طراحی دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه

کابینت‌های مدرن و امروزی که با چوب‌های طرح دار مختلف یا در طرح‌های ساده سیاه‌ و سفید و… طراحی و ساخته می‌شوند، رنگ و زیبایی دیگری به آشپزخانه‌ها می‌بخشند. سبک مدرن که در کابینت‌های جدید بسیار متداول و پرطرفدار شده‌است، بسیار ساده و شیک هستند و درعین این سادگی، با زوایا، اشکال هندسی و رنگ‌هایی که دارند، بیشتر از همیشه طرفداران این سبک را به خود جذب کرده‌اند. در جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه، می‌بینیم که سطح کابینت‌ها کاملاً صاف است و با استفاده از دستگیره‌های ساده و کشیده طراحی شده‌است. شما می‌توانید انواع طرح کابینت مدرن را حتی بدون دستگیره سفارش دهید و در میان مدل‌های مختلفی همچون کابینت های‌ گلاس، ام ‌دی‌ اف و…، همان مدلی که از نظر شما زیبا و مقرون‌ به‌ صرفه است را انتخاب نمایید.

جدیدترین طرح های کابینت آشپزخانه

کابینت مدرن، ازجمله کابینت‌های پرطرفدار برای آشپزخانه است که به‌سادگی، جاداری و همچنین مقرون‌ به‌ صرفه بودنش معروف است. این نوع کابینت‌ها با طراحی‌های خلاقانه و شیک خود، نگاه شما را به دنیای پر از رمز و راز طراحی مدرن می‌کشانند. آن‌ها گزینه‌ مناسبی برای افرادی هستند که از طرح‌های کلاسیک خسته شده‌اند. هر چند که انواع کابینت‌ مدرن دارای مزایای زیادی هستند، اما باید توجه داشت که ممکن است برخی نقاط ضعف نیز داشته باشند. یکی از این نقاط ضعف، ظاهر ساده و کم تزئین آن‌هاست. اما این ویژگی معمولاً به‌ عنوان یکی از ویژگی‌های جذاب این نوع کابینت‌ها شناخته می‌شود.

انواع مختلفی از کابینت‌های جدید وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از کابینت‌های پله‌ای، کابینت‌های گوشه و … که هر کدام از این انواع، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. بسته به سلیقه و نیاز خود و البته متناسب با دکور آشپزخانه، می‌توانید در میان جدیدترین طرح های کابینت آشپزخانه، بهترین آن‌ها را سفارش دهید.

ادامه مطلب  30 ایده و مدل دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان شیک با وسایل ساده

کابینت‌های پلکانی

از جدیدترین مدل‌های کابینتی که برای آشپزخانه‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابینت پلکانی است. این کابینت‌ها به منظور استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه طراحی شده‌اند و کابینت هوایی آن تا سقف ادامه پیدا می‌کند. ویژگی دیگری که طراحی این کابینت‌ها را خاص می‌کند، این است که کابینت به دو قسمت افقی با عمق‌های مختلف تقسیم‌بندی شده‌است و به حالت پلکانی درآمده است.

کابینت‌های کنج

کابینت‌ آشپزخانه کنج مدرن، راهکاری جذاب برای استفاده از فضاهای خالی در کنار دیوارها، در آشپزخانه‌های مدرن محسوب می‌شوند. این نوع کابینت‌ها از جنس‌ها و متریال‌های مختلف ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها معمولاً با سایر کابینت‌های آشپزخانه هماهنگ است.

علاوه‌بر استفاده از فضاهای خالی به نحو احسن، کابینت‌های کنج با طراحی خاص و زیبایی که دارند، جلوه‌ منحصربه‌فردی به آشپزخانه شما می‌بخشند.

کابینت‌های سفید طوسی

طوسی یک طیف گسترده از رنگ‌های خنثی را شامل می‌شود که رنگ‌های نیمه‌تیره تا روشن و از خاکستری روشن نزدیک به سفید تا زغالی تیره را در بر می‌گیرد. این رنگ، یکی از بهترین نمایندگان سبک مدرن در آشپزخانه‌های امروزی است.

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای کاملاً جدید و مدرن داشته باشید، توصیه می‌شود به سراغ کابینت‌ آشپزخانه سفید ـ طوسی بروید. ترکیب این دو رنگ به خوبی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و با وسایل برقی سیلور و یا وسایل سفید، هماهنگی زیبایی ایجاد می‌کنند.

کابینت‌های لمسی

در میان جدیدترین مدل ‌های کابینت آشپزخانه، شاید بتوان گفت که کابینت‌های لمسی یا تاچ، زیبایی متفاوت‌تری نسبت‌به سایر مدل‌ها دارند. این مدل از کابینت‌ها در دو نوع بدون دستگیره یا با دستگیره‌های مخفی قابل سفارش هستند. بدین‌ترتیب، در مدل‌های بدون دستگیره این کابینت‌ها، هیچ قسمت جداگانه‌ای به‌ عنوان دستگیره وجود ندارد، اما در مدل‌های با دستگیره مخفی، دستگیره‌ها به‌ صورت مخفی روی لبه درب کابینت، نصب می‌گردند.

ادامه مطلب  25 ایده و مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

کابینت‌های فایبرگلاس

اگر به دنبال یک متریال خاص، مقاوم و جدید برای کابینت آشپزخانه هستید، کابینت فایبرگلاس یک گزینه مناسب به نظر می‌رسد. این کابینت نسل جدیدی از کابینت‌های های‌گلاس است؛ چراکه علاوه‌بر براق بودن کابینت‌های های‌گلاس، مزایای بیشتری نیز ارائه می‌دهد. به‌ عنوان مثال، درخشندگی بسیار بالایی دارد و در برابر ضربه و رطوبت، مقاومت بیشتری نسبت‌به کابینت‌های های‌گلاس دارد. ساختار کابینت فایبرگلاس شامل الیاف شیشه با روکش رنگ‌های پلی‌استر است که باعث می‌شود مقاومت این کابینت زیاد شود، هرچند که قیمت آن نیز کمی بالاتر است.

کابینت‌های شیشه‌ای

کابینت آشپزخانه شیشه‌ای، یک نوع کابینت مدرن نسبتاً جدید است که از شیشه در ساختار آن استفاده می‌شود. این نوع کابینت معمولاً در ترکیب با سایر متریال آشپزخانه ساخته می‌شود. به‌ عنوان مثال، کابینت‌های شیشه‌ای معمولاً در بخش‌هایی از آشپزخانه‌های امروزی همچون بالای ظرف‌شویی یا به‌ عنوان درب کابینت‌هایی که برای نمایش وسایل استفاده می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابینت پلی لاک

در میان مدل‌های کابینت که با تکنولوژی جدید طراحی و ساخته می‌شوند، کابینت آشپزخانه پلی لاک بسیار پرطرفدار است. سطح ورق ام ‌دی ‌اف این کابینت‌ها از رنگ‌های پلی لاک پوشیده شده‌است که درخشندگی بسیار بالایی دارد. ویژگی‌های مثبت کابینت پلی لاک سبب شده که برای آشپزخانه‌هایی با متراژ کم، گزینه بسیار مناسبی باشند.

کابینت‌های پنتری

یکی از جدیدترین انواع کابینت‌ مدرن، کابینت‌های پنتری هستند. این نوع کابینت آشپزخانه با هدف استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه طراحی می‌شود و معمولاً دارای ظاهری ساده و ارتفاعی بلندتر از سایر کابینت‌ها است. عمده استفاده از این کابینت‌ها برای نگهداری از مواد غذایی در فضایی مجزا با دسترسی آسان است. علاوه‌بر داخل آشپزخانه، می‌توانید کابینت‌های پنتری را برای فضای اطراف آشپزخانه نیز طراحی کنید که در‌این‌صورت به آن پنتری روم نیز گفته می‌شود.

ادامه مطلب  ایده طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه سه نفره (40 مدل تخت 3 قلو)

کلام پایانی

تنوع جدیدترین مدل‌ها و طرح‌های کابینت‌های آشپزخانه بسیار بیشتر از این است؛ اما در میان انواع پرطرفدار، هرکدام زیبایی خاص خود را دارند و می‌توانید بهترین و البته مقرون‌به‌صرفه‌ترین آن‌ها را از نظر قیمت از مجموعه‌ای معتبر و باسابقه خریداری نمایید، می‌توانید نحوه محاسبه قیمت کابینت را در این مقاله بخوانید. در هنگام سفارش و انتخاب مدل کابینت به‌ ویژه مدل‌های مدرن‌تر، حتماً به سبک خانه و آشپزخانه خود توجه داشته باشید و اگر سبک همه‌چیز کلاسیک است، بهتر است به سراغ مدل‌های خاص جدید نروید. انتخاب شما هر مدلی از انواع مدل ‌های کابینت آشپزخانه باشد، تیم استایل دکور به‌ عنوان یکی از برترین شرکت‌های کابینت‌سازی، درب چوبی، دیوارکوب و…، در کنار شماست تا جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه را مطابق با سلیقه شما و با استفاده بهینه از فضا، طراحی کرده و بسازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا