اجزای چیدمان و دکوراسیون

چطور یک آباژور مناسب برای اتاق پذیرایی انتخاب کنیم؟

یک لامپ مناسب برای پذیرایی باید ویژگی های خاصی داشته باشد. زیرا آباژور مناسب می تواند یک اتاق ساده را به اتاقی فوق العاده تبدیل کند و آباژور نامناسب ظاهر اتاق را از بین می برد و تعادل دکوراسیون را به هم می زند و باعث آشفتگی در فضا و جایی که پذیرایی اصلی ترین قسمت محسوب می شود. خانه پذیرایی از مهمانان است، اگر نور و روشنایی مناسب نباشد، هر چقدر هم برای دکوراسیون داخلی آن هزینه کنید، این زیبایی کامل نمی شود.

با توجه به اینکه هدف اصلی از آموزش شیک و منحصربفرد، چیدمان مناسب خانه و طراحی دکوراسیون داخلی است و آباژور نقش بسیار مهمی در تحقق این هدف دارد، امروز در مورد بارزترین ویژگی های یک آباژور مناسب صحبت خواهیم کرد. پذیرایی .

آباژور ایستاده برای اتاق نشیمن

اهمیت داشتن آباژور مناسب برای پذیرایی

همانطور که می دانید از آباژورها به عنوان نورپردازی اصلی در خانه استفاده نمی شود، وظیفه اصلی آباژور به عنوان نورپردازی ثانویه ایجاد لایه هایی از نور و سایه های زیبا است. ادغام نور ثانویه در نورپردازی اصلی حجم (لایه های نور) ایجاد می کند و منطقه را برجسته می کند. به همین دلیل از آباژورها برای ایجاد لهجه در فضایی خاص استفاده می شود و از آنجایی که بیشتر افراد می خواهند فضای پذیرایی و عناصر و لوازم زیبای آن را برجسته کنند، داشتن یک آباژور مناسب در پذیرایی الزامی است.

مدل آباژور پذیرایی

ترفندهای انتخاب و خرید آباژور مناسب برای پذیرایی

متاسفانه اکثر مردم بر این باورند که انتخاب زیباترین سایه بان برای پذیرایی بهترین گزینه است. اما همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، گران ترین و زیباترین همیشه بهترین نیست. برای اینکه دکوراسیون داخلی خانه زیبا و دلنشین باشد باید در انتخاب و خرید اشیا اصول خاصی را رعایت کنیم. خرید آباژور به عنوان ویترین نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای انتخاب بهترین آباژور ابتدا باید محل مناسبی برای آن پیدا کنیم و سپس با توجه به سبک چیدمان منزل، آباژور مناسبی را انتخاب کنیم.

ادامه مطلب  راهنمای خرید تخت خواب؛ نکاتی که قبل از خرید باید بدانید!

مدل لامپ ایستاده پذیرایی

یافتن بهترین مکان برای قرار دادن آباژور در قسمت پذیرایی

برای خرید آباژور عجله نکنید، ابتدا خانه را به بهترین شکل بچینید و سپس به فکر یافتن بهترین مکان ها برای استفاده از آباژور باشید. زیرا اندازه آباژور کاملاً به موقعیت آن در دکوراسیون مربوط می شود.

برای تعیین بهترین مکان ها برای چیدمان آباژور در خانه، ابتدا به نقاط کانونی یا نقاطی که می خواهید مورد تایید قرار گیرند توجه کنید و سپس مناطق دنج و تاریک را در نظر بگیرید. این روش بهترین راه برای تشخیص نوع، شکل و اندازه آباژور است.

آباژور مدرن و ارزان

بارزترین ویژگی های یک آباژور مناسب برای پذیرایی

انتخاب یک آباژور مناسب آسان به نظر می رسد، اما چالش اصلی زمانی پیش می آید که بخواهیم این اکسسوری زیبا را با دکوراسیون منزل ترکیب کنیم. برای انتخاب و خرید لامپ مناسب برای پذیرایی بهتر است این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

یک آباژور مناسب در قسمت پذیرایی باید دارای نور مناسب باشد. روشنایی با توجه به شکل، رنگ، جنس و اندازه درپوش و نوع لامپ استفاده شده در داخل آن می تواند متفاوت باشد. برای ایجاد روشنایی بیشتر از نورهای عریض و شفاف و برای تزیین و ایجاد حس در محیط از نورهای مات و رنگی استفاده می شود. قبل از انتخاب آباژور اهداف و انتظارات خود را مشخص کنید.

یکی از اصول اصلی در چیدمان منزل، ایجاد هماهنگی و هماهنگی مناسب بین عناصر و سبک چیدمان است. بنابراین اگر سبک چیدمان منزل شما کلاسیک است از آباژورهای کلاسیک یا امپراتوری استفاده کنید و اگر از سبک مدرن در چیدمان منزل خود استفاده کرده اید از آباژورهای مدرن و ساده با رنگ های روشن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که آباژورهای رومیزی با سبک کلاسیک و لوکس ارتباط بهتری برقرار می کنند.

خرید اینترنتی چراغ رومیزی

اگر هدف شما از افزودن آباژور در قسمت پذیرایی ایجاد نور بر روی برخی از عناصر است، تعیین کنید که این عناصر در کجا قرار دارند، اگر روی زمین هستند، از آباژورهایی استفاده کنید که نور را به سمت پایین هدایت می کنند و اگر می خواهید بخشی از دیوار دارای یک آباژور باشد. نمایش رنگارنگ تر، آباژورهایی را انتخاب کنید که نور را به سمت بالا یا به سمت دیوار هدایت می کنند.

ادامه مطلب  مبل چه رنگی بخرم تا جلوه بهتری داشته باشد؟

کلاهک بیشترین تاثیر را در ظاهر آباژور دارد. درپوش ها از مواد مختلفی مانند شیشه، فلز، کاغذ، پارچه و غیره ساخته می شوند. کلاه های کتان یا ابریشم حسی قدیمی و نوستالژیک به فضا می دهند و برای اتاق های کلاسیک تر انتخاب خوبی هستند. درپوش های شیشه ای، کاغذی یا فلزی طرح های مدرن تری برای آباژور هستند.

این مقاله را از دست ندهید: 22 ایده منحصر به فرد ساخت شمع

بهترین راه برای انتخاب رنگ کلاهک آباژور توجه به سلیقه و ایجاد هماهنگی بین آباژور و عناصر اطراف مانند پرده، کوسن مبل، جنس میز ناهارخوری، رنگ مبلمان، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری و … است. اما اگر می خواهید آباژور به عنوان یک عنصر تزیینی خودنمایی کند، رنگ های تند مانند قرمز را انتخاب کنید و اگر فقط می خواهید فضای ملایم تری ایجاد کنید و عناصر اطراف آباژور را برجسته کنید، از رنگ های آرام تری مانند کرم و بژ استفاده کنید. از کلاهک سایه استفاده کنید.

اگر اتاق نشیمن شما دارای سقف کم است، می توانید با استفاده از سایه های آویز که نور را به سمت بالا هدایت می کنند، ظاهری بلندتر از سقف خود ایجاد کنید.

درست است که اکثر مردم آباژورهای ایستاده را مناسب ترین گزینه برای تزیین اتاق نشیمن و پذیرایی می دانند. اما بهتر است آباژورهای روی میز را دست کم نگیرید. این آباژورها با ترکیب خطوط عمودی خود در دریایی از خطوط مبلمان افقی می توانند دنیای متفاوتی خلق کنند.

معمولا همه ما انتظار داریم چراغ پذیرایی نور بیشتری و وسیع تری نسبت به چراغ اتاق خواب داشته باشد. برای رسیدن به این هدف، باید سایه های بلندتر را با کلاه های روشن تر انتخاب کنید.

ادامه مطلب  5 سبک آباژور رومیزی که باید بشناسید

یکی دیگر از ویژگی های اصلی آباژور مناسب برای پذیرایی، هماهنگی آن با لوستر است. لزومی ندارد که این دو عنصر تزیینی دقیقاً یکسان باشند، بلکه بهتر است هماهنگی ظریفی بین رنگ ها یا مواد آنها در نظر گرفته شود.

اگر دکوراسیون داخلی شما به سبک سنتی با اشیای عتیقه طراحی شده است، ترجیحا از آباژورهای پلیسه دار برای ایجاد لایه های نور در قسمت پذیرایی استفاده کنید.

مبل های مهمان یکی از اصلی ترین عناصری هستند که می خواهیم روی آن تاکید کنیم، بنابراین عناصر تزئینی مهم زیادی را در اطراف آنها چیده ایم. بنابراین استفاده از آباژور مناسب در این قسمت برای ایجاد نور ثانویه و شخصیت بخشیدن به عناصر زیبای اطراف ضروری به نظر می رسد. البته بسته به نوع چیدمان مبلمان می توانید از آباژورهای ایستاده یا رومیزی استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید: ساخت آباژور با وسایل دور ریختنی

اگر می خواهید از آباژور رومیزی روی میزهای مسی در کنار مبلمان استفاده کنید، حتماً در نظر داشته باشید که ارتفاع آباژور شما باید برابر یا کمی بالاتر از بازوی مبل باشد.

اندازه و شکل میز تعیین کننده نوع و شکل کلاهک آباژور است. به عنوان مثال، میزهای مربعی معمولاً با رویه های مربعی و میزهای گرد با رویه های گرد یا بیضی به خوبی ست می شوند. اما استثنائاتی وجود دارد، به عنوان مثال، قرار دادن یک آباژور با کلاهک گرد و پایه مربع روی میز بیضی می تواند شگفت انگیز باشد.

یکی دیگر از ویژگی های لامپ مناسب برای پذیرایی که باید به آن توجه کرد ارتفاع آن است. با توجه به بزرگی این مشکل، تراس مگ قبلاً در یک مقاله مفصل جداگانه به آن پرداخته اند. پیشنهاد می کنم از این مقاله محبوب دیدن کنید.

آباژور را از شیک اند تک بخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا