دکوراسیون آشپزخانه

چیکار کنیم تا عمر ماشین لباسشویی بیشتر شود؟

دستگاه ماشین لباسشویی از جمله دستگاه های خانگی میباشد که نقش موثری در فعالیت های روزانه ایفا میکند و با توجه به هزینه های بالای قطعات خیلی اتفاق خوشایندی نیست خرابی دستگاه لباسشویی اما میتوان با رعایت کردن نکاتی از خرابی های دستگاه لباسشویی جلوگیری کرد در این مقاله که توسط مجموعه کاج سرویس تهیه شده درباره نکات موثری صحبت خواهیم کرد که میتواند در پیشگیری از خرابی دستگاه شما موثر باشد در ادامه باما همراه باشید.

راهکار فوق العاده برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

مجموعه کاج سرویس با 30 سال تجربه در سرویس و تعمیرات ماشین لباسشویی راهکار های موثر و نکاتی موثری را در این چندسال کشف کرده است که در ادامه لیستی از راهکار های فوق العاده برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی قرار دادیم که با رعایت کردن و انجام این نکات از خراب شدن دستگاه لباسشویی جلوگیری خواهید کرد.

1- سرویس ماشین لباسشویی

یکی از موضوعاتی که تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت انجام سرویس ماشین لباسشویی توسط یک تکنسین متخصص میباشد که در هنگام خرید دستگاه لباسشویی کارشناسان تاکید زیادی دارند اما بیشتر کاربران این موضوع را نادیده میگیرند اما پیشنهاد میشود با توجه به میزان مصرف از دستگاه مدت زمان مشخصی را انجام سرویس ماشین لباسشویی قرار بدهید.

2- رعایت مقدار ظرفیت دستگاه

یکی از راهکارهای بسیار مهم در افزایش عمر مفید ماشین لباسشویی، بارگیری دستگاه به اندازه ظرفیت آن است.

دستگاه‌ها در ظرفیت‌های 5، 7، 9 کیلوگرم و … تولید می‌شوند و می‌بایست به اندازه ظرفیت دستگاه، لباس‌ها را در دیگ قرار دهید.

پر کردن دیگ لباسشویی بیش از حد ظرفیت، باعث می‌شود که آب و مواد شوینده به درستی در آبکش دستگاه به چرخش درنیاید و لباس‌ها به خوبی شسته نشود.

ادامه مطلب  30 تا از بهترین دیوار پشت کابینت آشپزخانه

با خیس شدن لباس‌ها وزن آنها بیشتر می‌شود و همین امر تعادل دستگاه را بهم می‌ریزد و باعث سر و صدای زیاد لباسشویی و لرزش آن می‌شود.

در این حالت فشار مضاعفی به موتور وارد شده که حتی منجر به پاره شدن تسمه یا سوختن موتور می‌شود. پس برای این که به افزایش عمر مفید لباسشویی کمک کنید، هیچ گاه فراتر از ظرفیت دستگاه، درون آن لباس نیندازید.

3- تمیز کردن فیلتر دستگاه

سعی کنید هر شش ماه یکبار فیلتر خروجی آب لباسشویی خود را باز نمائید. این فیلتر معمولا در اکثر دستگاه ها در سمت راست و پایین ماشین لباسشویی قرار دارد. آن را پیدا و باز کنید. معمولا فیلتر به صورت پیچی به بیرون می آید. آن را جدا کرده و با مسواک و آب سرد شستشو کنید. این امر به شدت به افزایش طول عمر لباسشویی کمک خواهد کرد.

امیدواریم با نکاتی که گفته شد توانسته باشیم کمکی به دیدگاه شما در مورد افرایش طول عمر لباسشویی کرده باشیم. در نهایت اگر تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظر ها با دیگران در میان بگذارید. همچنین در صورت بروز هر گونه مشکل در عملکرد دستگاه خود می توانید با کارشناسان مجموعه کاج سرویس تماس حاصل فرمائید.

4- عدم استفاده بیش از حد مایع شوینده

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لباس های شما بیش از اندازه کثیف باشد. در این شرایط مممکن است راه حل شما برای رفع این کثیفی ها، افزودن بیش از حد مواد شوینده باشد. با این استدلال که این کار باعث شستشوی بهتر البسه خواهد بود. اما به هیچ وجه اینطور نیست. این امر باعث آسیب رساندن به لباسشویی و جا ماندن لکه های آنزیم های مواد شوینده بر روی لباس ها خواهد شد. بنابراین راه کار شستشوی بهتر لباس های کثیف، استفاده از شوینده بیشتر نیست. بلکه انتخاب برنامه شستشوی بهتر است. امروزه تقریبا همه ماشین های لباسشویی دارای برنامه های شستشوی متنوعی هستند که برای شستن انواع لباس ها و پارچه ها برنامه ریزی شده اند. بدین طربق با انتخاب برنامه مناسب نیازی به استفاده بیش از حد از مواد شوینده نخواهد بود.

ادامه مطلب  با این پرده های ساده و شیک آشپزخانه، خانه‌ی شما جلوه‌ی زیباتری خواهد داشت!

5- خارج کردن لباس ها

سعی کنید نگذارید مدت زیادی بعد از اتمام شستشو لباس ها داخل لباسشویی با درب بسته بمانند. زیرا باعث تجمع باکتری و بخار آب خواهد شد و لباس های شما هم بوی بدی به خود می گیرند. همچنین این موضوع به دستگاه شما آسیب خواهد رساند. پوسیدگی زود هنگام قطعات داخلی و جرم گرفتن درام دستگاه از نتایج ماندن بیش از حد لباس ها داخل دیگ لباسشویی می باشد

6- برای شستشوی لباس ها از آب بیش از حد داغ استفاده نکنید

استفاده از آب داغ برای شستشوی لباس‌ها در لباسشویی علاوه بر آسیب به قطعات دستگاه باعث چروک شدن لباس ها نیز می‌شود.

به همین منظور دمای آب دستگاه را روی دمای گرم یا ولرم تنظیم کنید تا آب درون آن بیش از حد داغ نشود.

7- بلافاصله پس از شستشو درب لباسشویی را نبندید

یکی از نکاتی که بسیاری از کاربران ماشین لباسشویی به آن توجه نمی‌کنند، بستن درب دستگاه پس از شستشوی لباس‌هاست.

اگر بلافاصله پس از شستشو درب آن را ببندید، مکان مستعدی برای رشد انواع کپک‌ها روی واشر دور درب می‌شود. همین مساله به مرور واشر درب را خراب می‌کند.

از این رو یکی از مواردی که می‌توان با آن به افزایش عمر مفید لباسشویی کمک کرد، نبستن درب دستگاه بلافاصله پس از شستشو و خشک کردن دیواره‌های دیگ و واشر دور درب لباسشویی است.

8- ضد عفونی دیگ لباسشویی

سعی کنید قبل از اینکه لباس های شما بعد از شستشو بو بگیرد با استفاده از برنامه های مخصوص شستشو و ضد عفونی دیگ.، درام لباسشویی خود را ضد عفونی کنید. این امر باعث جلوگیری از بو گرفتن لباس ها خواهد شد. همچنین به افزایش طول عمر دستگاه شما کمک خواهد کرد. برای ضد عفونی و جرم زدایی لباسشویی خود به هیچ عنوان از مواد شوینده شیمیایی یا اسیدی مانند سفید کننده ها استفاده نکنید. این کار می تواند صدمات جدی به درام، اتصالات و سایر قطعات داخلی دستگاه وارد کند.

ادامه مطلب  با این 20 مدل کابینت ال جدید خانه شما شیک و مدرن می شود!

عمر مفید لباسشویی چند سال است؟

به طور میانگین لباسشویی‌های درب از بالا تا 13 سال و لباسشویی‌هایی درب از جلو تا 10 سال عمر مفید دارند. می‌توان گفت مجموعا عمر مفید لباسشویی حدود 10 تا 13 سال است البته به نوع برند و مدل میباشد برند ماشین لباسشویی سامسونگ با برند اسنوا تفاوتی در طول عمر خواهد داشت.

سخن پایانی

دستگاه ماشین لباسشویی از جمله دستگاه های مهم میباشد و امروزه در هر منزلی این دستگاه وجود دارد و پیشنهاد میشود با رعایت این نکات و نکاتی که در دفترچه مخصوص دستگاه شما است توجه کنید تا از خرابی های دستگاه جلوگیری کنید و اگر دستگاه ماشین لباسشویی شما دچار ایراد و خرابی شده است میتوانید با شماره 02176272070 با کارشناسان مجموعه کاج سرویس ارتباط برقرار کنید.

کاج سرویس مجموعه تخصصی تعمیرات لوازم خانگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا