طراحی دکوراسیون داخلی

بهترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون راهرو خانه

طراحی دکوراسیون راهرو منزل این یکی از مهمترین بخش های بهبود خانه است که اغلب نادیده گرفته می شود. طراحی شیک و مدرن راهرو باعث می شود نه تنها از این قسمت های خانه به خوبی استفاده کنید، بلکه حس خوبی را برای مهمانان ایجاد کنید. طراحی راهرو اتاق خواب و ورودی خانه و سایر قسمت ها با کمی خلاقیت و ایده می تواند انسجام بهتری در طراحی دکوراسیون منزل ایجاد کند. در ادامه با ما در مجله تراس مگ همراه باشید تا بهترین ایده ها و اصول مهم در طراحی دکوراسیون راهرو را ارائه دهیم.

طراحی راهرو خانهطراحی راهرو خانه

آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

دلایل اهمیت تزئین راهرو خانه

وقتی صحبت از طراحی راهرو به میان می آید، ممکن است در نگاه اول فقط جنبه زیبایی شناختی آن را در ذهن داشته باشید. این یک واقعیت است که راهروها و ورودی خانه یکی از مهم ترین قسمت های ورود انرژی مثبت به زندگی است. بر اساس علم فنگ شویی، هنگام طراحی دکوراسیون منزل، ورودی و راهروها باید به گونه ای طراحی شوند که نظم و زیبایی به بهترین نحو با هم ترکیب شوند. علاوه بر این، اولین قسمتی از خانه که میهمانان وارد آن می شوند راهروهای ورودی است و در نتیجه نمایانگر سبک و شخصیت شماست.

طراحی ورودی منزلطراحی ورودی منزل

برخلاف تصور خیلی ها، طراحی یک راهرو مدرن و شیک کار سخت و پرهزینه ای نیست و تنها با چند ایده می توانید بهترین نتیجه طراحی را بگیرید. در بسیاری از موارد حتی نیازی به صرف هزینه و خرید تجهیزات جدید ندارید و به سادگی با تغییر نحوه چیدمان راهرو می توانید به نتیجه خوبی در این زمینه برسید.

35 مدل آینه تالار را از دست ندهید!

طراحی دکوراسیون راهرو منزلطراحی دکوراسیون راهرو منزل

چگونه راهرو خانه را طراحی کنیم؟

با توجه به اینکه قصد دارید راهروی اتاق خواب یا طراحی ورودی خانه را طراحی کنید، لازم است اصول مهمی را در حین طراحی در نظر بگیرید که عبارتند از:

ادامه مطلب  35 مدل آینه کاری راهرو ورودی منزل جدید و شیک

رنگ مناسب برای طراحی راهرو خانه

راهروهای خانه در بسیاری از موارد بسیار باریک و باریک هستند. باریک بودن راهروها حس خوشایندی را در افراد ایجاد نمی کند و باید تلاش کرد تا این فضا بزرگتر جلوه کند. رنگ یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است که جدای از زیبایی، تاثیر زیادی در بزرگ یا کوچک نشان دادن محیط دارد. بنابراین باید بتوانید از رنگ های روشن برای راهروها استفاده کنید تا محیط بزرگتر به نظر برسد.

البته دقت کنید که رنگ راهروها با رنگ سایر قسمت های خانه تفاوت زیادی نداشته باشد. در نتیجه اگر از رنگ های تیره برای قسمت های دیگر خانه استفاده کرده اید، بهتر است با نورپردازی مناسب و روشن راهروها را بزرگتر جلوه دهید.

کلیک کنید و با بهترین رنگ راهرو آشنا شوید!

طراحی شیک دکوراسیون راهروی خانهطراحی شیک دکوراسیون راهروی خانه

تزیین دیوار راهرو خانه

راهروها برخلاف دیگر قسمت های خانه باریک هستند و فضای زیادی برای تزئین و زیباسازی ندارند. بنابراین فضای دیوار را باید جدی گرفت. استفاده از پنل های هنری و عناصر دکوراتیو بر روی دیوار، فضا را زیبا و آرامش بخش می کند.

علاوه بر استفاده از عناصر تزیینی برای راهرو، می توانید با ترکیب رنگ های جذاب، طرح دیواری زیبا خلق کنید. نکته بسیار مهم این است که نوع چیدمان عناصر تزیینی راهروی خانه نباید باعث از بین رفتن نظم و ایجاد شلوغی و آشفتگی شود.

بهترین کاغذ دیواری برای راهرو چیست؟

طراحی ورودی راهرو اتاق خواب

یکی از بهترین انتخاب ها برای تزیین و طراحی ورودی راهرو اتاق خواب استفاده از قاب عکس های کوچک اعضای خانواده است. با این انتخاب در واقع ورودی و راهروهای خانه یک گالری هنری و آلبومی زیبا و خاطره انگیز از زندگی اعضای خانواده محسوب می شود.

ادامه مطلب  25 ایده و مدل دکوراسیون اتاق خواب با میز تحریر

تزیین دیوار راهرو خانهتزیین دیوار راهرو خانه

سفارش در طراحی دکوراسیون راهرو

فضاهای کوچک و باریک در کوچکترین بهم ریختگی چهره ای بسیار ناخوشایند خواهند داشت. در نتیجه باید نظم را در آنها جدی گرفت. این موضوع از نظر فنگ شویی نیز بسیار مهم است و لازم است همه بی نظمی ها و هرج و مرج ها در همه بخش ها از بین برود. برای بهبود طراحی ورودی خانه، بهتر است از کمد و قفسه برای کفش استفاده کنید.

استفاده از کمد و جاکفشی باعث می شود لباس و کفش اعضای خانواده و مهمانان در جای مناسب قرار گیرد. بهتر است در انتخاب رنگ و طرح کلی کمد و جاکفشی دقت کنید تا به زیبایی طراحی ورودی خانه کمک کنید.

ایده های جذاب برای تزیین راهروی باریک!

طراحی شیک راهرو خانهطراحی شیک راهرو خانه

کفپوش راهرو را جدی بگیرید

بسته به اینکه طراحی دکوراسیون مدرن یا سنتی را انتخاب کرده اید، می توانید کفپوش های مختلفی را برای راهرو انتخاب کنید. اما به طور کلی یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی راهرو اتاق خواب و ورودی خانه، استفاده از فرش های جذاب با طرح ها و رنگ های زیبا است. متأسفانه اکثر مردم فرش های قدیمی را به شکل نامناسبی در ورودی خانه قرار می دهند. این یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی ورودی خانه است.

طراحی شیک راهروطراحی شیک راهرو

روشنایی راهرو

همانطور که قبلاً گفته شد، راهروها اغلب باریک هستند و عبور از آنها به خصوص برای کودکان کمی ترسناک است. این سوال در شب اهمیت بیشتری پیدا می کند. با نورپردازی مناسب نه تنها می توان فضای راهرو را افزایش داد، بلکه آن را به محیطی دلپذیر و شگفت انگیز تبدیل کرد.

ادامه مطلب  30 ایده جذاب و مدل چیدمان گل طبیعی کنار تلویزیون

طراحی مدرن راهروطراحی مدرن راهرو

یکی دیگر از مواردی که می تواند به زیباتر شدن طراحی دکوراسیون راهرو کمک کند استفاده از آینه کنسول است. علاوه بر استفاده از آینه اغلب هنگام خروج از خانه، استفاده از آن در فضاهای کوچک باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شود.

طراحی داخلی راهروطراحی داخلی راهرو

طراحی ورودی منزلطراحی ورودی منزل

تزیین دیوار ورودی خانهتزیین دیوار ورودی خانه

طراحی دکوراسیون ورودی منزلطراحی دکوراسیون ورودی منزل

ورودی یک خانه مدرنورودی یک خانه مدرن

در این مطلب مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون راهرو و هر آنچه که برای زیباتر شدن و طراحی ورودی خانه باید بدانید را معرفی کردیم. برای بررسی و آشنایی با اصول طراحی دکوراسیون اتاق کودک، طراحی دکوراسیون اتاق خواب، مبلمان و ظروف چوبی و هر آنچه که به زیباتر شدن محیط اطراف شما کمک می کند، با مجله دکوراسیون تراس مگ همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا