طراحی دکوراسیون داخلی

بدترین و بهترین رنگ نور برای اتاق خواب؛ چه رنگ لامپی برای اتاق خواب مناسب است؟

چه رنگ روشنی برای اتاق خواب مناسب است؟ این سوال مهم ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد. تصور کنید در اتاق خوابی استراحت می کنید که وقتی چراغ های اصلی خاموش هستند، نور ملایم با رنگ آرامش بخش شما را تحت تاثیر قرار می دهد و آرام آرام به خواب عمیق فرو می روید. اما چگونه؟ مهم ترین سوال این است که آیا استفاده از نور با ویژگی های خاص برای چراغ های اتاق خواب می تواند همزمان در خواب و زیبایی محیط تاثیر داشته باشد؟ بهترین رنگ روشن برای اتاق خواب چیست؟ نور قرمز برای اتاق خواب بهتر است یا آبی و سفید؟ با این مقاله دکوراسیون داخلی تراس مگ در این زمینه همراه باشید رنگ نور شب و در مورد چراغ خواب بیشتر بدانید.

لامپ چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟لامپ چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

چه رنگ روشنی برای اتاق خواب مناسب است؟

قبل از ارائه بهترین رنگ نور، بهتر است ابتدا در مورد لزوم توجه به این مشکل در دکوراسیون اتاق خواب صحبت کنیم. بسیاری از کارشناسان بهداشت و سلامت به ویژه روانشناسان معتقدند که خواب خوب شبانه می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد افراد داشته باشد. برای این منظور دقت در انتخاب بهترین رنگ چراغ اتاق خواب علاوه بر توجه به رنگ اتاق خواب تاثیر بسیار چشمگیری در سلامت و خواب افراد خواهد داشت. بنابراین اگر خواب سطحی و بدی دارید بهتر است به فکر تغییر رنگ لامپ اتاق خواب باشید.

رنگ روشن اتاق خوابرنگ روشن اتاق خواب

رنگ نور طبیعی اتاق خواب چیست؟

قبل از انتخاب رنگ نور مصنوعی اتاق خواب، سعی کنید تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید. برای این منظور حتما از اتاق های پنجره دار استفاده کنید. رنگ نور طبیعی اتاق خواب یا به عبارتی نور خورشید زرد است. این نور می تواند صبح ها برای شروع یک روز شاد به شما انرژی بدهد. نور طبیعی همچنین ساعت بدن شما را تنظیم می کند، خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و به طور کلی انرژی روزانه را به خصوص در ابتدای روز افزایش می دهد.
از دیگر اثرات رنگ روشن بر سلامت انسان می توان به مضرات و آسیب نور مصنوعی بر بدن اشاره کرد. اگر نور مصنوعی بیش از حد باشد، ملاتونین را در بدن سرکوب می کند و خواب انسان را مختل می کند. زیرا میزان خواب در روز با ساعت بیولوژیکی بدن مرتبط است. کلیه لامپ های فلورسنت مصنوعی، ال ای دی و غیره ساعت بدن، الگوی خواب، ترشح هورمون و فعالیت مغز را مختل می کند و حتی می تواند باعث بیماری هایی مانند سرطان شود. اما همچنان با ما همراه باشید تا رنگ روشن اتاق خواب را بدانید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب یک زوج چیست؟

بهترین رنگ روشن برای اتاق خواب

اگر به دنبال بهترین نور شب اگر می خواهید خوابی با کیفیت و بدون هیچ مزاحمتی داشته باشید، موارد زیر می توانند انتخاب ایده آلی باشند:

ادامه مطلب  آشنایی با کفپوش اپوکسی

چراغ قرمز برای اتاق خواب

برای پاسخ به سوال لامپ چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟ بهتر است بدانید که قرمز یکی از بهترین رنگ هاست! شاید این رنگ برای شما عجیب باشد اما جالب است بدانید رنگ لامپ قرمز در اتاق خواب اثرات قابل توجهی بر سلامت انسان دارد. بر اساس این مطالعه، موش هایی که در نور قرمز به خواب رفتند نسبت به موش هایی که با رنگ های دیگر می خوابیدند کمتر افسرده بودند. بر اساس مطالعات دیگر، سلول های حساس به نور در مغز کمتر به رنگ نور قرمز اتاق خواب حساس هستند.
قرار دادن لامپ یا چراغ خواب قرمز دور از تخت می تواند شرایطی را برای خواب آرام فراهم کند. شدت نور را طوری تنظیم کنید که مستقیماً به چشم و صورت تابیده نشود. جالب اینجاست که در اتاق خواب هایی با چراغ قرمز خواب راحت تر است و احساس بیداری نمی کنید.

چراغ قرمز برای اتاق خوابچراغ قرمز برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب اصلی

تاثیر نور زرد در اتاق خواب

رنگ زرد نیز یکی از رنگ های تند و پرطرفدار برای اتاق خواب است و گزینه مناسبی برای چراغ خواب کودک است. اگر نور زرد ملایم باشد در ایجاد آرامش ذهن انسان تاثیر بسزایی دارد. توجه داشته باشید که رنگ زرد به رنگ نور خورشید نزدیکتر است. بنابراین به ندرت باعث ایجاد اختلال در سطح ملاتونین در بدن می شود.

رنگ زرد نور در اتاق خوابرنگ زرد نور در اتاق خواب

بهترین رنگ برای پذیرش کدام است؟

چراغ سبز برای لامپ در اتاق خواب

رنگ سبز همیشه با آرامش و اعتماد ارتباط مستقیم داشته است. بنابراین استفاده از رنگ سبز روشن برای اتاق خواب نیز یکی از گزینه های خوب محسوب می شود. توجه داشته باشید که نور سبز در مقایسه با رنگ های وارد شده جایگاه پایین تری دارد. اما در هر صورت استفاده از چراغ سبز برای اتاق خواب گزینه بهتری نسبت به آبی یا سفید است.

ادامه مطلب  مدل زیر پله لوکس و مدل جاکفشی و کمد زیر راه پله آپدیت 1403

چراغ سبز برای لامپ در اتاق خوابچراغ سبز برای لامپ در اتاق خواب

نور نارنجی برای اتاق خواب

اگر از چراغ خواب استفاده می کنید، استفاده از رنگ نارنجی نیز یکی از گزینه های خوب محسوب می شود. این رنگ در نور مخفی اتاق خواب نیز کاربرد زیادی دارد. نارنجی از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد ساخته شده است. بنابراین شما از دو رنگ مفید برای اتاق خواب خود استفاده کرده اید. طبیعتاً تأثیر نور نارنجی بر خواب شما بیشتر از نور زرد است.

نور نارنجی برای اتاق خوابنور نارنجی برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق کودک از نظر روانشناسی چیست؟

بدترین رنگ چراغ برای اتاق خواب

بدترین رنگ نور در اتاق خواب به شرح زیر است:

فرزند پسر؛ بدترین رنگ روشن برای اتاق خواب

همانطور که می دانید نور خورشید و تمام نورهای اطراف ما از طیف های مختلف نور تشکیل شده اند و آبی یکی از این رنگ ها است. این رنگ تاثیر بسزایی در حفظ هوشیاری و طراوت بیشتر در طول روز و شب دارد. اما در شب هنگام استفاده روشنایی رنگ آبی در اتاق خواب اثر معکوس دارد. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند حداقل یک ساعت قبل از خواب از استفاده از تلفن همراه، نگاه کردن به صفحه نمایش دیجیتال و هرگونه قرار گرفتن در معرض نور آبی یا سفید خودداری کنید. چرا نور آبی تاثیر زیادی بر تولید ملاتونین در بدن دارد و آن را کاهش می دهد.

فرزند پسر؛  بدترین رنگ روشن برای اتاق خوابفرزند پسر؛  بدترین رنگ روشن برای اتاق خواب

تاثیر نور بنفش در اتاق خواب

در برخی از اتاق خواب ها به خصوص اتاق خواب کودکان که بیشتر از رنگ های صورتی، آبی و بنفش استفاده می شود، تمایل به استفاده از رنگ بنفش به عنوان نور مخفی یا چراغ خواب وجود دارد. رنگ بنفش نیز نزدیک به آبی است و از ترکیب آبی و قرمز ساخته شده است. این رنگ مغز را تحریک می کند و می تواند خواب شما را مختل کند. به همین دلیل بهتر است از نور بنفش کمتری در اتاق خواب استفاده کنید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب دخترانه چیست؟

بهترین رنگ نور شب

اگر قصد دارید از خواب شبانه در اتاق استفاده کنید، باید نور را با دقت انتخاب کنید تا خواب باکیفیتی را تجربه کنید. بهترین رنگ چراغ شب زرد، قرمز، نارنجی و سبز است. حتی الامکان از رنگ های آبی و بنفش برای چراغ شب استفاده نکنید، زیرا باعث بی خوابی می شوند.

ادامه مطلب  13 مدل مطبخ در حیاط خلوت (آشپزخانه مخفی در حیاط خلوت)

شدت رنگ روشن برای اتاق خواب چقدر است؟

تنها رنگ چراغ اتاق خواب مهم نیست، اما باید شدت و جهت نور را در نظر بگیرید. در واقع تاثیر رنگ چراغ اتاق خواب و شدت آن مکمل یکدیگر هستند. نور اصلی اتاق خواب نباید آنقدر شدید باشد که به چشمان شما آسیب برساند. بنابراین سعی کنید از شدت نور مناسب برای اتاق خواب استفاده کنید.

اگر می خواهید از نور ملایمی برای چراغ اتاق خواب استفاده کنید، نور لامپ های گرم یکی از گزینه های مناسب است. به خاطر داشته باشید که هر چه نور لامپ در اتاق خواب شدیدتر باشد، اختلال در خواب شما بیشتر می شود.

50 مدل اتاق خواب رویایی

دمای رنگ مناسب نور برای اتاق خواب چقدر است؟

دمای رنگ روشن برای اتاق خواب مناسب است و هر مکان دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است. حقیقت این است که معمولاً نورهای روشن مانند سفید یا نور خورشید بر سایر نورهای اتاق خواب غالب است. اما این چراغ ها باید دمای رنگ مناسبی داشته باشند. بر این اساس دمای رنگ روشن برای مکان هایی که نیاز به آرامش و استراحت دارند مناسب است. رنگ گرم و- در محیط های دیگری که فعالیت های عادی روزانه انجام می شود و حتی به هوشیاری و تمرکز نیاز است می توان از لامپ های دمای رنگ سرد استفاده کرد.

دمای رنگ روشن برای اتاق خواب مناسب استدمای رنگ روشن برای اتاق خواب مناسب است

چه لامپی برای اتاق خواب بهتر است؟

با توضیحات ارائه شده قطعا متوجه شده اید که چه رنگی چراغی برای اتاق خواب مناسب است اما یک سوال مهم نوع چراغ اتاق خواب است. همانطور که می دانید در بازار با سه نوع لامپ برای خرید مواجه می شوید که عبارتند از لامپ های رشته ای، لامپ های کم مصرف و لامپ های LED. لامپ های رشته ای اگرچه نور زرد و سالمی را برای خواب فراهم می کنند اما مصرف بسیار بالایی دارند و گرمای زیادی تولید می کنند.
تحقیقات همچنین ثابت می کند که لامپ های فلورسنت کم مصرف برای سلامت انسان و محیط زیست خطرناک هستند. پس استفاده کن لامپ های ال ای دی با رنگ های روشن گرم بهترین گزینه برای استفاده در اتاق خواب محسوب می شونده.

نتیجه

همانطور که در متن ذکر شد بهترین رنگ نور برای اتاق خواب زرد، سبز، نارنجی و قرمز است. از طرفی رنگ های آبی و بنفش برای اتاق خواب توصیه نمی شود زیرا سطح ملاتونین را در بدن کاهش می دهد و منجر به اختلال خواب می شود.

منبع: axolight.us

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا