طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون به سبک وینتیج + 8 اصل چیدمان سبک وینتیج

دکوراسیون به سبک وینتیج vintage بر استفاده از اشیاء قدیمی و استفاده شده در دکوراسیون داخلی تاکید دارد. در این سبک، وسایل باید واقعا قدیمی باشند، نه فقط طرح های آنتیک. پس از جنگ جهانی دوم و رکود اقتصادی، مردم مجبور به استفاده از تجهیزات قدیمی و مستعمل شدند. در این سبک همه اشیا قدیمی نیستند و فقط چند عتیقه کافی است. علاقه مندان به نوستالژی و مرور خاطرات گذشته این سبک وینتیج را برای خانه خود انتخاب می کنند. برای آشنایی با ویژگی های سبک وینتیج در دکوراسیون، ویژگی ها، مزایا، معایب و کاربرد آن با تراس مگ همراه باشید.

دکوراسیون به سبک وینتیجدکوراسیون به سبک وینتیج

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

دکوراسیون به سبک وینتیج چیست؟

روایت آفرینش در انجیل دکوراسیون به سبک وینتیج وینتاژ یکی از منحصر به فردترین سبک های دکوراسیون داخلی است که تحت تاثیر رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم قرار گرفت. پس از استفاده مردم از وسایل قدیمی، این چیدمان مورد توجه برخی از طراحان و هنرمندان قرار گرفت و به سبک جدیدی تبدیل شد. میزهای قدیمی و چوبی، ظروف مستعمل، پرده های گلدار، کاغذ دیواری با نقش و نگار و گل از جمله نشانه ها هستند. سبک وینتیج هستند. استفاده از وسایل قدیمی باید با اقلام مدرن در تعادل باشد، زیرا سبکی که در آن همه وسایل قدیمی و عتیقه هستند دیگر وینتاژ نیست و به سبک رترو معروف است.

عکس دکوراسیون به سبک وینتیجعکس دکوراسیون به سبک وینتیج

سبک دکوراسیون کلاسیک چگونه است؟

دارای سبک دکوراسیون یکپارچهسازی با سیستمعامل است

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های بارز سبک وینتیج استفاده از اشیاء قدیمی و خاطره انگیز در طراحی داخلی است. استفاده از رنگ های روشن برای مبلمان و دیوار، پارچه های گلدار برای مبلمان و پرده ها و استفاده از آینه های بزرگ با قاب حکاکی شده از دیگر ویژگی های این سبک است.
به طور کلی در این سبک عناصر مختلف با هم ترکیب شده و تلاش می شود تا محیط از شلوغی و آشفتگی دور بماند. علاوه بر این، نقش ها و نقش های به کار رفته در این سبک متنوع بوده و رنگ ها به صورت یکنواخت و هماهنگ به کار رفته است.
در زیر، ویژگی های بیشتر از دکوراسیون داخلی به سبک وینتیج کاوش می کنیم

ادامه مطلب  بدترین و بهترین رنگ نور برای اتاق خواب؛ چه رنگ لامپی برای اتاق خواب مناسب است؟

رنگ در دکوراسیون سبک وینتیج

استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، خاکستری، شنی، سبز و آبی در این سبک به چشم می خورد. در وینتیج معمولاً زمینه اصلی سفید در نظر گرفته می شود و رنگ های دیگر در تجهیزات و لوازم جانبی استفاده می شود.

رنگ در دکوراسیون سبک وینتیجرنگ در دکوراسیون سبک وینتیج

پوشش کف مناسب برای سبک وینتیج

کفپوش چوبی سفید سفارشی دکوراسیون به سبک وینتیج و در کنار این کفپوش می توان استفاده از فرش های قدیمی و بافته شده را مشاهده کرد.

مبلمان به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل

در این سبک از مبلمان چوبی و چرمی استفاده شده است. پارچه های رومبالی باید مطابق با پرده ها یا دیوارها انتخاب شوند. اگر هر کدام از دیوارها و پرده ها طرحی دارند می توانید برای مبل های هم طرح یا نزدیک به آن یک داماسک انتخاب کنید. اگر سادگی را ترجیح می دهید، مبلمان را به رنگ پرده های ساده یا رنگ دیوارها انتخاب کنید.

مبلمان به سبک یکپارچهسازی با سیستمعاملمبلمان به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل

پرده و دمنوش در دکوراسیون سبک وینتیج

انتخاب پرده برای خانه هایی با دکوراسیون داخلی یکپارچهسازی با سیستمعامل به دیوارها بستگی دارد. اگر دیوارها کاغذ دیواری طرح دار دارند، پرده ها را باید ساده در نظر گرفت. برای دیوارهای ساده بهتر است از پرده های گلدار استفاده کنید.

کلیک کنید و با سبک دکوراسیون ایران باستان آشنا شوید

نورپردازی وینتیج مناسب

برای اینکه اکسسوری های آنتیک و قدیمی خوب به نظر برسند، باید نورپردازی عالی و ابتدایی به سبک وینتیج داشته باشید. برای نورپردازی در این سبک استفاده از لوسترهای کریستالی، دیوارکوب های فرفورژه و لامپ های آویز مناسب است. از لامپ های رشته ای نیز در این سبک بسیار استفاده می شود.

ادامه مطلب  بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون راهرو خانه

نورپردازی وینتیج مناسبنورپردازی وینتیج مناسب

فرش قدیمی

فرش های ماشینی وینتیج که ظاهری کهنه، رنگ و رو رفته و نخ مانند دارند برای این سبک مناسب هستند. در کنار این فرش های مدرن، می توانید از فرش های قدیمی و دستبافت با چیدمانی وینتیج برای منزل استفاده کنید.

دیوارپوش مناسب برای دکوراسیون به سبک وینتیج

برای زیباسازی دیوارها و کانونی شدن سایر قسمت های خانه از رنگ های سفید یا کرم برای دیوارهای این سبک استفاده می شود. اگر می خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید باید به دنبال طرح های خاص باشید دکوراسیون به سبک وینتیج خواهد بود. در این سبک، کاغذ دیواری هایی با نقاشی گل، پرنده و پروانه مورد تایید قرار می گیرد.

مزایای دکوراسیون به سبک قدیمی

یکی از مزایای این سبک استفاده از تجهیزات قدیمی است. این سبک باعث می شود که دستگاه های قدیمی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند و به سرعت از حالت استفاده خارج نشوند. جلوگیری از اتلاف سرمایه برای جایگزینی تجهیزات و صرفه جویی در این سبک قابل مشاهده است. مزایای دیگر دکوراسیون به سبک وینتیج قابل ذکر است که چیدمان آن قوانین خاصی ندارد و نیاز به هماهنگی بین اجزا ندارد.

مزایای دکوراسیون به سبک قدیمیمزایای دکوراسیون به سبک قدیمی

مهمترین اصول دکوراسیون به سبک وینتیج

با توجه به مطالبی که در طول متن ذکر شد، اگر قصد دارید از وینتیج برای زیباسازی محیط، خانه و محیط کار خود استفاده کنید، فقط به اصول زیر توجه کنید:

  • سعی کنید مبلمان چوبی را با حکاکی های هنرمندانه و رنگ های متناسب با میز ناهارخوری انتخاب کنید.
  • صندوقچه های قدیمی برای استفاده در کنار مبلمان و گوشه اتاق ها و روی میزهای کوچک جلوه فوق العاده ای به محیط می بخشد.
  • تا حد امکان سعی کنید از مواد اصلی برای وسایل مختلف استفاده کنید. از آنجایی که اصالت در دکوراسیون داخلی به سبک وینتیج خیلی مهمه
  • استفاده از تجهیزات خیلی قدیمی و قدیمی نمی تواند تاثیر خوبی در محیط ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است لوازم جانبی و سایر وسایل ظاهر خوبی داشته باشند وگرنه افراد احساس ناراحتی می کنند.
  • برای دیوارها رنگ های روشن و کاغذ دیواری با طرحی ساده را در نظر بگیرید.
  • نقش کتاب های قدیمی را در قفسه های چوبی در خانه های سبک رترو در نظر بگیرید. کتابخانه خانگی در این سبک بسیار کاربردی است اما باید به مدل و جنس بدنه و ظاهر آنتیک آن دقت کنید.
  • آینه های بزرگ با قاب های کنده کاری شده جلوه بی نظیری در خانه های سبک وینتیج خواهند داشت
  • در این سبک از سفره های توری، شمعدان های بلند فلزی، مجسمه های قدیمی و ساعت های ایستاده بزرگ استفاده می شود.
ادامه مطلب  30 ایده و مدل دکوراسیون اتاق پسرانه نوجوان شیک با وسایل ساده

اصول دکوراسیون به سبک وینتیجاصول دکوراسیون به سبک وینتیج

سبک دکوراسیون فرانسوی چگونه است؟

استفاده از دکوراسیون به سبک وینتیج

وینتیج یکی از سبک هایی است که در قسمت های مختلف منزل و محیط کار قابل اجراست. این سبک علاوه بر فضای داخلی در نمای بیرونی ساختمان ها نیز کاربرد دارد و مزایای خود را دارد. از جمله کاربردهای این سبک می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

اتاق خواب با دکوراسیون سبک قدیمی

اتاق خواب به سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل برای القای حس گذشته به پرده های توری و طرح دار نیاز دارد. استفاده از آینه و کنسول سفید یا خاکستری و شمعدان های بزرگ با شمع های سفید نیز برای این اتاق خواب بسیار ضروری است. کف چوبی سفید و دیوار کاغذ دیواری طرح دار دکوراسیون این اتاق را به خوبی و بی عیب و نقص کامل خواهد کرد.

اتاق خواب با دکوراسیون سبک قدیمیاتاق خواب با دکوراسیون سبک قدیمی

آشپزخانه در دکوراسیون سبک قدیمی

برای قرار دادن اشیا و ظروف به این سبک اغلب از قفسه ها و کف استفاده می شود. کابینت های چوبی در رنگ های سفید، خاکستری و سبز روشن، ظروف آنتیک و گلدان های گل، میز ناهار خوری چوبی سفید رنگ با پتینه از معرف های آشپزخانه به سبک وینتیج هستند. در آشپزخانه های قدیمی، بسیار رایج است که لامپ های رشته ای با وسایلی مانند همزن احاطه شده اند.

آشپزخانه در دکوراسیون سبک قدیمیآشپزخانه در دکوراسیون سبک قدیمی

دکوراسیون پذیرایی به سبک وینتیج

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی ظاهر بسیار خوبی دارد و انرژی مثبت زیادی را در افراد القا می کند. افرادی که به خاطره بازی و دنیای قدیم علاقه مند هستند می توانند با استفاده از این سبک در خانه خود نتیجه رضایت بخشی را مشاهده کنند. مبلمان گلدار در کنار دیوارهای سفید یا بالعکس می‌تواند یکی از راه‌های زیباتر کردن یک اتاق پذیرایی قدیمی باشد. استفاده از قاب های چوبی با کنده کاری و پتینه خاص تا عکس ها و تابلوهای قدیمی، دیواری پر از عکس های قدیمی و تبدیل آن به دیوار خاطره و دلتنگی برای این پذیرایی مناسب است.

دکوراسیون پذیرایی به سبک وینتیجدکوراسیون پذیرایی به سبک وینتیج

نمای بیرونی ساختمان به سبک قدیمی

سبک بیرونی قدیمی از ساختمان ها نیز استفاده می شود و می تواند جلوه خوبی به ساختمان بدهد. یکی از مهم ترین نشانه ها در این سبک بیرونی استفاده از نرده ها و نرده های فرفورژه است. علاوه بر این از معماری الیزابتی نیز برای این سبک استفاده می شود و به همین دلیل در مقایسه با سایر بناهای فعلی جلوه ای خاص و متفاوت خواهد داشت.

مدل و عکس دکوراسیون به سبک وینتیج

دکوراسیون به سبک وینتیجدکوراسیون به سبک وینتیج

مدل وینتیج برای دکوراسیون داخلیمدل وینتیج برای دکوراسیون داخلی

اتاق خواب قدیمیاتاق خواب قدیمی

طراحی دکوراسیون قدیمیطراحی دکوراسیون قدیمی

سبک وینتیج در دکوراسیون منزلسبک وینتیج در دکوراسیون منزلخانه در سبک یکپارچهسازی با سیستمعاملخانه در سبک یکپارچهسازی با سیستمعاملسبک وینتیج در دکوراسیونسبک وینتیج در دکوراسیون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا