانی درجه IP66 دارند که بالاترین سطح حفاظتی حال حاضر است.

درجه حفاظتی IK

یکی دیگر از استاندارد‌هایی که برای بهترین چراغ خیابانی تعریف می‌شود، درجه حفاظتی IK است که میزان مقاومت چراغ را در برابر ضربه و برخورد اجسام خارجی نشان می‌دهد. این درجه بندی از صفر تا 10 تقسیم بندی شده و برای محصولات امروزی در حدود IK7 است. این موضوع نشان می‌دهد که اگر پرنده، سنگ یا هر جسم خارجی دیگری به چراغ خیابانی برخورد کند، شیشه یا بدنه آن دچار آسیب نخواهد شد و آسیبی به رفت و آمد وارد نخواهد کرد.

ادامه مطلب  چگونه به دکوراسیون آشپزخانه نظم ببخشیم؟

میزان مصرف انرژی

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب بهترین چراغ برای روشنایی خیابان‌ها و جاده‌ها، میزان مصرف انرژی این محصولات است؛ زیرا معمولا تعداد زیادی چراغ باید در یک محل نصب شوند تا روشنایی مطلوب به دست آید. بنابراین اگر مصرف انرژی آن‌ها در سطح مطلوب نباشد، هزینه‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها و افراد به دنبال چراغ خیابانی ال ای دی هستند که با وجود داشتن نور بیشتر، مصرف انرژی کمتری داشته و دیرتر خراب می‌شود.

رنگ نور

اگر به دنبال ایجاد بهترین دید در جاده‌ها و خیابان‌ها هستید، باید به رنگ نور چراغ‌های خیابانی هم دقت کنید. زیرا بر اساس استاندارد‌های روشنایی معابر شهری، شما باید ترکیبی از چراغ‌هایی به رنگ آفتابی و مهتابی را استفاده کنید که روشنایی نزدیک به نور طبیعی را ایجاد می‌کند. در نتیجه کل سطح جاده روشن می‌شود و حواس رانندگان هم پرت نخواهد شد؛ همچنین رانندگان می‌توانند تمام موانع، عابرین و عوامل طبیعی موجود در حاشیه یا میانه راه را به خوبی مشاهده کرده و از ایجاد حادثه جلوگیری کنند.

جنس بدنه یا فریم

به طور معمول بهترین چراغ‌های خیابانی دارای بدنه ای محکم از جنس آلومینیوم دایکاست هستند که با پوشش‌های رنگی پودری و اپوکسی پوشانده شده اند. این فریم‌ها در برابر نفوذ رطوبت یا گرد و غبار بسیار مقاوم هستند و دچار زنگ زدگی یا خوردگی نمی‌شوند. همچنین مانع از افزایش حرارت بیش از حد در چراغ‌های خیابانی می‌شوند؛ به این ترتیب، حشراتی مانند پشه‌ها کمتر به این چراغ‌ها می‌چسبند و طول عمر قطعات الکتریکی آن‌ها هم افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب  4 ایده برای نمای آجری مدرن داخل ساختمان (زیبا و جدید)

سخن پایانی

در این مقاله 7 نکته مهم در انتخاب بهترین چراغ خیابانی را بیان کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید بهترین محصول را متناسب با نیاز‌های خود خریداری کنید. اما شاید مهمترین نکته این باشد که چراغ‌های خیابانی را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. زیرا برخی از فروشگاه‌ها، محصولات تقلبی را با نام برند‌های مشهور ایرانی و خارجی برچسب زده و به فروش می‌رسانند. حتی ممکن است که تولیدکنندگان غیرمعتبر از دیود‌های بی کیفیت و ساختار نامناسب استفاده کنند که باعث می‌شود طول عمر این چراغ‌ها به شدت کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا