رپورتاژ آگهی

نکاتی در مورد طراحی داخلی به سبک سنتی

در بین سبک های طراحی داخلی مسکونی، سبک سنتی یکی از سبک های پرطرفدار در بین مردم می باشد که رفته رفته طرفداران بیشتری نیز پیدا کرده است.

این سبک از قرن 20 میلادی در میان مردم رواج پیدا کرد. در حالی که طراحان سعی دارند روش های طراحی و ساخت وسایل خانه را به روز کنند، علاقمندان به سبک سنتی از همان روش های قدیمی برای طراحی دکوراسیون و ساخت وسایل کلاسیک استفاده می کنند.

سبک سنتی در طراحی داخلی

سبک سنتی یکی از جذاب ترین سبک هایی است که از گذشته در طراحی داخلی وجود داشته و همچنان طراحان از آن سبک استفاده می کنند.

حس نوستالژی و خوبی که این سبک به افراد انتقال می دهد باعث شده تا همچنان در بین سبک هایی که برای طراحی داخلی استفاده می شود، وجود داشته باشد. اگر در قسمتی از منزل و یا کل منزل از این سبک استفاده کنید شما را به یاد دوران خوب گذشته می اندازد.

برخی افراد نیز به ترکیب کردن دو سبک مدرن و سنتی علاقه دارند. برای استفاده از هر سبکی باید نکاتی را رعات کنید و برای استفاده از هر دو سبک مدرن و سنتی باید نکاتی که مربوط به هر دو سبک می باشد را رعایت کنید.

برای هر قسمتی باید از المان ها و وسایل مخصوصی استفاده کرد. برای سبک سنتی نیز سعی کنسد از صنایع دستی و سنتی استفاده کنید. به عنوان مثال در طراحی داخلی آشپزخانه می توانید از کابینت چوبی، گلیم، فرش ایرانی و یا حتی از تنور قدمی به عنوان وسایل تزئینی استفاده کنید.

ادامه مطلب  سنگ چینی درجه 1 اما ارزان قیمت

سبک سنتی در طراحی داخلی

ویژگی طراحی به سبک سنتی

سبک سنتی مانند سبک های دیگر ویژگی مخصوص به خود را دارد. یکی از المان ها و ویژگی های مخصوص سبک سنتی استفاده از چوب می باشد. استفاده از چوب در محیط زندگی باعث به ایجاد حس شادابی و سرزندگی در افراد می شود. سادگی و راحت بودن نیز از ویژگی های بارز سبک سنتی می باشد که باید رعایت کنید.

استفاده از چوب مخصوصا با طرح و نقش های زیبا و ظریف در سبک سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. همچنین هماهنگ بودن مبلمان با فضای اطراف و سایر وسایل یکی از نکاتی می باشد که باید در نظر بگیرید.

استفاده از وسایل دیگر مانند مبل، شومینه و سایر المان های سنتی می تواند به ایجاد سبک سنتی در طراحی داخلی کمک کند.

رنگ در طراحی داخلی به سبک سنتی

یکی از مواردی که در سبک های سنتی به چشم می آید وجود تنوع رنگ در فضا است. استفاده از رنگ خنثی برای دیوار ها و رنگ های قوی و گرم که پر انرژی هستند برای لوازم، از دیگر جذابیت های این سبک می باشد. استفاده از وسایل و تزئینات با رنگ های متنوع و پر انرژی به جذابیت طراحی بسیار کمک می کند.

استفاده از پارچه در سبک سنتی

معمولا در سبک سنتی از پارجه های مات و گلدار استفاده می شود. طرح بته جقه نیز یکی از طرح های محبوب و جذاب است که در این سبک می توانید استفاده کنید.

همچنین استفاده از پارچه هایی با طرح مخمل، ابریشم و ترمه که از پارچه های گران قیمت و اصیل هستند، در این سبک کاربرد دارد.

ادامه مطلب  ساخت سوله سبک و سنگین

اکسسوری های سنتی در طراحی داخلی

یکی ار نوستالژیک ترین و محبوب ترین المان های موجود در سبک سنتی، کرسی می باشد. همچنین استفاده از پشتی، سفال های قدیمی و دیوار کوب های عتیقه به جذابیت این سبک می افزایند.

مبلمان منبت کاری شده و پرده هایی که با استفاده از سرمه دوزی تزئین شده اند، عناصر ارزشمندی در این سبک هستند که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

5 ایده برای طراحی داخلی به سبک سنتی

 5 ایده برای طراحی داخلی به سبک سنتی

همانطور که گفتیم سبک سنتی یکی از سبک های نوستالژیک و پرطرفدار می باشد که استفاده از آن در محیط زندگی موجب شادابی افراد می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا چند ایده برای این سبک به شما بدهیم.

چیدمان مناسب مبلمان

نکته ای باید در هنگام چیدمان مبل ها به آن دقت کنید، هماهنگی و تعادل است. سعی کنید مبلمان را طوری قرار دهید تا حالت دعوت و دورهمی خانوادگی داشته باشد. به عنوان مثال یک کاناپه و دو صندلی رو به روی آن قرار دهید.

استفاده از مبل چرم و صندلی های چوبی برای سبک سنتی بسیار پر کاربرد و مناسب می باشد.

فرش های سنتی

استفاده از فرش های سنتی طرح گلیم و قالی های دستبافت در این سبک بسیار پیشنهاد می شوند. توجه داشته باشید که اندازه و ابعاد فرش طوری باشد که پایه های جلوییمبل روی فرش قرار گیرد.

استفاده از چوب در طراحی داخلی به سبک سنتی

چوب یکی از المان های مهم در سبک سنتی است که همیشه وجود دارد. در صورت وجود پله می توانید از نرده های چوبی استفاده کنید و همچنین چیدن تعدادی صندلی چوبی بسیار به ایجاد سبک سنتی کمک می کند.

ادامه مطلب  ساختمان سازی بدون مصرف بتن و میلگرد اضافی

استفاده از فلزاتی مانند مس و برنز

ظروف و اکسسوری هایی از جنس مس و برنز می تواند ظاهر فضا را سنتی تر نشان دهد.

استفاده از گیاهان طبیعی

گیاهان طبیعی علاوه بر سنتی نشان دادن فضای خانه به تمیز شدن هوا و سطح رطوبت هم کمک می کنند.

سخن پایانی

برای طراحی داخلی حتما باید از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید تا طراحی در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت و جذابترین ظاهر انجام شود. شما می توانید طراحی داخلی ویلا و خانه خود را به شرکت پدده گستر مانا بسپارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا