رپورتاژ آگهی

آشنایی با برترین کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل در ایران

پروفیل یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین مقاطعی است که در ساختمان‌سازی و دیگر صنایع عمرانی استفاده می‌شود و همواره به علت زیبایی و استحکام مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. به طور حتم پروفیل‌‌ها را در شکل مقاطع کوچک یا به صورت نرده‌های فلزی برای در و پنجره‌ها، راه پله‌ها، پیاده‌روها و همچنین خیابان‌ها دیده‌اید.

پروفیل‌ها در قالب  مقاطع بزرگ‌تر نیز بکار برده می‌شوند و از آنها در ساخت اسکلت فلزی و ستون استفاده می‌شود که البته محل بحث ما در این مقاله قوطی‌های پروفیل و کارخانه‌های برتر تولیدکننده آن هستند. در ایران کارخانه‌هایی در استان‌های گوناگون از جمله تهران، اصفهان و مرکزی به تولید پروفیل پرداخته اند و با توجه به اینکه این کارخانه‌ها از فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برند، به کیفیتی دست یافته‌اند که در بازار جهانی قادر به رقابت هستند. در ادامه‌ی این مقاله پس از تعریف و توضیح مختصری راجع به پروفیل، به تعدادی از برترین کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل در ایران اشاره شده است.

پروفیل چیست؟

پروفیل یا قوطی آهن، مقطعی فلزی است که با نورد، کشش یا فشردن ورق فولاد تولید می‌شود و از آنجایی که برای موارد مختلفی از پروفیل استفاده می‌شود، دارای اشکال گوناگونی است که هرکدام از آنها کاربردی خاص و متفاوت دارند. پروفیل‌ها را می‌توان از نظر وزن، کاربرد، ابعاد، ضخامت و… تقسیم‌بندی کرد و در هنگام استفاده از پروفیل باید به شکل آن (پروفیل بسته یا پروفیل باز) توجه کرد. پروفیل‌های بسته شامل لوله و قوطی و پروفیل‌های باز شامل نبشی، ناودانی، میلگرد، تسمه و تیرآهن می‌شوند و در ساختمان‌سازی، راهسازی، ساخت در و پنجره، صنعت، خوردروسازی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده به روزترین قیمت پروفیل به سایت فولادینو مراجعه فرموده و همچنین بهره‌گیری از تجارب مشاورین کارآزموده مجموعه فولاد سازان راه ابریشم با شماره 02166200200 تماس حاصل فرمایید تا خریدی امن و مطمئن را تجربه کنید.

 

تولید پروفیل در ایران

به علت تقاضای بالایی که برای این مقطع وجود دارد، تعداد زیادی از کارخانه‌ها در بسیاری از استان‌های ایران به تولید پروفیل مشغول‌اند اما میزان تولید پروفیل در استا‌ن‌های تهران، اصفهان و مرکزی به شکل چشمگیری بالاتر است. در ادامه‌ی این مقاله ده کارخانه‌ برتر تولیدکننده‌ پروفیل در ایران معرفی شده و هرکدام به طور مجزا شرح داده شده‌اند.

ادامه مطلب  بهترین فیلم های اکشن 2022

*        شرکت جهان پروفیل پارس

  •       شرکت نورد لوله یاران
  •       شرکت لوله و پروفیل صابری
  •       شرکت پروفیل نیکان
  •       شرکت صدرا پروفیل
  •       پروفیل کیان پرشیا
  •       لوله و پروفیل کیهان
  •       شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه
  •       شرکت تعاونی فولاد علویجه

 

شرکت جهان پروفیل پارس واقع در استان تهران

شرکت جهان پروفیل پارس در سال 1361 تاسیس شد و تولید مصنوعات صنعتی لوله، قوطی، پروفیل و قطعات صنعتی را با استفاده از تجهیزات پیشرفته، مواد اولیه باکیفیت و مرغوب و کادر مهندسی و فنی مجرب آغاز نمود. خطوط تولیدی این شرکت علاوه بر تامین بخشی از نیازهای داخل کشور، محصولات خود به کشورهای منطقه نیز صادر می‌کند.

شرکت نورد لوله یاران واقع در استان تهران

شرکت نورد لوله یاران تهران در سال 1377 به ثبت رسید و از سال 1388 شروع به کار کرد و در سال 1383 با افزودن جدیدترین دستگاه‌ها ظرفیت تولید این شرکت را تا سقف 300000 تن در سال افزایش داد. محصولات تولیدی شرکت نورد لوله یاران شامل انواع لوله‌های گاز خانگی و شهری، لوله‌های آبرسانی و شوفاژ، لوله‌های ساختمانی و صنعتی و انواع پروفیل‌های ساختمانی باز و بسته می‌شود.

 

شرکت لوله و پروفیل صابری واقع در استان تهران

شرکت لوله و پروفیل صابری در سال 1387 در عباس‌آباد واقع در شرق تهران با هدف ساخت انواع مقاطع لوله و پروفیل فولادی از جمله پروفیل‌های لوله‌ای، مربعی، مستطیلی، درب و پنجره‌ای، چهارچوب و طرحدار با دانش روز دنیا و بهره‌گیری از کادر باتجربه آغاز به کار کرد. این شرکت جزء تامین‌کنندگان برتر کشور ایران محسوب می‌شود.

ادامه مطلب  خرید مطمئن و ارزان تور چابهار از لحظه آخر

شرکت لوله و پروفیل صابری واقع در استان تهران

شرکت پروفیل نیکان واقع در استان اصفهان

گروه صنعتی نیکان در سال 1363 در زمینه‌ی تولید انواع مقاطع فولادی به روش نورد سرد آغاز به کار کرد. محصولات این شرکت شامل قوطی پروفیل، ورق، میلگرد، تیرآهن، لوله، نبشی، سپری، ناودانی، توری و سیم می‌شود. در حال حاضر این شرکت با شش خط تولید پروفیل و دو خط برش ورق، قادر به تولید بیش از 25 نوع محصول با ظرفیت 70000 تن در سال است.

کارخانجات نورد پروفیل ساوه واقع در استان مرکزی

کارخانجات نورد و پروفیل ساوه در سال 1354 تاسیس شد و در طی سالیان به تولید لوله‌های شبکه سراسری و شهری، لوله‌های صنعتی، لوله‌های گاز خانگی، لوله‌های آبرسانی، قوطی‌های مربع و مستطیل ساختمانی، پروفیل‌های فرم‌دار صنعتی، پروفیل‌های درب و پنجره، پروفیل‌های مقاطع باز و مقاطع صنعتی مربوط به قطعات خودرو و موتور سیکلت پرداخته است.

شرکت صدرا پروفیل واقع در استان تهران

شرکت صدرا پروفیل در سال 1381 تاسیس گردید و آغاز به تولید لوله‌های صنعتی، پروفیل های درب و پنجره، قوطی‌های مربع و مستطیل صنعتی و ساختمانی، مقاطع نبشی، زد و چهارچوبی و مفتول نورد شده نمود و در سال 1389 با افزایش خطوط تولید خود، ظرفیت تولید سالانه را به  180000 تن رساند و موجب تنوع محصولات و عرضه‌ی آنها به بازار خارجی شد.

 

پروفیل کیان پرشیا واقع در استان تهران

پروفیل کیان پرشیا از سال 1380 فعالیت خود را در شهرک صنعتی شمس آباد استان تهران آغاز نموده و به تولید انواع لوله‌های قطور فولادی اسپیرال و درز مستقیم و مقاطع پروفیل فولادی جهت انتقال آب، نفت و گاز و مصارف صنعت ساختمانی پرداخته است. تولیدات این شرکت به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، عراق و سایر کشورهای منطقه صادر می‌شود.

 

لوله و پروفیل کیهان واقع در استان تهران

کارخانه لوله و پروفیل کیهان در سال 1370 به بهره‌برداری رسید و فعالیت تولیدی خود را که شامل ساخت انواع لوله‌های فولادی گاز، قوطی و پروفیل‌های مستطیل، مربع، مبلی ، لوله‌های گاز، گاردریل و پروفیل درب و پنجره می‌شود را آغاز کرد.

ادامه مطلب  برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

 

شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه واقع در استان مرکزی

فولاد هیربد در سال 1391 در شهرک صنعتی مامونیه واقع در شهرستان زرندیه استان مرکزی تاسیس شد. این شرکت شامل دو مجتمع صنایع فولاد هیربد زرندیه و صنایع ذوب امید آریان زرندیه می‌شود. مجتمع صنایع فولاد هیربد زرندیه از یک کارخانه تولید میلگرد و یک کارخانه تولید انواع پروفیل و همچنین دو کارخانه مجزای ماشین‌سازی تشکیل شده است و علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور، محصولات خود را به برخی از کشورهای خاورمیانه نیز صادر می‌کند.

 

شرکت تعاونی فولاد علویجه واقع در استان اصفهان

شرکت تعاونی فولاد علویجه در سال 1374 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران از نوع فرا استانی با هدف تولید لوله و پروفیل فولادی به ثبت رسید. محصولات این شرکت شامل انواع پروفیل زد یا z، قوطی‌های مربعی، لوله‌های صنعتی و داربستی، قوطی‌های مستطیل‌ و انواع ورق سخت در ابعاد و ضخامت های گوناگون می‌شود.

شرکت تعاونی فولاد علویجه واقع در استان اصفهان

نتیجه‌گیری

در این مقاله علاوه بر توضیح مختصری در رابطه با پروفیل، موارد استفاده‌ی آن و تاثیر بسزایی که در زیبایی و استحکام ساختمان‌ها دارد و دیگر موارد استفاده از آن، به معرفی 10 کارخانه‌ که برترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران هستند و نمی‌توان از اعتبار و کیفیتشان چشم‌پوشی کرد پرداختیم.

قیمت پروفیل و دیگر مقاطع فولادی به صورت روزانه در سایت فولادینو به روز رسانی می‌شوند و شما عزیزان می‌توانید با کلیک کردن بر روی این لینک، قیمت روز پروفیل و انواع مقاطع فولادی دیگر را مشاهده فرمایید. مجموعه فولاد سازان راه ابریشم با حضور فیزیکی در قلب بازار آهن و سابقه‌ای درخشان تجربه خریدی امن را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا