اجزای چیدمان و دکوراسیون

مبل چه رنگی بخرم تا جلوه بهتری داشته باشد؟

انتخاب رنگ های متفاوت و جسورانه متناسب با رنگ مبلمان منزل ریسک بزرگی تلقی می شود که اگر به درستی انجام شود نتیجه شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت زیرا مبلمان یکی از اصلی ترین نکات برجسته خانه محسوب می شود و ارزش زیادی دارد اما نکته این است که تطبیق رنگ چوب، پارچه و حتی چیدمان اطراف مبلمان فرآیند پیچیده ای است که نیاز به اطلاعات خاص و انتخاب درست دارد.

با توجه به اهمیت این موضوع، شیک اند تک تصمیم گرفتند اطلاعات کاربردی و مفیدی را در مورد انتخاب رنگ مبل با شما به اشتراک بگذارند تا علاوه بر جلوه و زیبایی، آرامش را به خانه شما بیاورند.

مبل رنگ زرد با دکوراسیون سبز آبی

چگونه رنگ مبل را انتخاب کنیم؟

مبل ها نقش یک نقطه کانونی در خانه را ایفا می کنند، بنابراین اگر ترکیب رنگ مبلمان منزل خاص و متفاوت باشد باعث افزایش توجه و تاثیرگذاری بیشتر می شود. اما ایجاد کنتراست یا هماهنگی یکی از اصلی ترین موارد برای تزیین و چیدمان دکور خانه است. بنابراین در انتخاب ترکیب رنگ مبلمان منزل، توجه به عناصری مانند رنگ دیوار، کف، پرده و … بسیار موثر است. زیرا ترکیب برخی رنگ ها در کنار یکدیگر باعث بی حسی، برخی دیگر باعث التهاب و عصبانیت و برخی باعث آرامش و شادی می شود.

این مقاله را از دست ندهید: از کجا می توانم بالش بخرم؟

بنابراین قبل از انتخاب ترکیب رنگ مبلمان منزل، بهتر است اطلاعاتی در مورد تاثیر رنگ ها بر روحیه افراد بدانید، سپس رنگ مناسب را از آلبوم رنگ انتخاب کنید و دکوری بی نظیر طراحی کنید.

رنگ مبل سرخابی است

اگر بخواهیم در اینجا به طور خلاصه در مورد روانشناسی رنگ ها صحبت کنیم، می توان گفت که استفاده بیش از حد از برخی رنگ های تند و تند مانند قرمز آتشین یا زرد باعث عصبانیت و عصبانیت می شود و فضا را کوچکتر نشان می دهد. اما استفاده از آنها در مقیاس کوچک در محیط باعث ایجاد حس پویایی، زندگی و حرکت می شود.

ادامه مطلب  خرید صندلی ناهارخوری

استفاده آشکار از رنگ های سرد مانند آبی و سبز باعث بی حسی و بی حسی می شود، اما استفاده از این رنگ ها در مقیاس کوچک حس آرامش و سکوت را ایجاد می کند و همچنین فضا را بزرگتر نشان می دهد.

این مقاله را از دست ندهید: دسکتاپ رانر چیست؟

در نهایت نگاه به رنگ های خنثی علاوه بر جلوگیری از خستگی چشم، استرس را از بین می برد و حس آرامش را در افراد ایجاد می کند.

بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب و ایجاد ترکیب رنگی برای مبلمان منزل، بیشترین توجه را به استفاده از رنگ های خنثی و ترکیب این رنگ ها با طیف کمی از رنگ های سرد یا گرم داشته باشید.

هماهنگی رنگ مبل با رنگ پرده

روش های ترکیب رنگ مبلمان منزل

در این بخش به روش های ترکیب رنگ مبلمان اشاره می شود که به شما کمک می کند تا رنگ ها را به طور موثرتری در طراحی خانه خود استفاده کنید.

ایجاد هماهنگی بین مبلمان و عناصر تزئینی خانه

وقتی هارمونی مناسبی برای تزئین فضا ایجاد می کنید، نگاه های تحسین برانگیزی را به خود جلب می کنید. برای ایجاد هماهنگی بین ترکیب رنگ مبلمان با عناصر موجود در چیدمان، می توانید به هماهنگی رنگ پرده و مبلمان، هماهنگی بین رنگ و جنس مبلمان با میز ناهارخوری توجه کنید. یا هماهنگی رنگ دیوارها با رنگ مبلمان که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. برای هماهنگی بین دیوار و رنگ مبلمان، یکی از دیوارهای نزدیک به محل چیدمان مبل ها باید با کاغذ دیواری یا دیوارپوش های همرنگ پوشانده شود. البته برای این کار نیازی به استفاده از یک رنگ نیست، اما سایه های مختلف یک رنگ مشترک می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

تضاد رنگی بین رنگ مبل و دیوار

در ترکیب رنگ مبلمان تضاد ایجاد کنید

ایجاد تضاد در ترکیب رنگی مبلمان، زاویه دید را به هم می زند و جلوه خاصی ایجاد می کند. استفاده از این روش تنوع رنگ را در خانه شما افزایش می دهد و حس شادی را فراهم می کند. روش های مختلفی برای استفاده از این ترکیب وجود دارد، به عنوان مثال انتخاب و خرید ست مبلمان با ترکیب رنگ متضاد یا انتخاب کوسن های متضاد برای مبل های تک رنگ و تک رنگ، ایجاد تضاد بین مبل و کف خانه می تواند این ترکیب را ایجاد کند.

ادامه مطلب  چطور برای اتاق خواب جدیدمان سرویس خواب انتخاب کنیم؟

بهتر است هنگام انتخاب ترکیب رنگی برای ایجاد کنتراست از رنگ های خالص و پایه استفاده نکنید، انتخاب رنگ هایی از یک خانواده یا سایه نتیجه بهتری ایجاد می کند. یکی از اصلی ترین رنگ های متضاد استفاده شده در کنار هم سیاه و سفید است که البته استفاده از این ترکیب برای هر خانه و هر سبک دکوراسیونی توصیه نمی شود. (در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد)

هماهنگی رنگ مبل و دیوار

ایجاد تعادل رنگ در ترکیب رنگ مبلمان

ترکیب رنگ مبلمان منزل زمانی حساسیت بیشتری خواهد داشت که رنگ های خنثی محیط باعث شود مبل ها نقش تعیین کننده رنگ فضای خانه را بر عهده بگیرند. در چنین مواقعی خرید مبلمان با رنگ های شاد حال و هوای خانه را به تعادل می رساند و از سردی و یکنواختی فضا و یا تاریکی یا روشنایی یک نقطه می کاهد. البته این سوال برای خانه هایی که چیدمان مینیمال دارند کمی متفاوت است.

مبل سفید و ترکیب رنگ بالش و پرده

ترکیب رنگ مبلمان سفید هر رنگی

با توجه به روانشناسی رنگ ها، همانطور که در بالا گفته شد، هر رنگ تأثیر خاصی بر افکار، احساسات و در نتیجه خلق و خوی انسان دارد. اما خاصیت رنگ سفید ایجاد تعادل در بازتاب مثبت و منفی هر رنگ و در نتیجه افزایش آرامش در افراد است. بنابراین افزودن هر نوع جرم رنگی به رنگ سفید راهی هوشمندانه برای غوطه ور شدن در مجموعه رنگ ها بدون کمترین نگرانی از انعکاس است.

رنگ خنثی مبل

استفاده از ترکیب رنگ های خنثی در مبلمان منزل

اگر به دنبال سادگی و آرامش هستید و یا از طرفداران سبک مینیمالیسم هستید، باید ترکیب رنگ مبلمان خود را از میان رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، توس یا مشکی انتخاب کنید. استفاده از ترکیب متضاد سفید و مشکی برای چنین افرادی و چنین سبک هایی عالی است.

ادامه مطلب  میز مدیریت چوبی چه مزایایی دارد؟

استفاده از مبل سفید در دکوراسیون

ترکیب رنگ مبلمان سبک مدرن

طرفداران سبک مدرن اغلب از رنگ های سفید یا خنثی در ترکیب عناصر و متریال های موجود از جمله مبلمان در دکوراسیون خود استفاده می کنند. برای دکوراسیونی مدرن تر، می توانید یکی از رنگ های کلاسیک را به فضای مدرن خود اضافه کنید و حتی از تکرار آن رنگ لذت ببرید. برای این منظور می توانید دو یا سه مبل تک نفره در رنگ های گرم یا سرد مانند آبی، قرمز روشن، سبز را در کنار مبل های خنثی خود قرار دهید و انعکاس زیبا و آرامش بخش آنها را ببینید.

استفاده از رنگ های قوی در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ مبلمان منزل با توجه به متراژ خانه

ایجاد پرسپکتیو مناسب در یک فضا یکی از اهداف اصلی یک دکوراتور ماهر است و از آنجایی که مبلمان منزل تاثیر زیادی در پرسپکتیو دارد، انتخاب ترکیب رنگ مناسب می تواند شما را به این هدف نزدیک کند. برای این کار کافی است به اندازه خانه و محل مبلمان خود نگاه کنید. اگر این فضا به اندازه کافی بزرگ و حتی بزرگ است، استفاده از مبل راحتی با ترکیب رنگ های گرم مانند قرمز، بنفش و … توصیه می شود، اما اگر فضای شما کوچک است، حتما از ترکیب رنگ مبل های خنثی با استفاده کنید. رنگ های سرد مانند آبی و سبز برای اینکه فضای شما بزرگتر و بازتر به نظر برسد.

مبل و کاناپه از شیک اند تک بخرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا