طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون سبک روستیک چیست؟ رنگ بندی و ویژگی خانه به روستیک

سبک روستیک در دکوراسیون یا روستیک یکی از پرطرفدارترین سبک ها برای دکوراسیون داخلی منزل، رستوران، کافه است که تمام عناصر آن از طبیعت الهام گرفته شده است. هنگام استفاده از دکوراسیون روستایی، تلاش می شود تا طبیعت را به خوبی با زندگی ترکیب کند و در نهایت شاهد محیطی بسیار آرام و به دور از تمام تجملات و زرق و برق زندگی امروزی باشید. مجله دکوراسیون تراس مگ در ادامه به سوالاتی مانند سبک روستیک چیست و رنگ ها و ویژگی های آن چیست؟ به علاوه الگوها، عکس ها و ایده ها خانه به سبک روستایی ارائه خواهد شد

سبک روستیک دکوراسیونسبک روستیک دکوراسیون

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

سبک روستیک چیست؟

طراحی روستیک یا سبک روستایی نوع خاصی از سبک طراحی خانه است که از خانه های روستایی الهام گرفته شده و از سنگ و چوب صیقل نیافته به وفور استفاده می شود. در این سبک از عناصر طبیعی به عنوان کفپوش، طراحی دیوار و سقف و عناصر تزئینی استفاده می شود.

لازم به ذکر است که “روستیک” در لغت به معنای “روستا” است، اما این سبک نشان دهنده خانه های تاریک و گاه تاریک نیست. دکوراسیون داخلی به سبک روستیک کلبه های چوبی یا خانه های سنگی را در دل کوه نشان می دهد که نورپردازی خوبی دارند و حتی نشانه هایی از زندگی مدرن در آنها به چشم می خورد.

سبک روستیک دکوراسیون داخلیسبک روستیک دکوراسیون داخلی

10 تفاوت بین سبک بوهو و روستیک

سبک روستیک دکوراسیون منزلسبک روستیک دکوراسیون منزل

تاریخچه سبک روستیک

علاقه زیاد انسان به هنر و تغییر و دگرگونی و زیبایی محیط اطراف باعث شد تا در دوره هایی به طلا و فلزات پر زرق و برق توجه شود و گاه کلبه های چوبی به محیط زندگی امن تبدیل شود. در سال 1848، لودون و داونینگ خانه خود را با خزه طبیعی تزئین کردند و به این ترتیب قطعه ای از طبیعت را به محیط اطراف خود آوردند. به لطف زیبایی چشمگیر خزه های خانه، این روش طراحی به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

ادامه مطلب  25 ایده و مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

البته قبل از این اتفاق، در دهه 1880، آمریکایی های ثروتمند برای رسیدن به آرامش، کلبه هایی را در کوه های آدیروندک نیویورک ساختند و به مرور زمان مبلمان سنگی روستایی آنها توجه همه طبقات را به خود جلب کرد. این دو اتفاق به مرور زمان باعث شکل گیری سبک روستیک در دکوراسیون داخلی و معماری شد و تا به امروز در این صنعت کاربرد دارد.

دکور روستاییدکور روستایی

ویژگی های دکوراسیون به سبک روستیک

اگر به دنبال این هستید که بتوانید خانه به سبک روستایی لازم است ابتدا با ویژگی های آن و عناصر لازم برای اجرا و اعمال این سبک آشنا شوید. در زیر به مهم ترین ویژگی های دکوراسیون روستایی یا روستایی اشاره می کنیم:

سبک روستیک دکوراسیون با سنگ و چوب

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که در دکوراسیون خانه های روستیک به چشم می خورد، استفاده از سنگ و چوب طبیعی بدون پرداخت و کنده کاری است. برای مثال می توان از سقف چوبی، کف سنگی یا دیوارهای سنگی و کف چوبی طبیعی و ستون های چوبی یا سنگی در این سبک استفاده کرد.

دکوراسیون روستیک با سنگ و چوبدکوراسیون روستیک با سنگ و چوب

یکی از بهترین انتخاب ها در این سبک استفاده از دیوارهای چوبی است که در سال های اخیر در خانه های مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این تفاوت که برای خانه ای به سبک روستایی یا روستایی باید چوبی را انتخاب کنید که طبیعی و به صورت کنده بریده باشد.

دکور روستیک با سنگ و چوبدکور روستیک با سنگ و چوب

فرش با پوست حیوانات در دکوراسیون روستایی

دیگر انتخاب های ایده آل برای سبک چیدمان روستایی می توان به استفاده از پوست طبیعی گوسفند و گاو به عنوان فرش اشاره کرد. برای این منظور می توانید کفپوش سنگی یا فرش را برای خانه در نظر بگیرید و پوست طبیعی حیوانات را جلوی مبلمان قرار دهید. یک نکته بسیار مهم این است که در این سبک از پوست حیوانات مانند دم آهو یا روباه و امثال آن استفاده نمی شود!

پوست حیوانات روستاییپوست حیوانات روستایی

استفاده از عناصر تزئینی طبیعی

فرقی نمی کند به دنبال سبک دکوراسیون تک رنگ باشید یا روستیک یا سبک های دیگر، در هر صورت عناصر دکوراتیو بسیار مهم هستند. در خانه با دکور روستایی بیشتر وسایل مورد استفاده کاملا طبیعی و از دل طبیعت جمع آوری شده است. مثلا تکه های شاخه درخت با طرح های جالب و عجیب، سنگ های تراش نخورده اما با نقش و نگار، تکه های فسیل و صدف حیوانات و …. آنها می توانند یک خانه بسیار زیبا برای شما بسازند.

ادامه مطلب  جذاب ترین مدل های جا حوله ای شیک برای دستشویی و قفسه حمامی لوکس آپدیت 1403

دکوراسیون روستاییدکوراسیون روستایی

میزهای چوبی روستیک

استفاده از تنه درختان به عنوان میز جلو مبل یا میز عسلی می تواند یکی دیگر از موارد رایج در خانه های روستایی باشد. برای این کار کافی است سطح بالایی تنه درخت را بریده و در گوشه اتاق یا اتاق پذیرایی قرار دهید و با یک گلدان زیبا و گل های طبیعی در نهایت شکل بسیار زیبایی به خود بگیرد.

سفره روستاسفره روستا

سقف چوبی خانه های سبک روستایی

برای تزیین سقف خانه به صورت روستایی می توان از چوب های تراش خورده استفاده کرد که در خانه های شمال ایران به وفور می توانید آن را ببینید. توجه داشته باشید که همیشه لازم نیست تمام سقف از چوب ساخته شود، بلکه سقف های بتنی خانه های امروزی را می توان به طور کامل از داخل با قطعات چوب و با رعایت اصول ایمنی پوشاند. این روش دکوراسیون در کنار دیوارهای سفید خانه بسیار زیبا خواهد بود.

سقف چوبی خانه های سبک روستاییسقف چوبی خانه های سبک روستایی

ترک ظرافت و گرایش به بزرگنمایی

از ویژگی های اصلی این سبک می توان به حجیم بودن بیشتر عناصر تزئینی موجود در آنها اشاره کرد. برای مثال گلدان های بزرگ، تنه درختان بزرگ و کنده کاری شده که نقش میز چای خوری را بازی می کنند، تکه هایی از سنگ های طبیعی و تزئینی در گوشه ای از اتاق که حجیم هستند می توانند انتخاب های خوبی باشند.

طراحی روستیکطراحی روستیک

گل ها و گیاهان بخشی جدایی ناپذیر از سبک روستیک در خانه هستند

با توجه به اینکه در این سبک استفاده از عناصر طبیعی به شدت مورد تاکید است، بنابراین نباید از وجود گل و گیاه در آن غافل شد. گل های پهن برگ یا گیاهان جنگلی خشک یا زنده در گلدان های چوبی یا سنگی می توانند فضای بسیار زیبایی را ایجاد کنند. استفاده از گل های بامبو ساقه بلند و چوب های حصیری نیز می تواند انتخاب خوبی برای این سبک باشد.

دکور روستیک گل و گیاهدکور روستیک گل و گیاه

مبلمان استیل را فراموش کنید

اگر به دنبال این هستید دکوراسیون داخلی روستیک برای به کارگیری آن به بهترین شکل باید بدانید که در این سبک مبلمان استیل و سلطنتی وجود ندارد. از طرفی مبلمان چرمی راحت می تواند انتخاب بسیار خوبی در این زمینه باشد.

مبلمان روستاییمبلمان روستایی

از فلزات براق خودداری کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این سبک از میزها و مبلمان با پایه های طلایی از لوسترهای آویز فلزی با شاخه های بزرگ و براق استفاده نمی شود. از طرفی از فلزاتی که رنگ تیره دارند و صیقلی نیستند استفاده می شود. به طور کلی، درست مانند خانه‌های روستایی و کلبه‌های کوهستانی، در روستیک نیز خبری از زرق و برق نخواهد بود.

ادامه مطلب  40 مدل و اصول مهم در دکوراسیون نئوکلاسیک پذیرایی

فلزات صیقلی برای دکوراسیون روستاییفلزات صیقلی برای دکوراسیون روستایی

اهمیت پارچه در دکوراسیون خانه روستایی

برخلاف زندگی شهری مدرن، همه چیز در روستاها ساده است و به همین دلیل پارچه های ساده با رنگ های خنثی و الیاف طبیعی فراوان است. مثلا در بین انواع پارچه های پر سر و صدا، بهتر است پارچه های ساتن را برای این سبک انتخاب نکنید و بیشتر الیاف طبیعی و نخ های بدون نقش و نگار انتخاب کنید.

پارچه ساده به سبک روستیکپارچه ساده به سبک روستیک

از شومینه غافل نشوید

به دلیل شرایط آب و هوایی در روستاهای کوهستانی و جنگلی، از شومینه و اجاق هیزمی در آنها استفاده زیادی می شود. پس پیشنهاد می کنیم یک شومینه با دیوار چوبی یا سنگی در گوشه هال یا نشیمن در نظر بگیرید و قطعا یک صندلی سنگی در کنار آن می تواند به ترکیبی عالی تبدیل شود.

شومینه در دکوراسیون روستیکشومینه در دکوراسیون روستیک

ترکیب رنگ دکوراسیون به سبک روستیک

محدوده یکی از عناصر مهم در دکوراسیون است و برای هر سبک، پالت های خاصی با توجه به ویژگی ها و هدف اصلی ارائه می شود. در سبک روستیک مدرن، ترکیب رنگ های زیادی وجود دارد که اکثر آنها بر اساس رنگ های گرم هستند. در تصاویر زیر تعدادی از ترکیب رنگ های مناسب برای خانه هایی به سبک روستیک خواهید دید

ترکیب رنگ روستیکترکیب رنگ روستیک

ترکیب رنگ از طرح روستیکترکیب رنگ از طرح روستیک

رنگ آمیزی روستاییرنگ آمیزی روستایی

رنگ آمیزی روستاییرنگ آمیزی روستایی

رنگ آمیزی به سبک روستیکرنگ آمیزی به سبک روستیک

رنگ آمیزی روستاییرنگ آمیزی روستایی

رنگ آمیزی روستاییرنگ آمیزی روستایی

رنگ آمیزی به سبک روستیکرنگ آمیزی به سبک روستیک

رنگ آمیزی به سبک روستیکرنگ آمیزی به سبک روستیک

دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک

به آشپزخانه به سبک روستیک می توانید از کابینت های چوبی یا طرح های چوبی در کنار صندلی های محکم چوبی و میزهای ساده بدون کنده کاری یا طرح های مدرن استفاده کنید. علاوه بر این می توان ستون های جلوی آشپزخانه اپن را با کف چوبی و سنگی ساخت تا فضا را طبیعی تر کند. در عکس های زیر چند نمونه از دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک روستیک را مشاهده می کنید.

آشپزخانه به سبک روستیکآشپزخانه به سبک روستیک

آشپزخانه کشورآشپزخانه کشور

اتاق خواب روستایی

برای طراحی اتاق خواب روستیک شما چندین انتخاب دارید که از مهم ترین آنها می توان به تخت های چوبی، میز کنار تخت چوبی، کف پوش چرم طبیعی، روتختی از پارچه های بافتنی و الیاف طبیعی با رنگ های روشن و ساده و دیوارهای چوبی اشاره کرد. هستند. بسته به فضای اتاق، می توانید از هر یک از این ترکیب ها استفاده کنید.

اتاق خواب روستاییاتاق خواب روستایی

یک اتاق خواب به سبک روستیکیک اتاق خواب به سبک روستیک

اتاق خواب سبک کشوراتاق خواب سبک کشور

حمام و توالت روستایی

مشخصات ذکر شده در متن در توالت و حمام نیز قابل اجرا است. البته برای این محیط ها از چوب طبیعی استفاده نمی شود چرا که رطوبت باعث تغییر شکل ظاهری و پوسیدگی آنها به مرور زمان می شود. برای کف و دیوار بهتر است از سنگ و چوب مصنوعی استفاده شود. البته برای زیبایی بیشتر نمی توان از عناصر تزئینی طبیعی استفاده کرد حمام به سبک روستیک فراموش شد

حمام روستاییحمام روستایی

حمام به سبک روستیکحمام به سبک روستیک

حمام روستاییحمام روستایی

حمام روستاییحمام روستایی

سالن پذیرایی و نشیمن مدرن به سبک روستیک

در اتاق پذیرایی و نشیمن اگر ترجیح می دهید نشانه هایی از زندگی مدرن را در آنها ببینید، بهتر است روستیک مدرن را انتخاب کنید، در این سبک می توانید ترکیبی از اشیاء مدرن را در کنار عناصر طبیعی و چوب و سنگ ایجاد کنید. برای مثال دیوار چوبی، کف سنگی، مبلمان مدرن می تواند انتخاب خوبی باشد. در عکس های زیر نمونه هایی از نشیمن و پذیرایی به سبک روستیک را مشاهده می کنید که تعدادی از آن ها در گروه مدرن قرار می گیرند.

تالار پذیرایی روستیکتالار پذیرایی روستیک

تالار پذیرایی به سبک روستیکتالار پذیرایی به سبک روستیک

تالار پذیرایی مدرن به سبک روستیکتالار پذیرایی مدرن به سبک روستیک

اتاق نشیمن مدرن به سبک روستیکاتاق نشیمن مدرن به سبک روستیک

اتاق نشیمن به سبک روستیکاتاق نشیمن به سبک روستیک

اتاق نشیمن به سبک روستیکاتاق نشیمن به سبک روستیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا